מירוץ העפר אצל שכנתנו ממזרח החל השנה בעיכוב לא צפוי. הספינה אשר נשאה את מרבית הציוד עבור הראלי התעכבה עקב תקלות טכניות ועגנה בנמל חיפה באיחור משמעותי. לאחר עיכובים בטיפול בניירת בנמל, נלקח הציוד במשאיות אל מעבר הגבול לירדן בדרכו לבסיס הראלי בים המלח. חלק מהמכוניות הוטסו לירדן והצוותים עבדו עליהן לאורך הלילה בכדי להספיק להכינן למירוץ. ששת הסטייג'ים של היום הראשון בוטלו בעקבות המאורעות, והמירוץ החל בסטייג' 7 עם ניצחון של סבסטיאן לואב, נהגה הראשי של קבוצת סיטרואן. שני סטייג'ים מאוחר יותר, וחברו לקבוצה אוגייר הצליח לנצל את יתרונו כנהג הרביעי על שבילי העפר, ועבר להוביל את הראלי. לקראת הסטייג' האחרון של היום הוא הוביל ב-6 שניות על לאטוולה מקבוצת פורד, ב-13 שניות על לואב וב-17 שניות על פטר סולברג. אוגייר, מנצח הראלי, מראה מחויבות למשימה
ואז, באמצע סטייג' 12, היה זה דווקא לואב, הידוע בהתנגדותו למהלכים טקטיים, שהאט בכדי לשפר את מיקומו לקראת היום השלישי והאחרון של הראלי. באופן לא צפוי, המהלך התרחש באמצע הסטייג' ולא בסופו, זאת כדי לעודד את מתחריו שלא להאט ובכך להתמקם מעט מאחוריהם. רק שזה לא הצליח: ההימור של לואב נכשל כשמתחריו הגדולים האטו גם הם, למעט אוגייר אשר המשיך במלוא הכוח. לבסוף הוא נותר כ-31 שניות מאחורי אוגייר ובמקום השני בלבד, כשלאטוולה שנייה וחצי מאחוריו וסולברג צמוד במקום הרביעי. רק הירבונן, נהגה הראשי של פורד, נאלץ לצפות בכל המתרחש מהצד, לאחר שסבל מתקלות ברכבו לאורך היום וסיים אותו 2 וחצי דקות מאחור.
תחילת היום האחרון הובילה להתקפה של לואב, עד שהוא פספס פנייה ואיבד את המקום השני ללאטוולה. הפיני בפיאסטה טס לאורך סטייג' 17 וחתך את ההובלה של אוגייר ל-10 שניות בלבד. לעומתו, פטר סולברג לא עמד בלחץ והתרסק אל מחוץ לתחרות, משאיר את הפודיום לשלושת המובילים. בסטייג' 18 קיצץ לאטוולה את ההובלה של אוגייר בעוד חמש שניות ובסטייג' 19 הוא עשה זאת שוב – ועבר להוביל את הראלי לראשונה בהפרש של חצי שנייה בלבד. לואב החליט להאט מעט כדי לשמור על הצמיגים לקראת הפאואר-סטייג' המסכם, בו ניתן לזכות בנקודות בונוס, וכך נכנסו המתחרים אל עשרת הקילומטרים האחרונים של הראלי.
את זהות המנצח כבר סיפרנו לכם בכותרת – אוגייר הצליח להתעלות על היתרון הפסיכולוגי של לאטוולה וניצח אותו בהפרש של 0.2 שניות בלבד, לאחר קרוב לשלוש שעות תחרותיות. לואב סיים את הראלי שלישי, אך לא הצליח לזכות בנקודות בפאואר-סטייג', לאחר שהחליק לרוחב השביל ואיבד שניות קריטיות.
הניצחון המדהים הוא הצמוד ביותר שראתה אליפות העולם בראלי מעולם, 0.1 השנייה פחות מניצחונו של מרקוס גרונהולם על סבסטיאן לואב בראלי ניו-זילנד 2007. בזכות הניצחון בפאואר-סטייג' זכה אוגייר ל-28 נקודות בראלי זה, והוא ממוקם כעת שלישי בטבלת האליפות. צמוד מאחוריו נמצא לאטוולה, ומעט לפניו הירבונן ולואב. שתי קבוצות העל צמודות אף הן, עם 130 נקודות לכל אחת בטבלת היצרנים.
המירוץ הבא יתחיל באיטליה ב-5 במאי.

דירוג ראלי ירדן:
1. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 2:48:28.2 (28 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – +0.2 (18 נק')
3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) –27.7+ (16 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) – 2:44.7+ (14 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – +5:44.9 (10 נק')
6. קימי רייקונן (אייס 1) – 6:14.9+ (8 נק')
7. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 9:18.7+ (6 נק')
8. חאליד אל-קאסימי (אבו-דאבי) – +9:43.7 (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 74 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד)– 72 נק'
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 69 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 66 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 31 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 28 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 22 נק'
8. קימי רייקונן (אייס 1) – 18 נק'

דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:
1. סיטרואן – 130 נק'
2. פורד – 130 נק'
3. סטובארט-פורד – 43 נק'
4. אייס 1 – 26 נק'
5. פטר סולברג – 22 נק'
6. מונצ'י-פורד – 20 נק'