נתת לנו Like ב-Facebook?

לקסוס CT200h: מבחן דרכים

אוטו CT200h

לקסוס CT200h: מבחן דרכים

09.09.11 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר

לקסוס נכנסת לקטגוריית המשפחתיות היוקרתיות עם מכונית כלאיים ייחודית. לקחנו אותה למבחן בכבישי ישראל

42 תגובות | תגיות: לקסוס, גיא רוטקופ, מבחן דרכים, תומר פדר, לקסוס CT 200h

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
לקסוס, כיצרנית יוקרה, מסתכלת על המתחרות ורואה שהן מוכרות כבר הרבה שנים משפחתיות קומפקטיות פרימיום. מכונית בינונית בגודלה, אבל עם כל היתרונות הנלווים לסמל מותג יוקרתי יותר, וגם במחיר שמבדיל אותו מהעם. עכשיו לקסוס יורדת מהגדר כדי לאסוף לקוחות בעוד סגמנט, אבל היא עושה את זה קצת אחרת, עם מכונית המוצעת עם הנעת כלאיים בלבד, מה שמציב אותה כיחידה מסוגה בקבוצה.
 
לדרך
השם הוא לקסוס CT 200h, ה-h מספרת שמדובר בדגם היברידי, ואכן יחידת ההנעה של ה-CT מבוססת על מכלוליה של הפריוס הנוכחית: מנוע 1.8 ליטר ומערכת חשמלית המספקים יחדיו 136 כ"ס. ה-CT מציגה מידות מעט גדולות יותר ממתחרותיה הישירות, עם אורך של 432 ס"מ (שלושה יותר מ-A3), רוחב של 176.5 ס"מ (זהה לאודי) וגובה של 143 ס"מ (ס"מ יותר). בסיס הגלגלים עומד על 260 ס"מ (זהה לאודי), וכל המידות הללו גדולות מב.מ.וו סדרה 1 למעט בסיס הגלגלים.
 
המחיר מתחיל בכ-180,000 שקל לגרסת הכניסה. רמת הגימור הגבוהה יותר ("פרמיום", כמו רכב ההדגמה) מוסיפה חלון גג, חיישני חניה ומצלמת רוורס בתמורה ל-15,000 שקל. ואם תרצו עוד, תוכלו לבחור ב"פרימיום טק", המוסיפה מסך "7, מערכת קול משודרגת עם מחליף דיסקים וכניסה ללא מפתח, שמחירה 210,000 שקל.
 
פרמיום
ה-CT נראית מרשימה מלפנים, במיוחד עם פנסי הלד הבוהקים. הסמל הכחלחל מעט גדול מדי בסבכה הקטנה, החלק האחורי נאה, אם כי מעט רבוע, ובמבט מהצד לא כולם התחברו לעיצוב. אבל היא אחרת ומיוחדת דבר שחשוב ברכב יוקרה.
 
 
 
בתא הנוסעים תמצאו ריפוד בהיר מבד נאה, עליו מצוירים קווים מעוגלים. הבד יפה ונעים למגע, ויש גם אופציה לבד שחור פרקטי יותר. מושב הנהג אוחז מאוד, אפילו מדי לגדולים מאוד שבינינו. המושב עצמו נוח אבל מעט נוקשה, ומשענת הראש נוקשה גם כן. תא הנוסעים מרגיש איכותי ומעוצב, ורק הצגים הדיגיטליים פוגמים בתחושה החיובית. איכות החומרים טובה ברוב המקומות, יש תפירה כפולה נאה מעל לוח המחוונים ובמרכז הקונסולה, והתחושה היא ששילמתם יותר וקיבלתם יותר.
 
מה שמעט חסר זו תחושת מרחב, ההרגשה היא שהכל קרוב לנהג. בפועל, יש שפע של מקום בכל המדדים, למעט מרווח ראש שיפריע לגבוהים בגלל חלון הגג. תנוחת הנהיגה יכלה להיות טובה יותר, שכן ההגה מעט נמוך מדי ולא היינו מתנגדים לטווח כיוון גדול יותר למרחק. מאחור המרווח לברכיים מעט חסר והמושב האמצעי לא נוח, אך מרווח הראש טוב. ותא המטען, עם 345 ליטר, מרגיש מעט קטן ונמוך מהרצוי. לחלק מאיתנו הפריעה גם הראות קדימה בגלל חלון קדמי נמוך, קורות קדמיות עבות ומראה גדולה. המצב דומה במבט לאחור, אבל בזה מטפלת מצלמת החניה המצוינת של רכב ההדגמה.
 
