נתת לנו Like ב-Facebook?

טויוטה יאריס: מבחן דרכים (השקה) - אוטו

אוטו יאריס

טויוטה יאריס: מבחן דרכים (השקה)

05.01.12 אלי שאולי

טויוטה מסתערת על תחום הסופרמיני עם היאריס החדשה. יצאנו לבדוק

17 תגובות | תגיות: השקה, טויוטה, טויוטה יאריס, אלי שאולי, מבחן דרכים, יוניון מוטורס

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
באופן תמוה טויוטה ישראל לא שיחקה בתקופה האחרונה בתחום המכוניות הקטנות – זה שבשנתיים האחרונות הפך לאחד הסגמנטים החשובים בשוק הישראלי. ב-2011 נמכרו פחות מ-200 מכוניות מהדגם היוצא של היאריס. ולכן מתייחסים שם ליאריס החדשה בפרט ולתחום בכלל, כמנוע הצמיחה החשוב עבורם ב-2012. אחרי הכל הם מתכננים למכור השנה 2,000 מכוניות מדגם זה כשבהמשך תצטרף אליו מלמטה האייגו.

הדור השלישי של היאריס מביא שינוי בולט. הוא גדול יותר – וזה כולל צמיחה של 5 ס"מ בבסיס הגלגלים ו-10 ס"מ באורך הכללי. הוא גם מאובזר יותר והכי חשוב, אוטומטי "יותר". טויוטה נוטשת את התיבה הרובוטית הלא מרנינה תמורת משהו אהוד יותר – היאריס עושה שימוש בתיבה הרציפה שפגשנו בספייס-וורסו.

חיצונית ממשיכה טויוטה יאריס באבולוציה ובתהליך הגדילה וההתבגרות. החרטום עם הפנים החדשות של טויוטה מזכיר את מה שראינו בספייס, והאחוריים יוצרים מראה מוצק וגדול מבעבר. במובן מסוים היא נראית פחות מיוחדת מבעבר ועדיין נעימה לעיין וכהרגלה של טויוטה לא מעוררת מחלוקות.
 
 
 
פתיחת הדלת מגלה אף היא מראה אופייני לטויוטה לטובה ולרעה. היאריס אולי מצוידת למדי אבל היא נראית מאוד פשוטה ולא יוצרת את הרושם העשיר לו היינו מקווים. שפע הפלסטיק השחור מתאפיין במרקם מעניין, אך הוא אינו נעים למגע ולמרות הרושם החסון הוא יוצר אווירה קודרת. זאת בייחוד כאשר הוא מהווה את דיפון הדלתות. יתרה מכך, אם בעבר בפלסטיק של היאריס היה "אמירה" בשל עיצוב הפנים הייחודי הרי שכאן אין צידוק, הרי טויוטה חזרה למבנה השגרתי – לוח מחוונים רגילים מאחורי ההגה. לתחושה הפשוטה תורם גם העדר תפעול חשמלי לחלונות מאחור והתפעול המסורבל של מחשב הדרך.
מאידך הנדסת האנוש טובה ושנייה אחרי שאני נכנס לרכב אני יכול לצאת לדרך. אפילו מערך המולטימדיה משולב מסך מגע וכולל גם מצלמה אחורית ובלוטות' מקורי, אינו מסובך (מדי) להפעלה. רק פקדי מערכת השמע דורשים מעט הסתגלות.
גם המושבים אינם מזמינים בשל הריפוד הכהה, וברגע הראשון מרגישים נוקשים ואולם בסופו של דבר הם אינם מעייפים. תנוחת הנהיגה לנמוכים כמוני נוחה ומאחור ממשיכה היאריס להציע מרחב טוב יחסית לגודל. גם לתא המטען נפח נאה.

