נתת לנו Like ב-Facebook?

סיטרואן - אוטו

סיטרואן

דגמי סיטרואן
  |   אתר סיטרואן ישראל
  |   אתר סיטרואן העולמי

לסיטרואן היסטוריה ארוכה של חדשנות, מקוריות ופריצות דרך. החברה הוקמה על ידי אנדרה סיטרואן ב-1919, וההיסטוריה המוקדמת שלה כוללת מסעות-מחקר ראוותניים בכלי רכב דמויי-זחל"מ. החדשנות והנועזות לוותה גם בהרפתקנות פיננסית: סיטרואן הייתה הראשונה שהציגה מכונית סדרתית בעלת הנעה קדמית, הטרקסיון אוונט מ-1934,. הפרויקט היקר הביא את החברה לסף קריסה ולרכישתה ע"י חברת מישלין. לאחר מלחה"ע השניה הופיעה הדה-שבו, מכונית אולטרא-בסיסית אך ייחודית ושופעת קסם שתוכננה בהסתר במהלך המלחמה. בשנות ה-50 היה זה תורה של ה-DS הנועזת שהקדימה את זמנה (מתלים הידרופנאומטיים מתאזנים מאליהם, למשל); אך היתה זו דוגמה לבעיה אופיינית לסיטרואן – הצגת מכוניות פורצות-דרך שהגיעו לשוק לפני שפיתוחן הושלם די הצורך. מערכותיה המורכבות של ה-DS גרמו לתקלות רבות שתרמו ליצירת המוניטין השלילי. עם זאת, מיתלים הידרפנאומטיים הפכו למאפיין של סיטרואן ולסימן היכר של רבות ממכוניותיה, עד היום. שתי התכונות הללו באו היטב לידי ביטוי מאוחר יותר עם הלהיט הישראלי של סוף שנות ה-80, ה-BX. ההרפתקות הפיננסיות נמשכו בשנות ה-60, כשסיטרואן רכשה את מזראטי ובצעד אומלל פיתחה את ה-SM, תוך השקעה גדולה שלא היה סיכוי לקבלה חזרה. עוד הרפתקה שלא צלחה היה פרוייקט כושל לפיתוח מנועי וואנקל בשיתוף עם NSU. הפרוייקט הזה, שמשבר האנרגיה של 1973 סתם עליו את הגולל , הביא את סיטרואן למצב קשה. בתיווך ממשלת צרפת נרכשו 38% מסיטרואן על-ידי פיג'ו, שניעלה את שתי החברות ונפטרה ממזראטי. פיג'ו העלתה את חלקה בסיטרואן ל-90% ב-1976 ופעילות שתי החברות מוזגה לישות אחת, PSA פיג'ו-סיטרואן. שיתוף פלטפורמות עם פיג'ו לא תמיד פעל לטובת סיטרואן, שמסורת החדשנות שלה נשחקה בשנות ה-90 למעט הברקה בדמות הברלינגו, שהיתה (ועודנה) הצלחה ענקית. כיום מתקשה סיטרואן להבריק דווקא בתחום המכוניות הקטנות, אך חזרה במידה מסויימת למקוריות שאפיינה אותה בעבר עם מכוניות כמו ה-C4 ובעיקר ה-C6. עם זאת, החשיבה האוונגרדית של העבר כנראה כבר לא תשוב. תדמיתה של סיטרואן בישראל עדין מושפעת מבעיות אמינות העבר אך לא בצדק. באופן מפתיע, סיטרואן אינה מצליחה להביא לידי ביטוי שיווקי את הצלחתה הפנומנלית באליפות הראלי העולמית, WRC, שם זכתה ברציפות בתואר בארבע העונות האחרונות. * מכירות בישראל ב-2007: 7,421 (מקום 12) * מכירות בעולם ב-2007: 1.4 מיליון (מקום 14), משוער

סיטרואן ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)