בצד האבזור נציין שהגרסה הבסיסית, עם מחיר מעט יקר יותר מהמתחרות אבל עם יותר אבזור, מציעה הנעה ללא מפתח, הגה מצופה עור, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים, חיבור בלוטות' ועוד. בקרת שיוט היא תוספת, גם בדגמים היקרים יותר.
 
משולב
ל-CT מנוע 1.8 ליטר המספק 99 כ"ס ב-5,200 סל"ד ו-14.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. ההספק נמוך בגלל שהמנוע עובד במחזור אטקינסון, אבל היתרון מגיע בתצרוכת דלק נמוכה יותר. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי המספק 82 כ"ס ו-21.1 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 136 כ"ס, שמועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. ביצועים? 10.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש.
 
 
 
לחיצה על כפתור ה-Power (התנעה) מביאה להדלקות נורית Ready (מוכן), שאומרת שאפשר לצאת לדרך. מנוע הבנזין נשאר כבוי, וכל עוד לא תלחצו בחוזקה על הדוושה, תוכלו לנוע בכוח החשמל בלבד עד למהירות של 45 קמ"ש. אבל תצטרכו להיות עדינים כדי לא להעיר את מנוע הבנזין (או ללחוץ על מצב EV, בו הרכב נוסע רק על חשמל כל עוד אפשר ואתם עדינים עם המצערת). לאחר מכן המנוע החשמלי עוזר בכל האצה, בעוד מנוע הבנזין כבה כמעט בכל עזיבה של המצערת בלי שתרגישו.
 
ידית תיבת ההילוכים קטנה ואופנתית, אם כי תפעולה לא לגמרי אינטואיטיבי ודורש הסתגלות קצרה. כמו רוב המכוניות עם תיבת הילוכים רציפה, גם כאן כאשר תאיצו בחוזקה המכונית תציב את המנוע על סל"ד גבוה, איפה שהוא מספק את שיא כוחו, ותשאיר אותו שם. זה אומר שהכוח מסופק בצורה רציפה, אבל במקביל קולו של המנוע חודר לתא הנוסעים בתדר אחד ללא הפסקה. לא נורא, אבל מורגש. רעשים נוספים ששמענו הם מעט רעשי כביש שחדרו לתא הנוסעים.
 
בכל הקשור לכוח, ה-CT זריזה כמו משפחתית מהמניין עם מנוע 2.0 ליטר. אבל היא משרה אווירה המזמינה נהיגה רגועה, ושם היא במיטבה, שקטה ונעימה. בעיר תגובת הדוושה מעט רפה, למעט במצב Power (כוח) או בלחיצה נחושה על המצערת. בלוח המחוונים תמצאו בצד שמאל מד המראה האם אתם נוהגים בצורה חסכונית, שתביא גם לצביעת הרקע בכחול נאה (ובכלל, התאורה נאה בלילה), צבע שיעלם אם תאיצו בחוזקה. אז המד ידווח שהחשמל לא חוסך אלא עוזר להאיץ, ואילו בבלימה ידווח על טעינת המצברים.
 
חיסכון בדלק? בהחלט. מדובר במכונית מאוד חסכונית, אנחנו רשמו 13 ק"מ לליטר בקטעים המהירים ומאומצים, ו-17 ק"מ לליטר בנסיעה יותר רגועה, שכללה לא מעט דרכים עירוניות ובלי לנסות ולחסוך. בנהיגה "ירוקה" רשמנו לא פחות מ-20.8 ק"מ לליטר בנהיגה פקוקה.
 
פונים לכיוון אחר
ה-CT לא פונה לצד הספורטיבי כמו חלק ממתחרותיה, אבל מי שיגיע לכביש מפותל יגלה מכונית בטוחה, מאוד אוחזת, ושאפשר לנהוג בה מהר בקלות. בכבישים מפותלים מאוד יש בעיקר תת-היגוי בטוח, הגה אילם ובקרת יציבות היסטרית במידה ותעברו להיגוי יתר. הבלמים הרגישו מעט מוזרים (כמו בלא מעט היברידיות) בלחיצה ראשונית, ואחר-כך הציעו נשיכה חזקה בהרבה מהצפוי. קצת מפריע בתחילה, אבל מתרגלים.
 
