נתת לנו Like ב-Facebook?

סוזוקי סוויפט: מבחן דרכים - אוטו

אוטו סוויפט

סוזוקי סוויפט: מבחן דרכים

14.06.11 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר

סוזוקי סוויפט החדשה אמנם דומה לקודמתה, אבל עברה הרבה מאוד שינויים בדרך לאולמות התצוגה. לקחנו אותה למבחן דרכים

22 תגובות | תגיות: סוזוקי, סוזוקי סוויפט, גיא רוטקופ, מבחן דרכים

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
סוזוקי סוויפט החדשה, שתנסה להמשיך את ההצלחה המסחררת של קודמתה בישראל, לא מחוללת מהפיכות בעיצוב. למעשה, בחלק מהזוויות תתקשו לזהות שמדובר בדגם החדש, ולרגע לא יהיה לכם ספק על מה אתם מסתכלים. אבל בכל זאת יש שפע שינויים: יחידות תאורה גדולות יותר מלפנים ומאחור, למשל. ובמבט מדוקדק רואים כי דבר לא באמת זהה.
 
גם לא המידות: סוזוקי סוויפט החדשה ארוכה יותר בתשעה ס"מ, בסיס הגלגלים ארוך יותר בחמישה והיא גבוהה יותר בס"מ אחד ורחבה בחצי ס"מ. למרות הצמיחה בממדים, המשקל העצמי דווקא ירד מעט, לטובת חסכון בדלק. אבל החדשה המשמעותית היא שהשינוי בפרופורציות פגע לטעמנו מעט בעיצוב המקורי, אם כי עדיין מדובר במכונית נאה. למראה תורמים גם חישוקי "16 (בכל הגרסאות), עניין לא שכיח בקטגוריה.
 
בארץ מוצע רק מנוע 1.2 ליטר (במקום 1.5 ליטר בעבר), ורק תיבת הילוכים אוטומטית. סוזוקי מתגאה במרכב קל וחזק יותר, וגם ציון הבטיחות טוב יותר עם חמישה כוכבים ב-Euro NCAP. יש שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג) וכמובן בקרת יציבות. כל זה שלכם תמורת החל מ-104,000 שקל.
 
תא הנוסעים מציג שיפור ניכר לעומת הדור הקודם, עם מראה מודרני ומוצק יותר. במרכז הקונסולה תמצאו מערכת שמע מקורית ונאה, עם חיבור USB נוח ושליטה מההגה. הצבעים מעט קודרים מדי, אבל פסים כסופים בדלתות, ליד פתחי המיזוג ובהגה מוסיפים צבע. הפלסטיקה נראית בסדר אבל מעט פשוטה למגע. לתחושת הפשטות תורמת דלת תא הכפפות הגדול, שאינה משוככת ונופלת על ברכי הנוסע, כמו גם ידיות האחיזה הקפיציות שנסגרות בחבטה. כאופציה מוצעת גרסה מאובזרת יותר, GLX-i, שעולה עוד 4,000 שקל, תמורתם תקבלו לא מעט: בקרת אקלים ושיוט, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני אורות ובלמי דיסק במקום תופים מאחור.
 
 
 
גלגל ההגה נאה, אבל בגרסה הבסיסית הוא לא מתכוונן למרחק אלא רק לגובה. יחד עם המושב הגבוה יחסית, זה פוגע בתנוחת הנהיגה לגבוהים. למרות זאת, מרווח לא חסר. במושב האחורי מרווח דומה לדור הקודם, שזה מפתיע לרעה בהתחשב בצמיחה במידות. מנגד זה אומר שעדיין מדובר ברכב עם מרווח סביר לברכיים וקצת פחות לראש, כאשר לגבוהים יפריע גם קו חלונות נמוך. תא המטען נראה מעט גדול ושימושי יותר בהשוואה לדור הקודם, למרות פתח הטענה גבוה.
 
