שמונה נקודות בלבד הפרידו בין סבסטיאן לואב למיקו הירבונן, בכניסה למירוץ האחרון בעונת 2011 של ה-WRC. לכאורה זהו מצב בו הכל עדיין פתוח – סיום קלאסי לעונה מעניינת וצמודה יותר מהרגיל. אבל אנו, שציפינו לקרב מותח עד הרגע האחרון, התאכזבנו עד מאוד לגלות כי צד אחד של זוג היריבים הזה כשל כבר בשלב כה מוקדם של הראלי, וחיסל לעצמו את הסיכוי לאליפות. לא הופתענו, כמובן, שמדובר דווקא בהירבונן הצעיר, שעל אף שנים לא מועטות במדרגה הגבוהה ביותר של הספורט, עדיין לא מצליח לייצר את הקצב הנכון בזמן הנכון – ועושה טעויות פאטאליות ברגעים הכי לא נכונים.סבסטיאן לואבאבל הראלי החל דווקא עם מספרי 2 של פורד וסיטרואן. אצל פורד היה זה יארי-מאטי לאטוולה שחטף את ההובלה בשני הסטייג'ים הראשונים, שהתקיימו על אספלט. אצל סיטרואן קרה המצב ההפוך – עוד בפתיחת הסטייג' הראשון התרסק סבסטיאן אוגייר והוריד לעצמו גלגל מהרכב, מה שסגר עבורו את הראלי. גם פטר סולברג פגע במדרכה וכמעט חיסל צמיג, אבל הצליח להמשיך לאחר איבוד זמן קצר. משם עבר לואב להוביל ובסטייג' 6 עקף אותו הירבונן – אבל סטייג' אחד לאחר מכן הכל עבורו נגמר. הוא נכנס מהר מדי לפנייה, החליק מהשביל לתוך תעלה וגזע עץ נסתר פגע ברדיאטור של מכוניתו. בהעדר מי קירור, עד לסיום הסטייג' המנוע התחמם מדי והמאבק לאליפות הסתיים.
נהגים נוספים סבלו מגורל דומה: דני סורדו החליק וריסק את מכוניתו במהלך היום הראשון, לפטר סולברג נשבר צינור דלק והוא פרש גם כן, וקימי רייקונן התהפך ומכוניתו יצאה מכלל פעולה.
לאחר פטירתו בטרם עת של המנוע של הירבונן, נותר רק לאטוולה במאבק נגד לואב על הניצחון בראלי. הוא הצליח לעקוף אותו רק בסטייג' 15 במהלך היום השני, אבל הייתה זו תחילת היום השלישי שסגרה עבורו את הניצחון. על טעויות פאטאליות כבר דיברנו? הפעם היה זה לא פחות מאלוף העולם שחלם בהקיץ, ככל הנראה, בעת שנסע בקטע הכביש בין הסטייג' הראשון לשני של היום. מכונית שכורה של חבורת ספרדים שנסעה נגד כיוון התנועה (בריטניה, להזכירכם) התנגשה במכוניתו באחת הפניות ההדוקות וחוררה – כן כן – את הרדיאטור...
עם לואב בחוץ, לאטוולה שייט בקלות אל הניצחון הראשון שלו העונה. שני על הפודיום היה מאדס אוסטברג הצעיר, עם פיאסטה מבית סטובארט-פורד. הנינג סולברג, גם הוא בפיאסטה, סיים שלישי לאחר שקריס מיק מקבוצת מיני הסתבסב בסטייג' האחרון. שבע מתוך שמונה המכוניות הראשונות בראלי היו פיאסטות – הישג חסר תקדים עבור פורד.
אבל גם הישג זה מואפל על ידי הישגו של אלוף העולם בפעם השמינית ברציפות: סבסטיאן לואב זכה שוב ב-WRC, בעוד מיקו הירבונן נותר לאכול את עצמו על הטעות ביום הראשון, שעלתה לו באליפות.

דירוג ראלי בריטניה:
1. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 3:27:03.5 (26 נק')
2. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – +3:42.9 (18 נק')
3. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 7:05.1+ (15 נק')
4. קריס מיק (מיני) – 7:12.3+ (14 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – +8:57.3 (13 נק')
6. אוט טאנאק (סטובארט-פורד) – 9:27.1+ (8 נק')
7. יבגני נוביקוב (קבוצת אבו-דאבי)– 9:47.7+ (6 נק')
8. דניס קויפרס (פרם פאוארטולס) – 10:12.7+ (4 נק')

דירוג נהגים סופי:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 222 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד) – 214 נק'
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 196 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 172 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 110 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – 88 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 63 נק'
8. דני סורדו (מיני) – 59 נק'

דירוג קבוצות סופי:
1. סיטרואן – 403 נק'
2. פורד – 376 נק'
3. סטובארט-פורד – 178 נק'
4. פטר סולברג – 98 נק'
5. פרם פאוארטולס – 54 נק'
6. קבוצת אבו-דאבי – 54 נק'