בכל הקשור לנוחות, ה-CT היא בצד היותר נוקשה של הסקאלה. מחוץ לעיר היא מתמודדת נהדר עם שיבושים גדולים, ומעבירה יותר מהשיבושים הקטנים. בעיר היא מתקשה עם שיבושים חדים, ועליהם גם עלולה להעביר חבטה לתא הנוסעים ומעט מהשיבושים הקטנים. אבל בסך הכל הנוחות בסדר, לא יותר.
 
 
 
שונה
לקסוס CT 200h היא קודם כל מכונית כלאיים. זה אומר שהיא חסכונית מאוד בדלק, באופן שיורגש היטב בכיס. יחידת ההנעה נעימה, גם אם מעט רועשת בהאצה חדה, וניתן לנהוג על חשמל בלבד חלק מהזמן. כמצופה יש בה תחושת יוקרה, והאבזור (התקני והאופציונלי) נדיב.
לשלילה נציין מרווח חסר מאחור ונוחות נסיעה ממוצעת בלבד. אבל עבור מי שלא מחפש דינמיות (וזה רוב הקהל בסגמנט הזה), ה-CT יכולה להיות אופציה ירוקה ואופנתית, והיא היברידית יוקרתית יחידה בשוק. אז נכון שאפשר לקנות אוריס כלאיים ולחסוך כ-45,000 שקל, אבל אם היינו עובדים לפי ההיגיון הזה, לא היו מותגי יוקרה בעולם. ואלו, כידוע, רק מתרבים.
  • נתונים טכניים
  • לקסוס CT200h
תצורהטורי
נפח מנוע1.8 ל'
סוג מנועבנזין היברידי
הספק136
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית רציפה
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים260 ס"מ
אורך432 ס"מ
רוחב176.5 ס"מ
גובה143 ס"מ
מהירות מרבית180 קמ"ש
0-100 ש'10.3 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר182,000 ש"ח

42 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 42
    בלוף ? אני עושה 1/20 בפריוס. אחלה בלוף לשלם 7 אלף פחות לדלק בשנה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.06.12 | 10:28בעל פריוס

  • 41
    http://www.youtube.com/watch?v=_JdOH7GrE6Q   ל"ת

    ללא תוכן

    21.10.11 | 17:20היברידי זה בלוף

  • 40
    מציאות

    לא יודע על הייטקיסטים, אני יודע שרוב האנשים שיש להם משפחה וילדים יוצאים לעבודה בשעות של פקקים, מה לעשות יש להכין ילדים לבית ספר וכו', כמו שאמרתי, אם העולם היה מושלם היינו נוסעים לעבודה בלי פקקים ורכב דיזל היה אחלה, בפועל, אני ואשתי לפחות נוסע 70% מהזמן בפקקים, אני ברכב דיזל ואשתי בהברידי והיא עושה חצי מצריכת הדלק שלי

    24.09.11 | 07:06IT

  • 39
    מבין מצויין, אל תדאג

    לכן כתבתי ש 80% מהנסיעות של הייטקיסט מצוי הן נסיעות בכבישים בינעירוניים והשאר בתוך עיר. מי שרוצה להמנע מהפקק - שיקום מוקדם. ב 6:30 בבוקר אין שום פקקים עדיין. ב 7:00 אתה במשרד, מה רע ?
    לגבי נהגי מונית או שליחי פיצה אכן זה לא עובד.

    23.09.11 | 15:23מ Carless ל IT

  • 38
    שלא לדבר על מחירי הדיזל

    זה נכון שאפשר למצוא תחנות שבהם הדיזל זול יותר מבנזין, אבל צריך ממש לחפש, ברוב התחנות ליטר עולה מעל 8 ש"ח, וזה שוב סיבה שהיברידי משתלם יותר

    23.09.11 | 09:35IT

  • 37
    מה שאדון Carless לא מבין

    זה נכון שצריכת דלק של רכבי דיזל בייחוד החסכוניים שבהם, טובה לפחות כמו רכב היברידי, אבל זה נכון רק לנסיעה בכבישים פתוחים ומהירים, בעמידה בפקקים הרכבים ההיברידיים ממשיכים לצרוך מעט דלק לעומת רכבי הדיזל שאוכלים שם הרבה דלק, לצערי אנחנו נמצאים במדינה קטנה וצפופה ומלאה בפקקים ולכן במדינתנו רכב היברידי משתלם יותר מדיזל