בתנועה
היאריס יוצאת לדרך המקומית עם מנוע ה-1.33 אשר פגשנו בספייס-וורסו. המנוע שמייצר 99 כ"ס ו-12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד משודך לתיבה הרציפה ויוצר חטיבת כוח אפקטיבית (175 קמ"ש מרביים והאצה למאה ב-12.3 שניות) אך לא תמיד מעודנת או שקטה. מעיכת המצערת מביאה אחרי היסוס קל ליציאה זריזה ומייצרת דחף נאה. היאריס מרגישה זריזה, כאשר המנוע שש לטפס לסל"ד גבוה שם הוא רועש. זה מצטרף לרעשי כביש ורוח די מוחשיים. מי שירצה למעוך את המצערת קצת פחות יכול לעבור למצב ספורט המוחשי מדי או לתפעול הידני (שבעה יחסי העברה מתוכנתים) באמצעות הפקדים שמאחורי ההגה.

הפניית הגה חושפת מנגנון קל מדי ונטול תקשור שאינו נוסך ביטחון. מכל שאר הבחינות מציעה המכונית ניהוג צפוי, עם נטייה מוכרת להרחיב את קו הפניה ובלמים נרפים. אבל עבור רבים תפריע יותר נוחות הנסיעה הבינונית בעיר, שכן היאריס מרגישה נוקשה.
 
 
בסופו של דבר
טויטה יאריס החדשה אינה פורצת דרך וגם לא מיוחדת כמו הדור הראשון. היא גם בפירוש פשוטה מבפנים ואינה מעודנת. מצד שני, היא מרווחת, שימושית וחסכונית ומתאימה ללקוח האופייני של טויוטה. אבל הבשורה האמיתית היא שטויוטה חוזרת להתמודד בתחום עם מחיר תחרותי של 100,000 שקלים (7 כריות אוויר, ומערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה) או 103,000 (עם מערך המולטימדיה). וכאשר למחיר נלווית התדמית הטובה של המותג והדגם, ברור שהפעם היאריס יכולה להקשות על להיטי המכירות שבתחום הקטן.
הרבה יותר על היאריס החדשה בגיליון הקרוב של אוטו.

17 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 17
    טויוטה

    לפי דעתי מחיר הרכב הקטן הנ"ל מעט גבוה מחירו היה צריך להיות ברמה של עד 88000 ש"ח כך טויוטה היו מעיפים למחירה הרבה מהמכונית הנ"ל מה גם שיהיה בקרוב דגם היברידי .הרכב האמין הזה יתן בראש לכל הרכבים הקטנים אם צריכת דלק תהיה ברמה של 1:25.

    01.02.12 | 16:25יעקב

  • 16
    ל-12

    אחלה אוטו והכל, אבל אתה חייב להשלים את הבגרות בלשון

    16.01.12 | 10:10ל

  • 15
    ל-14 היא באמת נמכרת במחיר שציינת

    אבל לשוק המוסדי וכמו כל היבואנים בארץ כדי לתת הנחה גדולה ממציאים מחיר מופרז לפרטיים

    11.01.12 | 15:32אין על טויוטה

  • 14
    אתם טוענים שמאה אלף שח זה מחיר תחרותי?

    אולי במושגי ליסינג
    הרי ברור שזה תמחור מנופח מעל ומעבר לכל פרופורציה ובגרסאות הפשוטות יכולה להמכר כאוטומטית סביב ה 80 אלף.

    08.01.12 | 03:20באמת

  • 13
    רכב יפה!

    אין כמו טויוטה מקום ראשון באמינות !!!!

    07.01.12 | 19:31חובב טויוטה

  • 12
    לכל המגיבים פה!!

    לכל המגיבים תהיו אובייקטיבים מה אכפת לכם מי קונה את הרכב הזה ומה התעסקות בזה גם ככה כולם פה נוסעים ברכב ליסינג אני ממוצעים שלא מבינים כלום ברכב מבלד הרכב אוטומטי 1600 טויוטה מכונית עממית אפרורית נקודה
    מי שרוצה שיקנה מה שהוא רוצה שיקולים שלו ולדעתי במחיר של היאריס הייתי קונה פולו TSI או איביזה או פונטו מכוניות שנכנסים אליהם ולא מרגישים חלק מהאפרוריות הישראלית לרחבים מעפנים. אני אישית יש לי פיאט 500 1.4 ידנית ותגיבו מה שתרצו בסוף היום אני מאושר כי אוטו זה לא רק לסוע בו זה גם ליהנות ממנו דבר חשוב שכולנו כבר שכחנו

    07.01.12 | 03:53לכל המגיבים פה!!