מניעים
המנוע החדש, בנפח 1.2 ליטר, מציע 94 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12 קג"מ ב-4,800 סל"ד (102 כ"ס ו-13.5 קג"מ בעבר). הוא משודך לתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית. ההבדל בנתונים על הנייר אמנם לא גדול, אבל הפער על הכביש בהחלט מורגש, והסוויפט החדשה מרגישה פחות זריזה וקלילה מהדור היוצא. בהתנהלות רגילה במישור לא תרגישו בדרך כלל מחסור בכוח, אבל בנהיגה בכביש הררי מורגש כי המנוע צנום הנפח והמומנט מתקשה. לזכותו יאמר כי הוא מתפקד בשמחה ובשקט יחסי במרומי הסל"ד, לשם תצטרכו לדחוק אותו כדי לקבל ביצועים סבירים. תיבת ההילוכים הפשוטה (בלי תפעול ידני) עובדת טוב. היתרון הגדול של המנוע החדש הוא בצרוכת הדלק, כאשר מחוץ לעיר נרשם נתון של קרוב ל-17 ק"מ לליטר, ובמבחן כולו עמד הנתון על מעט פחות מ-14 ק"מ לליטר.
 
סוזוקי מצהירה כי המתלים של הדגם החדש הוקשחו, ואין ספק שזה מורגש. מאוד. סוזוקי סוויפט החדשה מספקת רמת נוחות נמוכה, עם התרסקות מהסוג שכבר לא פוגשים במכוניות היום בחלק מהמהמורות. יכול מאוד להיות שצמיגים בחתך גבוה יותר היו עוזרים לנוחות, אבל בסוזוקי בחרו בחישוקי "16 לטובת המראה ומשלמים על כך בתנועה. לפחות המושבים נוחים (אם כי היה ראוי שיציעו יותר תמיכה צדית). עד 100 קמ"ש רמת הרעש בתא הנוסעים סבירה למדי, אם כי היינו מקבלים בשמחה קצת פחות רעשי כביש. במהירות גבוהה יותר מצטרפים לחגיגה גם רעשי רוח ומנוע והעסק הופך מעט רועש מהרצוי.

 
בכל הקשור להנאה מנהיגה, הסוויפט היוצאת הייתה אחת הטובות בקבוצתה. הדור החדש לוקח עוד חצי צעד לפנים, עם תחושת ביטחון בנהיגה ומעט מאוד תת-היגוי. הבלמים טובים, עם עוצמה טובה ובלי דעיכה תחת עומס, אך הדוושה מעט נוקשה. חובבי נהיגה ספורטיבית ישמחו לדעת כי ניתן לנתק את בקרת היציבות, אך ישמחו קצת פחות לדעת שההיגוי לא מעביר מידע וחסר משקל, במיוחד במהירות נמוכה וסביב המרכז. בכביש המפותל גם תרגישו את חולשת המנוע, וגם את החור בין יחס ההעברה השני והשלישי. אין ספק שהמכונית תשמח לקבל עוד כוח ותדע להתמודד איתו בקלות. סוויפט ספורט, מישהו?
 
לא שלמה
סוזוקי סוויפט החדשה היא מכונית טובה. רמות הבטיחות, המרווח, האבזור (גם בגרסה הבסיסית) וההנאה מהנהיגה, כולן מרשימות. והמנוע החדש גם חסכוני מאוד (אבל חלש). אבל מה שמונע ממנה להתברג בצמרת הקטגוריה הוא נושא הנוחות, שלא רק פחות טובה מאשר בדור הקודם, אלא לא טובה אבסולוטית. ועבור רוב הלקוחות, זה חשוב בהרבה מהנאה מנהיגה או אבזור.
  • נתונים טכניים
  • סוזוקי סוויפט
תצורהטורי
נפח מנוע1.2 ל'
סוג מנועבנזין
הספק94
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים243 ס"מ
אורך385 ס"מ
רוחב169.5 ס"מ
גובה151 ס"מ
מהירות מרבית160 קמ"ש
0-100 ש'13.5 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר102,990 ש"ח

22 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 22
    סוויפט- יותר מידי דלק

    הכי ביאס אותי שהיא לא חסכונית בדלק- אמנם אני לא מוגבל בדלק אבל בכל זאת מרכב עם מנוע 1.2 ציפיתי ליחס של 1 ל 15 לפחות , וקיבלתי יחס כמו בגיפ של 1 ל 10 זה בדוק ומבאס.

