עכשיו זה רשמי: שיווק אופל עובר לידי שלמה שמלצר – בעליה של חברת הליסינג וההשכרה שלמה sixt. הבוקר (יום ה') הודיעו יחדיו UMI וקבוצת שלמה על חתימת מסמך הבנות ליבוא, שיווק והמכירה של דגמי אופל בישראל. כזכור, לפני מספר חודשים קבוצת שלמה הפכה לחברה הראשונה בישראל שקיבלה ממשרד התחבורה אישור ליבוא מקביל של רכב, אולם זה לא המקרה כאן שכן מדובר בייבוא סדיר עם זיכיון רשמי מטעם ג'נרל מוטורס,היצרנית.
כבר תקופה ארוכה ששלמה מכינה את עצמה לייבוא רכב. לקבוצה מרכז לוגיסטי חדש בניר-צבי שנבנה בהשקעה של 100 מיליון שקל (ללא הקרקע) ומשתרע על פני למעלה מ-60 דונם, רשת מוסכים ושרותי דרך, חברות ליסינג והשכרה בארץ וגם ברומניה, חברת ביטוח וחברת הובלה. אבל אולי מעל הכל, קבוצת שלמה נחשבת לחברת הליסינג וההשכרה הגדולה ביותר במדינה עם צי פעיל של למעלה מ-70,000 כלי רכב. מכאן ניתן להבין את כוח הקנייה שיש לקבוצת שלמה.
עד עתה אופל יובאה לישראל ע"י UMI כחלק מקבוצת המותגים של ג'נרל מוטורס. אולם מחירי בסיס גבוהים וחוסר בתיבה אוטומטית בדגמי הקונסנזוס בישראל, גרמו למכירות נמוכות של המותג. ב-2009 נמכרו בישראל 157 יח' אופל ובשבעת החודשים הראשנים של 2010 נמכרו 211 יח'. רחוק מאוד מראש טבלת המכירות והיכן שאופל היתה בעבר. מן הראוי לציין כי בשנים האחרונות ג'נרל מוטורס מנסה להתמקד במותגי הליבה הרווחים (ביואיק, קאדילק, שברולט ו-GMC) ולהיפרד או לסגור מותגים שמסבים להם הפסדים מתמשכים. אופל למשל, נמצאת על מדף המכירה כבר תקופה ארוכה, אולם טרם נחתמה עסקת מכירה.
גם משמלצר וגם מ-UMI מסרו כי שיתוף הפעולה ביניהם ימשך "באותה מידה של הערכה הדדית, כפי שהייתה עד היום". אם זאת, מתחת לפני השטח נראה שרוחשות הרוחות. במקביל לכניסת שמלצר לעסקי יבוא הרכב (אחרי היעדרות של כעשור מהתחום), UMI מנסה להרחיב את פעילותה לתחום ציי הרכב. קבוצת 'קרדן', המחזיקה במניות השליטה ב-UMI, מנסה להשיג את השליטה ב'איווס' – חברת הליסינג שנמצאת בידי חברת דן. אגב, UMI אינה חריגה בעניין שכן כבר כיום ליבואניות רכב רבות יש לא רק פעילות עקיפה בתחום הליסינג, אלא גם ישירה כולל בעלות.