נתת לנו Like ב-Facebook?

יונדאי i30 החדשה: מבחן דרכים - אוטו

אוטו i30

יונדאי i30 החדשה: מבחן דרכים

20.08.12 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר, יצרנית

הדור השני של ה-i30 מגיע לארץ, האם הוא יצליח לשחזר את ההצלחה של הדור היוצא?

38 תגובות | תגיות: יונדאי, i30, יונדאי i30, גיא רוטקופ, מבחן דרכים, יונדאי i30 החדשה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
קראו לזה ההצלחה השקטה. יונדאי יצאה בקמפיין שמטרתו להראות שבשקט-בשקט יותר אנשים קונים (או בוחרים בליסינג) יונדאי. המטרה הייתה להראות לציבור שמדובר ביצרנית נמכרת עם פופולאריות עולה. היום ההצלחה כבר לא שקטה, אלא בראש חוצות ובמקום ראשון בטבלאות סיכום המכירות. יונדאי היא מלכת המכירות שלקחה בשנה שעברה את הכתר ממאזדה אחרי 15 שנות הובלה, ואפשר להמר בביטחון רב, שהיא תסיים גם את השנה הנוכחית במקום הראשון. אחת המכוניות שעזרה ליונדאי להגיע להישג הזה בשנה שעברה ובכלל, היא יונדאי i30 היוצאת. המכונית שהראתה לעם ישראל שאפשר לקנות גם האצ'בק בכמויות יפות, וגם סטיישן, גם אם הסיבה לכך הייתה שליונדאי פשוט לא היה בהיצע באותן שנים משפחתית סדאן קלאסית.
 

ברוכה הבאה
אז כאמור מדובר בדור שני ל-i30, שמתייצבת בארץ במבחר גרסאות. במפגש בחנייה מדובר במכונית נאה ומעוצבת מכל כיוון, מלפנים תמצאו את הפרונט החדש והמזוהה של יונדאי, אותו היא חולקת עם ה-i35, ה-i40 ועכשיו גם עם ה-i20 שעברה גם היא את העדכון המתבקש. פסי הלדים הבוהקים בפנסי הערפל מוסיפים גם הם למראה נכון ומעודכן.
ה-i30 בגרסת ה-1.6 ליטר נמכרת בשתי רמות אבזור כאשר ההבדל בין גרסת הבסיס, שעולה 122,000 שקלים, למאובזרת הוא 3,000 שקלים (סה"כ 125,000 שקלים) – הפרש קטן יחסית, תמורתו תקבלו בקרת שיוט, עור בהגה ובידית ההילוכים, דוושות אלומיניום נאות, חיבור USB (שחבל שלא קיים בגרסת הבסיס, כמו שהיה בדור הקודם) וג'אנטים (וזו גם הגרסה שנבחנה). בכל הגרסאות המפרט הבטיחותי מלא וכלל שבע כריות אוויר והמכונית גם זכתה לציון של 5 כוכבים במבחן המעודכן של E-NCAP.
 
 

כניסה לתוך תא הנוסעים ממשיכה את הרושם החיובי, התא מעוצב יפה ובעל שילובי צבעים מצוינים של בהיר וכהה (יש גם תא שחור לגמרי, שנראה פחות טוב משמעותית, והשינוי הוא בהתאם לצבע החיצוני). איכות החומרים טובה ברוב המקרים, אבל לא בכולם, ופה ושם תיתקלו בפלסטיק שנראה טוב אבל מרגיש פשוט. האבזור בגרסה שלנו ("פרמיום") נאה, כאשר החריג הוא גג השמש הכפול שסטנדרטי בגרסאות ה-1.6 ליטר, ומוסיף גם מבחוץ וגם מבפנים. חוסר מוזר נרשם בקישוריות בלוטות' לטלפון הנייד, בכל הגרסאות. בגרסה שלנו גם הכיסאות היו בהירים ונאים, ובכלל התא היה מקום שנעים להיות בו. מלפנים המרווח טוב בכל המדדים (גם לראש, למרות גג השמש), אם כי לא כל הבוחנים אהבו את תנוחת הישיבה. מעבר למושב האחורי מפגיש אותנו עם רצפה שטוחה, עם מרווח ברכיים ממוצע לקטגוריה ומרווח ראש שיהיה חסר לגבוהים ובסדר לבעלי גובה ממוצע. תא המטען מציע 378 ליטר, והוא גדול ומאוד שימושי, וכמובן שאפשר לקפל את משענת המושבים, אם זה לא מספיק לכם.

