נתת לנו Like ב-Facebook?

סאנגיונג - אוטו

סאנגיונג

דגמי סאנגיונג
  |   אתר סאנגיונג ישראל
  |   אתר סאנגיונג העולמי

את דרכה החלה סאנגיונג ב-1954 תחת השם Ha Dong-hwan, בייצור ג'יפים עבור הכוחות האמריקאים הגדולים שהוצבו בדרום קוריאה. לאחר שורה של שינויי שם וייצור כלי רכב שונים, ברובם רכבי שטח כאלו ואחרים, נרכשה החברה על-ידי תאגיד סאנגיונג התעשייתי ב-1988 והפכה לחטיבת המכוניות שלו, תחת השם סאנגיונג מוטורס. ב-1991 נחתם הסכם לשותפות אסטרטגית עם מרצדס, אשר הביא לשימוש בפלטפורמות ומנועים מדורות קודמים של מרצדס לדגמי סאנגיונג. בשווקי יצוא מערביים נמכרו רק דגמי 4x4 של סאנגיונג, המוסו והקורנדו, אך בשוק הקוריאני שווקה גם הצ'יירמן, מכונית גדולה ומפוארת על בסיס דור ישן של המרצדס E-קלאס. בראשית 1998 נרכש נתח שולט של סאנגיונג מידי תאגיד-האב על-ידי דייהו, והחברה מוזגה למעשה בתוך דייהו כאשר דגמיה ממותגים מחדש כדייהו. פרק זה החזיק מעמד כשנתיים בלבד בטרם שקע תאגיד דייהו בצרות כבדות ומכר שוב את סאנגיונג שחזרה לעצמאות והמכוניות – לשמן המקורי. בתקופה זו הוצג הרקסטון, רכב שטח מודרני יחסית, אך עדיין עם מנועי מרצדס מיושנים. בסופו של דבר רכשה קבוצת SAIC הסינית הגדולה 51% מסאנגיונג ב-2004 ומצבה של החברה התייצב, מה שאיפשר להשקיע סוף-סוף בפיתוח עצמאי של מנועים חדשים ומודרניים יחסית (אם כי עדיין על בסיס ידע של מרצדס). הגב הכלכלי האיתן אפשר גם להשיק דגמים חדשים – המיניוואן המגודל רודיוס ורכבי הפנאי קיירון ואקטיון, תחילה לשוק המקומי ובהמשך גם לשווקי יצוא. בארץ מיוצגת סאנגיונג מאז שנת 1995, כולל בשנים בהן נמכרו דגמיה כדייהו. * מכירות בישראל ב-2007: 348 (מקום 27) * מכירות בעולם ב-2007: 137,000 (מקום 45), משוער

סאנגיונג ישראל - רשימת הדגמים

המחופשים ביותר בקטלוג הרכב

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)