הדור השביעי של פולקסווגן גולף הוצג לאחרונה בתערוכת פריז. כבר הספקנו לנהוג בה בהשקה ואפילו לדבר עם המעצב, ולהגיע למסקנה המתבקשת – הקומפקטית של פולקסווגן ממשיכה להצליח להשתנות במעט, לשנות בהרבה, לשמר את המוניטין שצברה ולקבוע אמות מידה רבות בתחום. לכן זוהי הזדמנות מצוינת לעשות סקירה היסטורית של הגולף לדורותיה, בתמונות ובמספרים שימחישו את ההבדלים והגידול במידות.

1. דור 1
שנים: 1974-1983.
משקל: 790-970 ק"ג.
בסיס גלגלים: 240 ס"מ.
אורך: 370 ס"מ.
הספקים: 60-112 כ"ס.
קצת עליה: הגולף הראשונה הגדירה מחדש את המונח 'מכונית עממית' עם חבילה שהציעה איכות גבוהה ומחיר נמוך ביחס למה שהיה מוכר עד אז. בהמשך הוצגה גם ה-GTI הראשונה שרק ביססה את מעמד הגולף כאייקון כבר בצעירותה. גרסה מתוחת פנים שלה אף נשארה בייצור בדרום אפריקה עד לשנת 2009.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

2. דור 2
שנים: 1983-1991.
משקל: 910-1,107 ק"ג.
בסיס גלגלים: 247 ס"מ.
אורך: 398 ס"מ.
הספקים: 54-210 כ"ס.
קצת עליה: בדור השני צמחה הגולף באופן משמעותי למדי וזכתה לעיצוב מעט עגלגל יותר שעדיין שמר על המראה המוכר. חוץ מהגידול במידות, שודרגה גם איכות החומרים וההרכבה.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

3. דור 3
שנים: 1991-1997.
משקל: 960-1,180 ק"ג.
בסיס גלגלים: 247 ס"מ.
אורך: 407 ס"מ.
הספקים: 60-187 כ"ס.
קצת עליה: הגולף של שנות ה-90' נראתה כבר אחרת לגמרי, עם עיצוב עגלגל בהרבה והמשך התפיחה, על אף בסיס הגלגלים שנשמר. עם הדור השלישי הוצגה גם ה-VR6, שהייתה לגרסה החזקה והמהירה ביותר של הדגם עד כה.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

4. דור 4
שנים: 1997-2003.
משקל: 1,085-1,445 ק"ג.
בסיס גלגלים: 251 ס"מ.
אורך: 414 ס"מ.
הספקים: 74-247 כ"ס.
קצת עליה: הדור הרביעי כבר מיצב את הגולף כמכונית קומפקטית יוקרתית בהשראת האחות החורגת, אודי A3. היא הציגה קפיצת מדרגה נוספת בתחום רשימות האבזור ואיכות ההרכבה. כאן הוצגה גם גרסת-העל החדשה, ה-R32.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

5. דור 5
שנים: 2003-2008.
משקל: 1,155-1,510 ק"ג.
בסיס גלגלים: 257 ס"מ.
אורך: 420 ס"מ.
קצת עליה: בשנות האלפיים כבר נראה שפולקסווגן מצאה את הנוסחה המנצחת עבור הגולף. ההבדלים בין הדורות כבר לא נראים משמעותיים על פני השטח, אך היצרנית ממשיכה לשפר את רמת האיכות ולייעל את היצע המנועים, בין היתר היות ודור זה היה יקר לייצור. אגב, כאן הוצגו לראשונה מנועי ה-TSI בעלי הנפח הקטן (יחסית) ומגדש הטורבו.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

6. דור 6
שנים: 2008-2012.
משקל: 1,140-1,440 ק"ג.
בסיס גלגלים: 257 ס"מ.
אורך: 419 ס"מ.
הספקים: 80-270 כ"ס.
קצת עליה: הגולף היוצאת המשיכה בדרכה של קודמתה ונראתה קצת יותר כמו שדרוג מאשר דור חדש. למרות זאת, היא הציגה שיפורים בתחומים רבים. היא מציעה איכות גבוהה לצד רשימת אבזור מרשימה, מרווח טוב מצוין והיצע רחב כמיטב המסורת של מנועים וגרסאות.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל

7. דור 7
שנים: 2012
משקל: 1,050 ק"ג לגרסת הבסיס.
בסיס גלגלים: 263.7 ס"מ.
אורך: 425.5 ס"מ.
הספקים: 84-220 כ"ס.
קצת עליה: הדור השביעי הוצג, כאמור, ממש לאחרונה. הנוסחה אמנם לא השתנה, וגם העיצוב נשאר דומה למעט שינויים סולידיים יחסית. עוד לא הוצגו כל הגרסאות וההשקה המקומית עדיין לא התרחשה, אבל התחושות הראשוניות הן שפולקסווגן כן הצליחה הפעם לקחת את הגולף צעד נוסף קדימה.
שבעה דורות של גולף: סקירה נוסטלגית
צילום: מנהל