הנעה
ה-i30 שלנו הייתה בעלת מנוע ה-1.6 ליטר המספק 135 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.7 קג"מ ב-4,850 סל"ד ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים. זה המקום להגיד עבור אלו שיקפצו שלא מדובר בתיבה כפולת מצמדים, ושעבור הלקוח הקלאסי מדובר ביתרון. תיבה אוטומטית רגילה, עם 6 הילוכים, תהיה נעימה יותר בפקקים במחיר של צריכת דלק מעט (באמת מעט) גבוהה יותר, כך שלדעתנו מדובר ביתרון ולא בחיסרון. התיבה עצמה אגב עובדת טוב בסה"כ, ורק הייתה חסרה לנו עצמאות מלאה לשליטה הידנית. המנוע עצמו עושה את עבודתו נאמנה, והמכונית מרגישה זריזה למדי, אם כי לא באופן משמעותי משאר המשפחתיות. תלונות? הוא יכול היה להיות מעט שקט יותר, אבל כל השאר, בסדר גמור. יש גם מצב חיסכון למנוע שמביא לתגובות איטיות יותר של התיבה ופחות ימהר להוריד הילוכים אלא אם לחצתם על הדוושה בהתלהבות. צריכת הדלק בשיוט עמדה על 14.7 ק"מ לליטר ובסה"כ בימי המבחן המאומצים למדי על 9.3 ק"מ לליטר.
 
 

הגרסאות המקומיות של ה-i30 לא נפלו לאופנת צמיגי הענק עם מידות הג'אנט המופרכות שאפשר לפגוש בלא מעט משפחתיות היום. רכב ההדגמה נעל צמיגים ירוקים מבית הנקוק, במידה 195/65 על חישוקי 15 אינץ' צנועים. זה אמור לעזור לנוחות טובה יותר, וגם למחירים זולים יותר בהחלפת צמיגים. בפועל ה-i30 הציגה נוחות ממוצעת בעיר, לא אוהבת בורות חדים כמו מכסי ביום שקועים, וגם לא ממש אוהבת שיבושים גדולים, אבל בסה"כ היא בסדר. מחוץ לעיר היא טובה בהתמודדות עם שיבושים גדולים כל עוד המהירות שפויה. אם תנהגו מהר בכביש גלי תיתקלו בהרבה יותר מדי תזוזה של המכונית, אבל במהירות הגיונית הכל בסדר. שיבושים קטנים לעומת זאת עוברים יותר לתא הנוסעים, זה לא נורא אבל יוצר תדר מדי פעם קבוע של וויברציות קלות בתא, וזה מורגש. מה שעוד מורגש, ובצורה חריגה הם רעשי הכביש שעוברים לתוך תא הנוסעים בצורה שאי אפשר לפספס. הם קיימים כבר ממהירות נמוכה יחסית וצפונה ופשוט מורגשים יותר מדי. ואם כבר רעשים, המיזוג (המצוין) רועש ממהירות 3 ומעלה, ומעט חלש במהירות השנייה.

כל גרסאות ה-i30 שנמכרות אצלנו משווקות עם הגה המציע שלוש אפשרויות תגבור – נוחות, רגיל וספורט. מצב הנוחות הופך את ההגה לקל מדי, ולדעתנו למעצבן, אם כי בטוח יהיו כאלו שזה דווקא יתחבב עליהם. המצב הרגיל כשמו כן הוא, והוא הגה חשמלי שאפשר להגדירו בעיקר כבסדר ולא יותר. יש גם מצב ספורט, שמקשיח מעט את ההגה. הוא עדיין לא הופך אותו לטוב, אבל המשקל מעט עדיף יותר, אם כי באף אחד מהמצבים לא התחברנו להגה. בכלל, לא ממש התחברנו דינאמית ל-i30, ואין כאן שום בשורה דינאמית. יש צמיגים שנמרחים, תת היגוי בעומס, והרבה ביטחון בנהיגה. באופן משעשע אפשר לנתק בליטוף כפתור את בקרת היציבות לחלוטין, ואז אם תרצו תוכלו להוציא את הזנב לטיול. אבל בכל מקרה, דינאמיות זה לא הקטע שלה.
 
