נתת לנו Like ב-Facebook?

מיני - אוטו

מיני

דגמי מיני
  |   אתר מיני ישראל
  |   אתר מיני העולמי

השם מיני נושא עימו מטען היסטורי רב-עוצמה, הן בתחום המוטורי והן בתחום התרבותי: המיני המקורית שפרצה כמטאור בסוף שנות ה-50 היתה יצירה גאונית שקסמה לא פג עד עצם היום הזה. את פוטנציאל המותג זיהתה היטב ב.מ.וו כאשר רכשה את קבוצת רובר – כולל המיני הנושנה, שעדיין יוצרה אז – בשנת 94'. כאשר נפטרה ב.מ.וו מרובר שש שנים מאוחר יותר השאירה בידה את הזכויות למותג מיני, למרות שבדיוק באותה שנה הגיע סוף ייצור המכונית המקורית. ב.מ.וו ידעה בדיוק מה היא עושה: ב-2001 כבר הוצגה המיני החדשה, לאחר עבודת הכנה יסודית. קשה לומר שהיתה זו יורשת רוחנית למיני המקורית, למרות עיצוב רטרו שובה-עין שיצר היטב את הקשר למכונית ההיסטורית: בניגוד לקודמתה המיתולוגית, המיני החדשה לא היתה קטנה יותר ממכוניות סופרמיני מקבילות, ולא יועדה כלל להיות עממית אלא סוג של אבזר-אופנה מוטורי. למרות תג-מחיר גבוה ההצלחה היתה מיידית. בבריטניה, למשל, ערש המיני המקורית, לא נוטרים טינה למכונית הדור החדש למרות מוצאה הגרמני ורוחשים לה אהדה רבה, והמיני שומרת על ערכה שם טוב יותר מכל מכונית אחרת בשוק המשומשות. בישראל סבלה מיני, במשך רוב חייה, מתמחור מוגזם שהביא להצלחה מוגבלת למדי, אולם בתחילת 2012 הועבר הזיכיון של ייבוא דגמי ב.מ.וו לישראל לידי "דלק מוטורס", שם זכו דגמי מיני לתמחור אגרסיבי ותחרותי יותר. בשנת 2013 הוצגה מיני חדשה לגמרי, עם היצע מנועים שכולו מוגדש ורובו כולל יחידות בעלות 3 ציל'. במהלך השנים התרחבה משפחת המיני, עם דגמי קבריולט, קופה וקרוסאובר - בנוסף על דגם הקלאבמן הייחודי והנוסטלגי. מאז שהוצגה המיני החדשה, היא משווקת לצד שאר בני המשפחה - המבוססים על הדור השני של המיני. כל דגמי מיני מגיעים לישראל ממפעל ב.מ.וו בבריטניה.

מיני ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)