    23.09.11 | 09:34IT

  • 36
    21

    אתה לדעתי טועה,
    במוו ומרצדס ושאר החברות הארופאיות את חברות יוקרה, הסיבה לכך שהן לא יכולות "להגיע" לרמה של טויוטה פריוס ו"לקסוס" לאחרונה היא לא כפי שאתה טוען שהיצרנית היפנית פשוט עם ותק של 10 שנים ביצור מנועים כאלה.
    הסיבה העיקרית היא שכאשר אתה מייצר רכב יוקרה כמו במוו או מרצדס ושאר ירקות דומים..זה מאוד פשוט לייצר מנוע כמו בטויוטה ולהשים עליו תג של מרצדס..אבל השאיפה של יצרנית יוקרה הוא להביא מקסימום ביצועים. אני רוצה להזכיר לך שבמוו ומרצדס ורוב יצרניות אירופה במותגי היוקרה אבני היסוד שלהן הוא מקסימום ביצועים מקסימום מהירות מקסימות נוחות וגאדג'טים...לכן, קשה מאוד לייצר אס קלאס או במוו עם 500 כוח סוס שתחסוך בדלק.
    וזו הסיבה העיקרית!. לא פיגור בידע.
    פשוט קשה לייצר מנוע שיתן את הכל ויחסוך הכל. מנסים לחלוב דבש מתחת של גמל. לכן, לקסוס שהיא המתחרה היחידה שקרובה לביצועי האירופאיות..רק בשנים האחרונות מתחילה עם היברידי..וכפי שאתה רואה..הביצועים זוועה למותג כמו לקסוס...וכנ"ל מרצדס ובמוו לא יוציאו לשוק מכונית יפה עם סמל המצויינות שלהם שהלך איתם כל החיים והספק של רנו.

    21.09.11 | 16:43JAGUAR

  • 35
    Carless

    קהל היעד?- ממש פשוט.
    כאשר יש לך וילה בהרצליה או בשמריהו ויש משפחה (2 הורים + 3 ילדים) ולאבא יש רכב פנאי שעולה יותר מחצי מיליון...אי אפשר לקפח את אמא, ברוב המקרים עקרת הבית תנהג על הלקסוס מהדגם הזה וההאצ'בק יהיה התירוץ שלה שזוהי מכונית טובה לילדים גם כן.
    אנשים עשירים שיש להם כבר לא מחפשים פוזה, הם אוהבים לחיות עם רכבי יוקרה פונקציונאלים.
    חצי מאירופה נוסעת על האצ'בקים של מרצדס ובמוו..ואת האמת לא רק משפחות..גם אנשי מנהלים ורווקים בודדים.
    הבעיה, ששם לא צריך להיות מיליונר כדי לרכוש מכונית מצויינת, ושם גם...לקסוס זה לא מותג רציני כשאתה גר באיחוד האירופאי ששם זה האמאמא של תעשיית הרכב האיכותית.

    21.09.11 | 16:31JAGUAR

  • 34
    לכל מי שלא מאמין - אני מציע התערבות

    שימו אלף דולר, נראה אותכם.
    ביום ראשון בבוקר אני באזור רחובות/רמלה.
    מתדלקים עד הסוף, נוסעים 100 ק״מ, מתדלקים שוב עד סוף.
    נכון, מדידה לא הכי מדויקת, אך בקלות ניתן לראות האם זה
    בסביבות 1 ל 16 או 1 ל 10.
    אבל אל תבואו בלי כסף, כי אתם מפסידים.
    תשאירו פה אי-מייל, נסגור איפה נפגשים.
    נ.ב. אני לא יורד לרמה שלכם ולא מקלל אף אחד.
    לנדקרוזר עשה 1 ל 9 במשולב, אם זה מעניין מישהו.
    לא הבנתי מה בעיה לנסוע 100 קמ״ש בכביש החוף, מבקש הסבר. 

    20.09.11 | 21:43Carless

  • 33
    ב 100 קמ"ש קבוע, הבנו אותך carless או אולי brianless ?   ל"ת

    ללא תוכן

    20.09.11 | 18:34pointless

  • 32
    למה להתווכח איתו ?

    הבן אדם טוען שהמאזדיוטה שלו עושה 1/16, שיהיה לו כל טוב, אולי רק 3 צילינדרים עובדים, אולי השעונים שלו מזייפים, מה זה חשוב למה, ברור לכולם כמה עושה מאזדיוטה 1600 וכמה עושה היברידית. אני מניח שגם הלנדקרוזר שלו עושה לפחות 1/20..

