נתת לנו Like ב-Facebook?

אופל אסטרה ברלינה מול פורד פוקוס סדאן: מבחן דרכים השוואתי - אוטו

אוטו משפחתיות

אופל אסטרה ברלינה מול פורד פוקוס סדאן: מבחן דרכים השוואתי

08.03.13 אלי שאולי |   צילם: מערכת אוטו

אופל רוצה להפוך לגורם משמעותי בשוק הישראלי, ושחקנית המפתח שלה היא גרסת הסדאן לאסטרה. בדרך לפסגה היא תצטרך לפגוש את המשפחתית הנבחרת והנמכרת ביותר בארץ - פורד פוקוס

54 תגובות | תגיות: פורד, פורד פוקוס, פוקוס, אופל אסטרה, אלי שאולי, מבחן דרכים, מבחן דרכים השוואתי, אופל אסטרה ברלינה, אסטרה ברלינה אופל

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
לפני שלושה עשורים, בתחילת שנות ה-80', התרחשה ההצלחה הגדולה של אופל בארץ. האסקונה, אחת ממכוניות ההנעה הקדמית הראשונות של אופל, ניצלה עד תום את הטבת המס למנוע ה-1.3 ליטר, הוסיפה תיבה אוטומטית וארזה במידות גדולות. יכולת לבחור בין 60 כ"ס (ידנית) ל-75 כ"ס ששודכו לשלושה הילוכים אוטומטיים ולהיות בטוח שאף אחד לא יקבל נקע בצוואר בזינוק. תאמינו לי – גם לנו הייתה אחת בבית, אוטומטית בצבע בז'...
 

אבל מאז ימי האסקונה, אופל גלשה מטה במכירות, עד שלפני שנתיים התחלפה היבואנית והתבשרנו על מתקפה חזיתית. הציפיות היו גדולות, אבל ללא משפחתית-סדאן, ועם חברות ליסינג שלא ששו לפרגן למתחרה, אופל לא זעזעה את השוק. היא שברה את שיאי המכירות של עצמה, אבל זו לא הייתה חוכמה גדולה.

‘כל זה יכול להשתנות, בעקבות נחיתת האסטרה ברלינה בארץ לפני מספר חודשים, שבדומה לאסקונה כאילו נתפרה לצרכי השוק. כרגע זו המשפחתית הארוכה בארץ, למעט רנו פלואנס Z.E האיזוטרית. עם 466 ס"מ האסטרה ברלינה אף ארוכה ב-6 ס"מ מאחותה האמריקנית, שברולט קרוז, שנשענת על אותה פלטפורמה. היא ארוכה ב-13 ס"מ מהפוקוס (שהינה מעט רחבה יותר) וגם בסיס הגלגלים (כמו בדגם הרגיל – 268.5 ס"מ) הוא אחד הנדיבים בקטגוריה.
 
 

התפריט מזכיר את האסקונה (שאורכה עמד על 437 ס"מ, סתם בשביל הטריוויה) רק שהפעם יש לה פחות או יותר כפול סוסים והילוכים. כן, היבואנית זרקה למערכה את מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש המוכר כבר בגרסת הבסיס (125,000 שקלים), כך שהוא ניצב מול מנועי ה-1.6 ליטר, במקום מול מנועי ה-2.0 להם הוא מקביל מבחינת הנתונים. זה אומר שהאסטרה אינה מצטיינת רק בס"מ לשקל אלא גם בכ"ס לשקל, עם הכי הרבה סוסים בקבוצת המחיר הזו.

באופל מכוונים, ולא במקרה, היישר ליריבה האירופאית ששוכנת במטה פורד מצידו השני של כביש 44. לכן נפגשנו עם הפוקוס שהפכה לאמת המידה ולמכונית הפופולארית בישראל. שינוי הטעמים המקומי אומר שכיום, כאשר המחיר של פורד פוקוס זהה, רוב הלקוחות דווקא קונים סטיישן (ובצדק). אבל הסטיישן של אופל יקרה יותר, והסדאן עדיין חשובה בארץ.
באופן ברור שתי המכוניות אינן מכוונות למערב אירופה שם הן נדירות. היעד של הפוקוס הסאלונית הוא השוק האמריקני. בג'נרל מוטורס מופקדת הקרוז על ארצות הברית והברלינה, שמגיעה מפולין, מכוונת לשווקים מתפתחים כמו טורקיה, רוסיה ומזרח אירופה.

