נתת לנו Like ב-Facebook?

סקודה ראפיד מול פיג'ו 301 מול יונדאי i25 מול סוזוקי SX4: מבחן השוואתי

אוטו מיני, סופרמיני

סקודה ראפיד מול פיג'ו 301 מול יונדאי i25 מול סוזוקי SX4: מבחן השוואתי

19.07.13 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר
סקודה ראפיד

ב-2012 חגגו פיג'ו-סיטרואן, סקודה וסיאט הולדת "זן חדש של משפחתית". אבל מה בעצם מבדיל אותן מהתת-משפחתיות? לקחנו את מלכת הקטגוריה, ה-i25, כדי לברר את פשרן של מהפכות

35 תגובות | תגיות: אקסנט, סוזוקי SX4, אלי שאולי, מבחן דרכים, תומר פדר, יונדאי i25, פיג'ו 301, סקודה ראפיד, מבחן דרכים השוואתי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מהפכות הן, לעתים, במה מוצלחת לזעקות, מהומות ודרך להחלפת מנהיגים וקידום אינטרסים. אבל לא פעם התגלו הסיסמאות וההתלהמות ריקות מתוכן ושימשו רק כדי לסייע לגורם חדש לזכות בכוח. ולכן, כאשר הכריזה סקודה ישראל על המהפכה המשפחתית, גירדנו בפדחתנו ותהינו האם כצעקתה. ולא בגלל שפיג'ו-סיטרואן הקדימו אותם בנחיתה, נטולי התלהמות ועדיין עם תפריט דומה – משפחתית לא יקרה שנשענת על פלטפורמה זולה. השאלה הייתה יותר פשוטה: פיג'ו וסקודה אמנם מדברות על זן חדש, אבל האם באמת יש חדש תחת השמש, או שבסך הכל הן הגיעו באיחור למסיבת ה'תת-משפחתיות'?
 

יצאנו למבחן עם הראפיד וה-301, וצירפנו את יונדאי i25 – מלכת המכירות של הקטגוריה התת-משפחתית. זאת למרות שבצ'מפיון מוטורס לא ששה להשוות אליה את הראפיד. צירפנו גם את סוזוקי SX4, שעם הצגת ה-4-קרוס החדש מוצעת תדיר במבצעים במחיר שממקם אותה מול התת-משפחתיות.

יונדאי i25
ה-i25, או אקסנט בשאר העולם, סימנה בדור החדש קפיצה גדולה במידות. היא גם הציגה את קו ה"פיסול בזרימה" של יונדאי ומראה דמיון לאחות הגדולה, ה-i35. בחבורה זו היא המכונית בעלת המראה המודרני ביותר.
 
 

תא הנוסעים ברכב המבחן, בשילוב צבעים בהיר, מזמין בהרבה מאשר באחרות. הקו מעניין יותר, עם מחוונים מודרניים וקונסולה מרכזית מיוחדת. הריפוד הנאה ודיפון הבד בדלתות (שאין באחרות) תורמים לתחושה אוורירית ועשירה יותר. איכות הפלסטיקה אינה מרשימה – אך לא חריגה לרעה בחבורה הזו. איכשהו, בניגוד ל-301 ולראפיד, ה-i25 לא צועקת "חיסכון", ופרטים קטנים, כמו מתגי חלונות למשל, הם בדיוק כמו שאנו מצפים.

תנוחת הנהיגה סבירה, אך הגג הנפתח בגרסה שבחנו גוזל מקום מראש הנהג. מאחור היא קטנה מהראפיד וה-301 במרחב לרגליים באופן מורגש, אך עדיין מספקת, עדיפה במעט על הצ'כית במרחב הראש ומציעה רצפה שטוחה לרווחת הנוסע שבמרכז. תא המטען הוא הקטן בחבורה, ועדיין גדול למדי ושימושי. חבל רק שאין אפשרות לפתוח אותו מבחוץ.

פיג'ו 301
פיג'ו 301 מסמנת מתקפה נחוצה של הקונצרן הצרפתי על שווקים עולמיים, מאסיה ודרום אמריקה ועד מזרח אירופה וטורקיה, והיא יורשת את ה-206 סדאן ששווקה בחלק מהמקומות. היא מבוססת על הפלטפורמה הקטנה של פיג'ו, שנמתחה מאוד ומציעה את בסיס הגלגלים הארוך בחבורה (265 ס"מ). גם ה-301 שואפת להדמות לאחות גדולה, במקרה זה לחזית האלגנטית של ה-508. אבל האחוריים אפרוריים ושמרנים.
 
