חשיפת ה-599 GTO, אתמול בבולוניהרק 599 לקוחות מאושרים יזכו להניח את ידיהם על הפרארי החוקית-לכביש האקסקלוסיבית והמהירה ביותר סביב מסלול מירוצים שיוצרה אי-פעם: ה-599 GTO, שהוצגה אתמול רשמית באירוע חגיגי לקומץ לקוחות פרארי נבחרים במכללה הצבאית של בולוניה. ה-GTO (שילוב אותיות שמרטיט את נימי נפשו של כל חובב רכב המכבד את עצמו) מבוססת על ה-599XX, גרסת מסלול שלא מיועדת או יכולה לעלות על הכביש הציבורי, ועם גנים כאלו לא פלא שהיא כבר הספיקה לקבוע תוצאה של 1:24 ד' במסלול הניסויים של פיוראנו – מהיר ב-9 עשיריות השניה מפרארי אנזו ובפער של 2.5 שניות לעומת פרארי 599 GTB רגילה.
ההשוואה ל-599 מן השורה מגלה הבדלים מהותיים. מנוע ה-V12 מפיק כאן 670 כ"ס, 50 יותר מאשר ב-599, ואילו המשקל ירד כמעט ב-200 ק"ג ועומד על 1,495 ק"ג בלבד. המהריות המרבית המוצהרת היא "מעל 335 קמ"ש" (330 ל-599), בעוד זמן התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצץ מ-3.7 ל-3.35 שניות. אבל פרארי מספרת שהשינויים מרחקיים לכת הרבה מעבר לשינוי ביחס ההספק-משקל. מרכיבי השילדה, למשל, כוילו תוך תשומת לב לשילוב אופטימלי עם אמצעי העזר האלקטרוניים השונים. התואצה, טוענת פרארי, היא העדר כמעט מוחלט של תת-היגוי ושילדה מתקשרת במיוחד. בין היתר נמצא במפרט דור חדש של בלמים קרבון-קרמיים, קלים ויעילים מבעבר, שיפורים אווירודינמיים, צמיגים מיוחדים שפותחו על ידי מישלין, מידע מקיף המוצג לנהג במסגרת מה שפרארי מכנה VRE, דהיינו Virtual Race Engineer.
הצגת הבכורה הציבורית של ה-GTO החדשה תתקיים בתערוכת בייג'ין הקרובה, שתפתח בסוף חודש זה.