המראה
לדרבי הזה גם פנים נוספות. האנשים שאחראים על עיצוב הפוקוס (מרטין סמית' ושותפיו) נגנבו מאופל, ללמד על טיב המחלקה.
אבל בעוד אופל אסטרה הרגילה נראית נהדר, כאשר נוחתת הסדאן בחנייה התגובות מעורבות. בתמונות היא נראית כמו מיני-אינסגיניה ומעוררת ציפיות, אבל לא מכל זווית היא מצטיינת ומשהו מהפרופורציות המיוחדות של האסטרה אבד. הישבן יוצר רושם של הדבקה, ואם לא די בכך היא אינה נראית גדולה במיוחד.
 
 

סביבת הנהג המוכרת של האסטרה יוצרת רושם ראשוני נעים, ולמרות שימוש בפרטים מוכרים מהקרוז התחושה יוקרתית ומעניינת בהרבה. הקונסולה המרכזית עמוסה במתגים, אך נראית מודרנית והקו שמגיע עד לדפנות יוצר תחושה מהודרת. אבל המחוונים והצגים פחות מודרניים מבפוקוס והאיכות מעט פחות טובה, עם יותר פלסטיקה נוקשה.
רשימת האבזור עומדת ברמה המקובלת בתחום ואפילו מוסיפה תאורת מראות איפור ובקרת שיוט. החישוקים הקלים שפיארו את מכונית המבחן יעלו לכם 2,000 שקלים וגג השמש 5,000.
עם שפע האפשרויות – כולל כיוון חשמלי לתמיכה בגב – קל לייצר תנוחת נהיגה טובה, אך מושב הנהג אינו נוח במיוחד ונחות מזה שבפוקוס.

ומה קורה מאחור? המרחב לרגליים טוב, אך קצת פחות טוב לראש. אבל הדבר שבולט במיוחד לעומת הפוקוס הוא הבסיס הנמוך והמעט קצר, שיחד עם משענת קשיחה הופכים את הישיבה מאחור לפחות נוחה מבפוקוס. לתא המטען נפח נאה, מבנה עמוק מזה של הפוקוס ומפתח גדול יותר. אופל אפילו הצליחה להסתיר את מנגנון ההרמה הפשוט לטובת מראה נאה. חבל רק שלא ניתן לפתוח את התא מבחוץ ללא שלט.

פורד פוקוס
אנחנו כבר יודעים שהסדאן היא הגרסה הפחות נאה בהיצע הפוקוס, אך לעומת האסטרה יש בה משהו יותר הומוגני ומזוויות מסוימות היא נראית גדולה יותר.
תא הנוסעים שופע מיתוג גם בגרסת הטרנד (הבסיסית) ומשלב בין פרטים בסגנון פיאסטה (מערכת שמע) לאיכות והידור נאותים. המחוונים נאים והתחושה מודרנית ואיכותית יותר. הנדסת האנוש עדיפה מבלי לגלוש למראה שגרתי והתוצאה הכללית נעימה יותר.
 
 

למרות שאופל ישראל ניסתה ליישר קו מבחינת אבזור עם המובילות, הפוקוס לא ממצמצת וגם לגרסת הבסיס הגה מדופן עור, ששולט במערכת שמע נאה, ובבלוטות' מקורי (מקומי באסטרה). יש גם שליטה קולית במערכות השונות כולל בבקרת האקלים המפוצלת. תאורת הפנים המוזרה פחות שימושית מבאופל ובפוקוס אין בקרת שיוט בגרסה הבסיסית.
תנוחת הנהיגה בפוקוס עדיפה ממש כמו המושב (עם תלונה אחת לגבי קרבת הקונסולה המרכזית לברך). גם המרחב מאחור עדיף במעט, כאשר בזכות הישיבה הזקופה והנוחה יותר, מנצלת הפוקוס טוב יותר את הפוטנציאל. המושב שלה מרגיש פחות ספסל ויותר מושב.

הבה נתניע
עם 140 כ"ס ו-20.4 קג"מ כבר ב-1,850 סל"ד, ברור שהאסטרה ברלינה חזקה מהפוקוס (125 כ"ס, ו-16.2 קג"מ ב-4,000) ושזמינות הכוח תהיה עדיפה. דף הנתונים מדבר על האצה ל-100 קמ"ש ב-11.8 שניות לפוקוס מול 10.3 באסטרה, ולכן לא מפתיע לגלות שזה המצב גם בכביש רוב הזמן. אלא שכרגיל העסק לא כזה פשוט, ויתרון האסטרה פחות מוחלט מכפי שהנתונים רומזים, ומורגש דווקא בנהיגה לא מאומצת. הפוקוס אינה איטית והשילוב בין פעולת תיבה זורמת יותר, תגובות מצערת חדות יותר, ויחסי העברה קצרים יותר אומר שעם מצערת ברצפה ההפרשים פחות גדולים מהצפוי. יחסי העברה ארוכים ותגובות מושהות בתיבת האסטרה הם כנראה הסיבה שהפוקוס הפתיעה במנחת ויצאה מהמקום מהר יותר. רק באיזור ה-50 קמ"ש הפכה האסטרה את הקלפים וגם אז הפער לא היה ענק. בהאצות ביניים הייתה האסטרה טובה יותר במהירויות הביניים (50 עד 80 קמ"ש), ודי דומה בסימולציית עקיפה בכביש מהיר (80-120 קמ"ש).
 
