האספלט החרוש בנחשונים. תמונה עצובהבשורה מצערת לכל חובבי ההגה והכידון. מסלול נחשונים, שבעבר ידע ימים יפים עם מירוצי קארטינג ואופנועים, ובשנים האחרונות שימש אתר מבוקש להדרכות ואימוני נהיגה, סגר את שעריו. צחי כפרי, בעל הזכיון להפעלת המסלול, חסם את שערי המסלול בסלעים גדולים, לא לפני שהאספלט נחרש במספר נקודות לפי ההוראות שקיבל (ממי, תשאלו? אחד הגורמים הביורוקרטיים הרבים העוסקים ברישוי שימוש בקרקע. ועדה מחוזית כזו או אחרת, לא ממש משנה. למה? כי לפי אותו גורם מדובר בשימוש חורג בקרקע ללא שניתן לכך היתר, או משהו דומה. שוב, זה לא ממש חשוב).
התפתחות מצערת זו הינה עוד מסמר בקברו של הספורט המוטורי בישראל, שנראה כצועד לאחור במקום להתקדם. בשיחה עם כפרי אתמול הוא לא היה אופטימי לגבי סיכויי פתיחת המסלול מחדש: "בימים אלו מוחזרת הקרקע, שהיתה בבעלות קיבוץ נחשונים, למנהל מקרקעי ישראל לאחר שהסתיימה תקופת החכירה. המשמעות היא שכדי להפעיל מחדש את המסלול צריך יהיה לרכוש את הקרקע ולשלם דמי היוון. מדובר בסכומי עתק שהופכים את העסקה לבלתי כדאית".
באופן מובן, כפרי היה מתוסכל מההתפתחות. "כל מי שהיה מעורב בסיפור הזה היה בעד שהמסלול ימשיך לפעול – הקיבוץ, הפקחים של המנהל, המועצה האזורית. אבל יש ביורוקרטיה שפשוט אי אפשר להלחם בה". בימים אלו כבר בוחן כפרי חלופות אפשריות ומסקרנות לגבי הקמת מסלול-הדרכות חדש.
להזכירכם, רק לפני חודשים ספורים אמר לנו יוסי ניסן, ראש הרשות לנהיגה ספורטיבית, כי הוא מתכוון לסייע למסלולים הקיימים בנחשונים ובכוכב-יאיר, כמשרד ממשלתי שיש לו יכולת לקדם את דברים מול מנהל מקרקעי ישראל. לפחות במקרה של מסלול נחשונים זה לא ממש עזר...
כאות הוקרה והערכה לפועלו ארוך השנים של מסלול נחשונים, הנה משהו שצילמנו השנה במקום ואשר יוכל אולי לשמש מעתה כמזכרת.