נתת לנו Like ב-Facebook?

סוזוקי סוויפט מול פורד פיאסטה: מבחן דרכים השוואתי

אוטו מיני, סופרמיני

סוזוקי סוויפט מול פורד פיאסטה: מבחן דרכים השוואתי

10.08.12 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר

אחרי שיצרו את סגמנט המיני-הידנית-הזולה, סוזוקי התעוררה מעט באיחור והחלה להציע את הסוויפט בגרסה ידנית. לקחנו את הפיאסטה ויצאנו לקבוע מי נמצאת בראש הקטגוריה

35 תגובות | תגיות: פורד, סוזוקי, סוויפט, סוזוקי סוויפט, פיאסטה, גיא רוטקופ, מבחן דרכים, פורד פיאסטה, מבחן השוואתי, סופרמיני ידניות

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
כבר התרגלנו שאפשר לקנות כאן מכונית מיני ידנית ב-60,000 שקלים. אחר כך התרגלנו שהיא לא לבד ושיש כמה וכמה מתחרות ב-60 ומשהו אלף שקלים. אחר כך הסתבר שאם ממש רוצים, אפשר גם להציע סופרמיני ידנית ב-70,000 שקלים. גם במקרה הזה ראינו שאחרי הראשון שיורד מהגדר, מגיעים עוד כמה נוספים. והנה אנחנו נמצאים עם מבחן של סופרמיני ידניות, שמוצעות עם הספרה 7 בתחילת סעיף המחיר, ורושמות פער שמגיע לעשרות אלפי שקלים מול הגרסאות האוטומטיות. סוזוקי, שהמציאה את סגמנט המיני הידנית הזולה, נשארה על הגדר בקטגוריית הסופרמיני, ומצטרפת רק עכשיו עם הסוויפט. צרפנו אליה את פורד פיאסטה שהרשימה אותנו, כדי לקבוע מי נמצאת בחוד עבור אלו שמוכנים להוסיף דוושה כדי לשלם הרבה פחות.
 
המתחרות
בניגוד למקובל, סוזוקי סוויפט הידנית לא מאבדת סוסים – היא מוצעת עם אותו מנוע 1.2 ליטר, 94 כ"ס, המוכר לנו. היא מעט יקרה יותר ממתחרותיה, עם מחיר של 77,000 שקלים (19,000 שקלים פחות מהגרסה האוטומטית המקבילה!), מצד שני היא שומרת על מראות וידיות בצבע המרכב, ורק חישוקי ברזל במקום סגסוגת, ובמידה קטנה יותר, מסגירים את ההבדל. הפיאסטה הידנית עולה 2,000 שקלים פחות מהסוויפט (וכאן הפער מול הגרסה האוטומטית עומד על לא פחות מ-30,000 שקלים!), אך בתמורה תצטרכו להסתפק במראות וידיות בצבע שחור, וזה מורגש – וכמובן, המנוע קטן יותר. מצד שני העיצוב הבסיסי של הפיאסטה מעט נאה יותר.
 
 

כניסה לתוך תא הנוסעים של הסוויפט מפגישה אותנו עם התא המוכר. העיצוב נאה והתחושה מודרנית, אבל הצבע השחור שולט יתר על מידה והחומרים פשוטים, גם אם איכות ההרכבה טובה. האבזור מלא, בדגש על אבזור הבטיחות, למעט חלונות ידניים מאחור, שאותם גם תמצאו בפיאסטה. מלפנים לא חסר מקום בשום סעיף, המושב מתכוונן לגובה, ההגה רק מעלה-מטה, אבל קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה. גבוהים ירצו אולי מושב עוד יותר נמוך, אבל זה לא באמת מפריע. מעבר למושב האחורי חושף מרווח ברכיים וראש סביר לבעלי גובה ממוצע, אבל גבוהים יחושו צפיפות, בעיקר באזור הראש. תא המטען בסוויפט קטן למדי, ואחסון עגלת ילדים עשוי להיות אתגר.

