נתת לנו Like ב-Facebook?

כלי הרכב הנמכרים ביותר ביבוא אישי - אוטו

אוטו מדורים

כלי הרכב הנמכרים ביותר ביבוא אישי

17.03.10 יואל שורץ

סה"כ בכל שנת 2009 הגיעו לישראל 3,225 כלי רכב ביבוא אישי. מי המכונית הפופולרית ביותר, מי מכרה יותר ביבוא אישי מאשר ביבוא סדיר וכיצד השפיעו רפורמות המיסוי הירוק והיבוא המקביל על השוק? המשיכו לקרוא

8 תגובות | תגיות: רכב, מיסוי ירוק, רפורמה, כלי רכב, יבוא מקביל, סיכום 2009, יבואי אישי, הכי נמכרים

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
אז, במה נוהגים שועי ישראל? ובכן, ג'יפ גרנד צ'רוקי, ב.מ.וו X5 ו- X6, מרצדס S קלאס ו-ML וזה כמו שנאמר, "רק קצה הקרחון". לצד רכבי פאר אלה נמכרו גם לא מעט דגמים "עממיים" יותר כמו: טויוטה קאמרי היברידית, סובארו טריבקה, פורד מוסטנג, פונטיאק סולסטיס ואחרות. בחלק מהמקרים, המספרים שהגיעו בייבוא אישי גבוהים יותר מאלה שהגיעו בייבוא סדיר (כלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל ב-2009). סובארו טריבקה למשל: 99 כלים הגיעו ביבוא אישי לעומת 74 כלים שהגיעו ביבוא סדיר. מדגמי מרצדס S קלאס נמכרו בשנה שחלפה 71 יח' ביבוא סדיר כאשר 219 יח' הגיעו ביבוא אישי. בין הנפגעות הגדולות ביותר ממתקפת היבוא האישי נמצא את דגמי קרייזלר; כך למשל קרייזלר 300C מצאה 4 לקוחות בלבד באולמות התצוגה של היבואנית וזאת לעומת 78 לקוחות שרכשו את המכונית במסגרת היבוא האישי.
אגב, נתוני יבוא אישי כוללים בתוכם גם כלי רכב של תושבים חוזרים, עולים חדשים ודיפלומטים. על פי הערכת משרד האוצר כל אלה מהווים, כ-10% מסך היבוא האישי.

רפורמות: מיסוי ירוק ויבוא מקביל
סה"כ שנת 2009 אינה שונה מהותית מ-2008 עם 3,225 כלי רכב שהגיעו ביבוא אישי ב-2009 לעומת 3,066 כלי רכב שהגיעו ב-2008. לאור הקפיצות שבוצעו כאן בין השנים 2006 ל-2008 מדובר כאן ממש בזחילה. את "הקפאון" הזה ניתן לייחס ללא מעט התפתחויות שהתרחשו בשוק הרכב בשנה שחלפה: רפורמת המיסוי הירוק (שנכנסה לתוקף ב-2 באוגוסט 2009) ורפורמת היבוא המקביל שעמדה על הפרק במחצית השניה של 2009 ואושרה סופית בכנסת בפברואר 2010.
את תהפוכות הרגולטור רואים מיד בפילוח הנתונים על פי חודשים. הרפורמה הראשונה גרמה למבול של דגמים להשתחרר מהמכס ביולי בכדי לחסוך לבעליהן לעתיד את עליית המיסוי. הרפורמה השניה גרמה לבלימת היבוא ולירידה מתמדת (החל מספטמבר) בשחרור כלי רכב ממכס בצד לקוחות הממתינים לפתיחת השוק לתחרות.
מפילוח אחר – על פי נפחי מנוע – נגלה שכ-80% מכלי הרכב שהגיעו ביבוא אישי הם בעלי נפח גדול מ-3,000 סמ"ק. לשם השוואה נפח המנוע של כ-90% מכלי הרכב המגיעים ביבוא סדיר אינו עולה על 2,000 סמ"ק.
אגב, על אף האיסור להעביר בעלות במשך שנתיים על כלי רכב ביבוא אישי, כבר בתחילת שנת 2010 חלק מכלי הרכב שיובאו ביבוא אישי במהלך 2008, החליפו ידיים. עם זאת במשרד האוצר מציינים  כי אין מדובר בתופעה גורפת.