 

מבפנים הקווים סולידיים, ומזכירים דווקא את הקטנות של סיטרואן בגלל פתחי האוורור ומערכת המיזוג המוזרה – למרות צג דיגיטלי היא אינה בקרת אקלים (וחשוב יותר – היא גם חלשה יחסית). איכות החומרים נחותה מזו לה הורגלנו מפיג'ו, עם תחושה נוקשה וחלולה. הפשטות מגיעה גם למחוונים המיושנים שסובלים מהשתקפויות ומציגים קו אדום ב-5,000 סל"ד כאילו מדובר בגרסת דיזל.

תנוחת הנהיגה היא הנוחה בחבורה אך אינה מושלמת, בגלל הגה שאינו מתכוון למרחק וסביבת נהג גבוהה. המושב האחורי אינו מושלם אך המרחב לראש טוב מבראפיד ומרווח הרגליים טוב בפני עצמו והמכונית מרגישה רחבה מהאחרות (והיא אכן רחבה יותר). תא המטען ענק אך חסר פתיחה מבחוץ (לפחות מבפנים יש מתג) והוא נראה פשוט.

גרסת ה'פרמיום' שנבחנה מצוידת היטב עם חישוקים קלים, חיישני חנייה, בלוטות', חיבור USB ושליטה מההגה על השמע. ואולם מערכת השמע אינה נוחה לתפעול וכך גם מיקום מתגי החלונות (האחוריים בפרט).

סקודה ראפיד
השם ראפיד שייך לעבר של סקודה, אך הוא חלק ממתקפה כוללת של פולקסווגן על שווקים גדלים כמו הודו וסין, שמחפשים משפחתית זולה. גם היא מוצעת כמובן תחת מותגים נוספים החל מסיאט ומחוץ לאירופה גם כפולקסווגן. גם כאן הבסיס הוא פלטפורמת סופרמיני שנמתחה.
 
 

לסקודה ראפיד מראה תכליתי אך פשוט, עם קריצה ברורה לכיוון האחות הגדולה, האוקטביה. כמו בפיג'ו, היא נראית טוב יותר מלפנים, בעוד מאחור היא מעט משמימה, אך החישוקים הקלים והגדולים בגרסה המצוידת תורמים רבות.

כניסה פנימה מוצאת תרגום זול לקווים הקלאסיים של פולקסווגן. זה אומר מראה מוצק ומודרני אך גם קודר (בייחוד בגרסת הבסיס). הנדסת האנוש טובה ברובה אך יש מחסור תמוה באבזור מקובל, כמו אפשרות לשליטה על החלונות האחוריים מלפנים. עם ילדים זה יכול להיות מעצבן.
הראפיד מרגישה מעט צרה וגם קודרת, עם ריפוד פשוט ודיפון זול לדלתות. מאחור המרחב לרגליים מעולה אך זה של הראש פחות. הראפיד מקנחת בתא מטען ענק, עם מבנה שימושי ודלת חמישית עם מפתח גדול.

סוזוקי SX4
ה-SX4 של סוזוקי היא הוותיקה בחבורה ומחליפת גרסת 5 הדלתות שלה כבר הוצגה. זו גם המכונית הפחות יפה כאן, אבל זה אינו קשור לגיל: הישבן שהודבק למבנה ההאצ'בק המקורי משבש לחלוטין את העיצוב, וכבר כשנחתה כאן ב-2007 לא נחשבה ליפה, או אפילו נאה. השורשים הקרוסאובריים בולטים במבנה הגבוה והצר, ויחד עם בסיס הגלגלים הקצר נוצרות פרופורציות מוזרות.
 