תא הנוסעים בפיאסטה נאה יותר, גם בזכות בחירת הצבעים, אך למרות שהפיאסטה היא הרחבה מבין השתיים, התא דווקא מרגיש צר יותר, למרות ששום איבר לא נתקל בחלקי פלסטיק או דיפון. מה שכן מפריע בפיאסטה הוא הויתור על מנגנון כוונון גובה מושב הנהג, וקיבוע המושב בגובה שהוא לא נוח לגבוהים ונמוכים כאחד. ממוצעי הגובה דווקא הסתדרו. ההגה, לעומת זאת, מתכוונן בשני הצירים. באופן מוזר פורד ויתרה על ידיות אחיזה לנוסעים הן מלפנים והן מאחור, מול ארבע כאלו בסוויפט. איכות החומרים טובה יותר מבסוויפט, וגם את מבחן סגירת הדלת היא עוברת בציון גבוה יותר.

בשתיהן תמצאו מערכת קול מקורית עם שליטה מההגה וחיבור USB, אבל מחשב הדרך נעלם מהמפרט של הפיאסטה. המושב האחורי של הפיאסטה מציע מרווח ברכיים דומה לשל הסוויפט, אך מרווח הראש מעט טוב יותר. נפח תא המטען בפיאסטה גדול משמעותית ועם פער של 70 ליטר – היא כן תוכל לשמש משפחה קטנה.
 
 

הנעה
לשתי המכוניות מנועי 1.2 ליטר, אבל ההבדלים בתוצאה משמעותיים. המנוע בפיאסטה מספק 82 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-11.1 קג"מ ב-4,500 סל"ד ומשודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. מי שירצה מהפיאסטה ביצועים זריזים יצטרך למשוך אותה למרומי הסל"ד. מזל שלמנוע אין שום בעיה עם לבלות בסל"ד גבוה, אלא אם ממש מתקרבים לקו האדום. המנוע בהחלט מספק להתנהלות יום יומית, תיבת ההילוכים נעימה לשימוש ואין בעיה לשייט בנינוחות גם מחוץ לעיר.

הסוויפט מציעה מאותו נפח בדיוק (1,242 סמ"ק בשתיהן) 94 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12 קג"מ ב-4,800 סל"ד וגם כאן לתיבה 5 הילוכים. התיבה נעימה מאוד לשימוש, עם ידית חביבה ומהלך "קלאקי" וברור. יתרון הסוסים על הנייר מתורגם היטב לביצועים על הכביש, והיפנית הקטנה פתחה פער ברור בכל מבחני התאוצה. גם המנוע של הסוויפט דורש סל"ד גבוה כדי למצות את הפוטנציאל, אבל פחות נעים לשהות שם, עם רעש נוכח. בכל הקשור לצריכת הדלק, הסוויפט רשמה בשיוט 19.2 ק"מ לליטר, ובכל ימי המבחן ממוצע נאה מאוד של 14.7 ק"מ לליטר, מול ממוצע של 12.8 ק"מ לליטר בפיאטסה (שלא נמדדה בבין עירוני בלבד בגלל העדרו של מחשב דרך). פער משמעותי לכל הדעות.

נוסעים
הפיאסטה היא מכונית נוחה בפני עצמה ונוחה יותר מהסוויפט, בעיר ובמרחבים. הסוויפט הידנית אמנם נוחה יותר מאשר הגרסאות האוטומטיות בזכות מידת צמיגים שפויה יותר, (175/65-15) אבל עדיין לא סופגת שיבושים עירוניים קטנים כמו הפיאסטה (למרות שלאחרונה יש גומי במידות קרביות יותר – 195/50-15) וגם הטיפול בשיבושים הגדולים היה מעט פחות טוב. מחוץ לעיר הפיאסטה שמרה על יתרון בעיקר בשיבושים גדולים יותר. היא רושמת יתרון נוסף בכל הקשור לבידוד רעשים, הן מנוע והן רוח וכביש. רעש המנוע בסוויפט מפריע בשיוט מ-120 קמ"ש וצפונה הוא נוכח יתר על המידה בתא הנוסעים. אם תורידו ב-10-15 קמ"ש את מהירות הנסיעה הוא יעלם.
 