"יבואי אישי סדרתי"
גם בשנת 2009 נמשכה התופעה לפיה תחום היבוא האישי מקבל אופי מסחרי – האסור על פי חוק! קיימות חברות רשומות ומשגשגות (חלקן אף רושמות בתיאור פעילות יבוא אישי),  מתווכים, סוחרים, יועצים וכד'. חברות אלה פועלות בגלוי ומפרסמות את שירותיהם בכל הדרכים, לרבות שלטי פרסומת ואמצעי תקשורת. בשל המגבלה החוקית של יבוא אישי עד שני כלי רכב בשנה, סוחרים אלה משתמשים לעתים קרובות ב"אנשי קש" לרישום הרכב על שמם. ולראיה, גם בשנת 2009 לכ-30% מאלה שייבאו רכב ביבוא אישי כלל לא היו מקורות מדווחים של הכנסה ממשכורת או מעסק, ו-10% נוספים השתכרו פחות משכר מינימום. סממן נוסף של רישום פיקטיבי על שם איש קש, הוא שאותו בעל הכנסה נמוכה לעיתים כלל לא החזיק ברכב לפני רכישת הרכב המפואר, או שהחזיק ברכב "עממי" ישן שנשאר כאבן שאין לה הופכין גם שכביכול רכש מרצדס חדישה.
כמו כן, ניכרת תופעה של יבוא "אישי" באופן "סדרתי" כאשר אותם אנשים מייבאים שנה אחרי שנה רכב אחד או שניים על שמם, וכך עושים בני ובנות זוגם.

לטענת משרד האוצר אובדן ההכנסות ממסים כתוצאה מיבוא אישי הגיע להיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה. על כן הם החלו לאחרונה להפעיל אמצעי בקרה מחמירים בכל הנוגע לעבירות ביבוא האישי.
 
 

8 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 8
    תזהרו מיבוא אישי

    קודם כל הענף הזה נשלט ע"י מאכרים , שיש להם קומבינות מפה ועד לקיבינימט.
    הם כביכול קונים את הרכב בזול ואז משלמים פחות מיסים , מתאימים את הרכב לתקינה בקומבינה שלא אפרט אותה , לפעמים זה מצליח ולעיתים לא , לעיתים הרכב שמגיע ( לימון ) עם בעיות , ולעיתים לא .
    לאחר מסע בחוויה הרעה הזו אני יכול לומר לכם שאני לא יעשה את זה שוב !!!
    אם אתם עושים זאת , זיכרו - לעשות חוזה שיגן עליכם בכל שלב בדרך , קבלו ערבות בנקאית לקיום החוזה במלואו , אל תשלמו את כל הכסף , אלא רק לאחר התקינה !!! ודאו כי הכל כלול במחיר , תקינה , מספר רכב , עלות הערבות , חוזה עם עו"ד , הובלה , ביטוח , תלכו לראות את הרכב לפני שאתם משחררים אותו מהנמל , ואל תתנו להם לגרור אתכם משם , תבדקו את האוטו טוב טוב , תראו אם יש התאמה של מספר השילדה , אל תביאו רכב שלא מביאים ביבוא אישי באופן רציף , עדיף כזה שיש לו אח תאום בארץ , זה יקל עליכם לאחר מכן . יש אחד , דילר שיושב בארצות הברית דויד , בחור בעייתי - כאל אקספורט , לא מומלץ.
    זה לא הופך את השאר למומלצים , תחפשו אחד שעשה את זה והוא ממליץ !!!
    תחפשו את הרכב באתרי רכב ותקראו את ה car fax (הסטוריה )של אותו רכב שאתם רוצים להביא , שלא תביאו בטעות רכב עם בעיות שהיו ידועות מראש , השכרה תאונות וכולי...

    02.07.10 | 12:10הייתי בסרט של יבוא אישי

  • 7
    4 צודק !

    מה שקורה זה הפקרות ! כל אותם מתווכים/יועצים/מאעכרים או סתם קומבינטורים, פועלים בניגוד לחוק והמדינה מעלימה עין או מאפשרת בקריצה את הפעילת שלהם יחד עם כמה עמילי מכס תחמנים המתמחים בשחרור רכב ביבוא אישי (מעניין ממה נובעת התמחותם ...). המדינה לא צריכה לאפשר יבוא של כלי רכב משומשים ולהפוך אותנו לפח זבל מוטורי של ארה"ב !!!

    30.03.10 | 23:48סרג'יו קונסטנצה

  • 6
    שמעו סיפור עצוב

    הונדה סיויק בארץ כ140 אלף ש"ח
    בNYC? שמונת-אלפים דולר!