 
 
מתקדמת
יונדאי i30 החדשה רושמת שיפור נאה בהשוואה לדור היוצא, כמו ברוב המקרים בהחלפת דורות. היא מכונית נאה, מאובזרת (רק קישוריות בלוטות' חסרה לנו), שמציעה חבילה טובה ושימושית. אבל מה שמעט פוגע בחבילה הוא המתלים שמבצעים עבודה ממוצעת בנוחות. אבל גם כך, אין ספק שמדובר במכונית טובה, שלדעתנו מקומה בחלקה העליון של הקטגוריה, אבל לא בקצה החד שלה.

38 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 38
    יודאי I30

    קיבלתי את היונדאי I30 חדשה לגמרי בשנת 2011 ועד היום אני חייב לומר שהוא רכב אמין *מאד*. חוץ מאשר טיפולים כל 20 אלף הרכב פשוט נוסע ללא שום בעיה. הוא מהיר, אמין וממליץ בחום.

    23.04.14 | 14:19אייל

  • 37
    יונדאי. I30.

    אבל למה כל כך נמוכה

    25.10.13 | 16:20עמי.

  • 36
    יו דאי.

    היה ראוי. לציין. חסרון. בולט. לכל עין. והוא. הגובה הנמוך.

    25.10.13 | 16:19אמיר

  • 35
    בעל נסיון

    אני נוסע כבר כחודשיים עם הדגם החדש של ה-I-30 לאחר שנסעתי 3 שנים עם הדגם הקודם ומאד נהניתי (כן. מליסינג). אני יכול לקבוע בצער שעיצוב הפנים של הדגם החדש הוא נפילה גדולה לעומת הדגם הקודם. נוחיות פחותה בהרבה, אין כמעט תאי אכסון בדגם החדש , תא האכסון בקונזולה המרכזית פתוח מהצדדים באופן תמוה כך שרואים מבחוץ כל מה שיש בפנים, אין כיסים בגב המושבים הקדמיים וכנראה שיונדאי נלחמת במעשנים מאחר שהם לא מצאו לנכון להתקין ברכב מאפרות. לעומת עיצוב הפנים העלוב, העיצוב החיצוני לטעמי מאד מוצלח וגם בחלק האוטומוטיבי יש שיפור מאד מורגש עם תגובות טובות יותר של המנוע והגיר ורמת שקט הרבה יותר גבוהה מהדגם הקודם. מבחינת נוחות הנסיעה הדגם הנוכחי יותר קשיח ובורות ו"במפים" בכביש מורגשים הרבה יותר מהדגם הקודם. לסיכום אני יכול לקבוע בצער שהדגם הנוכחי פחות טוב מהדגם הקודם שהיה מאד מוצלח.

    29.01.13 | 09:57רמי

  • 34
    לא טורבו לא קונה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    29.08.12 | 22:19בנזין

  • 33
    ל 30

    אתה צודק חלקית
    זאת גם חלק מהתמונה, אבל תוסיף עוד משהו שהכי חשוב ליבואן - הרווח הנקי, השורה התחתונה
    ואם אפשר לדחוף ללקוח הישראלי (שבדכ אין לו מושג אלא מונע משמועות ואגדות( רכב נחות טכנולוגית שגם עולה לו פחות (ליבואן) אז מה הפלא שהוא בוחר לעשות כך?
    הציבור לא מצביע ברגליים, הציבור שבוי בקרטל היבואנים.

    29.08.12 | 22:17בכיר בתעשייה

  • 32
    ל 29 (ששון(

    כנראה שאין לך מושג על מה אתה מדבר, אלא לשמועות וקשקושים.
    יבואן מרצדס השיק השבוע A class חדשה, נחש עם איזה גיר?
    אאודי, במוו, פורד,שברולט ואפילו יונדאי כבר פיתחו גיר רובוטי כפול מצמד.
    אבל אתה יודע יותר טוב מכל התעשייה נכון? ברור, זה מה ששמעת, זה מה שאומרים.
    בלי שתשים לב, הגיר הזה הוא העתיד, ביצועים וצריכת דלק, אי אפשר לבקש יותר

    29.08.12 | 22:12בכיר בתעשייה

  • 31
    מכונית מוצלחת אבל -

    שום דבר לא יזיז אותי מהקליאו ספורט שלי!!!!