 

אולם יחסי ההעברה הארוכים יותר באסטרה מתורגמים רוב הזמן להתנהלות שקטה ונינוחה יותר. אבל היא לא מרגישה מפולפלת כפי שהיינו מצפים ממנוע עם נתונים כאלו, ויתרון הכוח מתבטא בעיקר בכך שאין כמעט צורך לטפס לסל"ד גבוה. במובנים רבים דווקא הפוקוס מרגישה טמפרמנטית יותר עם צליל נעים יותר. בעיר פעולת התיבה המרוככת והאוטומטית מסייעת לחלקות באסטרה (זה בולט בחניות), ואפשרות התפעול הידנית עדיפה על המתג המעצבן והמאוד אמריקני בפוקוס.
הדו-מצמדית של פורד מביאה דיווידנדים בצריכת דלק, כאשר רוב הזמן הציגה הפוקוס נתונים עדיפים עם 9.7 ק"מ לליטר מול 8.1 באסטרה תחת עומס, ו-12.5 מול 9.8 בתנאים מגוונים. בזכות הגיר הארוך באסטרה, בשיוט המכוניות היו קרובות עם 15.6 ק"מ לליטר בפוקוס מול 14.9.

נוח לנו?
בזכות כיול מתלים שונה הפתיעה הברלינה בתחושות טובות יותר מאשר מחומשת הדלתות ונראה שהיא נוחה יותר. מחוץ לעיר היא מזכירה את המתחרות של פולקסווגן עם יכולת טובה אך תחושה עסוקה על שיבושים קטנים. האסטרה אינה מבודדת אותם ומשדרת תחושת חספוס. ועדיין, בזכות בידוד רעשי כביש עדיף ופעולת מתלים שקטה, היא יוצרת תחושה נוחה. הפוקוס מעט טובה יותר. היא מרגישה מעט רכה ומבודדת יותר מתחלואי הכביש, תחושה שממשיכה גם בעיר, שם היא עדיפה, בייחוד על השיבושים הקטנים, אך מעבירה יותר רעשי מתלים. האסטרה מאידך סובלת מרעשי רוח.

תחום ההתנהגות מייצג את השוני הגדול בין המכוניות. מה שיפה בפוקוס הוא שלמרות הנוחות היא אינה מקריבה את התחושה הדינאמית יותר. הגה הכוח הרגיל (לעומת חשמלי בגרסאות הידניות) מרגיש מעט עצבני ומהיר מדי בכבישים מתפתלים ודורש הסתגלות. אבל אחרי כן הפוקוס מרגישה יותר יציבה ומחוברת ונוסכת ביטחון.

האסטרה שגרתית יותר מבחינות אלה. ההגה נטול תקשור והיא פחות דינאמית ומחוברת, ועדיין עושה את העבודה היטב עם תחושה נטועה ובטוחה. היא קלה לנהיגה, מהירה או איטית, ואינה סובלת מפגמים מהותיים למעט הבלמים אשר מייצרים תחושה נרפית עם מהלך דוושה ארוך מדי. זה מפריע בייחוד בעיר.
 
 

האסקונה חוזרת?
האסטרה לא התבלטה בקבוצה, אבל העובדה שהיבואנית הכניסה למשוואה מנוע מקטגוריה גבוהה בהחלט משנה את התמונה. האם אופל חכמה על חלשים? לא אכפת לנו כל זמן שהצרכן מרוויח. ובכל זאת, רובנו העדפנו את הפוקוס: היא בכל זאת מכונית מגובשת ורהוטה יותר, ונטולת מגרעות בולטות, בעוד באסטרה עוד נתקלים באיזו בליטה מדי פעם. אבל זה היה ניצחון על קוצו של יוד, שעלה לנו בוויכוחים רבים וחשבון קפה עמוק מאי פעם. מי שביצועים נינוחים חשובים לו, או שזקוק לתא מטען גדול, יכול בהחלט לקחת את האסטרה ברלינה. אלא שבקרב מול מלכת הקטגוריה היא לא רק מפסידה בנקודות את הקרב הזה, היא בעיקר עומדת בודדה מול שפע גרסאות האבזור והמנוע של היריבה מפורד, עם מנוע בודד ורמת אבזור אחת, ועם גרסת סטיישן יקרה משמעותית (ועדיין עם מנוע ה-1600 החלש).

