נתת לנו Like ב-Facebook?

אופל אסטרה ברלינה: מבחן דרכים - אוטו

אוטו אופל

אופל אסטרה ברלינה: מבחן דרכים

18.11.12 אלי שאולי

המכונית שיכולה להחזיר את אופל לצמרת הגיעה ואנחנו אצנו לטעום

21 תגובות | תגיות: אופל, ליסינג, אלי שאולי, אופל אסטרה סדאן, אופל אסטרה ברלינה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
נראה שמאז ימי האסקונה של שנות ה-80 לא קבלו יבואניות אופל מכונית שתפורה כל כך לצרכי השוק הישראלי כמו האסטרה סדאן שמתייצבת בימים אלה בארץ. סוף-סוף יש לאופל מכונית שפונה לפלח המשפחתי עם תצורת המרכב הנכונה ועם מחיר סביר. ולא סתם משפחתית: אופל נצלו את בסיס הגלגלים הארוך של הדגם הרגיל כדי לבסס עליו את המשפחתית הארוכה בארץ עם 466 ס"מ – שישה יותר מאשר שברולט קרוז שנסמכת על אותו בסיס. ואם לא די בכך הם רתמו לאסטרה ברלינה את מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש שהופך אותה, יחד עם גרסת ההאצ'בק של האסטרה ושברולט קרוז, למכוניות החזקות בקבוצת ה-'1,600'. מחיר האסטרה ברלינה דומה למחיר האחות בתצורת ההאצ'בק ועומד על 125,000 שקלים. מחיר זה גם בוודאי עושה כאב ראש לא קטן לשברולט, שמשווקת את הקרוז עם אותו מנוע (אבל יותר אבזור) ב-130,000 שקלים (מחיר מבצע של הקרוז כבר תקופה ארוכה).
 
נפגשנו כך
במפגש ראשון נראית אופל אסטרה ברלינה קצת פחות נאה מאשר בתמונות. צלמי אופל בפירוש תפסו את המכונית בזוויות הנכונות בהן היא נראית כמיני-אינסגניה, אבל במציאות תוספת הישבן, לא מיטיבה עם הקווים הנאים של האסטרה חמש דלתות. איך שהוא הפרופורציות פחות מוצלחות, ומזוויות מסוימות נראה הישבן הגדול כהדבקה. באופן מעניין קווי האסטרה מצליחים להסוות את גודלה והיא אף נראית מעט קטנה.
 
 
 
באופל בחנו היטב את המתחרות ורשימת האבזור עומדת מול הטובות בתחום וכוללת מערכת שמע מקורית עם תפעול מההגה, בקרת אקלים מפוצלת, מחשב דרך, בלוטות' ואפילו בקרת שיוט. החישוקים הקלים שפיארו את מכונית המבחן מוסיפים 2,000 שקלים ועל מערכת המולטימדיה הלא חברותית (תוספת של 5,000 שקלים) היינו מוותרים.

מבט ראשון ממושב הנהג מגלה את הסביבה המוכרת של האסטרה עם שינויים קלים. הרושם הראשוני נעים, ולמרות שימוש בפרטים מוכרים גם מהקרוז התחושה יוקרתית ומעניינת יותר. הקונסולה המרכזית שקוויה מטפסים עד לדפנות יוצרת תחושה מודרנית ומהודרת גם אם עומס המתגים, קצת "מלחיץ". האיכות הכללית טובה למדי אך פה ושם יש פלסטיקה נוקשה שפוגעת באווירה.
למושב הנהג שפע אפשרויות כיוון, כולל כיוון חשמלי לקשיחות המשענת, ולכן תנוחת הנהיגה טובה. אך המושב אינו נוח במיוחד, בעיקר בגלל תפיחה גדולה מדי במשענת.
מאחור המרחב לרגליים טוב, זה של הראש קצת פחות מרשים אבל הכרית הנמוכה והמעט קצרה, יחד עם משענת קשיחה, פוגעים בנוחות הישיבה. תא המטען, חתן השמחה, מציג נפח נאה של 460 ליטר יחד עם מבנה נוח להטענה בזכות פתח גדול. עם זאת חבל שלא ניתן לפתוח אותו מבחוץ אלא רק עם השלט או מתוך הרכב.
 