    חחח...

    29.08.12 | 13:27עידן

  • 30
    תגובה ל-27 ("בכיר בתעשיה"): ידוע, אבל...

    כל מה שאתה אומר ידוע. זה נראה די מטופש שמנוע ה1000 סמ"ק אקובוסט המהפכני של פורד, לא מגיע לארץ. עכשיו, תחשוב אם מבחינת היבואן יש איזשהו היגיון לא להזמין את המנוע הנפלא הזה ולהצטייר כנחותים טכנולוגת לפולקסווגן , סיאט, סקודה, אופל ואפילו לשברולט קרוז. לי זה לא נשמע הגיוני. אלא שמה לעשות?! הדרישה למנוע הנפלא הזה באירופה, היא כ"כ גבוהה וישראל הקטנה לא עומדת בראש סדר העדיפויות של פורד אירופה. חבל. אבל זה המצב. אין לי שום קשר לפורד (ונראה לי שדווקא אלך על יונדאי) אבל אין טעם לזרוק האשמות שכאלה וכדאי לנסות לראות את התמונה בכללה.

    27.08.12 | 16:22אופיר

  • 29
    לבכיר מהתעשייה

    אם אתה כזה בכיר, קח נסיעת מבחן בגיר כפול מצדים בתנועה עירונית ואח"כ בגיר אוטו' רגיל. אם לא הרגשת הבדל לטובת הרגיל, אז אולי אתה כן בכיר, אבל גם דביל.

    ולגבי ה-=DSG, אין ספק שזה מדהים. מדהים כמה הוא לא אמין, מדהים כמה תקלות יש לו, מדהים שמישהו עוד חושב שזה דבר טוב.

    ששון.

    27.08.12 | 15:21לא בכיר ולא תעשייה

  • 28
    תתכוננו, i30 מלכת הליסיניג   ל"ת

    ללא תוכן

    24.08.12 | 18:02גיא

  • 27
    למערכת אוטו- ההערה על הגיר

    הייתה מטופשת
    גיר רובוטי כפול מצמדים הוא יתרון ברור אשר משפר את הביצועים וצריכת הדלק לאין ערוך.
    יונדאי כבר מייצרים כזה, אבל היבואן מזמין עדיין את הטכנולוגייה הישנה.
    כל התעשייה קופצת על הפטנט, פולקסווגן היו הראשונים עם ה dsg אבל עוד שנה שנתיים לכולם יהיה.
    כל ההשמצות לא יעזרו, נסיעת מבחן קטנה מבהירה את העליונות.
    השילוב של מנועים קטנים עם טורבו וגיר רובוטי כפול הוא פשוט גאונות, מה אפשר עוד לבקש? יותר כוח ופחות דלק? אדיר.
    שוב, גם ליונדאי יש כבר את הטכנולוגיה אבל היבואן מוכר את התוצרת הישנה.
    באירופה למשל יש כבר פורד פוקוס 1000 סמק טורבו, וההתרשמות שם טובה מאוד מהמנוע שזכה בפרס השנה.
    תתחילו להתרגל - מנועים קטנים בתוספת טורבו.
    סופש נעים לכולם.

    24.08.12 | 15:09בכיר בתעשייה

  • 26
    תשובה ל8 מילא שוק הליסינג ומכירתה לאחר מכן

    העניין הוא שדופקים את הציבור בלסינג כי מכריחים אותם לקנות אותה ו. אין לך שליטה על המחיר שלה ....ומורידים לך בשכר לפי המחיר " הרישמי שלה " ובמציאות קצת וויכוח ותקנה אותה בלפחות עשירייה פחות . דופקים אותנו לא את חברות הליסינג

    23.08.12 | 15:49יובל ל

  • 25
    7 שנות אחריות ?