ובכל זאת, למרות שכנראה לא תדיח את פורד פוקוס מראש הטבלה, ברור שעם הגרסה החדשה מדובר בהפתעה חיובית, יש לאופל סוף סוף כלים לשנות מעמד בארץ.
  • נתונים טכניים
  • פורד פוקוס
  • אופל אסטרה ברלינה
תצורהטורי טורי
נפח מנוע1.6 ל' 1.4 ל'
סוג מנועבנזין טורבו בנזין
הספק125 140
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםרובוטית, מצמד כפול אוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX. ABS, ASR, ESP, עיגוני ISOFIX.
בסיס גלגלים265 ס"מ268.5 ס"מ
אורך453.5 ס"מ466 ס"מ
רוחב182.5 ס"מ181.5 ס"מ
גובה148.5 ס"מ147.5 ס"מ
מהירות מרבית198 קמ"ש205 קמ"ש
0-100 ש'11.8 ש'10.3 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק--
מחיר128,000 ש"ח129,990 ש"ח

54 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 54
    51 לפני שאתה מתרברב עם האסטרה בוא נדבר על גרסת ה 2.0 של הפוקוס

    יש כאן באתר מבחן השוואתי שלה עם הפוקוס 2.0 טיטניום האופל הפסידה בערך בכול פרמטר וכן גם מבחינת ביצועים. אל תשכח שלא משווים רכב בגרסה x לרכב בגרסה Y אם בחרת לצחוק על גרסת ה 1.6 תיקח את האסטרה 1.6 אבל בחרת להסתלבט עם אסטרה טורבו על פוקוס 1.6 חבל ששכחת שיש גרסת 2.0 שעוקרת הרים

    23.03.14 | 14:00בן

  • 53
    פוקוס - תכנון לקוי

    מסכים מאד עם 41
    משענות הראש מאד לא נוחות, גורמות לי לעייפות בנסיעה
    תא כפפות לא קטן אלא מצחיק. הוא לא נפתח במידה ויושב מישהו ליד הנהג.
    צריכת דלק גבוהה
    גומיות בדלתות - מתפרקות ואני רואה את זה בהרבה מכוניות
    לאחר נסיעה ארוכה באסטרה הרגשתי שהיא חזקה בהרבה, ונעימה יותר לנהיגה למרות שהתנהגות הכביש בפוקוס היא אכן מעולה.
    חסרון נוסף באסטרה - הגה מת ועצבני. זהו חסרון רציני ולא שולי כפי שמוצג בכתבה.

    09.09.13 | 19:27עמית

  • 52
    הגיר של פוקוס סטיישן

    קחו בבחשבון שהגיר מאכזב ברמות. ירידת טורים בעמידה שגרמה אפילו לכיבוי מנוע. מתכוון לעבור לאופל בקרוב

    14.07.13 | 00:27אמיר

  • 51
    אסטראי

    בתור אחד שנוהג באוסטריה טורבו האצבק כבר למעלה משנה אין מה להשוות לפוקוס. הרבה יותר מהירה וחזקה. מגיבה בכל סלד וכנראה אתם לא עיתונאי רכב אם הפוקוס לא ראתה אבק מה אסטרה. אני יזמין אתכם להתחרות מולי אבל תביאו משקפת... מושב נהג הנוח בבוצה רכב מרווח ויפה.
    דלק ובלמים הם אכן עקב באכילס של אוטו זה

    06.06.13 | 18:32זהר

  • 50
    ל-49 המשווה-לאסטרה גיר יפני מחברת AISIN   ל"ת

    ללא תוכן

    27.05.13 | 14:31נו מה אתה אומר?

  • 49
    אחרי נהיגה בקורולה, הבנתי כמה הגירים האירופיים לא חלקים

    פשוט, היפנים יודעים לעשות גיר חלק לגמרי בנסיעות בעיר - תענוג.
    מול זה, הפוקוס והאסטרה מרגישות קופצניות ומחוספסות, והאסטרה גם סבלה מרעשי כביש בכביש עירוני טוב .
    רק מחוץ לעיר הן מתחילות להרגיש טוב מהקורולה.

    27.05.13 | 07:53המשווה

  • 48
    תנו לי לנהוג באסטרה ונראה איזה פוקוס תתקרב אלי חה חה חה....

