נתת לנו Like ב-Facebook?

אלפא רומיאו - אוטו

אלפא רומיאו

דגמי אלפא רומיאו
  |   אתר אלפא רומיאו ישראל
  |   אתר אלפא רומיאו העולמי

השם אלפא רומיאו מעורר רטט כמעט בכל חובב רכב. החברה שהחלה את דרכה בראשית המאה ה-20 מתהדרת במסורת מפוארת על מסלולי המרוצים בזכות הצלחות רבות החל משנות ה-20, בין היתר עם נהג מחונן בשם... אנזו פרארי שמאוחר יותר הפך למנהל קבוצת המירוצים המצליחה של החברה. בשנות ה-30 נולדו כמה ממכוניות אלפא הנחשקות ביותר אי-פעם, כמו סדרת ה-2900, ובין נהגי המירוצים של אלפא ניתן למצוא שמות גדולים כמו טאציו נובולארי ומאוחר יותר גם חואן-מנואל פנגיו. אלפא-רומיאו זכתה בשתי אליפויות הפורמולה 1 העולמיות הראשונות בעונות 1950-51. לאחר מכן לא שחזרה את ההישגים הללו אך בהמשך הגיעו הצלחות נוספות בעיקר במירוצי מכוניות ספורט ואבי-טיפוס. עם חלוף השנים התמחתה אלפא יותר במכוניות נוסעים ספורטיביות ופחות במכוניות ספורט טהורות. דגש זה מצא ביטוי על מסלולי המירוצים במכוניות טורינג, תחום בו זכתה אלפא באליפויות רבות – לאומיות ואירופיות – ליצרנים ולנהגים, כבר משנות ה-70; בעיקר זכורות שנות ה-90 כתקופת הזוהר של אלפא במירוצים אלו עם ה-155 ולאחר מכן ה-156. מכוניות החברה היו ידועות בקדמה טכנולוגית אך פחות בכל הקשור לבקרת איכות; לעתים היתה הקדמה בעוכריה מאחר והקדימה את זמנה ומכוניותיה היו בעיתיות לאחזקה. בעיקר זכורה האלפסוד, מכונית ההנעה-קדמית הראשונה של אלפא, שיצאה בתחילת שנות ה-70 וזכתה להצלחה גדולה – גם בארץ – אך גם סבלה מבעיות איכות שהאפילו על יכולתה הגבוהה ותרמו ליצירת תדמית ממנה מתקשה אלפא להתאושש עד עצם היום הזה. במהלך שנות ה-80 נקלעה אלפא רומיאו למשבר, כמו כל תעשיית הרכב האיטלקית, עד שנרכשה על ידי פיאט ב-1988. לאחר כעשור בו נחשבו דגמי אלפא כ"פיאט בתחפושת" החל הרנסאנס של החברה עם ה-156 הנהדרת; מחליפתה, ה-159 סימלה שדרוג משמעותי ברמת האיכות ואיתה התייצבה אלפא כיצרן פחות ספורטיבי ויותר 'פרימיום'.

אלפא רומיאו ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)