    20.09.11 | 17:14IT

  • 31
    ל-30 : נסיעה על כביש החוף + כביש 4 ב-100 קמ"ש

    רוצה להתערב ? אין לי בעיה להרוויח קצת.
    נסיעה טירת הכרמל-ישרש (מושב ליד רחובות) -טירת הכרמל
    240 ק"מ, 15.5 ליטר דלק.
    עוד שאלות ?

    20.09.11 | 12:12Carless

  • 30
    קורולה 1/16 בנסיעה סטנדרטית ? - בחלום שלך carless   ל"ת

    ללא תוכן

    20.09.11 | 11:25למה לשקר איכן שאפשר לתפוס אותך ?

  • 29
    28, אתה בדיחה של צ'מפיון. משפחתית אוטומטית צורכת כ 10/1 בתנאים רגילים   ל"ת

    ללא תוכן

    20.09.11 | 11:1028, אתה חיי בחלום

  • 28
    ל-26 וכל השאר : יש לי רשיון מאז 1987, דרך אגב ...

    אז הוצאתי רשיון לאופנוע.
    רשיון לרכב פרטי יש לי מ-1991.
    רשימת הרכבים שרכשתי/קיבלתי מעבודה :
    1996 - ניסן אלמרה - חדש, מספר רשוי 16-***-20
    2001 - קורולה חדשה מעבודה מספר 10-***-61
    2006 עוד קורולה חדשה מעבודה מספר 60-***-12
    2008 לנדקרוזר קצר דיזל חדש - סוכנות מת"מ, חיפה
    מספר 66-***-84
    2010 - פעם ראשונה - רכב יד 2, קורולה שנת 2007
    מספר 61-***-23
    מספיק טוב בשבילך ? לצרף גם רשיונות רכב ?
    שוב, לכל מי שמתקשה בהבנה : היברידי כמו פריוס/לקסוס = בלוף. אין שום חסכון, בסופו של דבר. קורולה שלי עושה רק 3 ק"מ פחות לליטר דלק, אז איפה החסכון אני שואל ?
    פריוס חדש שלכם עולה 150 אלף, קורולה שלי' כשהיתה חדשה, עלתה 115 !!! קפיש ?
    כשהיברידי יעלה 120 אלף, אולי יתחיל להיות משתלם. אולי.

    20.09.11 | 09:51Carless

  • 27
    carless שיהיה לך רשיון, ואוטו, נדבר, ילדון   ל"ת

    ללא תוכן

    20.09.11 | 08:32carfull

  • 26
    ל carless, כשיהיה לך רשיון, ואוטו, נדבר.   ל"ת

    ללא תוכן

    20.09.11 | 08:29carfull

  • 25
    מצחיק לראות את התגובות ה"בלופיות" (19) כשאני חוסך 50% בדלק. נקודה

    מול קורולה (1/10) ומזדה 3 (1/9), ומגאן (1/8) על מסלול מעורב (30% בן עירוני) זהה אני עושה 1/19 בפריוס.
    הכביש 6 כ 1/20 ב 120 קמ"ש.

    20.09.11 | 08:27בעל פריוס

  • 24
    תשובה ל- 23

    לא המצתאי יש מאין אבל יש לי מספר תשובות :

    1. זה לא בדיוק חוכמה גדולה להשוות בין שני רכבים מקטגוריות שונות ולהגיד שהפאביה דיזל יותר חסכונית, גם אם אתה צודק(ולדעתי אתה לא) מדובר ברכב קטן יותר, צפוף יותר , ידני ובעל מנוע דיזל רועש, כך שלא נראה לי שבעלי טיוטה פריוס ירוצו להחליף את הרכב בקרוב.
    שלא תבין אותי לא נכון, אני אוהב את סקודה ואין לי בעיה עם תיבות ידניות, אבל פשוט אי אפשר להשוות.
    דבר נוסף, בקרוב מאוד תוצג יאריס היברידית, אני מוכן להתערב שהיא תהיה הרבה יותר חסכונית מהסקודה דיזל ידנית.

