נתת לנו Like ב-Facebook?

קיה ריו מול יונדאי i25 מול שברולט סוניק: מבחן השוואתי

אוטו מיני, סופרמיני

קיה ריו מול יונדאי i25 מול שברולט סוניק: מבחן השוואתי

28.09.12 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר
קיה ריו

קטגוריית המשפחתית הקטנה, שהומצאה בארץ על ידי הקוריאנים, זכתה בתקופה האחרונה לשידוד המערכות הגדול בתולדותיה. מה שאומר שהגיע הזמן למלחמת קוריאה השנייה

24 תגובות | תגיות: קיה ריו, אלי שאולי, מבחן דרכים, יונדאי i25, שברולט סוניק, מבחן דרכים השוואתי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
בקיץ 1995 נחתה כאן האקסנט. לא המכונית הראשונה של יונדאי בישראל, אבל הדגם הראשון שפותח עצמאית על ידיה. חשיבותה מבחינתנו הייתה ביצירת נישה חדשה, של 'משפחתיות קטנות', שהתגלתה כפתרון מצוין לציים שרצו משפחתיות מוזלות לבעלי הדירוג הנמוך. בזכות מנוע בנפח 1.5 ליטר היא נתפסה כשווה פחות מחלום ה"אלף שש מאות" המקומי. זו הייתה דרך לסימון מעמדות, להעניק לעובד הזוטר סדאן קלאסית ולשמור על כולם מרוצים. זה היה גם פתרון למי שרצה "אוטו גדול" במעט כסף – וההצלחה הייתה גדולה.
תוך שנים ספורות הסתערה גם דייהו על הנישה עם הלאנוס, וקיה שלחה את המנטור. ב-1999 כבר ערכנו את "מלחמת קוריאה הראשונה", והמאבק בין השלוש נמשך מאז. השלישייה המשיכה לשלוט בקבוצה ולככב בציים. הלאנוס הוחלפה בשברולט אביאו, בקיה נולדה הריו וזכתה לדור שני וכעת שלישי, וביונדאי המשיכה לככב שושלת האקסנט, שנותרה החשובה בתחום.
 

הדור הרביעי לאקסנט הגיע לפני פחות משנה כדי לסמן החלפת משמרות בתחום. באותה תקופה חשפה שברולט את האביאו החדשה באירופה, שנחתה אצלנו כסוניק לקראת הקיץ. כעת מגיע הדור השלישי של הריו שהוצג בז'נבה וחולק בסיס עם האקסנט, וגורר אותנו לצאת שוב לעימות המשולש.

אבל זה אינו סתם עימות. איכשהו נראה שהדור הקוריאני החדש ביצע את הקפיצה הגדולה בתולדותיו ולא רק בגלל הצהרות היצרניות. בניגוד לעבר, המכוניות מעוצבות יותר, עם הקפדה על חזית מודרנית וקווי דופן מפוסלים. הן גם גדולות יותר, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר, מצוידות יותר וחמושות בטכנולוגיה עכשווית. כך שאת המבחן הזה מלווה השאלה – האם הן יכולות להוות תחליף למשפחתיות הפופולאריות?

שברולט סוניק ויונדאי i25 התייצבו למבחן בגרסאות ה-1.6 ליטר המהודרות, קיה ריו רק עם מנוע 1.4 ליטר. לריו אין גרסת 1.6 ליטר בתקינה אירופאית, ולא ברור אם תהיה. מאידך, לקוח פרטי יתלבט בין הגרסאות המצוידות האלה כי פער המחיר לעומת גרסאות הבסיס זניח. אלו מיועדות לציי הרכב וקשה לדעת באיזה מחיר באמת הן נמכרות וברור כי המחירון הגבוה נקבע כדי לאפשר הנחה גדולה.