    19.08.11 | 14:23קיבלתי אחת כזאת חדשה

  • 21
    קניתי אחת כזאת והיא מדהימה אני לא מבין איך התגובות כאלה לא מציאותיות

    הנסיעה שקטה ואיכותית המזגן מקפיא השירות מעולה בסוכנות הרכב והכי חשוב האוטו חסכוני!!! שזה אומר בנסיעה עם מזגן ביום לוהט האוטו ישתה ליטר ל16 קילומטר בערך והנסיעה כיפית והאבזור מספק והאוטו ניראה מצויין אז אני מפסוט מהאוטו ולמי שיקנה מזדה 2 או I20 או איביזה יצתרך לוותר על נוחות ולשלם הרבה דלק ואמינות ידועה של סוזוקי

    30.06.11 | 22:55א

  • 20
    שיחליפו את השם ל"סוזוקי זיפט" זה מתאים להם בווול   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.11 | 15:29איזה יבואן נוכל!

  • 19
    הונגרי?! הודי?! שיביאו ריקשה כי פה קונים כל זבל על גלגלים   ל"ת

    ללא תוכן

    20.06.11 | 18:54סוזוקי=זבל

  • 18
    הונגריה חלשה -הקודמת עדיפה ושובבה   ל"ת

    ללא תוכן

    20.06.11 | 16:38סוויפט 1.5 יפאני

  • 17
    סוויפט 1.2 הונגריה

    הונגריה עדיף עם חצאית
    מנוע 1.2 ??

    סוזוקי ירו לעצמם ברגל -במקום להמשיך עם יפאנית שובבה עם מנוע 1.5

    20.06.11 | 16:32פחו

  • 16
    עבר זמנה....

    כמו בכל העולם, גם בישראל:-

    עידן הסופר-מיני הולך ונעלם - העולם האורבני עובר למכוניות מיני.

    בשכונת פראטי האריסטוקרטית שברומא, כל המכוניות שחונות ברחובות השכונה (המרצדס והאאודי חונות במוסכים הסגורים...) הן אך ורק מכוניות מיני: - החל מסמארט, פיאט 500, טויוטה AIGO ואחיותיה הצרפתיות, וטויוטה IQ. (אתם מוזמנים להכנס לתצוגת רחוב ב- Google Earth).

    למותר לציין שכל המכוניות הללו חונות כמובן בניצב למדרכה....

    טוב תעשה מכשירי תנועה אם תתמקד באלטו המוצלחת, ותשווק דגמים משופרים שלה (מנוע 4 צילינדרים, חלונות אחוריים נפתחים, מראה פנימית נגד סינוור, חבילות איבזור, וכד')

    20.06.11 | 10:08איתמר

  • 15
    מכונית חביבה ופשוטה

    היתרון הגדול ביותר של סוזוקי לדורותיה - אמינות מוכחת!

    20.06.11 | 09:43יוני

  • 14
    ל9: זה כלום! לי היתה פיאט 127 שעשתה 400,000 ק"מ על המנוע המקורי!

    הייתי נוהג לעלות איתה את מעלה צין ברוורס לפחות פעם בשנה והיא עשתה לי 1:30 בממוצע...
    סוזוקי עאלק!

    19.06.11 | 14:56גם אני יכול

  • 13
    תגובה למגיב 4 - איך הגעת למסקנה המוזרה הזו?

    SX4 יצאה לשוק ב-2007, עברה מתיחת פנים ומקצה שיפורים מקיף ב-2010, (מנועים בתקן יורו 5, איבזור וריפוד מעודכנים, בקרת אקלים, התקני ISOFIX וכד'), מכאן שסביר להניח שתהיה איתנו ללא שינוי, לפחות עד שנת הדגם 2014.

    18.06.11 | 10:15המכשיפה בעלת הבית שעשוי משוקולד

  • 12
    סוזוקי הוא היצרן שמציע את איכות הנסיעה הגרועה ביותר.   ל"ת

    ללא תוכן

    18.06.11 | 05:28לדעתי האישית

  • 11
    אכן SX4 עדיפה! (דגם ההצ'בק 5 דלתות בלבד!)