    2. אני לא מעריץ גדול של רוני אהרונוביץ וברור לכול שהוא לא בדיוק מעריץ גדול של טיוטה ולקסוס, אבל אתה מוזמן להציץ ברשימת 10 הרכבים החסכוניים ביותר על פיו:
    http://www.netcar.co.il/magazin/result10.asp?type=1&order=7&


    18.09.11 | 23:48דוקטור

  • 23
    לדוקטור מ-21/22

    תסביר לי בבקשה, איך בכביש בינעירוני הפריוס מנצל את מנוע החשמלי ללא בלימות ? הרי לשרוף בנזין ע"מ להטעין את המצברים ולחסוך בצריכה זאת טענה קצת מגוחכת, לא ?
    או שאולי המצאת כאן את Perpetuum Mobile ?
    אתה שורף יותר דלק ומפסיד אנרגיה על טעינת המצברים ועל העברת זרם מהמצברים למנוע חשמל, ועל עבודה של מנוע חשמל עצמו ועל מעבר כוח ממנוע חשמל לגלגלים=אין פה 100% ניצול אנרגיה, כידוע מחוקי הפיזיקה של כיתה ז.
    אבל עזוב את זה, נניח, שפריוס עושה על הכביש 1 ל -19, בסדר ? אני מאמין לך !
    אבל - שים לב - זה לא צריכה כ"כ טובה, הבנת ?
    אני חוזר - כל דיזל מודרני יעשה יותר טוב ! אפילו סקודה פביה 1400 דיזל המסכנה !
    בעלות הרבה יותר נמוכה ~ זאת הנקודה !

    18.09.11 | 08:39Carless

  • 22
    תשובה ל- 9

    רכבים היברידיים חסכוניים מאוד גם בנסיעה בינעירונית ארוכה ובקלות אפשר להגיע איתם ל- 20 ק"מ לליטר בדרך בין עירונית, יש לכך שתי סיבות.

    1.המנוע החשמלי מסייע גם במהירויות גבוהות והסוללה נטענת גם ע"י מנוע הבנזין ולא רק ע"י בלימה.

    2. ברכבים היברידיים כגון ה- CT והפריוס מותקן מנוע בנזין חסכוני במיוחד הפועל בשיטה הנקראת מחזור אטקינסון, שימוש במנועים אילו לא נפוץ ברכבים רגילים מאחר והם מעט חלשים ביחס לנפח שלהם אבל ברכבים היברידיים אין בעיה כזו מאחר והמנוע החשמלי מסייע ומוסיף מומנט רב וזמין.
    התוצאה היא שבכביש מהיר גם ללא המנוע החשמלי הרכב יהיה חסכוני ביותר , יותר מכול רכב אחר שאתה מכיר

    17.09.11 | 22:55דוקטור

  • 21
    ל- 20 : כמה שאתה טועה...

    1. רכבים היברידיים הם הרכבים החסכוניים ביותר שיש כיום, אני לא מנסה לשכנע אותך, מצידי תישאר עם הטיוטה הזקנה שלך, אבל ההוכחה לכך שרכבים היברידיים הם החסכוניים ביותר היא הנהירה של היצרנים האירופאים אחר הטכנולוגיה, בעבר היצרנים האירופאים צידדו רק במנועי דיזל וכיום הם מתכננים רכבים היברידיים רבים , כבר היום יש דגמים היברידיים של ב.מ.וו ומרצדס , אבל ייקח עוד הרבה זמן עד שהם יגיעו לרמת הביצוע של טיוטה ולקסוס שמפתחים מנועים כאילו כבר יותר מ- 10 שנים.

    2. רכב היברידי חוסך דלק גם מחוץ לעיר! המנוע החשמלי מסייע גם במהירויות גבוהות ועקב עוצמתו של המנוע החשמלי מותקנים ברכבים אילו מנועי בנזין חסכוניים במיוחד.


    17.09.11 | 22:45דוקטור

  • 20
    ל19 וכל השאר : היברידי = בלוף

    1 ל 17 ? קורולה שלי (שנת 2007 גיר אוטומטי רגיל) עושה על הכביש 1 ל 16 - ומה היתרון לעבור להיברידי ???
    הנקודה שכל דיזל ינצח כל הברידי, זאת הנקודה.
    אם פריוס חדש עושה רק ק״מ אחד יותר מטויוטה הזקנה שלי על הכביש, אז לדיזל הוא בטוח מפסיד.
    ובתוך העיר, כאמור, כמה כבר נוסע מכונית ממוצעת ?
    100 ק״מ בשבוע ? 150 ? שילמת על האוטו 150 אלף, הרווחת 2 ליטר דלק בשבוע, כל הכבוד. פראיירים, כידוע, לא מתים.

