מאזדה 6 החדשה
דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, משיקה את ה-6 החדשה והכל כך חשובה עבור המותג בישראל. היסטורית, ה-6 תמיד הייתה מכונית עם בשורה עבור מאזדה, וכאשר הדגם המקורי הושק ב-2002 הוא בישר על הקו החדש של המותג. גם הפעם, למרות שתחום המשפחתיות הגדולות מצטמצם במכירות, יש לה משמעות חשובה – היא מבשרת על הגעת טכנולוגיית הסקיי-אקטיב החדשה לתחום מכוניות הנוסעים של מאזדה ועימה את היכולת לחזור ולהיות תחרותית גם במחיר. לטענתם, ביכולתה של ה-6 החדשה לא רק ליטול את הובלת הפלח מהסקודה סופרב, אלא גם להעיר את תחום המשפחתיות הגדולות בארץ.

ה-6 החדשה (בה נהגנו לאחרונה במסגרת ההשקה העולמית), מייצגת צמיחה משמעותית במידות עם בסיס גלגלים באורך של 283 ס"מ. היא גם מסמנת, לראשונה בהיסטוריה המקומית שלה, הגעה של גרסת הסטיישן אשר באופן מעניין, לה דווקא בסיס גלגלים קצר יותר (275 ס"מ). לטענת מאזדה, הסיבה היא יעדי השיווק של כל דגם. בעוד הסטיישן ממוקדת אירופה שם מחפשים מכוניות בעלות מידות צנועות יותר, גרסת הסדאן ממוקדת ארה"ב, אסיה ומזרח אירופה.

מאזדה 6 החדשה תוצע עם מנועי 2.0 ו-2.5 ליטר שמייצרים 155 ו-188 כ"ס בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסים. אלה מאיצים את המכונית למאה קמ"ש ב-9.1 וב-7.6 שניות בהתאמה. לטובת החיסכון לכל הגרסאות מערך עצור והתנע העוזר למכונית להשיג נתון צריכת דלק ממוצע של 17 ק"מ לליטר במנוע ה-2.0 ליטר ו-16 ק"מ לליטר ב-2.5 ליטר. מבחינת המס הירוק, המכונית תדורג בקבוצה 3 (עבור ה-2.0 ליטר) ו-4 (עבור ה-2.5 ליטר). לטענת היבואנית, מחיר המכונית אינו צפוי להיפגע מהותית מנוסחת המס הירוק העתידית.
מאזדה 6 החדשה מושקת בישראל
צילום: מנהל

היצע הדגם יכלול שלוש רמות גימור: 'לקשרי', 'פרמיום' ו'פרמיום פלוס', אולם באופן מעניין, מנוע ה-2.0 ליטר יוצע רק ברמת גימור אחת – הבסיסית. הוא גם היחיד שנמצא בתצורת הסטיישן, שלראשונה ב-6, מגיעה לישראל ומוצעת גם היא רק באותה רמת גימור אחת. המחיר בשתי תצורת המרכב זהה: 165,000 שקלים. מכאן, שמאזדה מכוונת את ה-2.0 ליטר בעיקר לציי רכב בעוד ה-2.5 מיועדת לשוק הפרטי. זו האחרונה, תוצע כאמור בכל שלוש רמות הגימור.

גרסת הלקשרי ב-2.0 ליטר מציעה חישוקים קלים, בקרת אקלים ומערכת שמע עם צג מולטימדיה ומצלמה אחורית. בסטיישן נמצא גם גג שמש. גרסת הבסיסי ב-2.5 ליטר מוסיפה גג נפתח ומחירה עומד על 175,000 שקלים. רמת גימור פרמיום מציעה תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור ומפתח חכם במחיר של 185,000 שקלים. הפרמיום פלוס מתומחרת ב-195,000 שקלים וכולל בנוסף למוזכר, מערכת התראה על רכב בשטח מת, מערכת שמע משודרגת, פנסי קסנון ועוד.
אגב, בכל הגרסאות נמצא מערכת הימנעות מתאונה עירונית שבולמת את הרכב עצמאית ממהירות של 30-40 קמ"ש ועד עצירה מוחלטת. בגרסת ה-2.5 ליטר נמצא גם את מערכת האיילופ (i-eloop), שמנצלת את האנרגיה המבוזבזת בהאטות ליצירת חשמל.