    חבריה אתם צריכים להרגיש יותר את המנוע, ואז תוכלו לנצל את הפוטנציאל שלו, והפוטנציאל באסטרה גדול מאוד.

    19.05.13 | 16:05אתם לא יודעים לנהוג !

  • 47
    גם אני נהגתי בשתי המכונית, וגם אני חושב (כמו רובם כאן) שהאסטרה אקלוסיבית ואציליות יותר   ל"ת

    ללא תוכן

    19.05.13 | 16:03הפוקס אוטו טוב לא יותר

  • 46
    אופל ברלינה נגד פוקוס

    לאחרונה בחנתי שני הרכבים, כנרא, בלי לפגוע, מושגים כמו מרחב במושב אחורי, רעש רוח, תיבת הילוכים וכו', לא בדיוק מסכים אתכם. לפוקס אין בכלל מקום ליושבים במושב אחורי, גם לא מסכים על תנוחת הישיבה, בפוקוס מאוד קשה להכניס תינוק לכיסא רתום למושב אחורי, בלי לדבר על הצפיפות במושב הנהג והיכולת למצוא תנוחת נהיגה מתאימה. רעש רוח,הברלינה "אטומה" לאומת הפוקוס. תיבת הילוכים של הפוקוס מתבלבת במהירויות נמוכות, נכון שכיול התיבה של הברלינה להילוכים ארוכים יותר, לטובת חיסכון וסומכים על המנוע בעל מומנט גדול יותר. גם במבחן שביצעתם לפוקוס סטיישן, המצאתם נקודות זכות לרכב.

    15.05.13 | 11:40איתן

  • 45
    הקלצ'ים בפוקוס קטסטרופה

    יש לי פוקוס וכבר פעמיים החליפו לי קלצ'ים ,הרכב כבר שוב מקרטע וטרם הגעתי ל-50.000 ק"מ
    מה שנראה יפה מבחוץ לא תמיד נכון מבפנים

    07.05.13 | 06:21יוסי

  • 44
    תגובה ל-7

    אדוני ניראה לי שיש לך טעות את התיכון סיימתי לפני 30 שנה וגם את הנדסת הרכב לפני 20 שנה...
    כנרה שאתה המבובל כאן שלא מבין ברכבים
    טוב יש גם כאלה, לא נורא כפרע אולי שתסיים חטיבת ביניים תדע יותר על מכוניות
    תמסור דש להורים ושיהיה לך צום קל.

    20.04.13 | 21:25חיים

  • 43
    מגיב 7 קרעת אותי מצחוק.....

    ציטוט: ( אחד החסרונות של האופל היא צריכת הדלק הגבוהה שלו בגלל מנוע הטורבו)....

    קודם כל תגמור תיכון ואח"כ תגיב פה.

    עלק מוסך מורשה באילת
    חחחחח

    15.04.13 | 01:14miycel

  • 42
    נהגתי ב 2 הרכבים ומאוד נהנתי יחסית למתחרות..

    אישית נהנתי יותר מהאופל, אבל לדעתי מדובר ב 2 רכבים מאוד מוצלחים

    12.03.13 | 02:05רועי

  • 41
    פוקוס 1.6 - לא בדיוק מה שחשבתם, מחיי היוםהיום.

    ברשותי פוקוס החדשה 1.6 מליסינג.
    בפוקוס אני נוהג כבר כ 6 שנים וכל 30 חודשים מחליף בליסינג.
    דגם הפוקוס החדשה ממש לא נוחה מהדגם הקודם פרט לכח המנוע ואפרט:
    1. אין בה מספיק תאי איחסון ובדגם החדש עוד פחום מהקודמת!
    2. מדי פעם המכונית קופצת/בועטת כאילו סתימת דלק! מעצבן.
    3.משענות ראש קדמיות אינן יורדות עד הסוף נשארות מעלה.
    מדוע תיכנונה כך? לא ידוע לי.
    4. פלסטיקים מדי פעם מרעישים. בטורים מסוימים.
    5. תא כפפות קטן להחריד, בכדי לראות מה בתוכו צריך להתכופף.
    בדגם הפוקוס הקודמת היה יותר מקום ומיקום סביר.
    6. דופן שמאלית קונסולה מרכזית קרובה לברך רגל ימין הנהג.אדם גבוה יסבול.
    2 סוגי הפלסטיק בולטים ומשפשפים את הברך... מרגיז.
    אדם גבוה מעל 1.8מטר או אדם מלא יסבול!!
    7. משענת יד שמאל בדלת הנהג לא נוחה. הולכת לפתע מעלה.
    8. לחיץ עוצמת שמע בהגה להעלאת עוצמה לא נוחה לתיפעול.
    9. לחיץ וויסות אויר לסחרור פנים מתנתק מדי פעם. מעצבן.
    בסך הכל נחמד לנהוג בפוקוס הזו אולם הרבה יותר נוח היתה הפוקוס בעיצוב הקודם שלה, פרט לכך שהמנוע 1.6 היום יותר חזק מהדגם הקודם.
    10. אין מספיק תאי איחסון.
    11. פתחי יצאות אוויר בצדדים אינם ניתנים לכיוונון מטה. - מרגיז.
    12. אין מעמד/משענת יד אמצעית.
    כל מה שציינתי לעיל ניתנים לבדיקה.