    17.09.11 | 15:53Carless

  • 19
    תראה, אני עברתי מ 1/10 בקורולה ל 1/19 בפריוס

    והפער בדלק משמעותי.
    גם הפער במכוניות משמעותי.
    לי נראה שבשורה התחתונה זה עיסקה עדיפה על משפחתית סטנדרטית.
    כל אחד והשיקולים שלו, ויכולותו הכספית.

    16.09.11 | 13:33ל 17 וכל השאר

  • 18
    צריכת הדלק של המכונית ההיברידית-משהו שאולי אינכם יודעים

    כבעלים (מאושר...) של טויוטה פריוס דור 3, (אשר משתמשת באותה מערכת הנעה של ה- CT200h) במשך שנתיים רצופות, אני מעיד על כך שתצרוכת הדלק של המכונית מעולם לא עלתה על 4.00-5.50 ליטר ל-100 ק"מ.
    הנתונים לגבי נסיעה עירונית ונסיעה בינעירונית - זהים לחלוטין.
    גם השימוש במצב Power, למרות שהוא משפר את ביצועי המכונית ללא הכר (0 עד 100 ב- 10.4 שניות), אינו משפיע כלל על נתוני צריכת הדלק.

    16.09.11 | 01:27ג'קי

  • 17
    מסכים, אבל כמה כבר נוסעים בתוך עיר ? 10...15 ק"מ ביום ?

    מי שנוסע 100 ק"מ ביום בתוך עיר, אני מסכים, למרות שדיזל לא יפסיד כ"כ הרבה (14-15 ק"מ לליטר מול 20...21 ק"מ לליטר בהיברידי). OK, הרווחת שני ליטר דלק ביום אם נסעת 100 ק"מ.
    אבל מי נוסע 100 ק"מ ביום בתוך עיר ?
    נהגי מונית ? לא שווה להם היברידי בגלל המיסוי.
    פריוס יעלה להם כמעט כמו פעמיים אוקטביה דיזל.
    "אנשים רגילים", שנוסעים 15-10 ק"מ בעיר ו 100-50 ק"מ בכביש לעבודה כל יום (וזה רוב האנשים למיטב הבנתי), אין מה לחפש ברכבים היברידיים. לא שווה.

    15.09.11 | 12:03ל-carloss

  • 16
    ל carless: בעיר, אפילו דיזל ידנית לא חסכונית כמו פריוס, שלא לדבר על ביצועים ונוחות אוטומטי   ל"ת

    ללא תוכן

    15.09.11 | 10:57carloss

  • 15
    לדוקטור מ-12 : כל דיזל מודרני עם גיר ידני !!!

    עושה בתנאי מעבדה 22-24 ק"מ לליטר, בדיוק כמו ה"לקסוס" שלך, אך בחצי המחיר (באירופה)
    ויש דיזלים שעושים גם כמעט 30 ק"מ לליטר (תקרא על GREEN LINE של סקודה, למשל), אבל מה, לא מביאים אותם לארץ כי אז המדינה תפשוט רגל בלי מיסים על הדלק !

    14.09.11 | 09:04Carless

  • 14
    ל 13: צריכת דלק 50% חיסכון, ו 85% מיחזור

    http://www.facebook.com/prius?sk=app_7146470109
    בפריוס FAQ יש את כל התשובות.

    13.09.11 | 10:26תשובות

  • 13
    ל- 12, אכן ירוק בגלל...

    ההייבריד ירוק רק בזכות כל אותם ה"ירוקים" שהוא מזרים לקופת טויוטה. כבר מזמן הוכח שתהליכי הייצור של הרכבים הללו, השימוש והמיחזור\הטמנה גוררים אחריהם זיהום סביבתי ניכר. ואגב, גם צריכת הדלק שלהם בעולם האמיתית רחוקה מאד מנתוני היצרן.

    13.09.11 | 08:13א

  • 12
    ירוק וחסכוני = היברידי

    תראו לי עוד רכב שנתוני צריכת הדלק שלו הם 24.4 ק"מ לליטר.

    זהו הרכב החסכוני ביותר בארץ ועם זאת יוקרתי, איכותי ונוח.

    13.09.11 | 00:04דוקטור

  • 11
    העתיד שייך למכוניות ההיברידיות

    כל עוד לא תימצא חלופה של ממש לדלק המאובנים הקונבנציונלי, ומחירו ימשיך ויעלה, הפתרון ההיברידי הוא הפתרון האמיתי ה י ח י ד י שמאפשר שימוש ברכב חסכוני, ללא מגבלות טווח הנובעות מהצורך בטעינת סוללות או החלפתן, וכד'.

