שמו של המנצח של ראלי פורטוגל שהתקיים בסוף השבוע הוא סבסטיאן. רק שלא מדובר על סבסטיאן לואב – שהגיע הפעם שני – אלא על סבסטיאן אוגייר דווקא. הצעיר בן ה-27, אשר ניצח את אליפות ה-J-WRC בשנת 2008, זוכה כאן לניצחונו הראשון במגרש של הגדולים, ומאותת שהוא-הוא עשוי להיות מחליפו של לואב באחד הימים. הוא ולאו דווקא סורדו, אשר תיפקד לא רע כמספר 2 של לואב אבל עדיין לא הוכיח שהוא מסוגל לנצח מרוצים.סבסטיאן אוגייר בניצחונו הראשון בראלי של ה-WRCאוגייר, אשר רק לפני מספר שבועות זכה למקום השני בראלי ניו-זילנד, הגיע לפורטוגל כשהוא ממוקם רביעי בטבלת האליפות, הרבה לפני דני סורדו וקרוב מאוד לנהגה הראשי של פורד – מיקו הירבונן. המיקום הזה עזר לו רבות ביום הראשון של התחרות, כיוון שהוא עלה רביעי על שבילי העפר וקודמיו ניקו את השביל עבורו והותירו קו עפר דחוס ואוחז. התוצאה הייתה חמישה ניצחונות בסטייג'ים מתוך שבעה והובלה נאה של קרוב לחצי דקה בסיום היום הראשון – הרבה לפני דני סורדו שהתמקם שני, ועוד יותר לפני לואב, הירבונן ופטר סולברג שהתחרו על המקום השלישי, כ-45 שניות מאחור. זהו הישג מכובד כיוון שנקודת הפתיחה של אוגייר לא הייתה טובה יותר משל סולברג וסורדו – ועדיין הוא הקדימם משמעותית. חשוב לציין בנושא זה כי את חלק מההפרש יש לזקוף לחובת בעיות המצערת מהן סבל סורדו בסטייג' האחרון של היום, וכן מהעובדה שסולברג סיים את היום עם צמיג אחורי קרוע לחלוטין.
היום השני החל כשאוגייר בחוד החנית – וכך יכל לואב להתחיל ולצמצם את הפער. לאורך היום הוא נלחם מול חברו לקבוצה סורדו על המקום השני, בעוד שניהם לא מקבלים התנגדות חזקה מדי מקבוצת פורד המדשדשת. מיקו הירבונן, אשר עידן את סגנון הנהיגה שלו לאחר הכשלונות של המרוצים האחרונים, לא הצליח להראות יכולת מרשימה, בעוד יארי-מאטי לאטוולה דווקא הראה תחרותיות – עד אשר התרסק ויצא מהמרוץ בסטייג' 9. לאטוולה נכנס מהר מדי לסדרת פניות, פגע בחלקו האחורי של הרכב בעץ, הסתבסב והתנגש בנסיעה לאחור בעץ נוסף. זוהי מכה קשה במיוחד ללאטוולה, אשר נשבע לשמור על עקביות לאורך העונה – ובמיוחד לאחר שזכר היטב את התרסקותו הפנומנלית בפורטוגל בשנה שעברה.
אבל נחזור ללואב – הוא ניסה לעשות כאן את מה שעשה באופן מרשים ביותר בניו-זילנד – לצמצם את הפער שנפתח לאחר היום הראשון. הפעם זה בוצע בהצלחה חלקית בלבד, שכן את היום השני הוא סיים במקום השני, אבל כ-20 שניות מאחורי אוגייר. עם פתיחת היום השלישי נפתחה גם מלחמת הסבסטיאנים – לואב צמצם מהר מאוד לכ-10 שניות הפרש, אך אוגייר לא ויתר ונכנס אל הסופר-ספיישל-סטייג' האחרון והקצרצר עם 7.7 שניות לטובתו וכשלואב מודה שפשוט לא היה מהיר מספיק: "אוגייר היה בלתי מנוצח היום", הוא אמר "נראה שיש לי מתחרה חדש כעת". ואוגייר אכן יצא מהסטייג' האחרון כמנצח הראלי, בעוד לואב מסתפק במקום השני בלבד. דני סורדו ניווט את מכוניתו בבטחה אל המקום השלישי, אך פטר סולברג שנכנס אל הסטייג' רביעי, יצא ממנו חמישי בלבד – לאחר שפגע במחסום ואיבד שניות יקרות שאיפשרו להירבונן לקפוץ מיקום בטבלה.
אל הראלי הבא, שיחל ב-9 ביולי בבולגריה, נכנס לואב עם יתרון של 38 נקודות לטובתו ועם מישהו חדש המזנב בו – אוגייר עקף את הירבונן ולאטוולה והפך את ראשי סיטרואן לאנשים שמחים מאוד.


דירוג ראלי פורטוגל:
1. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 3:51:16.1 (25 נק')
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 7.9+ (18 נק')
3. דני סורדו (סיטרואן) – 1:17.6+ (15 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) – 1:32.0+ (12 נק')
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 1:35.7+ (10 נק')
6. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 7:10.1+ (8 נק')
7. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 7:28.3+ (6 נק')
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 10:36.1+ (4 נק')
9. חאליד אל-קאסימי (פורד) – 10:55.8+ (2 נק')
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 11:34.3+ (1 נק')


דירוג נהגים אחרי 6 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 126 נק'
2. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן-ג'וניור) – 88 נק'
3. מיקו הירבונן (פורד) – 76 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 72 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 63 נק'
6. דני סורדו (סיטרואן) – 49 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 38 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 26 נק'
9. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 24 נק'
10. קימי רייקונן (סיטרואן-ג'וניור) – 15 נק'

דירוג קבוצות אחרי 6 מרוצים:
1. סיטרואן – 189 נק'
2. פורד – 163 נק'
3. סיטרואן-ג'וניור – 106 נק'
4. סטובארט-פורד – 84 נק'
5. מונצ'י-פורד – 40 נק'