    ובהתחייס לכתבה, אני יכול יכול רק לומר את דעתי ולהשוות את פוקוס 1.6 לאסטרה 1.4 שעליה נהגתי גם.
    האסטרה שקטה יותר, נוחה הרבה יותר בכבישים משובשים ובמפרים שעל הכביש
    הפוקוס 1.6 שהיא הנפוצה אינה ברת השוואה לאסטרה 1.4.
    האסטרה 1.4 עולה על הפוקוס 1.6 בכל הבחינות!!
    הפוקס אוטו טוב אבל מהאסטרה נהנתי הרבה יותר וחבל שלא לקחתי מהליסינג אסטרה.
    בפעם הבאה אבחר בליסינג את האסטרה.

    11.03.13 | 23:02מיכאל

  • 40
    למגיב 7 אתה צודק!

    היה לי פוקוס החדשה מהעבודה וההיתי כל חודש במוסך בגלל הגיר וההיתי ממליץ לכל מי שמתעניין בפוקוס להתייעץ עם מוסכניקים ואנשים שמבינים עליו הם כבר יספקו את התשובה

    11.03.13 | 16:48רמי עטיה

  • 39
    אופל אסטרה ברלינה

    האוטו הכי טוב בשוק עם מותג איכותי

    11.03.13 | 16:46שמרלינג התימני

  • 38
    אני דווקא אוהבת פורד פוקוס

    קניתי אחת כזו מהממת בארה"ב חדשה מהחברה נורא נהניתי ממנה.

    11.03.13 | 15:09מעיין

  • 37
    נסיעה קצרה באסטרה: רועשת, לא חלקה, לא נעימה בעיר   ל"ת

    ללא תוכן

    11.03.13 | 11:10תעשו סיבוב בעצמכם

  • 36
    תגובה ל - מגיב 31 שמקשקש על אופל

    לך תנהג על אסטרה דור שני ותראה מה אופל מסוגלים לעשות, או לפחות היו מסוגלים כשהיה להם תקציב. שום משפחתית מודרנית לא מתקרבת אליה מבחינת גיר, נוחות והנאה מנהיגה.

    10.03.13 | 20:33אחד שמבין

  • 35
    מגיב 2 צודק ה- sx4 היא מלכת הקטגוריה

    מאז שמכרתי את הטידה היפה שהיתה לי אני על הסוזוקי. תענוג ליסוע איתה ב - 80 על השמאלי.ועכשיו ברצינות: יאללה נהגי הסוזוקי ושאר החננות עופו מהכביש.

    10.03.13 | 19:28אידיוט שתקוע בנתיב השמאלי

  • 34
    לייק לתגובה מספר 30   ל"ת

    ללא תוכן

    10.03.13 | 16:53רז

  • 33
    תל אביב

    לא יודעים להעריך את האופל עד שמתיישבים בה ואז מבינים למה היא המובילה בקטגוריה ובפער ניכר

    10.03.13 | 13:52אור

  • 32
    אני נוסע במאן-nl313 - מכניס את כולם בכיס: מרווח, עוצמתי והוצ' הדלק שלי - אפסיות!

    בעיה אחת - מגיע רק בצבע ירוק :)

    10.03.13 | 07:40נאוטילוס

  • 31
    מי הטמבל שיקנה אופל?   ל"ת

    ללא תוכן

    10.03.13 | 00:45שלמה.ס

  • 30
    מספיק עם מבחנים על אירופאיות וקוראניות

    לא מעניינות! תנו לנו מבחנים על יפניות.

    09.03.13 | 22:21צ'ונג

  • 29
    ארנון הכבאי

    ארנון הכבאי

    09.03.13 | 22:03ארנון

  • 28
    גם הפוקוס וגם האסטרה הן פחי אשפה   ל"ת

    ללא תוכן

    09.03.13 | 21:56לא אשפה כמו קיה ויונדאי, אבל אשפה

  • 27
    מחזק את 24

    אבל לך תסביר את זה לכל הילדי בר-מצווה והסוכנים מטעם שכאן.

