נתת לנו Like ב-Facebook?

סובארו - אוטו

סובארו

דגמי סובארו
  |   אתר סובארו ישראל
  |   אתר סובארו העולמי

סובארו היא היצרנית היפנית הקטנה ביותר כיום מבחינת היקף ייצור, וגם הראשונה שהגיעה לשוק הישראלי (למעט הינו, שמכרה כאן את הקונטסה עד שהחברה נבלעה על-ידי טויוטה ב-1967). סובארו נמצאת בבעלות קונצרן התעשייה הכבדה פוג'י, שקיים מאז 1917. חטיבת המכוניות סובארו נוצרה ב-1954; השם סובארו הוא כינויה ביפנית של קבוצת הכוכבים פליאדס, ומכאן גם הלוגו של סובארו. סובארו נהנית ממעמד של חלוצה בשל היותה הראשונה שייצרה מכוניות נוסעים עם הנעה כפולה, כבר משנות ה-70. מאפיין זה נותר על כנו עד היום. פרט זה סייע לסובארו לכבוש מקום בשווקי יצוא כמו שוויץ, ולמכוניותיה להפוך לבחירה מתבקשת על-ידי חקלאים, למשל. מנועי הבוקסר של סובארו מהווים גם הם מאפיין יוצא דופן, שכמעט ואין לו מקבילים כיום בעולם הרכב. מאז שנות ה-90 מוכרת סובארו מחוץ לישראל בעיקר בזכות דגמי האימפרזה החמים. זכיות באליפות העולם ב-WRC לא הזיקו אף הן. בשוק הישראלי זכו מכוניותיה לקיתונות של לעג בתחילה אך במהרה התבררה אמינותן הגבוהה ואחזקתן הזולה וסובארו כבשה לעצמה את השוק ללא כל תחרות. מאוחר יותר ידע המותג רצף של טלטלות, שהביאו את סובארו בישראל לתקופת שפל ממושכת. תקופה זו הגיעה לקיצה דווקא עם הגעת האימפרזה טורבו, שחוללה מהפך בשוק המכוניות הספורטיביות בישראל וסייע לסובאר ישראל בתהליך שדרוג התדמית. אחרי שנות קליטה לא קלות זכתה האימפרזה להצלחה בארץ, כאשר במקביל לטורבו הקרבית היא קונה לעצמה שם של מכונית אמינה, קלה וזולה לאחזקה - מאפיינים דומיננטיים בכל דגמי סובארו עד עצם היום הזה. מעבר לכך, זה שנים שסובארו מתבלטת בתחום הפנאי עם הפורסטר והאאוטבק, ששניהם זכו לדגמים חדשים (ב-2012 וב-2014 בהתאמה) ואליהם הצטרף ה-XV הקומפקטי ב-2012. באותה השנה נוספה גם מכונית ספורט דו-מושבית (BRZ) להיצע הדגמים, אשר חברה לאימפרזה STI המיתולוגית (שחודשה ב-2013) ויחד הן מכסות את הצד הספורטיבי של היצרן.

סובארו ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)