קיה ריו
הריו הצחורה, שהגיעה שבועות ספורים אחרי תחילת שיווק הסוניק, היא הסיבה להתכנסות. זהו עוד שלב בהתחדשות והצמיחה שעוברת קיה, שסיימה את 2011 במקום הרביעי בדירוג המותגים בארץ.
שלא במפתיע, הריו נשענת על בסיס הגלגלים של ה-i25, והמידות והמכלולים דומים. ולמרות זאת היא שונה למראה. היא נראית מודרנית ודינאמית מבעבר, כאשר שוב הולך הקונצרן על צללית נמוכה יותר ונעזר במימד הרוחב שגדל. "לוע הנמר" שבחזית מביא נוכחות בולטת, ויחד עם הקווים המוקפדים הרושם חסון ומוצק מבעבר, גם אם הסדאן עדיין נראית מזוויות מסוימות צרה וגבוהה. היא אינה מיוחדת כמו האקסנט אבל נראית יותר קלאסית. במבט מהצד היא קצת ארוכת אחוריים ביחס לחרטום הקצר (שהולם את גרסת חמש הדלתות הנאה בהרבה), והפרופורציות מזכירות מעט את מאזדה 2 סדאן.
 
 

לתא הנוסעים מראה נעים אך כהה מדי, אלא אם תבחרו בשילוב בין שחור לבז'. התחושה ממושב הנהג סולידית למדי – ואולי מדי – כאשר לחלק מהבוחנים הזכירו הקווים הריבועיים רכב פנאי. איכות הפלסטיקה אינה מרשימה: בנקודות הקרובות לנהג היא רכה, אך רחוק יותר היא קשיחה וחלולה. ובכלל, ברוב תא הנוסעים המרקם קשיח והפלסטיק מגיע לדיפון הדלתות (הוא נעים מזה שבסוניק). לא כולם אהבו את הפקדים המוזרים של בקרת האקלים שכאילו פורקו מאורגני "פארפיסה" של שנות ה-70'. גם מנופי המגבים והתאורות (כמו ב-i25) מעט מיושנים.

מאידך, לגרסה המצוידת אבזור נאה עם גג נפתח, מערכת שמע וחישוקים קלים (שיש גם באחרות), יחד עם בקרת אקלים, בלוטות' מקורי עם תפעול מההגה וחיישני גשם. יש גם תחושה שהירידה לפרטים הקטנים עדיפה: הריו היא היחידה עם שני כיסים בגב המושבים (אחד בסוניק, כלום ב-i25), אפשרות סגירה לכל פתחי האוורור, תאורה למראות האיפור ואפילו מפתח איכותי.

תנוחת הנהיגה סבירה, אך המושב הנוקשה אינו נוח. הכניסה לאחור מעט פחות נוחה מב-i25 אך המרחב טוב – בייחוד לרגליים. בגלל מושב נמוך יחסית המרחב לראש מעט עדיף על ה-i25 ועדיין לא גדול. תא המטען מספק אך הוא הקטן בחבורה (אם כי בפער קטן ממה שרומז המפרט) וגם הפחות נוח להטענה.

יונדאי i25
ה-i25 הייתה מכונית הנוסעים הראשונה שהציגה בפנינו את קו ה"פיסול בזרימה" של יונדאי. זה קרה לפני קצת יותר משנה אבל מאז הצטרפו למבחר ה-i30 וה-i35 שנהנית מפרופורציות טובות בהרבה וגורמת ליורשת האקסנט להראות פחות מושכת ומתאמצת מדי. התקשינו להחליט אם היא נאה מהריו, אבל ברור שזו המכונית היותר מיוחדת ומעיזה בחבורה. חזית ההקסגון של יונדאי והקווים המטפסים ממכסה המנוע הנמוך, דרך הדלתות, לכיוון האחוריים מראים שבניגוד לעבר יונדאי בפירוש שמו דגש על העיצוב. גם יחידות התאורה האחוריות מיוחדות, אבל בניגוד לקו ההרמוני ב-i35 כאן הן נראות מאומצות. אולי משום שאין לה גרסת חמש דלתות, היא נראית יותר הומוגנית כסדאן ופחות כהדבקה של זנב.
 