 

התחושה המיושנת ממשיכה לתא הנוסעים, שמזכיר בחומרים ובקווים יפניות של פעם. אבל בגלל שה-SX4 תוכננה להתחרות בתחום המשפחתיות הרגילות, איכות הפלסטיקה מרגישה טובה בחבורה הזו, ובקרת האקלים תורמת. היא עשויה טוב, אבל בסופו של דבר היא מרגישה אפרורית ומיושנת, ולמרות רשימת האבזור הסבירה היא היחידה ללא אפשרות תפעול ידני לתיבה.
תנוחת הנהיגה הגבוהה מוזרה, כאילו אתה יושב על המכונית ולא בתוכה וממושב הנהג התחושה צרה – למרות שאין בעיית מרווח. גם מאחור התחושה מוזרה, והמושב הרך לא נוח, אך המבנה הגבוה מבטיח מרחב טוב לראש וישיבה זקופה. תא המטען אינו ארוך אך גם הוא גבוה ולכן הנפח מספק.

בתנועה
שלוש מהמתחרות התייצבו למבחן עם מתכון ברור ומוכר: מנוע 1.6 ליטר, 16 שסתומים, שמשודך לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים. רק סקודה ראפיד שונה כאשר לה מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש של היצרנית. ההספק דומה – 122 כ"ס – אך המומנט גבוה וזמין יותר, והתיבה הדו-מצמדית מציעה כמעט כפול הילוכים (שבעה).

יחידת הכוח המוגדשת מוצבת לרוב מול גרסאות ה-2.0 ליטר של המתחרים, ולכן בדיקת התאוצות על המסלול לא הפתיעה אף אחד. אחרי השתהות קלה האופיינית ל-DSG בזינוק, הראפיד פשוט טרפה את האחרות שנותרו מאחור. בהאצות הביניים הניצחון היה בפער פחות גדול אך עדין מאוד מורגש.
 
 

גם המפסידה במבחני ההאצה לא הפתיעה – ה-301, שמשלבת בין ההספק הנמוך ביותר (115 כ"ס) לתיבה האיטית ביותר. ביציאה מהמקום הפער בינה לבין האסייתיות היה גדול, בהאצות ביניים קצת פחות. הן ה-SX4 (לה 120 כ"ס) והן ה-i25 (עם 125 כ"ס) הרגישו זריזות, ובעוד הקוריאנית הייתה מעט מהירה יותר ביציאה מהמקום, היפנית החזירה בהאצות הביניים. סוג של שוויון.
אבל המסלול לא הדגיש את החולשה האמיתית בפיג'ו, ולא מדובר בכוח אלא באופן המסירה שלו. על כבישים יומיומיים חטיבת הכוח מורגשת מדי: תחת עומס בינוני ומעלה היא רועשת, כאילו הצרפתים חסכו בבידוד רעשים (אותו מנוע זכור לנו כשקט משמעותית מדגמי עבר). בעיר, מורגשת תיבת ההילוכים, שלא מצטיינת בחלקות ומדי פעם נתקעת בהילוך כשלא צריך.

בעוד חטיבת הכוח ב-301 היא עקב אכילס, בראפיד זה הצד החזק. גם כאן בידוד הרעשים אינו מושלם, ותחת עומס המנוע משדר צליל פחות נעים מזה שב-i25 וב-SX4. אלא שרוב הזמן אין צורך לאמצו והקצב כה טוב עד שסלחנו לתיבת ה-DSG על הפגמים המוכרים (החלפות מורגשות, פעלתנות יתר, וזחילה לא חלקה).
על הכביש, ה-i25, עם התגובות החדות למצערת והפעולה הנעימה של התיבה, הרגישה קצת יותר זריזה וזורמת מה-SX, שיחידת הכוח שלה רועשת תחת עומס. ה-i25 מרגישה קלילה יותר בשימוש יום-יומי עירוני, בחניות וכו'.

בשיוט מישורי הראפיד, עם 18.2 ק"מ לליטר, היא החסכונית בחבורה, בפער זניח מול ה-SX4 (שהשיגה 17.9). ה-i25 (עם 15.9) וה-301 (עם 14.9) פחות טובות כאן. אבל במסלול מגוון יותר, ששילב גם נהיגה מאומצת, סוזוקי SX4 עולה לראש עם 14.3 ק"מ לליטר מול 12.6 ל-i25 של יונדאי, 12.5 לראפיד ו-11.8 ל-301. תחת עומס הראפיד הופכת בזבנית יותר, וזה בולט בעליות ממושכות. אבל צריך לזכור שהיא מסוגלת לעשות זאת בקצב הרבה יותר מהיר מהשאר. נהיגה בקצב של השאר תביא תוצאה חסכונית יותר.
 