    ציבור המשתמשים ברכב בכל העולם, צריך להודות על כך שדווקא בחלקה של טויוטה נפלה הזכות לפתח ולשכלל את הפתרון ההיברידי, ולהביא אותו לכלל שלמות טכנית, ואמינות מופלגת.

    11.09.11 | 09:14ג'קי

  • 10
    פריוס בכביש 6 ; 1/21 ב 120-130 קמ'ש.   ל"ת

    ללא תוכן

    10.09.11 | 19:33בעל פריוס

  • 9
    שאלה ל-7

    האם גם בנסיעה בינעירונית ארוכה , צריכת הדלק 1\19 , מכיוון שבמהירות שיוט גבוה ללא בלימה הרכב נוסע רק על מנוע הבנזין הגדול שמכורח המציאות נוסע 1\10.

    10.09.11 | 18:03נחומי

  • 8
    למספר 7

    כמי שנסע גם על פריוס וגם על CT ה-CT יותר נוחה ובכלל מספקת משהו איכותי הרבה יותר, זו מכונית פרימיום אמיתית שלצערה, בגלל הסוללות מאחור והרצון למקום בתא המטען, היא לא נוחה מאוד על שיבושים. אם כבר החיסרון האמתי שלה לעומת הפריוס זה במרווח מאחור, בפריוס הוא מצוין, ב-CT הוא בסדר בלבד. אבל לדעתי עדיין הפריוס/CT אלו המכוניות החסכוניות באמת בישראל, מבלי שצריך ממש להתאמץ להיות חסכוני.

    10.09.11 | 12:42רון

  • 7
    אם היה לה את הנוחות של לקסוס אמיתית, הייתי מחליף את הפריוס

    אבל גם קונסומר ריפורטס מאוד לא אהב את הנוקשות ורעש של המתלים.

    10.09.11 | 10:39בעל פריוס (1/19 ק"מ/ל)

  • 6
    מי שרוצה יוקרה מחפש צריכת דלק או חווית נהיגה?

    אם אין כל כך נוחות, ואין מרחב נדיב ...אז לפחות ספורטיביות,
    בשביל לחסוך בדלק אפשר לקנות פריוס ולהנות ממרחב פנימי גדול יותר, חוץ מזה אין בכלל עיצוב חיצוני באוטו הזה, איכות החומרים מעולה כנראה אך עיצוב הבפנים משעמם...

    10.09.11 | 08:45דן

  • 5
    לא הבנתי מה יוקרתי ברכב הזה.

    כשנכנסתי לרכב חשבתי שיהיה קצת תחושה של יוקרה... מלבד הסמל לא מצאתי את היוקרה, במחיר הזה ישנם אלטרנטיבות מעניינות יותר. אם הם יורידו במחיר, יש מצב להביא כמכונית לאשה.

    09.09.11 | 23:28איש יוקרה.

  • 4
    והיכן החסכון בדלק????

    נתוני הצריכה שלה דומים לכל רכב שגרתי ועדיין לא מגלמים את עלויות המצברים והייצור הנכבדות וכמובן שלא את הפסולת והזיהום הרב בתהליכי הייצור, שינוע ,הטמנה\מיחזור (כן, תהליכי המיחזור מזהמים כשלעצמם!!!). וזו עדיין פריוס בתחפושת.

    09.09.11 | 13:59א

  • 3
    אוטו מכוער מאוד ויקר   ל"ת

    ללא תוכן

    09.09.11 | 12:04אודי

  • 2
    סתם עוד רכב יקר ומיותר

    לא ברור מי קהל היעד שלו, אני מאמין שנמכרים אולי 30 רכבים בשנה.
    מי שמחפש חסכון, לא יקנה. מי שמחפש פוזה, גם לא יקנה.
    סתם רכב ישר ומיותר, במיוחד כאשר במוו סדרה1 נמכר ב- 150 אלף שקל, אוריס היברידי עם אותם מנועים ב-133 אלף.

    09.09.11 | 11:26Carless

  • 1
    לא משהו

    באולם תצוגה נראית טוב ,בנהיגה ממש לא, לא נוחה,לא ספורטיבית בקיצור אכזבה,אין סיבה להעדיף אותה על הפריוס,אפיל ומאזדה 3 מנוע 2000 ולחסוך הרבה כסף.

    09.09.11 | 10:13דודו

לקסוס 2011 CT200h

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)