 
 
בתנועה
מנוע ה-1.4 ליטר המוכר כאמור גם מהקרוז, מייצר 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ כבר ב-1,850 סל"ד ודף הנתונים מדבר על האצה למאה ב- 10.3 שניות. אלו נתונים נאים, אבל למרות שהאסטרה היא מהמשפחתיות החזקות בקבוצת המחיר שלה, היא אינה מרגישה זריזה במיוחד. יחסי העברה ארוכים, ותגובות מושהות של התיבה הן כנראה הסיבות לכך. היא במיטבה בנהיגה לא מאומצת שם היא צוברת מהירות ללא קושי או שומרת על קצב בעליות באופן נינוח ושקט למדי. קצת חסר לה פלפל, במיוחד לאור הציפיות, מאידך בעיר הפעולה המרוככת של התיבה נעימה מתיבות כפולות המצמד שהופכות פופולאריות לאחרונה.

לברלינה הארוכה כיול מתלים שונה מאשר לגרסת החמש דלתות ונראה שהיא נוחה מאחותה. מחוץ לעיר היא מציגה יכולת טובה למדי בשיכוך המהמורות וריסון המרכב גם אם פה ושם דווקא פגמי הכביש הקטנים מטרידים. אבל בידוד רעשי הכביש טוב ופעולת המתלים שקטה וחבל רק שרעשי הרוח מפריעים לשקט במהירות גבוה. גם בעיר הנוחות סבירה.

מבחינת התנהגות מציגה האסטרה יכולת טובה אך נטולת עוקץ. ההגה נטול תקשור אך מציג פעולה ברורה וגם אם היא אינה מרגישה דינאמית ומחוברת לכביש, אך עושה את העבודה עם תחושה ובטוחה. האסטרה קלה לנהיגה בקצב מהיר או איטי, ללא שום ניסיון לפנות לנהג. ביכולת הטובה פוגמים הבלמים שלהם תחושה נרפית ומהלך דוושה ארוך מדי. זה מפריע בייחוד בעיר שם צריך ללחוץ חזק ומהר על הדוושה כדי להגיע לאזור האפקטיבי.
 
 
 
הצ'אנס הגדול
באופל ישראל מצפים לכך שבזכות הברלינה יוכפלו מכירות אופל אסטרה ואפשר להבין אותם. הגרסה החדשה בפירוש משנה את התמונה מבחינת המותג. עד היום האסטרה לא התבלטה בקבוצה, אבל העובדה שיש לה כעת גרסה סדאנית-משפחתית ושהיבואנית הכניסה למשוואה את המנוע החזק במחיר תחרותי, בהחלט משנה את התמונה. בזכות יחידת הכוח, המרכב והאבזור האסטרה יכולה כעת להתמודד עם מובילות הקבוצה, לפנות לציבור לקוחות רחב יותר ולשנות את מעמדה בארץ.
הרבה יותר על האסטרה תוכלו לקרוא בגליון אוטו הקרוב.
  • נתונים טכניים
  • אופל אסטרה ברלינה
תצורהטורי
נפח מנוע1.4 ל'
סוג מנועטורבו בנזין
הספק140
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, ESP, עיגוני ISOFIX.
בסיס גלגלים268.5 ס"מ
אורך466 ס"מ
רוחב181.5 ס"מ
גובה147.5 ס"מ
מהירות מרבית205 קמ"ש
0-100 ש'10.3 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר129,990 ש"ח

21 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 21
    כלכלית- שטות מוחלטת לרכוש דגם זה!!!!!!!!!

    לצרכי ביקורת דגמים, הדגם מעניין.
    לצרכים פרקטיים- זו תהייה איוולת מוחלטת לרכוש דגם זה,
    כיוון, שהשוני לגבי דגם 1.4 טורבו הוא זניח.
    כמו כן גם לגבי דגם 1.4 טורבו עדיין צריך להוכיח סחירות
    [= מחיר סביר בשוק המשומשות]- כרגע בעייתי מאד.
    דגם 1.6 טורבו מפאת מחירו ימכר בכמויות אפסיות,
    לכן שיוויו בשוק המשומשות צפוןי להיות נמוך ביותר.
    המסקנה ברורה- אסור לרכוש!!!!!!!!!!

    07.09.13 | 10:15פרופסור שיווקי

  • 20
    רכשתי אופל אסטרה!! כנסו!!

