יש תערוכות רכב כמו ז'נבה שמאפשרות לנצל המתנה בין טיסות כדי לערוך ביקור, או כמו פאריז שמהוות תירוץ לתור בעיר, אבל פרנקפורט שונה לחלוטין. אין סיבה טובה להגיע לכאן בתקופת התערוכה אם אינכם מתכוונים להקדיש לה זמן. אמנם ההגעה משדה התעופה קלה אבל כניסה לשעה שעתיים הנה בזבוז של זמן וכסף כי עם יותר מ-1,000 מציגים מ-32 מדינות ו-235,000 מטרים רבועים, פרנקפורט היא תערוכת הרכב הגדולה בעולם ובפער ניכר. השפע אינו דומה לאף תערוכה אחרת, וכך גם גודל התצוגות ועיצובן.

כשמגיעים לפרנקפורט רצוי מייד לעבור לנעלי הליכה נוחות ובגדים קלילים. היא פשוט ענקית ושירות ההסעות שפועל בין 11 הבניינים מסביר עד כמה. אם יש לכם במקרה קורקינט נסו להיכנס עמו. גם עדיף גם להצטייד בחולצה קצרת שרוול כי מערך המיזוג מתקשה מול הזרקורים. ואל תתביישו השתמשו בשירותי ההסעה, לכו בסבלנות על המסועים שממוקמים בקומות שמעל אולמות התצוגה הראשיים ושמרו על הכוח. אתם תצטרכו אותו.
הפגנת כוח ביתית אבל לא רק...
למה היא כל כך גדולה? זה מתחיל בכך שבשנים האחרונות מהווה פרנקפורט זירה למפגני כוח של תעשיית הרכב הגרמנית. באולם החדש של ב.מ.וו יש אפילו כביש עילי בו נוסעות המכוניות המוצגות מעל ראשי הצופים. והמפגנים האלה אומרים שפרנקפורט תמיד מעניינת בייחוד מבחינת הגרמנים עם שפע בכורות כשהשנה למשל ב.מ.וו מציגה בה את הקו החשמלי החדש (סדרה i), מרצדס את סדרה B החדשה, פולקסווגן את האפ!, אופל את הזפירה ואודי את ה-A2 העתידית. בפן הכוחני מגיעות הגרמניות במלא הקיטור: ב.מ.וו M5, מרצדס SLK בגרסת ב-AMG, ואודי S6 ו-S7.
אבל לא רק הגרמנים מגיעים לפרנקפורט עם קלפים חזקים כשהשנה מבחינת ההביט המקומי שלנו נוכל למצוא לא מעט מכוניות חשובות כמו: ה-i30 החדשה של יונדאי, CX-5 וה-3 המחודשת של מאזדה, הפנדה החדשה של פיאט, יאריס של טויוטה בגרסתה האירופאית ועוד הרבה אחרות.
קחו בחשבון שמעבר לשמות הגדולים, ישנם גם יצרניות קטנות ואיזוטריות וחברות שיפורים. יש גם תצוגה היסטורית, הדגמות של נהיגה בטיחותית, או כלי שטח וכמובן גם קרטינג והפעלות לילדים כולל קולנוע. על כל זה ניתן להוסיף גם אזור מכירת דגמים ויריד לפריטי אספנות שנערך ב-17 וב-18 לחודש.
תערוכת פרנקפורט 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
אודי אורבן ספיידר קונספט – עירונית חשמלית גם בתצורת קבריו'
אבל למרות הגודל והמוני המבקרים אתם יכולים לסמוך על הארגון הגרמני. מגרשי חניה עצומים, רכבת התחתית שעוצרת בתוך התערוכה, ושפע מוניות יעזרו לכם להסתדר. עבור הציבור הרחב תיפתח התערוכה ב-17.9 ותסתיים ב-25.9 (בין השעות תשע לשבע) והמחיר שנע בין 13 ל-15 אירו הוא בהחלט משתלם (ילדים עד גיל שבע יכנסו בחינם ויש גם כרטיס לשעות אחר הצהריים שעולה 8 אירו). ההגעה היא בחשמליות 16 או 17, רכבות S3,4,5,6, או רכבת תחתית U4. מלונות יש בשפע ובמשרדי התערוכה יסייעו לכם גם בתחום הזה.
