מאזדה CX-5
במבחנים אחרונים שביצע ארגון ה-Euro NCAP נבחנו ארבעה דגמים שזכו כולם ל-5 כוכבי בטיחות מלאים. בלטו לטובה ב.מ.וו סדרה 3 ויונדאי i30, כשה-CX-5 וה-208 לא הרחק מאחור. ארבעת הדגמים נבחנו כשהם מציעים 6 כריות אוויר כסטנדרט. יש לזכור, כמובן, שלא ניתן לבצע השוואה בין הדגמים שנבחנו בשל התצורות השונות, וכל אחד קיבל ציון ביחס למשתני הבדיקה ולא ביחס לבטיחות בדגמים האחרים.

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה (שנבחנה בגרסת 320d), שהושקה בישראל בשבוע שעבר, היא המצטיינת של סבב המבחנים הזה. בבטיחות למבוגרים היא זכתה לציון של 95% עם שמירה על שלמות תא הנוסעים והגנה מצוינת לאנשים בכל המידות. בבטיחות לילדים זכתה הסדרה 3 לציון של 84%, נמוך משל ה-i30 וה-CX-5 מאחר והאפשרות לנטרול כרית האוויר לנוסע במושב הקדמי (לשם הצבת כיסא תינוק) אינה נכללת באבזור הסטנדרטי. מצד שני נרשם ציון מושלם בהגנה על תינוקות עד גיל שנה וחצי וכמעט מושלמת לבני 3. בבטיחות להולכי רגל היא קיבלה ציון של 78%, הגבוה ברשימה להיום, עם בטיחות טובה לכל הגילאים ולכל אזורי הפגיעה, למעט פגיעות ראש אצל מבוגרים. בנוסף, היא קיבלה ציון של 86% במערכות עזר.
בטיחות: מאזדה CX-5 מקבל 5 כוכבי בטיחות (וידאו)
צילום: Euro NCAP

הדור החדש של יונדאי i30 (בגרסת 1.4 GLS), שצפוי לנחות בישראל בתקופה הקרובה, מקבל ציון של 90% למבוגרים עם שמירה טובה על מרבית אזורי הפגיעה, למעט אזור החזה במקרה של פגיעה מהצד. ציון הבטיחות לילדים עומד על 90%, הגבוה ברשימה להפעם, עם תוצאות מושלמות לכל גילאי הילדים (שנה וחצי ו-3 שנים). הציון להולכי רגל הוא 67% עם שמירה טובה בעיקרה בפגיעה בחלקו הקדמי של מכסה המנוע ובינונית במקרים של פגיעה עם הראש במכסה המנוע. מערכות העזר ב-i30 זכו לציון של 86%.

מאזדה CX-5 (גרסת 2.2 דיזל Core), רכב הפנאי שהושק בישראל בחודש שעבר, זוכה גם הוא לקרדיט עם 5 כוכבי בטיחות. הוא קיבל ציון של 94% בבטיחות למבוגרים, עם תא נוסעים שנשאר יציב בזמן תאונה והגנה טובה לאנשים בכל המידות. בבטיחות לילדים התקבל ציון של 87%, עם תוצאה מושלמת לילדים בני 3 וכמעט מושלמת לגילאים של עד שנה וחצי (בישיבה הפוכה על כיסא הנוסע הקדמי). בבטיחות להולכי רגל קיבל ה-CX5 ציון סביר של 64%, כשהפגוש מקבל ביקורות טובות אך מכסה המנוע, מספק בטיחות גבולית במקרה של פגיעת גוף. מערכות העזר זכו לציון של 86%.

אחרונה חביבה היא פיג'ו 208 החדשה (1.4 דיזל אקטיב), סופרמיני שמתיימרת להחזיר את ימי ה-205GTI. בלי קשר לזה, גם היא זוכה ל-5 כוכבי בטיחות, עם ציון של 88% בבטיחות למבוגרים, 78% לילדים, 61% להולכי רגל ו-83% במערכות העזר.