 

תא הנוסעים ממשיך בקו ההקסגוני והזורם שמנסה ליצוק מראה חדש לתוכן המוכר. לא נעים להודות, אבל גם כאן חוסה האקסנט בצל אחותה הגדולה, שם הכל יפה ואיכותי יותר. ועדיין יש כאן מראה מעניין עם המחוונים העכשוויים של יונדאי וניסיון לעצב בצורה שונה את הקונסולה המרכזית. זה מיוחד יותר מאשר במתחרות, וגם שילוב הגוונים האפורים ודיפון הבד בדלתות תורם לתחושה אוורירית יותר כאן. מאידך, איכות הפלסטיקה אינה מרשימה במיוחד ונופלת מעט מזו שבריו.

המושבים הם הנוחים ביותר בחבורה אבל בנסיעות ארוכות הם מעט רכים מדי. מאחור נהנית ה-i25 מהכניסה הנוחה וממרחב רגליים שאולי טוב בקמצוץ מהריו. זה של הראש נחות מעט. הרצפה השטוחה מסייעת אף היא. תא המטען נוח להטענה והוא בעל מפתח גדול יותר מזה של הריו.

שברולט סוניק
בשברולט בחרו בשם סוניק כדי לבדלה בארץ מקודמתה וברור מדוע. למרות שניתן למצוא קשר עיצובי לגרסאות האחרונות של האביאו, הסוניק נראית עדכנית ומעניינת. בייחוד מדובר בחזית עם הפנסים העגולים ללא חיפוי, שכאילו הגיעו מאופנוע. יפה. האחוריים מרשימים פחות. הם נראים כמו קובייה שהודבקה לישבן ומקלקלים מעט את המראה המאוד נאה.
 
 

גם בשברולט ניסו להעניק ייחוד לסביבת הנהג ועשו זאת באופן קיצוני מיונדאי. התוצאה מזכירה שילוב בין הדגמים החדשים של המותג. המחוונים ופתח המפתח שנטלו השראה מעולם האופנועים, מזכירים את הספארק, אבל החלק התחתון דומה לקרוז. במרכז נמצאת מערכת השמע (מוזרה לתפעול) שמצידיה תאי אכסון שימושיים שיוצרים מראה מעניין. לקינוח יש פתחי אוורור עגלגלים בצדדים. התוצאה מאוד צבעונית וצעירה אך גם רעשנית ומתאמצת. היא לא שגרתית ולא כולם יאהבו אותה, אבל היא מקורית ונעזרת בשילוב גווני חום בהיר לריפוד ולפלסטיק.

אך כאן נגמר הצד החיובי, כי המרכיבים (כולל צמד תאי הכפפות) מרגישים זולים ולא איכותיים. צליל הפלסטיק החלול למגע מגיע גם לדיפון הדלתות (שעוטות רק פלסטיק קשיח) וממשיך לאחור. התחושה היא כאילו הפיתוח לא הושלם, לא "אפוי". גם בורר ההילוכים הפשוט והלא נעים, שנוטה להיכנס למצב ידני במקום ל-D (והתפעול הידני מאוד לא נוח) תורם לתחושה, ממש כמו היעדר תאורת פנים הולמת.

תנוחת הנהיגה סבירה, אך המחוונים הדיגיטאליים הכחלחלים יכולים לעצבן את העין בלילה. הבעיה הגדולה יותר היא המושב המאוד נוקשה והלא נוח. גם מאחור המושב נוקשה מדי והמרחב לרגליים קטן יותר משמעותית (לא מפתיע עם בסיס גלגלים קצר ב-4.5 ס"מ). הסוניק מעט עדיפה לראש, שבאופן מוזר ישכון מתחת לשמשה ולא לגג. מעניין איך זה עובד בקיץ.
תא המטען נראה הכי גדול והוא אכן כזה עם 500 ליטר. הוא גם שימושי יותר עם מפתח נוח, שפת הטענה נמוכה ואפשרות לפתיחה מבחוץ.