    אני רוצה לציין שכרכב הוא לא מרשים בתחילה,לא צוחק,פשוט להקיא,אך משהו מתרחש ברכב הזה ככל שעובר הזמו,וזלא שאתה מתרגל,זה פשוט הרכב הופך למדהים! טיל בליסטי ,העברה חלקה(מאות דפיקות בחודש הראשון אם לא אלפים,וממש מורגש לא צחוק),הצריכה ירדה פלאים(לעומת המאזדה זה פריוס,והרכב מדהים בכללי,אך...המוסכים בארץ הם תרמית אחת גדולה,הגומיות ברכב זה פשוט למות!.כל יומיים תקלה חדשה במולטימדיה העקומה שלהם,ובקיץ חם מוות ברכב,המערכת מעולה כל עוד לא שומעים דיסק ולא משנה איכות הדיסק!.החברה היא מהקמצניות בארץ! הפשיטו את הרכב מכל כיוון,פנסים לא מושחרים,ניקלים,ועוד ועוד תוספןת פשוט התעופפו בדרך לישראל ועם יד על הלב,אין רכב כיום שמבחינת אבזור ברמת המשפחתיות שלא מציע הרבה יותר..עוד אציין שהרכב הגיע מטונף עם המון שריטות ועבודת גומיות כל כך עקומה שעיוור מבחין..אבל מכל הרכבים שבדקתי וזה המון רבותי,זה הההה רכבבבב!! טיל בליסטי מדהים יושב כמו טנק,והיו לי המון רכבים חדשים(זכאות)מהחברה,וזה בהחלט המדהים מכולם,צריך להיות נהג כדי לדעת!!!!!!!!!!!!!!!!!! אז אני מניח שתזהו אותי בקלות כשאני עוקף אתכם כל הפאקים שציינתי! אין כיום רכב סטנדרט יותר טוב מזה! ולא משנה העיצוב והגאגט,רכב הוא מנוע וגיר השאר זה תוספות לכל הנקבות ששכחו(לא שחסר לדעתי)..לכו תקנו יונדאי או פוקוס..רק תעשו טובה,"אחרי"הרכישה אבל רק אחרי תעשו סיבוב על האסטרה!..(אציין שהרכב ברשותי הוא מדגם האצבק 5 דלתות והוא בן שנה!)

    10.12.12 | 15:18דוד

  • 19
    18-אתה דפוק ! אופל אסטרה זה המשפחתית הכי ב.מ.וותית שיש, תנהג תבין   ל"ת

    ללא תוכן

    27.11.12 | 16:19לא נהגת באוטו,אז שתוק !

  • 18
    חביבה ולא יותר מזה

    הייתה לאופל כוונה טובה אבל עדיין אני מעדיף את הקיה פורטה שנמצאת כמה רמות מעל הברלינה

    25.11.12 | 13:39רובי

  • 17
    בחנתי בנהיגה 12 דגמים, אין ספק האסטרה ליגה מעל, תנהגו על כולם לפני שתקנו !!!   ל"ת

    ללא תוכן

    25.11.12 | 01:09על סף הזמנה

  • 16
    ואני מעדיף את ניסן סנטרה (אלמרה) 2013

    על בסיס גלגלים של פלואנס ואמינות יפנית

    19.11.12 | 20:48אלכס

  • 15
    לא עושה עליי רושם

    ובתור בחור גבוה, בלשון המעטה כן? ( סתם בשביל לסבר את האוזן 1.82) הכניסה והיציאה מהרכב מאד קשה ומסורבלת, שלא לדבר על הצפיפות במושב האחורי. בקיצור גם בהתחשב במחיר אז קיה פורטה מנצחת במבחן הטעימה.

    19.11.12 | 19:22אור

  • 14
    ל-11 חבל שאנשים לא עושים נסיעת מבחן לפני שמחליטים

    אתה לא עשיתה ולכן אכלתה אותה....
    אתה צודק לחלוטין...,הפוקוס הוא רכב נורא צפוף שמתאים רק לאנשים נמוכים...,רק גירסת הסטיישן נותנת מרווח פנים גבולי...

    19.11.12 | 17:54דן

  • 13
    עשיתי נסיעת מבחן והתאהבתי ישירות, הרכב הוא הכי משפחתי שיש

    אני לא בוחן רכב ואין לי את היכולת לפרט איך ולמה, אבל לבסוף הרכב הוא הכי משפחתי שיש.