    באמת? בטוח ? מה זה כולל ובאיזה תנאים?
    תבדוק תחזור אלינו טוב?
    ו

    22.08.12 | 19:05בכיר בתעשייה

  • 24
    עוד שבועיים יציגו את הגולף החדשה

    איזו חגיגה

    22.08.12 | 18:16גיא

  • 23
    לא טורבו לא קונה !!!!!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    22.08.12 | 14:53שולץ

  • 22
    ל21

    ההבדל הוא שלקיה יש יבואן חכם שאוהב למכור לשוק הפרטי ולכן הוא נותן את 7 שנות האחריות כמו בחו"ל , מביא את האיבזור כמו בחו"ל והמחיר כמו יונדאי ואפילו פחות .
    נ.ב בקיה מביאים גם דיזל

    21.08.12 | 23:34זיו

  • 21
    ל 20

    אתה יודע מה ההבדל בין קאיה ליונדאי?

    21.08.12 | 21:23בכיר בתעשייה

  • 20
    מעניין מאוד מה יציעה לנו קיה סיד החדשה אני מחכה לזה

    אין מה להשוות מול קיה שנותנת תמורה הרבה מהמחיר נקודה.

    21.08.12 | 17:50אבי ב

  • 19
    תמחור בדיחה, בעוד 5k קונים גולף!   ל"ת

    ללא תוכן

    21.08.12 | 16:20בכיר בתעשייה

  • 18
    ל-8 אתה צודק. ואם חיסכון בדלק: למה אין 1.6פרימיום ידנית?

    אני קונה רק ידניות ביצועים הרבה יותר טובים מחיר זול לרכב וגם חיסכון בדלק אההה נכון קשה להזיז את היד הימנית מידי פעם

    21.08.12 | 13:25לא כולם קונים בליסינג

  • 17
    האם אתם לא חושבים שגב הפלסטיק למושבים הקדמיים נראה זול ואף מוזר?

    פלסטיק פשוט וזול על גב המושבים הקדמיים - במקום שיהיה ריפוד...

    מזכיר לי את האוטובוסים הבינעירוניים של אגד מפני 20 שנים (אלה עם הריפוד הקדמי מחומר סינטתי בצבע אדמדם משובץ - ומאחור היה פלסטיק שחור פשוט)...

    זה לא נראה לכם מוזר וגרוע?

    21.08.12 | 11:48שי

  • 16
    האם הדגם עם גג הזכוכית והדיפון הפנימי בצבע בז' הגיע כבר לאולמות התצוגה?

    באולמות התצוגה היה דגם בסיסי בלבד - כשהפנים בשחור בלבד, ובלי גג הזכוכית.
    נאמר לי שהמכוניות בתצוגה יוחלפו כאשר יגיע המשלוח לארץ.
    האם זה כבר קרה, או שעדיין לא?

    21.08.12 | 11:43שי

  • 15
    מה שכן,אני מפרגן ליבואן על שהכניס את גג הזכוכית הפנורמי כסטנדרט!

    עד היום רק סיטרואן C4 לליסינג (ומשום מה לא בדגמים היותר מאובזרים) הציעה גג פנורמי בגרסאות הבסיס. עכשיו גם יונדאי מציעה, וזאת בהחלט תכונה שמייחדת את הדגם!

    21.08.12 | 11:39גד

  • 14
    חבל שלא נותנים ללקוח אופציה לדגם עם הנדברקס חשמלי,התנעה עם כפתור,ועוד-כמו שאפשר בחו"ל   ל"ת

    ללא תוכן

    21.08.12 | 11:36גד

  • 13
    אפילו על אורות האיתות שעל מראות הצד ויתרו בגירסה לארץ!

    לארץ מגיע הדגם כאשר אורות האיתות הן על גוף הרכב. זה פחות יפה...

    21.08.12 | 11:34גד

  • 12
    חבל שהיבואן לא מביא עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור-זה קיים בI30 בחו"ל!

    במדינה חמה כמו ישראל, מזגן משודרג זה מוסיף הרבה - וחבל שהחליטו בשבילנו שזה מיותר. הרי הI30 בחו"ל כן מציעה את זה!
    אגב, גם הI35 בחלק ממדינות חו"ל כן מציעה את זה. לכן חבל שהיבואן לארץ החליט לוותר על זה...

    21.08.12 | 11:31גד

  • 11
    מעצבן,ותמוה,שבI30החדשה אין חיישן לחץ אוויר בצמיגים-בניגוד לI30הישנה ולI20!