 

בכל הקשור להנאה מנהיגה, הפיאסטה מציגה Turn-in מעולה, על גבול העצבני, ונראה שהיא רק מחפשת לאן לפנות. יש אנשים שיאהבו את זה ויש כאלו שלא. ההגה שלה טוב יותר, גם אם מהיר מדי, וגם הבלמים רושמים יתרון מול הסוויפט. המתלים בפיאסטה לא ממש אוהבים גלים והיא מעט מתנדנדת בעומס. הסוויפט מביאה לכביש המפותל את יתרון הכוח המורגש, אבל המנוע מוחה מעט כאשר דוחקים בו. ההגה פחות טוב, עם משקל מוזר במרכז, והיא גם סובלת מיותר תת-היגוי וזוויות הגלגול בה גדולות יותר. אבל איכשהו דווקא בגלל שצריך לעבוד איתה יותר, מרגישים מעט יותר מעורבים בנהיגה, בעוד הפיאסטה עושה את רוב הדברים עם פיהוק. בסוף היום מיעוט הבוחנים העדיפו את הסוויפט דינאמית, אבל הרוב בחר בפיאסטה.
 

חוד החנית
כאשר ישבנו לסכם את המבחן, גילינו שההכרעה ממש לא פשוטה – אפשר בקלות להצדיק קנייה של אחת על פני השניה – לפיאסטה עומד יתרון הנוחות, הנינוחות, האיכות וגודל תא המטען, בעוד הסוויפט שולפת את קלף הביצועים והחיסכון בדלק, כמו גם תחושה מרווחת יותר במושבים הקדמיים. דבר אחד בכל זאת ברור – למרות שהן אינן חפות מחסרונות, אלו שתי הסופרמיני הידניות שמציעות את החבילה הטובה ביותר בשוק כיום. אבל מכיוון שבלי הכרעה אי אפשר, תחת איומי אקדח נבחר בפיאסטה – היא מעט נוחה יותר, איכותית יותר ותא המטען שימושי יותר, וככלי שני למשפחה (שבדרך כלל גם לא נוסע הרבה) היא מנצחת בחצי נקודה. רק קחו נסיעת מבחן מראש, כדי לוודא שאתם מסתדרים עם תנוחת הישיבה.
  • נתונים טכניים
  • פורד פיאסטה
  • סוזוקי סוויפט
תצורהטורי טורי
נפח מנוע1.25 ל' 1.2 ל'
סוג מנועבנזין בנזין
הספק82 94
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםידנית ידנית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX. ABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים249 ס"מ243 ס"מ
אורך395 ס"מ385 ס"מ
רוחב172 ס"מ169.5 ס"מ
גובה148 ס"מ151 ס"מ
מהירות מרבית168 קמ"ש166 קמ"ש
0-100 ש'13.3 ש'12.3 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק50 -
מחיר-79,000 ש"ח

35 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 35
    כל מבחן השוואתי שנמצא יעדיף את הפיאסטה;

    ההבדל הוא גדול
    מבחינת עלות אחזקה, כנראה שהסויפט עדיפה, צריכת דלק נמוכה ב10%, ובנוסף טיפולים יותר זולים.
    אבל, הפיאסטה היא מלכת הקטנות היום ביחד עם הפולו. מכונית איכותית, מהנה וגם זולה יותר (באירופה סוויפט זולה בהרבה, אחרת אין לה סיכוי)

    28.09.12 | 13:58א

  • 34
    ומה עם רנו קליאו ידנית??!

    יש אופציה שלדעתי שווה בהרבה משתי אלה, ונותנת תמורה טובה יותר למחיר: רנו קליאו ידנית

    24.08.12 | 18:42חנוך

  • 33
    מכוניות של צעירים גוררות תגובות של ילדים?