 

נוחות התנהגות
גם סעיף הנוחות העלה ניגודים קיצוניים, כאשר פיג'ו וסקודה מחליפות תפקידים. בהשוואה ליתר, ה-301 הזכירה סופרלטיבים מפעם על הנוחות הצרפתית כאשר בייחוד בעיר, אך גם בכבישים בין עירוניים, היא הייתה טובה בהרבה מהיתר. באופן מעניין רעשי הכביש בולטים בה הרבה יותר מאחור מאשר מלפנים.

הראפיד מתמקמת בקצה השני של הסקאלה, עם הנוחות הגרועה ביותר בתנאים עירוניים. היא נוטה לגלות לישבן כל חריץ וגרגיר, ומהווה מכשיר מצוין לבדיקת איכות הסלילה. לכך מתלווים גם תהודת מתלים, קרקושי פלסטיק ורעשי כביש. מחוץ לעיר המצב עדיף, ועדיין זו המכונית הפחות נוחה בחבורה בפער שיכול להדיר ממנה לקוחות.

ובאמצע? ה-SX4 מציגה עדיפות על ה-i25 ונוחות מפתיעה. בעיר היא הטובה מכולן על מהמורות קטנות ומסתדרת גם עם הבינוניות, בעוד ה-i25 מתקשה על מפגעים חדים ובינוניים. גם מחוץ לעיר ה-SX4 עדיפה, כאשר ב-i25, הנחותה על מהמורות גדולות, מפריעה בעיקר התנועה הלא מרוסנת של המרכב. ה-i25 שקטה יותר מבחינת רוח וה-SX4 מחרישה יותר את רעשי הכביש.
 
 

גם בהתנהגות ההבדלים בולטים. לראפיד, למרות הגה מלאכותי ובזכות גומי נדיב בגרסה זו, אחיזה טובה ותחושה נטועה. גם ה-301 מרגישה יציבה, אך מוסיפה תחושה נעימה יותר מההגה, ותגובות יותר נכונות להפניות והעברות משקל. ה-SX4 מרגישה יציבה עד שהרפיה מהמצערת או הידוק קו פתאומי בפניה יכולים לשלוח את האחוריים לפסיעה מפתיעה. אולי כדי להזכיר שהישבן הוא תוספת לאחר מעשה.
ה-i25 קלילה יותר לטובה אבל גם לרעה. היא היחידה שיכולה להיות מהנה עם היגוי זורם יותר, ותגובות ברורות להעברות משקל והחלקת ישבן לפי דרישה. הבעיה שלעתים, הן בפניות והן בישורת, היא לא מספיק אוחזת או יציבה, ועם הגה קל מדי היא אינה נוסכת ביטחון. הבלמים עושים את העבודה בכולן, ל-301 הנשיכה החזקה ביותר (מדי?) ולראפיד תגובה ראשונית מעט נרפית.

המהפכה התחילה?
האם צמד העולות מבשרות מהפכה? לא ממש. למעשה, זה היה מסוג המבחנים בו קשה היה לבחור מנצחת. ההסכמה הכללית הייתה שעדיף לשלם קצת יותר ולקבל משפחתית אמיתית (הפער בין הראפיד המאובזרת לשברולט קרוז, למשל, הוא רק 2,000 שקלים), או לחלופין לתור אחר עסקת "יד ראשונה אפס ק"מ" בחברות הליסינג, ולהתפשר על הרישום ברישיון במקום על הכביש.

רצו לספר לנו על קטגוריה חדשה ועל בשורה, אבל האמת היא שיונדאי i25, שמשווקת פה כבר הרבה שנים בכמה גלגולים (וללא דיבורים על קטגוריה שונה) היא שמרגישה השלמה, המאוזנת והמגובשת ביותר בחבורה. היא לא מצטיינת באף סעיף, ויכול להיות שבסיכום נקודות פשוט היא לא הייתה מנצחת. אבל בניגוד לשאר, אין לה חסרונות שקשה לבלוע. היא משדרת אווירה נעימה ולא חיסכון, ומחירה זול מהיתר (112,500 שקלים לגרסה המאובזרת עם גג נפתח וחישוקים קלים).
 