  • 11
    ל- 13 + 12

    מה פיג'ו נתנו כל השנים , אבזור נחות , מנועים ישנים ובזבזנים , תיבות הילוכים גרועות , תקלות ברמות מכוניות עולם שלישי , נפילת ערך תהומית , אני לא עובד בטויוטה , ואין לי טויוטה , אבל לפחות תהיו אובייקטיבים .

    06.01.12 | 15:50עמרמי

  • 10
    ל 4

    לפי הכתבה, וגם לפי היכרות עם כל מה שטויוטה מייצרת, דווקא היא האשפתית מבין השניים אם להשוות לפיג'ו. טויוטה פשוט מזלזלים בלקוחות עם הפחי זבל האלה, הם אפילו לא מעלים בדעתם שבשנת 2012 האדם רוצה יותר מסתם כסא לשבת בו ולהגיע לאן שהוא צריך. המשפט "מתאימה ללקוח האופייני של טויוטה" מסכם מצויין את האוטו. הלקוח הזה הוא האיש האפור, שמתמזג מצויין עם האפרוריות של הרכב הזה.

    06.01.12 | 14:02לב

  • 9
    איזה הפתעה...הייתי בטוח שיוניון יגבו תוספת תשלום גם על

    הצמיגים (כי צבע מטאלי ואגרת רישוי לא כלולים במחיר)
    העיקר שיש מסך מגע (אבל אין חלונות חשמליים, או מושבים)

    בחיים כמו באנגרי בירדס-חזיר עם פיאה וכובע הוא עדיין חזיר
    חזירים לא יודעים למכור מכוניות, ובטח לא לטפל בהן

    06.01.12 | 13:45ש

  • 8
    הכי טוב!

    הכי טוב לקנות מגן אשכים!

    ככה לא מקבלים מכות בביצים!

    אחד שיודע.

    06.01.12 | 13:18אני אני אני

  • 7
    בדיוק כמדתי להזמין סוויפט ב 108K...עוברת ליאריס.   ל"ת

    ללא תוכן

    06.01.12 | 12:13תמי

  • 6
    עדיף סוזוקי סוויפט החדשה............   ל"ת

    ללא תוכן

    06.01.12 | 11:06עמי

  • 5
    מחיר תחרותי השתגעתם ?

    85,000 מקסימום .לא לשלם יותר , חוץ מהפריירים הנאמנים לסמל ,אלה שישלמו ויסבלו....

    06.01.12 | 10:51סנה

  • 4
    מגיב 2 הבור די לקשקש בביצים - אין שום קשר והוא זה בין 208 אשפתית ליאריס

    הקשר היחיד הוא שה-107 מיוצרת עבור פיג'ו על ידי טויוטה. כל שאר המכוניות של פיג'ו הן מהפיתוח האשפתי שלה (חוץ מה-4008 החדש שפיתחה מיצובישי).

    05.01.12 | 21:49יואב

  • 3
    אני מעוניין בפרטים על הקופה של סובארו טויוןטה

    האם המחיר יהיה 190 אלף עבור brz? בבקשה ענו לי על השאלה התקשרתי לסוכנות סובארו ואמרו שלא יודעים מי יודע? ????????????? חשוב מאוד מאוד דחוף !

    05.01.12 | 21:19שייקה

  • 2
    זו פיג'ו 208

    נו בכל הכתבה לא ראיתם שזו האחות התאומה של ה208 החדשה,טיוטה זה הגירסה הספרטנית של פיג'ו.

    05.01.12 | 21:14שי

  • 1
    אני מת על טויוטה!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    05.01.12 | 18:26טויוטיטוס

טויוטה יאריס עד 2014

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)