מניעים
לשלוש המתחרות חטיבות כוח שונות מהותית, ועל הנייר הסוניק מרשימה יותר. מנוע ה-1.6 ליטר שלה מייצר 116 כ"ס מול 124 ביונדאי, אך משודך לתיבה עם 6 הילוכים. ה-i25 מסתפקת ב-4 וכך גם הריו שלה מנוע 1.4 ליטר (109 כ"ס). נתוני היצרניות רומזים שהסיפור מורכב יותר, כאשר ה-i25 זריזה משמעותית עם 185 קמ"ש מירביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות לעומת 175 קמ"ש לשתיים האחרות, 13.1 שניות בשבי ו-13.5 שניות בריו.
 
 
 
שלא במפתיע, על הכביש מראות האחיות לבית קונצרן יונדאי דמיון באופי, בעוד חטיבת הכוח בסוניק ממשיכה ברושם של "עוד לא סיימנו לעבוד על הרכב".
חטיבת הכוח ב-i25 זורמת, ומציגה אופי נמרץ (לפעמים מדי) גם בזכות פעולה נכונה של התיבה אשר כמו בריו נהנית מתפעול ידני נוח שמרגיש איכותי. באופן מעניין ב-i25 יש להזיז את הבורר ימינה מ-D למצב הידני, ובקיה שמאלה – עניין של טעם. ובסוניק? כאן התפעול הוא באמצעות לחצן על המוט עצמו – הפטנט האמריקני שמוציא את החשק.

התיבה בסוניק אמורה להביא יתרון אבל מתגלה כחיסרון. היא אחת הסיבות שחטיבת הכוח מרגישה עסוקה מדי וחסרת עידון. המצערת חסרת פרוגרסיביות ותחת עומס מייצר המנוע צליל בוטה ואפילו רעידות מעצבנות. הן מכשיר המדידה והן ההשוואות הראו שה-i25 לא רק מרגישה הרבה יותר זריזה, מהירה ושקטה (למרות שלכשעצמה אין זו יחידה שקטה והיא סובלת מוויברציה מוזרה סביב ה-100 קמ"ש) – היא באמת כזו ובאופן משמעותי. בהאצות ביניים מגיבה הסוניק באופן לא עקבי, בייחוד בגלל תיבה שלא תמיד ששה להוריד הילוך ולא תמיד עושה זאת נכון. וכך במצבים מסוימים היא אפילו לא מהירה מהריו.

הריו היא האיטית בחבורה, אך באופן מפתיע ההבדל לעומת הסוניק (גם במדידות האלקטרוניות) אינו תמיד מהותי, בייחוד בהאצות ביניים. מנוע הריו מספק ועושה את העבודה, אבל צריך לאמץ אותו באופן מוחשי מאשר את זה שבאקסנט, ואז יתקבל גם יותר רעש. ורק כדי להבהיר את הנקודה – אנחנו לא מדברים על ביצועים ספורטיביים אלא על משהו יומיומי ונחוץ. לזכות הריו עומדת פעולה שקטה יותר בנהיגה רגועה (בין היתר תודות לחומר מבודד על מכסה המנוע שאינו קיים ביונדאי).
 
 

הסוניק מאכזבת גם בצריכת הדלק. למרות שישיית הילוכים עם יחסי העברה ארוכים היא לגמה יותר בכל מצב. תחת עומס היא רשמה 7.9 ק"מ לליטר ובשיוט 12.2 ק"מ לליטר. שתי האחיות הקוריאניות היו צמודות כאשר ה-i25 חסכונית יותר תחת עומס, שם היא לגמה 10.3 ק"מ לליטר מול 10 בריו. הריו עדיפה במעט בשיוט עם 15.1 מול 14.5 ק"מ לליטר. ובכלל, לאורך ימי המבחן היו שתי האחיות די זהות בצריכת הדלק, בעוד הסוניק תמיד רצתה יותר.