ראיונות בלעדיים עם בכירי התעשיה בעולם:
ב.מ.וו – נשיא חטיבת M על ה-M5 החדשה והסיבות לנטישת המנוע האטמוספרי לטובת טורבו
ב.מ.וו – ראש פרוייקט מכונית הכלאיים, מבטיח שהמכוניות ירגישו כמו ב.מ.וו ויהיו מהנות לנהיגה
וולוו – המעצב הראשי על ה-S80 הבאה
טויוטה – נשיא טויוטה-אירופה מספר על סולם העדיפות של היצרנית
טויוטה – ראש מחלקת העיצוב מדבר על השמרנות ועל התוכניות לעתיד
יגואר – ראש מחלקת העיצוב של יגואר מספר על הכיוון העתידי של יצרנית היוקרה
יונדאי – האחראי על חטיבות הכוח באירופה מדליף לנו על מה יש ליצרנית בקנה
מאזדה – האחראי על פרוייקט ה-CX-5: "היא תהיה אמת המידה החדשה בתחום"
סובארו – ראש מחלקת העיצוב שואף לשנות את פניה של סובארו
סיטרואן – ראש מחלקת העיצוב מסביר מה אומר ה'טוביק' קונספט, ומספר על תוכניות נוספות
סקודה – יו"ר המותג וראש מחלקת העיצוב על המכונית החדשה שתמוצב בין הפאביה לאוקטביה
פולקסווגן – ראש מחלקת העיצוב והאחראי על הפיתוח מספרים על האפ! החדשה
פורד – ראש מחלקת העיצוב של פורד מדבר על הקו העיצובי הבא של פורד
פיאט – "פיאט רוצה להיות יצרנית מכוניות 'פשוטות וגאוניות'". כך אומר יו"ר פיאט החדש
סיקור וידאו מהתערוכה של צוות אוטו:
סרטון ראשון – מאזדה CX-5, יונדאי i30 ומכונית התצוגה פורד אבוס
סרטון שני – פורשה 911, טויוטה יאריס, צמד החשמליות של ב.מ.וו ופיג'ו 3008 הייבריד4
סרטון שלישי – פולקסווגן חיפושית, פולקסווגן אפ! ורנו טווינגו
תערוכת פרנקפורט 2011 – כל החשיפות והחידושים:
א אבארט 500C קבריו איטליה – מהדורה מיוחדת לכבוד 150 שנה לאיחוד איטליה
אבארט 695 קומפיטציונה – גרסת מירוצים דו-מושבית של הטריבוטו פרארי
אבארט פונטו סופר-ספורט – סופרמיני עם 180 כ"ס
אודי A2 קונספט – גלגול שני על בסיס פולקסווגן פולו (פרטים ראשונים) (גלריה)
אודי RS5 – עדכון קוסמטי וקביעת רף מהירות חדש
גרסאות S חדשות לאודי A7 ,A6 ו-A8 – יותר כוח, פחות דלק
אודי אורבן קונספט – עירונית חשמלית דו-מושבית עם דלת עילית (טרום חשיפה) (גלריה)
אודי אורבן ספיידר קונספט – עירונית חשמלית גם בתצורת קבריו' (טרום חשיפה) (גלריה)
אופל אסטרה GTC – גרסת שלוש הדלתות למשפחתית הקומפקטית
אופל זפירה חדש – התשובה של אופל למאזדה 5. אצלנו בראשית 2012
אופל ראק אי קונספט – חשמלית דו-מושבית
איטרניטי הימרה – יצרנית מכוניות יוקרה בריטית חדשה
אינפיניטי FX גרסת פטל – גרסה שתוכננה יחד עם אלוף ה-F1 סבסטיאן פטל
אלפא רומיאו מיטו – מנוע 0.9 החדש ומערך מתלים משודרג בגרסת תלתן ירוק
ב בנטלי קונטיננטל GTC – גג נפתח ב-300 קמ"ש
בראבוס מרצדס E חשמלית/כלאיים – גרסאות ירוקות למכונית הסאלון
בראבוס רוקט 800 – מפלצת ביצועים על בסיס ה-CLS (גלריה)
עדכון מנועים – ב.מ.וו X1, סדרה 5, סדרה 6 ו-Z4, וב-X3
ב.מ.וו סדרה i – המותג הידידותי לסביבה מתעורר לחיים
ה הונדה אינסייט – מתיחת פנים והבטחה לשיפור בתצרוכת הדלק
הונדה סיוויק האצ'בק חדשה – אצלנו בתחילת 2012 (תמונות ריגול) (גלריה)
תערוכת פרנקפורט 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
לנד רובר DC100 קונספט – רמז לדיפנדר הבא
ו וולוו יו קונספט – שפת עיצוב חדשה לוולוו (גלריה)
ט טויוטה פריוס פלאג-אין – הגרסה הנטענת משקע החשמל; אצלנו ב-2012 (טרום חשיפה)
טויוטה אוונסיס – שינויים קוסמטיים קלים ושיפור ליכולת הכביש (טרום חשיפה)
טויוטה יאריס חדשה (גרסה אירופית) – דור שלישי ללמכונית שתגיע לישראל בתחילת 2012