    בעיקרון 2 המכוניות לא בראש הקטגורייה עם יתרון ברור לפיאסטה.
    מכוניות יותר טובות פולו פאביה

    21.08.12 | 21:26בכיר בתעשייה

  • 32
    31 אתה יחצן !סע בפיאסטה אז תדבר!!!!מגהצת את הכביש!!!

    הסופר מיני מספר 1 בכול אתרי חוץ צא ולמד אולי מרסקת את הכביש יחצני שקוף.

    16.08.12 | 14:10יאן

  • 31
    הכל שטויות

    רוצים סופרמיני שהיא גם מכונית? רק סקודה פאביה. חמש דרגות מעל ההפחיות היפניות ועולה בהרבה גם על הפייסטה החלשה והמתרסקת על כל בור קטן באספלט.

    16.08.12 | 12:38מרק

  • 30
    הפיאסטה מכונית טובה יותר

    היתרון המשמעותי היחיד של הסוזוקי זה המנוע שיותר חזק וצריכתה דלק (גם הפיאסטה מעל הממוצע בתחום)
    כאוטו הפיאסטה והפולו הטובות בקבוצה
    גם הג'אז מעולה

    15.08.12 | 23:03א

  • 29
    עדיף בכלל רנו קליאו

    מבין שתיהן הייתי מעדיף את...רנו קליאו החדשה!! נותנת התמורה הכי טובה לכסף. גם גדולה ומרווחת, גם נוחה ובטיחותית.

    15.08.12 | 11:22הנהג המתמיד

  • 28
    אוטו בסהכ נוח לשימוש,אפס תקלות עד עכשיו

    אוטו בסהכ נוח לשימוש,אפס תקלות עד עכשיו, צריכה ממוצעת בעיר בסביבות 12 לליטר. אוטו מעט נוקשה. ממליץ על האוטו... אין טענות

    15.08.12 | 11:20בעל סוויפט 2008

  • 27
    25 אתה יחצן נסעתי ביום הכי חם השנה לכיוון עפולה המזגן מצוין!!!

    נכון יש דיבורים על מזגני פורד אך לא בפיאסטה הידנית!!!

    13.08.12 | 22:07דן

  • 26
    הצחקת אותי-זה ידוע שלסוזוקי יש בעיות מזגן קשות. יש גם מי שתבעה את מכשירי תנועה וזכתה במשפט

    במשפט התברר שמכשירי תנועה מוכנים להחזיר ללקוחה את כל הכסף ולקחת את האוטו חזרה (גרנד ויטרה) כי הם הודו שהם לא מסוגלים לתקן את המזגן!!! וזה לא מקרה בודד או חריג בסוזוקי

    13.08.12 | 08:47ל 25

  • 25
    לפיאסטה יש מזגן רק על הנייר. פשוט אין מיזוג

    לא מקרר בשיט. היה לי בהשכרה באירופה ב28 מעלות - אסונית.
    אח"כ שאלתי חבר מכונאי במוסך פורד - הוא לא הכחיש (כי לא נעים להודות).
    בחום שלנו פה - תחשבו טוב טוב

    12.08.12 | 16:49פורצי

  • 24
    המוע של הפיאסטה הרבה יותר גמיש בטורים הנמוכים וכוח זמין!!   ל"ת

    ללא תוכן

    12.08.12 | 16:37יעקב

  • 23
    שמתם לב מי נוהג בסוויפט? סבתות סניליות,רוסים וערסים   ל"ת

    ללא תוכן

    12.08.12 | 14:07I rest my case

  • 22
    עדיף לקנות את 2 המכוניות ! ואז לא יהיו זיבוליי מוח ! שחסר להרבה !!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    12.08.12 | 11:30דליק

  • 21
    תכלס לסוויפט יש יתרון אחד מנוע, זה לא יתרון זניח אבל השאר חשוב יותר ביומיום

    איכות החומרים בתא הנוסעים של הסוויפט מעליבה, וחבל שכך. אישית נפגעתי פעמיים מתקלות מאוד יקרות בסוזוקי, אגב לדעתי האשם פחות ברכב אלא במוסך המחורבן שהלכתי אליו. המוסכים שלהם פשוט לא טובים ולא ברמה של שאר היפניות.
    במחיר של סוזוקי אפשר לשקול איביזה אם אתה צעיר. כל אחד אחר יעשה שטות אם לא יבחר באיביזה.
    ובואו נודה בזה, רוב האנשים יכולים להסתפק בפיקנטו או סיטרואן C1, שזולות יותר ב15 אלף וצורכות עשרים עד שלושים אחוז דלק פחות וזה לא זניח כלל (אלפי שחים בשנה!)