    במחיר כזה, אין ספק שאם כבר החלטת לרכוש/ סוזוקי (בחירה מצויינת...) שווה להשקיע עוד מעט, ולרכוש את ה-SX4 המוצלחת מאד.

    (לא לגעת ב-SX4 סדאן בעלת 4 הדלתות - מכונית חסרת פרופורציות, מוזרה ומכוערת).

    17.06.11 | 23:14ירון

  • 10
    למס. 9 נציג סוזוקי

    למה רק 290000 ק"מ ולא מיליון? מיליון וחצי? את הציזבטים תשאיר בבקשה לפריירים שמגיעים לאולמות התצוגה.

    17.06.11 | 20:06נהג מודאג

  • 9
    ללקוח מס 1 המואכזב, לי יש בלנו עם 290000 ק"מ

    תקלות כמעט ואין (האחרונה הייתה סטארטר) השאר זניחות (צנרת מים, בקר האיתות וצפצפה). או שנתקלת ברכב דפוק במיוחד או שהתנהגת אליו לא כאל רכב או שלא טיפלת בזמן. היה לי גם סוויפט שנמכר עם 245000 ואחרי שנה הבעלים שפגש אותי לא הסתיר את המחמאות שלו. טיפלת בזמן ולא עיגלת פינות קיבלת רכב אמין מאד. דרך אגב האם עלית את כל דרכי השטח כמו הר חורשן ומעלה מחמל?

    16.06.11 | 12:32ליאור

  • 8
    סוזוקי

    קניתי בטעות אלטו ידנית חיכיתי בתור כמו כולם אבל אכזבה!!!! חבל שלא ביצעתי נהיגת מבחן !!!הזול מורגש בכל מטר !!!

    15.06.11 | 16:08יומטוב

  • 7
    אהבתי את סוויפט הקודמת. זאת איכזבה אותי...

    ...קןדם כל בגלל הנסיעה הקופצנית ומעייפת.
    נוחות הנסיעה היא אחד הפרמטרים המרכזיים ביותר בשבילי.
    גם מבחינת העיצוב והביצועים.
    והמחיר אכן גבוה מאד ביחס לביצועים.

    14.06.11 | 19:27ירדן

  • 6
    Loose-Loose Situation ללקוח

    Win-Win Situation ליבואן. ראה היבואן התאוותן והמונופוליסט כי טוב עם האלטו ההודית, שנמכרת כאן במחיר כפול ומכופל יחסית לעולם, למרות הנחת מיסוי ירוק עצומה, והחליט שגם עם הסוויפט אפשר לעשות אותו דבר. כשיש ציבור של שוטים כמו בישראל, שמוכן לשלם ללא טענות ומענות, אז למה לא?

    14.06.11 | 18:55נהג מודאג

  • 5
    4 מה חדש תמי   ל"ת

    ללא תוכן

    14.06.11 | 17:35עמי

  • 4
    עמי לך לישון- ה SX4 מוחלפת בקרוב!   ל"ת

    ללא תוכן

    14.06.11 | 16:21תמי

  • 3
    עדיף סוזוקי SX4 ..............   ל"ת

    ללא תוכן

    14.06.11 | 14:04עמי

  • 2
    108K על 1.2? הנוכלים השתגעו! שווה 95K אבל אז מי יקנה ספלאש ב 92?   ל"ת

    ללא תוכן

    14.06.11 | 10:26מוטי

  • 1
    תשמעו ממני: להתרחק מסוזוקי כמו מאש!

    אחרי 4 שנים עם ויטרה גיליתי כמה שסוזוקי דפוקים: תקלות מטומטמות, שירות ברמה של מוסך ערבי (כולל את המרכזי!) ואנשי שירות שקרנים! האחריות שלהם שווה לתחת כי הם לא מסוגלים לפתור את הבעיות הכי פשוטות!
    יש לסוזוקי מחלות ידועות שהיבואן מתחמק מלקחת אחריות עליהם

    14.06.11 | 10:09לקוח לשעבר

סוזוקי סוויפט 2011

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)