    20.03.10 | 00:26איתי

  • 5
    יבוא אישי ל4

    4 אני מסכים איתך.
    אני לא אקנה רכב בייבוא אישי מכיוון שיש סיבה שקופה וברורה :
    אין ממש אחריות מלאה.מנוהל עי עבריינות.
    אבל אני מבין את אלה שקונים בייבוא אישי.....
    זה לא ייתכן שבן אדם יצתרך לשלם למרצדס אס קלאס מיליון שקל כאשר באמריקה אתה משיג אותה ב-400 אלף שקל.
    זה לא ייתכן שנשלם לרכב מיצובישי או דומה לו 120-130 אלף כשהוא עולה במדינות מסויימות 70-80 אלף שקל.
    זה לא ייתכן מס כזה כבד!
    אז המדינה תמשיך לשחק בעם עם המונופול-מס שלה והתושבים יבגדו בסוף..זו רק ההתחלה...עוד עשור היבואנים ישתוו לחרא אם הם לא יורידו מחירים..
    לפני 3 שנים זה התחיל בבודדים ועכשיו זה הגיע ל300 הזמנות של אס קלאס..
    עדיף לאיש בודד להגיע לניו יורק ...לקנות רכב מאולם תצוגה ב-80 אלף דולר רכב פצצה ולשלם דמי הובלה 80 אלף עליו..
    אבל אני לא מבין איך אין אגרה של מס בעת כניסת הרכב למדינה? עזוב הכל טמטום פה.........הכי טוב לקנות רכב בלבנון או מצרים או ירדן מסוכנות מרצדס .לשלם חצי..לקבל איכות מעולה כמו שהסעודים מקבלים ולהסיע אותו מחוץ לגבול.
    חוץ מזה אפשר לקנות רכב ולא לשלם מס כל עוד כל -3 חודשים אתה מחתים דרכון שיצאת מהארץ..
    מה הבעיה..נוסעים לאילת..עוברים לטאבה חצי שעה וחוזרים.
    ככה סבא שלי עשה כשהגיע לארץ מארה''ב..

    19.03.10 | 19:07JAGUAR lover

  • 4
    לקוחות של יבוא אישי

    בואו לא נשקר לעצמנו ונחשוב שהיבוא האישי מאפשר לאדם רגיל לקנות רכב משודרג. רוב הלקוחות הינם עבריינים ברמות שונות המנצלים את הפרצה בחוק להלבנת כספים. בין השאר ברכישת כלי רכב מפוארים במקומות שנית להביא משם את הרכב עם חשבונית פיקטיבית וכך גם לשלם פחות מס וגם להלבין קצת כסף על הדרך. חוץ מזה כלי הרכב לא נדרשים לעמוד בתקנים הרגילים ולעתים מקבלים פטורים שונים מאבזרי בטיחות וכו'. לכן נראה לי שעל המדינה לסגור את הפירצה בהקדם.

    19.03.10 | 00:25אלי

  • 3
    יבוא אישי

    הגנבים ממשכים לגנוב.העשירים ממשכים לחסוך והתפרנים נוסעים באוטובוס.

    18.03.10 | 21:18גל

  • 2
    היחידים שהפסידו פה הם היבואנים הגנבים!

    התברר שיש להם מתח רווחים של 50% - והכל ברשות של לוקחי השוחד בממשלה

    18.03.10 | 11:21עמחא

  • 1
    טיפשים, המדינה לא הפסידה שום הכנסה, פירוט :

    מסיבה פשוטה.
    אדם שהיו ברשותו 170 אלף ש"ח, יכל לקנות במדינתנו מאזדה 6 חדשה או מכונית מנהלים אחרת. בכסף הזה הוא השתדרג וקנה ג'יפ גרנד צ'ירוקי באותו סכום. המדינה חושבת שאם לא היה ייבוא אישי אותו אדם היה רוכש ב 300 אלף ש"ח חדש מהיבואן ?! טיפשות לשמה ! זה כל עניין הייבוא האישי לרכוש רכב שעולה יקר בארץ במחיר זול משמעותית בישראל ולכן הייבוא האישי אפילו גרם לרווחי המדינה כי רוב הרכבים שיובאו זוללי דלק(שעליו אנחנו משלמים מס) הרבה יותר מאותו רכב שהיו רוכשים בארץ ב 170 אלף ש"ח. ועוד לא דיברנו על ביטוח, טיפולים,חלפים וצמיגים יקרים יותר שעליהם משלמים מס אותם חברות וגם כאן יש למדינה רווח בעקיפין בעקבות השדרוג של הצרכן.
    שמישהו יתפקח במשרד התחבורה ויעודד ייבוא אישי המדינה רק תרוויח.

    17.03.10 | 20:56אסף

טסלה S

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)