    09.03.13 | 21:47ארנון

  • 26
    מאזדה 3

    מאזדה 3 עגלה

    09.03.13 | 20:33סמי

  • 25
    לגיל

    חחחח ימצחיק מאזדה 3 זה גורטאה שנתפסה טוב בקרב הערסים או המשפחה שלך יותר נכון.

    09.03.13 | 19:55שמחה

  • 24
    רק מאזדה 3

    כל השאר גרוטאות.

    09.03.13 | 19:10גיל

  • 23
    ל-7

    אתה צודק באמת הפלואנס אחלה אוטו

    09.03.13 | 14:44מישהו

  • 22
    אסטרה ברלינה

    האופל הוא אחלה אוטו יותר מהפוקוס זה ברור רק שהכסאות שלו לא נוחים

    09.03.13 | 14:43יוסי

  • 21
    ל-15

    אני בעלים שהמוסך המורשה של פורד באילת

    09.03.13 | 14:40חיים

  • 20
    דרך אגב..

    חשבתי לקנות אסטרה סטיישן, אך מבחר מוזר ישש לסטיישן - או עם מנוע 1.6 שלא זזה, או עם דיזל יקר. ולא ברור למה אין סטיישן עם 1.4 טורבו מפורסם עם מחיר נורמלי ?

    09.03.13 | 12:01א'

  • 19
    יש סוד אחד....

    איך לקבל עליה במסירות רב - להוריד מחירים...

    09.03.13 | 11:58א'

  • 18
    כל סוכני פורד נכנסים לפעולה, על מה?

    הברלינה משפחתית, משפחתית, משפחתית, לא כמו החצי רכב של פורד שקשה לו להסיע 2-3 אנשים.

    09.03.13 | 11:24דייי לפרסם את הפוקוס החצי רכב הזה

  • 17
    פוקוס

    יש לי אותה שנה עשיתי 57000 ק''מ.. בלי שום תקלה.
    והאוטו הזה פשוט כל יום מפתיע אותי מחדש!
    הפוקוס זה אוטו מאוד נוח יפה, מאובזר, יש לו מנוע טוב, בטיחותי.
    נכון שהוא לא הכי מרווח, הוא סביר..
    וכל מבחן רכב הוא לוקח!! זה המשפחתיתי הטובה בישראל!

    09.03.13 | 10:45מישהו

  • 16
    ההשוואה האמיתית צריכה להיות מול פוקוס טורר

    שהוא הרכב השכיח ואם במבחן זה פוקוס 4 דלתות נצחה בנקודות, פוקוס טורר (סטיישן) הייתה מנצחת בנוקאוט :-)

    09.03.13 | 10:11פבל

  • 15
    מוסך מורשה

    לפי מה שאתה כותב משתמע שאתה מוסך מורשה פורד

    09.03.13 | 10:10ל7 האם אתה מוסך מורשה פורד ואיזה ?

  • 14
    הברלינה זו לא יותר מ####לט קרוז בתחפושת   ל"ת

    ללא תוכן

    08.03.13 | 23:35טוקיקו-סאן

  • 13
    למגיב מספר 12

    משהו בשכל שלך לא יציב...
    כנראה שדעתך שונה מדעתם של כל בוחני הרכב באירופה.

    08.03.13 | 18:28בורי בדיג

  • 12
    היתי צריך לבחור בעבודה ובחרתי באופל היא יציבה יותר על הכביש

    היא ממש יושבת טוב יותר יכול להיות שזה בגלל הגלגלים הרחבים
    אבל משהו בה יציב יותר

    08.03.13 | 17:19אמיר

  • 11
    מה הקשר למגוון הגירסאות בפורד? לאסטרה מנוע עדיף   ל"ת

    ללא תוכן

    08.03.13 | 16:11שייקה

  • 10
    תגובה ל-2

    חחח איזה מצחיק את סוזוקי זה החברה עם המכוניות הכי גרועות ומשעממות כמו ניסן אם נישכח שיש להם את הגוק

    08.03.13 | 15:43חגור

  • 9
    היה חובה לצרף את הג'טה למבחן, ובקרוב את האוקטבהי חהדשה   ל"ת

    ללא תוכן

    08.03.13 | 15:08צחי

  • 8
    אופל

    אופל אסטרה ברלינה זה האוטו הכי טוב בשוק !!

