במאזדה כבר למדו שההתמקדות בייצור רוב הכלים ביפן הפכה אותם לפגיעים ביותר לשערי המטבע הגבוהים ולכן הם נמצאים בימים אלה בשיא בניית מפעל חדש במקסיקו. המפעל החדש ישמש את היצרנית היפנית כמובן עבור השוק האמריקני, אבל גם אירופה וישראל עשויות לקבל מכוניות ממנו.

למעשה, כבר כעת קיים סיכוי מאוד סביר שמאזדה 3 הבאה תגיע אלינו מהמפעל החדש שבעיר סלמנקה. המכוניות הראשונות מסדרת ה-3 יגיעו אלינו תחילה מיפן, אך כאשר יחל המפעל במקסיקו לפעול ב-2014 עשוי הייבוא לעבור לשם.

באופן מעניין, מאזדה מתכוונת לייצר במקסיקו גם את מחליפת ה-2 העתידית, שכמובן גם היא תתבסס על טכנולוגיית הסקיי-אקטיב. מכונית זו, שייצורה צפוי להתחיל ב-2014, עשויה להגיע אלינו ממקסיקו כבר מתחילת דרכה. לאחרונה נודע שמאזדה תייצר גם מאזדה 2 עבור טויוטה, שתהפוך בשינויים מסוימים ליאריס האמריקנית הבאה. דבר זה יגדיל את כמויות הייצור של המכונית הקטנה וישפר את הרווחיות והתחרותיות שלה.
בנוסף, הודיעה מאזדה בשבוע שעבר על העלאת קיבולת הייצור במפעל במקסיקו מ-140,000 ב-2014 ל-230,000 בשנת 2016 – מספר הכולל 50,000 כלים שייוצרו עבור טויוטה החל מ-2015.

המעבר למקסיקו אמור לשפר את התחרותיות של מאזדה שסובלת בארץ משער ין גבוה שמשפיע על מחיריה. בעיה זו אופיינית כיום לרוב יבואניות המותגים היפנים, אלא שאצל היצרניות הגדולות (טויוטה, ניסאן, והונדה) המפעלים מפוזרים יותר וחלק גדול מהמכוניות מיוצר מחוץ ליפן (בעיקר באירופה).

אגב, זו לא תהיה הפעם הראשונה שמכוניות של מאזדה יגיעו אלינו מאמריקה, שכן הטריביוט של 2001 הגיע לארץ ממפעלי פורד בקנזס.