    לדעתי זה שימושי וחשוב - למה מוותרים על זה?!

    21.08.12 | 11:28גד

  • 10
    דיזל ידני וחסכוני זה מה שצריך   ל"ת

    ללא תוכן

    21.08.12 | 09:16דיזל

  • 9
    ל - 8, יודעים ואמורים להוקיע את התופעה הנלוזה שפוגעת בדיוק בקהל היעד של אוטו

    לא מספיק לכתוב איזה טור עורך-לשעבר. יש לכם לקוחות משלמים והם זכאים לדעת את האמת! ההפרש בין הגרסאות צריך להיות גבוה יותר משמעותית, ונכון יותר לומר - הרכב צריך להיות זול יותר בלפחות 10K. בכל העולם מרויחה יונדאי את עליית המכירות שלה ביושר ע"י מוצר מעולה בתמורה לכסף. רק בארץ היא ממוצבת מול פוקוס או הצרפתיות או גולף...רכבים ברמה גבוהה יותר משמעותית (מלבד רנו).

    21.08.12 | 01:30מטריד

  • 8
    ההבדל בין גרסת הבסיס למאובזרת הוא לא 3,000 שקלים!

    הוא יותר לכיוון של 15,000 כיוון שגרסת הבסיס צריכה הייתה לעלות מקסימום 110,000 ש"ח.
    המחיר הגבוה הוא פקטיבי ע"מ שיוכלו למכור אותו ללסינג "בהנחה", וכשהרכב יפלט לשוק בעוד שלוש שנים הוא 'כאילו' יהיה שווה 3000 ש"ח פחות מהדגם המאובזר.

    חשבתי שבמגזין אוטו יודעים את זה...

    20.08.12 | 21:50גדי

  • 7
    אין על הונדה, טויוטה ומאזדה

    מנוע 1.6 עם מאה וקצת כוח סוס שעושה המון וורום וורום ועל הכביש כלום כלום
    ותיבה פלנטרית מימי הדינוזאורים עם 4 הילוכים

    רק חסר חלונות ידניים מאחורה (אה רגע, יש בקורולה)

    ללא ספק המשפחתיות השוות של שנות ה-90'

    ב2012, יונדאי היא המלכה. תתרגלו, או שתשלמו פרמיה מיותרת על מוצר נחות

    20.08.12 | 20:08ג

  • 6
    אכן הגיר הוא יתרון

    בצריכת דלק של 14.7 בנסיעה בינערונית בהחלט שווה הנוחות של הנסיעה בעיר בפקק , ובאמינות מוכחת מהעבר , וכן ללא כל הבעיות שקיימות בכפולי המצמד עד פה עם כל היתרונות שלו
    סוף סוף כתבי רכב ראשונים , אומרים את האמת ולא מפחדים.

    פלנטרי 6 הילוכים עדיף בנתיים נקודה

    20.08.12 | 19:39זאב

  • 5
    מכוערת   ל"ת

    ללא תוכן

    20.08.12 | 19:38הקודמת היתה יפה בהרבה

  • 4
    כנסו

    הונדה סיוויק 5 דלתות לא סופרת אותה בכל דבר,אל תאמינו לאף דבר,בסופו של דבר שווה להוסיף את ההפרש,בראייה לתווך ארוך

    20.08.12 | 18:45אלעד

  • 3
    השוואה ל C4

    למרות הסגנון השונה ואולי אף קהל עם טעם שונה,
    יותר מאשמח לקרוא השוואה כיצד היא מול סיטרואן C4
    תודה

    20.08.12 | 18:17שלומי

  • 2
    פוקוס החדשה וקורולה החדשה לוקחות אותה בסיבוב תרתי משמע !!   ל"ת

    ללא תוכן

    20.08.12 | 17:58צשדמנגמשצדנג

  • 1
    להשוות לפוקוס

    היתה לי I-30 והיא הייתה בסדר ולא יותר. שינוי של פיסול הפח וקצת אבזור והופ יש "דור" חדש. מעניין לבדוק דווקא את הדגם הבסיסי מול מתחרות כמו פוקוס, מאזדה-3 וכו'.

    20.08.12 | 16:27נוסע בעולם

יונדאי I30

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)