י יגואר C-X16 קונספט – מכונית ספורט קטנה חדשה (פרטים ראשונים) (גלריה)
יונדאי i30 חדשה – דור חדש לאחת המכוניות הנמכרות בישראל (פרטים ראשונים)
לנד רובר DC100 קונספט – רמז לדיפנדר הבא (טרום חשיפה) (גלריה)
לנצ'יה פלאביה – תיוצר רק בגרסת גג נפתח
לקסוס GS 450h – גרסת הכלאיים של ה-GS החדשה (גלריה)
מ מאזדה 3 – עדכונים קוסמטיים למכונית הנמכרת ביותר בישראל מאז 2004
מאזדה CX-5 – התשובה של מאזדה ליונדאי ix35 וניסאן קשקאי
מזראטי קובנג קונספט – רכב השטח הראשון בתולדות מזראטי יגיח לעולם בעוד כשנה
מיני קופה – הגרסה הדו-מושבית של מכונית הרטרו הקטנה
מרצדס B קלאס חדשה – דור שני למיקרוואן היוקרתי (גלריה)
מרצדס SLK 55 AMG – גרסת הביצועים אצלנו בינואר 2012 (גלריה)
מרצדס !F 125 קונספט – כיצד תיראה S קלאס בשנת 2025 (גלריה)
מרצדס SLS AMG רודסטר – מעתה גם עם גג בד מתקפל
ס סאנגיונג XIV 1 קונספט – מתחרה עתידי של ניסאן ג'וק (טרום חשיפה)
סאנגיונג SUT-1 – הטנדר שיתחרה בהיילקס, האנטר ודי-מקס
סובארו BRZ – מכונית הספורט של סובארו שפותחה יחד עם טויוטה
סובארו XV – גרסת הקרוסאובר של סובארו B3 אצלנו ב-2012 (טרום חשיפה) (גלריה)
סוזוקי סוויפט ספורט – גרסת הביצועים תציע 134 כ"ס ואולי גם תגיע אלינו
סיאט IBL קונספט – פולקסווגן ג'טה ספרדית?
סיטרואן טוביק קונספט – המסחרית הקלאסית חוזרת לחיים (גלריה)
סמארט פורויז'ן קונספט – הדור החדש של הפורטו
סקודה מישן-אל קונספט – משפחתית חדשה שתתברג בין האוקטביה לפאביה
תערוכת פרנקפורט 2011: סיקור מיוחד
צילום: מנהל
פורד פוקוס ST– גרסת הביצועים של המשפחתית החדשה
פ פולקסווגן ונילס קונספט – אמצעי התחבורה של המחר
פולקסווגן אפ! – המתחרה הגרמנית של פיאט 500 וקיה פיקנטו (גלריה)
פולקסווגן קרוס אפ! קונספט – גרסת 5 דלתות באיפור שטח
פולקסווגן אפ! GT קונספט – גרסה ספורטיבית למכונית העירונית
פולקסווגן באגי קונספט – חיית שטח על בסיס האפ!
פולקסווגן אזורה קונספט – גרסת אפ מסוגננת עם אלמנטים השאולים מעולם הימאות
פולקסווגן חיפושית R – הגרסה השרירית ביותר של החיפושית
פורד אבוס קונספט – מתחרה חדשה לפולקסווגן שירוקו?
פורד פיאסטה ST קונספט – 180 כ"ס ופחות מ-7 שניות ל-100 קמ"ש (גלריה)
פורד פוקוס ST – גרסת הביצועים של המשפחתית החדשה (טרום חשיפה) (גלריה)
פורד פוקוס ST-R – גרסת המרוצים של הפוקוס
פורד פוקוס אקונטיק – הפוקוס החסכונית ביותר עם 29.4 ק"מ לליטר
פורד פורמולה – מכונית מרוץ חדשה לליגה הבינלאומית
פורד E-Bike קונספט – אופנת האופניים החשמליים הגיע גם לפורד
פורשה 911 חדשה – תיבה ידנית עם שבעה הילוכים ומחיר של מ-875,000 שקל (גלריה)
פיאט פונטו – מתיחת פנים ומנוע חדש
פיאט פנדה חדשה – גדולה מבעבר, מתקדמת וחסכונית יותר
פיג'ו HX1 קונספט – רמז למחליפת ה-607 (טרום חשיפה) (גלריה)
פיג'ו 508 RXH – גרסת קרוסאובר עם הנעת כלאיים
פיסקר סרף – גרסת מרכב חדשה לקארמה
פרארי 458 ספיידר – איך הצליחו לדחוס גג מקופל בין המנוע המרכזי למושבים? (וידאו)
ק קיה GT – המתחרה הקוריאנית של מרצדס E קלאס וב.מ.וו סדרה 5 (טרום חשיפה) (גלריה)
קיה סול – עדכון קוסמטי, מנוע בנזין חזק יותר ותיבת שישה הילוכים
קיה ריו – מעתה גם בגרסת שלוש דלתות (גלריה)
ר רימאק קונספט 1 – מכונית על חשמלית מקרואטיה (טרום חשיפה)
רנו טווינגו – מתיחת פנים משמעותית וישור קו עם שפת העיצוב החדשה של המותג
רנו פרנדזי קונספט – מיקרוואן חשמלי הרומז על מחליפו של המודוס (כולל וידאו)