    08.03.13 | 14:24שמרלינג

  • 7
    פורד פוקוס לא רמה

    הפורד פוקוס הוא אוטו צפוף ובעל תא מטען קטן מידי לטעמי.
    בנוסף יש משהו שהרבה אנשים לא יודעים זה התקלות של הפוקוס בגיר. אני בעל מוסך וכל שבוע מגיעים אלי אנשים עם הפוקוס עם טענה שיש תפיקות מהגיר ותקלות חמורות יותר וביצעתי כבר עשרות החלפות מצמד תוך 3 חודשים לאוטו הזה.
    לעומת זו האופל הוא אוטו חזק, אמין ומספיק מרווח והכי חשוב ללא תקלות פרט לכך שבזמן עמידה עם האוטו מותנע כמו ברמזור למשל מרגישים שהאוטו רועד במיוחד אם מחזיקים את ההגה דבר שנוצר בגלל שימוש במנוע הטורבו.
    לפי דעתי המשפחתית הטובה ביותר בארץ זה ברנו פלואנס דיזל
    הוא האוטו היחיד שיד לו גיר כפול מצמדים עם 0 תקלות בנוסף הוא מאובזר, נוח, מרווח מאוד, חזק וצריכת הדלק שלו מצוינת ( אחד החסרונות של האופל היא צריכת הדלק הגבוהה שלו בגלל מנוע הטורבו).

    08.03.13 | 14:24חיים

  • 6
    תגובה ל-1

    לא מסכים נתוני עם השוואת התאוצות? מעניין, האם עשית את אותה השוואה בין שתי המכוניות באופן ישיר אחת ליד השניה עם מדידה מדויקת וחזרת על שוב כדי לוודא כמו הבוחנים או שסתם נהגת בהן כל אחת בנפרד והנחת שאתה יודע הכל? אה כן, כמו שחשבתי, עוד מישהו שחושב שעולם הדמיונות שלו הוא מעבר לכל מציאות.

    08.03.13 | 13:48המגיב האדיב

  • 5
    אולי מספיק לקרוא לפוקוס מרווח?

    לקחתי בהמלצתכם החמה מליסינג וזה הרכב המשפחתי הכי צפוף שהיה לי אי פעם. אני בסך הכל 1.84 מטר גובה, לא חריג בכלל וצפוף לי מאוד ברכב עם הרגל שכל הזמן נתקעת בקונסולה המרכזית. הנדסת האנוש זוועתית, מי צריך כל כך הרבה כפתורים על ההגה ועל הקונסולה? שישימו מסך מגע כמו ב--208 וזהו.

    ועדיין לא הגעתי לספסל האחורי, ישיבה זקופה של בתי ספר ואי אפשר להכניס לשם ילדים למושבי בטיחות כי מאוד מאוד צר וצפוף.
    אז אוטו די כבר להיות סוכנות משנה של פורד. מכונית טובה כן, אבל ממש לא מתאימה למשפחה ולא לאנשים עם גובה מעל הממוצע וחבל שאת לא כותבים את זה!

    08.03.13 | 12:52רון

  • 4
    רנו ואופל עושים שינוי בארץ ונראה כאילו ישימו את הגדולות בצד

    תהיה שנה מעניינת...
    רנו עושה שינויים רבים עם דגמים חדשים ומעניינים ואין ספק שנראה שינויים ממש כמו אופל.

    08.03.13 | 11:22יוני

  • 3
    קשה לי להביע דעה על אופל אבל בכל הקשור לפורד אני לא ממש מסכים עם הקביעות שלכם...

    פורד פוקוס בגרסאת הסדאן ובמיוחד בגרסאת האצ'בק ממש לא מרווחת לנוסעים, ובלתי אפשרית לנהגים גבוהים מעל 1.8 רק גרסאת הסטיישן סבירה ולא יותר מזה...

    08.03.13 | 09:26דן

  • 2
    חכו לסוזוקי SX4 החדשה עדיפה בכל פרמטר....   ל"ת

    ללא תוכן

    08.03.13 | 09:04עמי

  • 1
    כתבה מגמתית

    בבעלותי אסטרה טורבו 1.4 האצ'בק. היא זריזה משמעותית מהפוקוס ואין לי מושג מי נהג אצלך ברכב. עד 50 קמ"ש הפוקוס הובילה...כנראה שנהג המבחן שלכם נרדם בשמירה. רכב מצוין עם תמורה גבוהה למחיר. יציבות בסיבובים. הדבר היחיד שאני מסכים איתכם הוא הבלמים החלשים מעט. חוץ מזה רכב הכי טוב בארץ בקטגוריה שלו.
    ממתין למבחן שלכם בין האסטרה OPC ,הפוקוס ST והגולף GTI והמגאן

    04.03.13 | 15:00אפי

אופל אסטרה ברלינה

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)