פולקסווגן גולף GTI החדשה
אם אתם חווים תחושה דז'ה-וו, זה כנראה בגלל שכבר סיפרנו לכם על הגולף GTI החדשה, שהוצגה בתערוכת פריז לפני כחצי שנה. אז, כנראה, היא עוד לא הייתה מוכנה בשבילנו (או שאנחנו לא היינו מוכנים לה) והיא הוגדרה כקונספט – אפילו שכבר ידענו להגיד מתי הגרסה הספורטיבית של פולקסווגן גולף החדשה תגיע ארצה. פולקסווגן לא מתמהמהת יותר מדי ומציגה כעת את גרסת הייצור, שמחולקת הפעם לשתי גרסאות בעלות הספקים שונים. זו, אגב, תגיע לכבישי ארצנו לקראת אמצע השנה.

מתחת למכסה המנוע של ה-GTI החדשה נמצא מנוע TSI (מוגדש כמובן) בנפח 2.0 ליטר שמספק במהדורה הרגילה 220 כ"ס ובמהדורת הביצועים (Performance – כך שמה) מקבל תוספת של 10 סוסים. שתי הגרסאות מניבות 35.7 קג"מ ב-1,500-4,400 סל"ד, עם תוספת של 200 סל"ד בקצה הטווח בגרסה החזקה (כלומר, 1,500-4,600 סל"ד). התוצאה המתקבלת היא תאוצה ל-100 קמ"ש ב-GTI הרגילה ב-6.5 שניות, לצד מהירות מירבית של 245 קמ"ש. במהדורת הביצועים מתגלחת עשירית שנייה מנתון התאוצה (6.4 שניות סך הכל) והמהירות המירבית היא 250 קמ"ש. זאת אומרת שגרסת הייצור הסופית מעט מהירה יותר מאשר הקונספט שהוצג בפריז. צריכת הדלק עומדת על 15.6 ו-15.3 ק"מ לליטר עם תיבת ה-DSG, ועל 16.6 ק"מ לליטר עם תיבת 6 ההילוכים שתגיע כסטנדרט.
פולקסווגן גולף GTI חוזרת, אצלנו לקראת אמצע השנה
צילום: מנהל
פולקסווגן גולף GTD

יותר מוקדם השבוע הציגה פולקסווגן את הדור החדש של הגולף GTD – גרסת דיזל ספורטיבית לקומפקטית הפופולרית. זו מגיעה עם מנוע TDI בנפח 2.0 ליטר שמספק 184 כ"ס ו-38.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד. היא גומאת 21.2 ק"מ לכל ליטר סולר ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-7.5 קמ"ש בדרך ל-230 מירביים. המחיר שלה באירופה גבוה בכ-1,000 יורו בהשוואה ל-GTI הסטנדרטית, אבל לנו זה לא ממש משנה מאחר והיא לא צפויה לעשות עלייה.