    12.08.12 | 11:29המבחן לדעתי הוגן ומדויק

  • 20
    אני דווקא הייתי לוקח את ה Splash של סוזוקי.

    אותו מנוע וגיר (בדגמים החדשים) קצת יותר מקום למטען, וקצת יותר מרווח בפנים בגלל גובה הרכב. נכון הוא יצרוך קצת יותר דלק אבל עדיין פחות מהפיאסטה.

    12.08.12 | 09:36ליאור

  • 19
    זרקתי אותה אחרי שנה-כזה אוטו מחורבן לא ראיתי הרבה זמן!

    נעזוב לרגע את הבעיות כמו חלונות שיוצאים מהמסילה ומכות בתחתית המנוע (אוט חדש מהניילונים!!), אבל הכל באוטו הזה צועק: זול פרימיטיבי ואיכות גימור של חשמלאי מקומי חאפר.
    לא הספקתי "ליהנות" ממנה יותר משנה-אבל הבנתי את הקטע של סוזוקי והספיק לי...גם להיפטר ממנה היה קשה-מתברר שאין ביקוש לסוזוקי...את הפיאט הקודמת מכרתי הרבה יותר מהר!

    12.08.12 | 09:21היתה לי סוזוקי סוויפט 2000 חדשה

  • 18
    תפסיקו כבר עם הנטייה המוגזמת

    שלא לומר מגעילה לטובת פורד. כשמציגים חסרון של פורד משתמשים במילים מצחיקות כמו 'ויתרו' וכשיש איזה יתרון קל לפורד ווואו איזה בוטות לסוזוקי. אני קורא וקורא את הכתבה ולקראת הסוף אני מבין יותר ויותר שסוזוקי לוקחת אבל בגלל ההיכרות עם האתר ניחשתי את השורה האחרונה ולצערי צדקתי שוב. אה, והסוזוקי לדעתי גם הרבה יותר יפה. הרבה. פנים וחוץ.

    12.08.12 | 07:46נ

  • 17
    הפיאסטה עדיפה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.08.12 | 23:38בכיר בתעשייה

  • 16
    מה עם האופל קורסה הידנית?   ל"ת

    ללא תוכן

    11.08.12 | 15:44רוני

  • 15
    באתרי חוץ לארץ המנצחת בגדול פיאסטה!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    11.08.12 | 13:17לא יחצן!!!

  • 14
    הסוזוקי ניראית כמו הסבתא של הפיאסטה....   ל"ת

    ללא תוכן

    11.08.12 | 11:22דניאל גאודון

  • 13
    זו עובדה סוזוקי אמינה יותר ,חסכונית יותר וזה כך שנים

    ואחד שהיו לא מספר רכבים לא מעט בבעלותו . רנו לא אמינה, פורדים זוללים דלק וכבדים, רכבים גרמנים איכותיים אבל יקרים בכל פרמטר כולל אחזקה גם יונדאי וקיה מולצלחים מאוד אבל לא מספיק חסכוניים

    11.08.12 | 10:35יוסי

  • 12
    ל 11 הקשקשן: גם לקרוא אתה לא יודע?!

    http://www.auto.co.il/כתבה-28851-סקר-J-D-Power-בארה-ב-לקסוס-החדשו.aspx

    11.08.12 | 09:11אני בטוח שיש לך סוזוקי

  • 11
    ל 10

    אם אתה מגיב ובוחר להציג נתון כמותי תדאג שיהיה נכון כי בכתבה שפורסמה כאן באתר לפני כמה ימים על סקר אמינות של מכוניות סוזוקי הגיעה למקום הרביעי אז לא חייבים להשמיץ סתם.  

