רוכבי אופניים (אילוסטרציה)
שר התחבורה מבטיח: נשקיע יותר בנוחיותם ובטיחותם של רוכבי האופניים. בפגישה שערך השר ישראל כץ עם ראשי ארגון "ישראל בשביל האופניים", הבטיח כי יקדם פתרונות להובלת אופניים בתחבורה ציבורית, בין היתר באוטובוסים עירוניים בהם אסור בינתיים להוביל אופניים. לאחרונה הודיע משרד התחבורה על סיכום עם חברות ההסעה הבינעירוניות, שמאפשר הובלת אופניים באוטובוסים בינעירוניים.
עוד נמסר כי שר התחבורה הורה את אנשי משרדו להקציב 15 מיליון שקל מדי שנה להקמת תשתית רכיבה בערים, בנוסף להשקעה של כ-20 מיליון שקל לקידום השכרת אופניים בערים. תוכנית דומה שהוצעה בתל-אביב, נתקלה בבעיה עקב חוק הקסדה, המחייב חבישת קסדה בכל רכיבה. לפי משרד התחבורה, בהקמת שבילי אופניים בערים שונות, הושקעו בשנה האחרונה יותר מ-35 מיליון שקל. כמו כן, הוחלט בפגישה על הקמת צוות היגוי לקידום נושא האופניים, בהנחיית מריה כהן.
לדברי שר התחבורה, "השימוש באופניים הולך ומתגבר משנה לשנה, והופך לכלי משמעותי במערך התחבורה בישראל. משרד התחבורה מקדם בשנה האחרונה את הנושא ומשקיע בכך סכומים חסרי תקדים". יותם אביזוהר, מנכ"ל ארגון "ישראל בשביל האופניים", הוסיף כי הוא מקווה שבזכות "התגייסות השר כ"ץ, משרד התחבורה וגורמי המקצוע", ניתן יהיה "לעודד ולהגדיל את מספר רוכבי האופניים בישראל שיוכלו לנסוע בצורה בטוחה יותר בכבישים ובשבילים".

לפי נתוני משרד התחבורה, בשנת 2009 נרכשו בישראל כ-300,000 זוגות אופניים, עלייה של כ-20% לעומת שנת 2008.