התנהגות, נוחות
אף אחת מהשלוש אינה מרשימה בפרק הזה, אבל בעוד בנות קונצרן יונדאי עושות את העבודה, הסוניק סופגת נוקאאוט ברור. ההגה שלה מציג שילוב בין פעולה מעורפלת עם שטח מת גדול לתגובה מהירה להפניה שפוגמת בביטחון הנהג. אם לא די בכך, אז לבלמים פעולה בעייתית שמשלבת מחסור בהדרגתיות עם מהלך ארוך מדי של דוושה ותחושת אי יציבות בעצירה נחושה. תחושת ה"כלום או בום" מפריעה גם בעיר, שם נראה לעיתים שלא שתספיקו לבלום, למרות שמרחק הבלימה דווקא סביר – במבחני הבלימה הסוניק רשמה מרחק שהוא בין ה-i25 בעלת הפעולה הנכונה לריו (תחושה קהה).

שתי האחרות מציגות אופי ברור וצפוי בהרבה. לא מרגשות אבל נוסכות ביטחון. לשתיהן הגאים ברורים יותר גם אם לא מרשימים בפני עצמם. ל-i25 פעולה מלאכותית אך הדרגתית יותר. עם זאת גלגל ההגה עשוי פלסטיק מהסוג הפחות נעים למגע. לריו תחושת חופש גדולה יותר במרכז והרגשה שיש מדרגה בין מצב ישר להפניה, אבל ההגה עצמו נעים לאחיזה. אופייה הקשיח של הריו מייצר תחושה יותר הדוקה ויציבה ומספק ביטחון לנהג. ה-i25 מתנדנדת ומתפזרת יותר, ונוטה יותר לתת-היגוי. גם היציבות הכיוונית פחות טובה ובימים סוערים על כביש שש היא נוסכת קצת פחות ביטחון.
 
 

הסוניק לא מפצה על מגרעותיה בנוחות נסיעה, כאשר בעיר היא נחבטת באופן לא נעים על שיבושים גדולים, בייחוד אם שפתם חדה, והיא גם מייצרת רעש מתלים חזק. המצב קצת יותר טוב מחוץ לעיר אך כאן היא נעה מדי על גלים ושיבושים. היא מייצרת פחות רעשי כביש מהשאר אך יותר רעשי רוח.

גם בנוחות הקרב על הפסגה הוא בין האחיות – הריו נוקשה יותר בעיר ומקפצת על כל שיבוש, אך התחושה מהודקת יותר ומזכירה את האופי הגרמני של פעם: נוקשה אבל לא מתרסק. ב-i25 יש שילוב לא ברור בין רכות ונוקשות, היא סופגת יותר ומפחיתה בעוצמת המפגעים, אך עושה זאת בפעולה רועשת יותר שמלווה לעיתים בקרקושים, ויברציות ונדנוד. היא יוצרת בכך תחושה פחות איכותית מהריו. זה ממשיך גם לכבישים המהירים – גם שם לריו אופי קשיח יותר אך מרוסן ויציב יותר על פני שיבושים וגלים. הריו מייצרת קצת יותר רעשי כביש.

סיכום
הסוניק נושרת ראשונה. למרות השיפור העצום היא מגיעה למסיבה בדיוק כאשר קונצרן יונדאי מבצע עוד דילוג לפנים. הניסיון הגדול של יונדאי בתחום כה בולט, עד שהוא לא מותיר לקטנה הקוריאנית של המותג האמריקני סיכוי. שברולט סוניק פחות טובה מהאחרות כמעט בכל תחום, וחשוב מכך – היא מרגישה פחות שלמה וגמורה.
 
