פורד מונדיאופורד חושפת בתערוכת דטרויט פרטים ראשונים אודות המונדיאו הבאה. עבור היצרנית, מדובר באחת המכונית החשובות ביותר והמשך ישיר למהפכה התפיסתית של יצירת "מכוניות גלובליות" שהחלה בפוקוס החדשה. דוגמה לכך ניתן לראות בדגם אחר שהוצג לצד המונדיאו, הפיוז'ן (Fusion). פורד מונדיאו הנוכחית מעולם לא נמכרה בארה"ב. שם ולעוד מספר שווקים, יש לפורד את הפיוז'ן שמתבססת על הפלטפורמה הגלובלית של מאזדה 6 ומשרתת מגוון דגמים שונים תחת מותגי פורד כמו: לינקולן MKZ ומרקיורי מילאן. הפיוז'ן נועדה להתברג בהיצע פורד ארה"ב בין הפוקוס לטארוס ולהתחרות שם בקטגורית ה-Mid-size (משפחתיות גדולות) מול הונדה אקורד, ניסאן אלטימה וטויוטה קאמרי שגם השנה מובילה את מכירות הקטגוריה, ואת מכירות דגמי הנוסעים. מכאן אתם בוודאי מבינים את החשיבות הגדולה והתקוות הגדולות שפורד תולה במונדיאו החדשה ששיווקה בארה"ב יחל לקראת סוף השנה כשלאירופה ואלינו היא תגיע רק בתחילת 2013.
פורד מצהירה כי בתכנון הרכב יושמו שני דגשים עיקריים. הראשון הוא עיצוב הרכב ושימוש בשפת העיצוב החדשה שהוצגה באבוס קונספט שנחשפה בתערוכת פרנקפורט האחרונה. על-פי פורד, המתחרות העיקריות שלה בקטגוריה מציעות עיצוב שבלוני ולא מושך. לכן הן החליטו ללכת בניגוד לזרם ולהציע עיצוב מוחצן ובולט במכוון כמו קו הגג שמסתיר מעט את מבנה 3 הקופסאות שלה.

הדגש השני שיושם הוא במכלולי ההנעה עצמם. פורד תשווק את המכונית עם שלוש אפשרויות הנעה שונות. הראשונה והסטנדרטית יותר תהיה מונעת על-ידי מנועי בנזין רגילים מסדרת האקובוסט. הראשון בנפח 1.6 ליטר (שהספקו טרם פורסם אבל הערכות מדברות על 180 כ"ס) אשר ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית ולמערכת עצור-סע. זו הפעם הראשונה שפורד מציעה מערכת שכזו בשידוך תיבה אוטומטית ולטענת היצרנית המנוע אמור להציע צריכת דלק של 11.1 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית ו-15.7 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. מנוע הבנזין השני יהיה ה-2.0 ליטר אקובוסט שישודך לתיבת הפאוארשיפט (בדומה למונדיאו שמשווקת אצלנו) ותוצע גם אפשרות להנעה כפולה.
נחשפה: פורד מונדיאו חדשה (וידאו)
צילום: מנהל
מערכת ההנעה השנייה הינה היברידית. מדובר במנוע חדש לפורד בנפח 2.0 ליטר מסוג אטקינסון (בדומה לטויוטה פריוס) שיוזן ממצברי ליטיום-יון. לטענת פורד המכונית תוכל להגיע למהירות של 100 קמ"ש רק על כוח חשמלי (לא פורסם לאיזה מרחק) ולהציע צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר בתוך העיר ו-18.7 ק"מ לליטר מחוץ לעיר. פורד גם מדגישה כי היא תהיה החסכונית בקטגוריה בהשוואה לטויוטה קאמרי היברידית או יונדאי i40/סונטה היברידית.
מערכת ההנעה השלישית שתוצא אף היא מתחילת השיווק תהיה היברידית פלאג-אין. לטענת פורד מדובר במכונית הנוסעים החסכונית בעולם עם 42.5 ק"מ לליטר. מבחינה זו, פורד משווה את המונדיאו לשברולט וולט שרושמת 39.1 ק"מ לליטר וטויוטה פריוס פלאג-אין עם 37 ק"מ לליטר.
אגב היצע המנועים צפוי עוד לכלול גרסאות דיזל שונות אך פרטים אודותיהם טרם נמסרו. פורד גם אינה מפרטת את מידות המכונית ובכך היא משאירה אותנו בצפייה לקראת חשיפת המידע בתערוכת רכב אחרות.
נחשפה: פורד מונדיאו חדשה (וידאו)
צילום: מנהל
בתא הנוסעים נמצא עדכון של הקו הקיים מהמונדאו הנוכחית כאשר לוח המחוונים החצי דיגיטלי שפגשנו כבר באדג' ובאקספלורר, מצא את מקומו גם כאן. בקונסולה המרכזית נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת המבוססת על המערכת הקיימת שכבר פגשנו בדגמים שונים של פורד אשר מציעה אפשרת שליטה באמצעות כפתורים, מגע או פקודות קוליות.
מבחינה בטיחותית נמצא כריות אוויר לברכי הנהג והנוסע, מערכת לשמירת נתיב (השולחת ויברציות לנהג ומפעילה לחץ קל על ההגה לצורך חזרה לנתיב), בקרת שיוט אקטיבית, מערכת חניה אוטומטית ומערכת זיהוי שטחים מתים.