    11.08.12 | 00:24ל

  • 10
    סיקרי האמינות (בחו"ל) מדרגים את סוזוקי בתחתית הרשימה-ביחד עם לנדרובר...   ל"ת

    ללא תוכן

    10.08.12 | 21:03לזה עם העיפרון...

  • 9
    הסוזוקי סוויפט עדיפה רק סוזוקי אין כמו סוויפט לא להתקרב לפורד פיאסטה מניסיון.....   ל"ת

    ללא תוכן

    10.08.12 | 15:49עמי

  • 8
    אין כמו גיר ידני גם אני בהתחלה חששתי אבל התמכרתי

    גם זול גם חסכוני גם יותר ביצועים אהה נכון בפקקים זה בעיה לאנשים שלא יודעים לנהוג!!! וכל הזמן מתעסקים עם ההילוכים - תלמדו מכניסים לשני וזהו

    10.08.12 | 15:03לימדו אותנו לעבור טסט במקום לנהוג

  • 7
    לעוכר הסוזוקי

    לא יעזור לך , סוזוקי אחת האמינות ביותר , ויעידו סקרי דעת הקהל , לא מזלזל בפורד חלילה , אבל למה להשמיץ סתם.

    10.08.12 | 14:05עפרון החיתי

  • 6
    למרות שהמבחן מוטה לטובת הסוזוקי זיפת-אין מצב שהיא תשתווה לפורד

    הפיאסטה היא בסקלה אחרת לגמרי מהזיפת של סוזוקי

    10.08.12 | 13:59רק אידיוט יעדיף סוזוקי על פני פורד

  • 5
    רכב קודם כל חייב להיות עם מנוע חזק ואח"כ ספורטיבי או מאובזר או נוח

    רכב שהמנוע שלא חלש אז לא שווה להתקרב אליו, לכן מבין שניהם הסוזוקי סוויפט עדיפה

    10.08.12 | 13:46רכב חלש זה מבאס

  • 4
    לפי המבחן הסוויפט אמורה להיות המנצחת ופער..   ל"ת

    ללא תוכן

    10.08.12 | 12:49האתר הזה משוחד או מה?

  • 3
    הילוכים !!!

    מי קונה הילוכים ?
    הנהיגה בהילוכים זה עבודה פיזית יחסית לאוטומט!!
    ורכבים אלו בגירסת אוטומט בנהיגה רגועה גם יתנו תוצאה טובה .הסוזוקי במיוחד

    10.08.12 | 12:44יוסי

  • 2
    נושא תא המטען בסוויפט באמת מהווה מטרד... אני

    חושב שזה המאפיין המשמעותי היחיד שגורם לה להיות נחותה כי בתכלס אין הבדלי נוחות כל כך גדולים בין המכוניות, אבל הבדלי צריכת דלק וביצועים עומדים לטובת הסוויפט בנחרצות.. ליונדאי I10 יש מטען גדול יותר מלסוויפט והיא הרי מכונית הרבה יותר קטנה! לדעתי מחיר הסוויפט צריך לרדת בלפחות 4-5K כדי להיות תחרותית.. אחרת זה לקנות מכונית סופר מיני עם שימושיות של מכונית מיני במחיר גבוה ב13K ממחיר מיני ממוצעת.. לטעמי זה פער גדול מדי.

    10.08.12 | 12:39שי

  • 1
    לא להתקרב לסוזוקי-מכוניות באיכות תת-רמה עם שירות מחורבן

    אחריות היבואן לא שווה את הנייר, תקלות מעצבנות ולא תקבלו שירות גם במוסך היבואן-מנסיון אישי! היו לי הרבה מכוניות, אבל כזה ח#רא עוד לא ראיתי

    10.08.12 | 12:00קחו עצה מאחד שיהיה לו סוזוקי

סוזוקי סוויפט

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)