 

באופן שאינו מפתיע, הקרב בין האחיות מבית יונדאי וקיה צמוד וקשה להכרעה. לכל אחת יתרונות וחסרונות קלים כך שניתן היה להסתפק בתיקו. אבל הן בכל זאת מעט שונות, בייחוד כאשר מדובר בביצועים. עבור מי שמכסה מרחקים ארוכים, בכבישים מאמצים יותר (למשל העליות לירושלים) עשויה יונדאי i25 להרגיש פחות מאומצת ויתרון הביצועים הזמינים שלה ברור.

ולמרות זאת העדפנו את קיה ריו. לא בגלל שהיא צברה נקודות בסעיפים רבים אלא בגלל התחושה שהיא מייצרת. ההרגשה בריו איכותית יותר הן במרכיבים והן באופי הנסיעה, והיא גם מעניקה יותר ביטחון לנהג. אם לא די בכך, היא גם מעט מאובזרת יותר, קצת יותר זולה (108,000 שקלים לעומת 110,000), אחריות היצרנית ארוכה יותר והביצועים בסך הכל מספקים.

ומה לגבי השאלה המשפחתית? התחושה הכללית הייתה שגם המנצחת עדיין לא יכולה להוות תשובה הולמת למשפחתיות הקלאסיות שמציעות אווירה איכותית יותר ויכולת גבוהה משמעותית – בפער מחיר של כ-10%.

24 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 24
    הריו החדשה ויונדאי הינם תמורה מצויינת

    הריו חדשה מאובזרת יפה בטיחותית ומרווחת יותר לעומת היונדאי עם מנוע 1600 שזריז יותר . לדעתי שתי מיני משפחתיות הבודדות שנותנות תמורה להשקעה

    04.01.14 | 14:57יובל

  • 23
    יונדאי אוטומטי 4 הילוכים

    בכל העולם היונדאי מגיע עם גיר אוטומטי 6 הילוכים כמו של הקיה פורטה. לארץ הסכים היבואן לגיר מיושן 4 הילוכים שאמור להוזיל את מחיר הרכב, אך זה לא בא לידי ביטוי במחיר לצרכן.

    05.10.12 | 21:53יוסי

  • 22
    האקסנט לא הייתה המשפחתית הקטנה הראשונה שהגיעה לארץ

    שכחתם את ה121 של מאזדה.

    04.10.12 | 14:39ארז

  • 21
    לא מופתע שהריו לקחה..

    קיה לאחרונה בתנופה ומשדרגת את הדגמים, הרכבים הרבה יותר מאובזרים וכל עניין האחריות פועל לטובתה

    04.10.12 | 12:40יואב

  • 20
    ריו

    ריו גם יפה וגם טובה יותר

    02.10.12 | 17:37אוקטביה

  • 19
    רשמתם ספארק במקום סוניק   ל"ת

    ללא תוכן

    02.10.12 | 07:03דוד

  • 18
    ל-16

    בחייך... רק "בכירים בתעשייה" כמוך (שעובדים ב-VAG)לא יודים את חוק שימור אנרגיה - כדי לקבל עבודה A צריך לשרוף כמות דלקת B.... נכון בפקקים מנוע 1.2 TSI עדיף.. אך עם רגל כבדה - יחס הוא הפוך.

    01.10.12 | 19:47א'

  • 17
    0-100 לא לקרוא!!! אבל חשוב

    ברכבי ליסינג מסוג זה שהדלק לא עולה קריטי ביותר תאוצה 0-100
    אצלי הרגל יורדת מהגז רק ב 100 עד אז לחוצה עד הסוף

    30.09.12 | 16:00זיז טרריפו

  • 16
    ל 12 לגבי 0-100 אתה טועה-זה מדד חשוב ביותר

    ואין קשר לצריכת הדלק.
    מנוע 1.2 TSI של קונצרן VAG אוכל בלי מלח כל מנוע1600 שאתה מכיר ועדיין חסכוני מהם בלפחות 25%
    האמן לי,כיף יותר ובטיחותי יותר לסוע ברכב שיודע להאיץ כשצריך.