    19.11.12 | 16:11אני כבר הזמנתי אחת

  • 12
    ל-8 עמית-חזקה מבחינת תמורה למחיר. לא מדובר על כוח של מנוע.   ל"ת

    ללא תוכן

    19.11.12 | 15:00xyz

  • 11
    פורד פוקוס הוא התגלמות הטיפש הישראלי -

    רכב צפוף להחריד

    19.11.12 | 14:49אכלתי אותה עם הפוקוס

  • 10
    איך הכי חזקה בקטגוריית המחיר שלה?

    שחכתם את הפורד פוקוס החדשה מנוע 2.0 אל סיאט לאון 1.8 TSI

    19.11.12 | 13:46עמית

  • 9
    8- אוי מסכן.נראה שיש לך בעיה חמורה של בריאות. אסטרה היא לא הרופא. אולי זה לא הייתה אסטרה?   ל"ת

    ללא תוכן

    19.11.12 | 12:09S

  • 8
    באסטרה סבלתי קשות ממנוע וגיר מחוספסים ורעש כביש בעיר

    כל יפנית עושה את זה ברבה יותר חלק ונעים.
    האסטרה התבררה מאוד לא נעימה בעיר. אתה מת לצאת מהאוטו בכל נסיעה קצרה.

    19.11.12 | 08:26לא בדקתם מספיק בעיר

  • 7
    תמשיך לקרוא מבחנים - כשתנהג תדע יותר.   ל"ת

    ללא תוכן

    19.11.12 | 07:26ל-4

  • 6
    הסטיישן נראית טובה בהרבה

    זוכר אותה לטובה מאוד מהטיול לאירופה
    חמישה ימים עם יותר מאלף קילומטר
    דיזל ידנית
    היה תענוג

    19.11.12 | 05:55יצחק

  • 5
    זו בסה"כ שברולט קרוז בתחפושת...וצריכת דלק של משאית

    על הנייר עם נתונים של פורמולה 1...במציאות הרחק מאחור בכל תחום.ובסוף גם אי אפשר להיפתר מהעגלה הזו אלא אם כן בני דודנו הניאדרטלים ימ"ש ישלחו איזה טיל שיגאל את בעליה מהעז.
    לא חסרות אופציות הרבה יותר מוצלחות מהעגלה הזו.
    פוקוס,יונדאי I35,קיה פורטה,ג'טה,קורולה גם.
    זה לא סוד שכל המכלולים החשובים מגיעים מהשלוחה של
    GM בקוריאה.

    18.11.12 | 23:42מישהוא פה הולך להתעצבן

  • 4
    לליסינגיונר של שמלצר

    ללא תחרות? בא נבדוק...
    עיצוב - עניין של טעם, אז נוותר לך.
    נפח תא מטען - לפלואנס ולאוקטביה נפח גדול יותר. כך גם לפוקוס סטיישן (וכמובן יותר שימושי).
    מרווח - לפי הכתוב, i35 וכך גם פלואנס, מתחרות איתה ועוד איך, וכנראה גם מנצחות.
    גם באבזור אין איזה משהו חריג שלא ראינו כבר במכוניות אחרות.
    אז עם מה נשארנו? מנוע חזק, אבל לא כמו שאפשר לצפות מהנתונים וצריכת דלק של 20% יותר מהמתחרות. אין ספק - זה באמת רכב רק למי שלא משלם על הדלק...

    18.11.12 | 22:29ארצברג

  • 3
    בהצלחה. היתה לי אסטרה 2011 ומאד נהניתי

    ממנה במשך שנה.

    18.11.12 | 18:06ניר

  • 2
    דעה יותר מעמיקה

    אני לא יודע לאן הבוחן ניסה להגיע
    אבל הרכב הוא הכי טוב בליסינג, ללא מתחרה גם מבחינת עצוב, כוח, מרחב פנים, תא מטען.
    צריכת דלק פחות מהמצופה, אבל תמורה למחיר מצויינת.

    מי שלא נסע לא מבין במה מדובר.

    18.11.12 | 17:39ליסינגיונר

  • 1
    אם תהיה זמינה באלבר אני לוקח   ל"ת

    ללא תוכן

    18.11.12 | 17:25אייל

אופל אסטרה ברלינה

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)