    30.09.12 | 15:41בכיר בתעשייה

  • 15
    תהיות לגבי מפרטים המכניים- איפה ההטבה לצרכן??????

    איפה ההטבות לערכן בפרמטרים הבאים:
    1. בינדאי- מדוע חצרן,שנמצא בתנופה מרשה לעצמו להוציא
    דגם חדש עם תיבת הילוכים מיושנת,כאשר יש לו במלאי
    תיבה חדישה עם 6 הילוכיןם [אוטומט],שכיום בקייה פורטה].
    2. ריו- מדוע לא משווק דגם 1.6 כאשר מדובר על אותו מנוע
    כמו ביונדאי?
    3. סוניק- דגם הקונספט היה מרהיב חיצונית, הביצוע מזכיר
    לרעה את האביאו. מדוע? מונפק דגם חדש, מדוע בסיס
    הגלגלים לא שופר מהותית?
    4. מחיר מופקע לכל הדגמים- מחיר 1.6 אוטומט צריך להיות
    עד 90 אלש"ח.
    כאשר במבצעי מכירות סוזקי SX4 ו הקייה פורטה משווק ב-105 אלש"ח,
    מטופש למדי לרכוש הדגמים לעי!!!!!!!

    30.09.12 | 10:57פרופסור שיווקי

  • 14
    ל-13, מה מה הקשר?!

    יש רכבים בעלי כח ומדבר בן אדם שנסע בהם כמו קורולה (124 כ"ס) שמאיצים ב-12 שניות ואת מי זה מעניין אם בפועל אתה מאיץ ב16-17 שנ'. את הנתון יצרן הזה אתה תקבל אם תתן מצערת מלאה מה שברנש בר דעת לא יעשה אם הוא בלי דלקן.
    או אם הוא דואג ל'כדור'...

    29.09.12 | 22:54נ

  • 13
    מה הקשר מחיר הדלק ל 0-100?!

    מנוע TSI 1.2 חזק יותר ממנוע 2.0 של מאזדה וחסכוני בהרבה יותר.
    ואין מה לעשות, כשקונים רכב, מאוד כיף שיהיה לו טיפה כח וכמובן שאני לא מדבר על 6 שניות למאה.

    29.09.12 | 22:29ל - 12

  • 12
    מי שבוחר רכב לפי 0-100 די מטומטם

    ביחוד בימים שליטר דלק עולה סביבות 8 ש"ח לליטר.

    29.09.12 | 20:43אמיר

  • 11
    הרכבים האלו לא מעניינים ולא רלוונטיים

    ההפרש במחיר קטן מידי לעומת הקטגוריה הבאה, ואין לרכבים האלה שום יתרון אחר, לא צריכת דלק, לא התנהגות, כלום.
    פשוט לא רלוונטי ומי שבכל זאת קונה (פרטי) הוא טיפש או פרייאר אמיתי.

    29.09.12 | 11:41בכיר בתעשייה

  • 10
    מגיב 9

    כשתצא מהסרט שאתה נמצא בו כאילו אתה מבין במכוניות - תודיע לנו.
    הקיה ריו לצורך העניין כבר ממזמן ניצחה את האירופאיות האלה במבחנים השוואתיים אז על מה אתה מדבר בכלל???
    לך תשאל את כל נהגי המוניות להם את כל הסקודות שלהם הם החליפו בקיה ואז תחשוב כמה טמבל יצאת כשאמרת שהאירופאיות אמינות יותר מהקוריאניות.

    בעצם, הכי טוב שתודה שאתה טוקבקיסט בתשלום של אחד היבואנים האירופאים וזהו.

    29.09.12 | 10:02רכביסט

  • 9
    כל השלושה זבל קוריאני כתבה טיפשית לא בוחנים שלישיה קוריאנית

    צריך להשוות גם אירופיות כמו סיאט איביזה פביה של סקודה פולו רנו קליאו פיאט פונטו ויש עוד כשבוחנים זבל מקבלים תוצאות בהתאם אף אחת מהם לא משתווה לרכב אירופאי מאותה קטגוריה בביצועים בחיסכון בדלק בנוחיות ביעילות ואפילו באמינות. אז שלא יעבדו עליכם.

    29.09.12 | 08:38סיאט

  • 8
    הקיה ריו דיזל ניראת לי משתלמת מאוד   ל"ת

    ללא תוכן

    28.09.12 | 23:25יואב

  • 7
    חבל לטרוח ולכתוב על הסוניק.לא שווה את הכתבה."שהרכב הטוב ינצח"

    אפילו הלוח שעונים הגיע מאיזה קטנוע טייפון בן 17....
    אי אפשר למכור דייהולט משומשת במחיר ריאלי.

    28.09.12 | 18:14יוסוף שקט וקטלני

  • 6
    למה בעצם אין תקינה אירופאית לריו 1.6?

    הרי מדובר באותו מנוע 1.6 GDI, המייצר 135 כ"ס ומשודך לגיר 6 הילוכים, המשווק בארץ בכמה דגמים של יונדאי וקיה (למשל I30 וסול). ממבחנים בארה"ב גרסת ההצ'בק של הריו בקונפיגורציה הזאת עושה כ-9 שניות 0-100. אם היו מביאים את הגרסה הזאת לארץ במחיר סביר, היא הייתה מנצחת בגדול את רוב המתחרות שלה גם בסדאן וגם בהצ'בק.

    28.09.12 | 17:11אני רוצה לבדוק לך ת'מנוע

  • 5
    ההבדל הוא בין גברי לנשי לגברי ילדותי

    לפי הסדר של קיה , יונדאי , שברולט

    28.09.12 | 16:07יובל ל

  • 4
    הסוניק באה עם דיבורית אני רואה........ נחמד!   ל"ת

    ללא תוכן

    28.09.12 | 14:11זלדה

  • 3
    למרות ההתקדמות הגדולה של קיה+יונדאי,בסופר מיני הן פחות טובות מאשר במשפחתיות הקומפקטיות

    בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות, יונדאי I30 וקיה סיד החדשות מהוות מתחרות ראויות, בחזית הקטגוריה.

    אבל לדעתי הן עדיין לא מציעות רמה תחרותית דומה - יחסית למתחרות - בקטגוריית הסופר מיני (אם לוקחים בחשבון גם את ההאצ'בק ולא רק את הסדאן).

    בקטגוריית הסופר מיני, יש ליונדאי וקיה יותר מקום להתקדם בתחרות לעומת המצב שלהן במשפחתיות הקומפקטיות.

    זה קצת מפתיע ומאכזב - אבל זאת דעתי. בקטגוריה הזאת יונדאי וקיה לא נותנות מספיק פייט! מבחינת העיצוב החיצוני - כן, אבל לא מבחינת השאר.

    28.09.12 | 13:21שי

  • 2
    קיה ריו חדשה מהI25-ובכל זאת בקונצרן לא נתנו לה חלק מהדברים שיש בI25... תמוה וחבל!

    הם לא רוצים שאחת מהאחיות תהיה טובה באופן מובהק מהשניה, ולכן מפצלים בין היתרונות - למרות שההיגיון אומר שהחדשה יותר צריכה להינות מכל היתרונות שהקונצרן מציע בקטגוריה.
    חבל.
    כי ככה אני מרגיש שעדיין חסרים דברים לריו, ולכן אני אחפש אלטרנטיבה אצל יצרניות אחרות.

    28.09.12 | 13:11דן

  • 1
    חחח... לאחרונה הייתה פה כתבה שלפיה אין סיבה לחשוש מ"העליות לירושלים"...

    אני מניח שזה פשוט נושא שהדעות לגביו חלוקות...

    28.09.12 | 13:06דן

קיה ריו

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)