 
 

ה-301 הייתה יכולה לנצח: היא היחידה שמרגישה משפחתית, מחירה נוח (116,000 שקלים למצוידת), האבזור טוב וכך גם הנוחות והמרווח משפחתית... עד שמגיעים לחטיבת הכוח הבעייתית. הראפיד מציעה חטיבת כוח אפקטיבית מאוד ותא מטען ענק, אולם עם נוחות כזו היא פשוט לא נעימה, והתא משדר מדי חיסכון. מבין שתי העולות החדשות, רובנו העדפנו את ה-301 על הראפיד אבל זה כבר תלוי בטעם ובאופי השימוש – אם רק היה אפשר לשתול את המנוע של הראפיד בצרפתייה...וה-SX4? רוב הזמן היא נעימה מהאירופיות ומציגה ואף צורכת פחות דלק מהן, אבל לצד אלו ישנו גם המראה המיושן ותנוחת הישיבה הגבוהה שלא תתאים לכל אחד. במחיר הרשמי – 119,000 שקלים, היא יקרה מדי, אך בהתחשב בתדירות המבצעים, היא יכולה להיות אפשרות סבירה במחיר הנכון למי שעיצוב לא בראש מעייניו.

35 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 35
    הכי כדאית

    יונדאי i35 הכי משפחתית הכי נוחה והכי יפה וזה מניסיון

    25.04.15 | 13:43א

  • 34
    שכחו את קיה ריו שעולה על כל המתחרות.

    מעניין למה הכתב מתעלם מהמכונית הכי נמכרת קיה ריו. המכונית שכבר שנתיים נבחרה ע"י נהגי המוניות(ואל תגידו שאין להם ניסיון או שהם לא מבינים ברכבים)
    גם המשתרע ומינהל הרכב הממשלתי בחרו מזה למעלה משנתיים בקיה ריו.
    אם היא לא במדגם? אז מישהוא בכוונה תחילה החליט שלא להביא אותה להשוואה. מעניין מאוד למה ?

    26.08.14 | 15:56מומחה מקומי

  • 33
    סוזוקי רכב אמין!

    אני עשיתי על הSX4 שלי 160.000 ק''מ בשלוש שנים!!!! בלי אף תקלה!!

    26.07.13 | 00:09מישהו

  • 32
    סוזוקי אוטו של רוסים   ל"ת

    ללא תוכן

    23.07.13 | 15:05גכד

  • 31
    סוזוקי

    לא להאמין כמה טוקבקיסטים מטעם יבואן סוזוקי נמצאים כאן.

    23.07.13 | 00:58רכביסט

  • 30
    באמת 29? איפה עשו את המדגם?

    בבית אבות? אצל פקידי השומה? רואי החשבון? שלח קישור לשטויות שאתה כותב, כי מי שקונה את הסוזוקי סדאן לא מתעניין במכוניות ובטח שלא בנהיגה. תסתכל סביבך ותראה שכל הסוזוקי המכוערות האלה תקועות בנתיב השמאלי ב80 וצופרים להן כל הזמן..

    22.07.13 | 21:40סטאנטמן מייק

  • 29
    התיחסות לחן

    יש כאלו שחושבים בדיוק ההפך, שההצאבק מכוערת והסדאן דווקא מאד יפה. אנכי למשל. מסתבר הדבר, שבממוצע מדגם שמבצעים באוכלוסיה, הרוב חושבים כמו א. ולא כמו חן.

    22.07.13 | 19:45א.

  • 28
    חאלס עם האובססיה הישראלית למרכב סדאן

    ה-SX הרבה יותר יפה ונורמלית לעומת ה-4 דלתות שנראית כמו קופסת פח .

    21.07.13 | 17:26חן

  • 27
    סוזוקי מומחים ואלופים במכוניות מכוערות. שברו את השיא של עצמם אחרי הליאנה.

    היו צריכים לכלול באותו מבחן גם את הדייהולט סוניק.

    21.07.13 | 14:47פלוץ גדול היה פה

  • 26
    עדיף מכונית בגודל מלא ולא רכב חיסכון.

    אפשר לחכות למבצעי סוף שנה, אפשר לקנות בת שנה, או לקנות מליסינג ללא ק"מ. חבל להוציא כל-כך הרבה כסף ולהתבאס. ואם לוקחים מימון, אז ההפרש ממש לא מורגש.

    21.07.13 | 11:27אנדרי

  • 25
    מפתיע: ברור ש ה SX4 ניצחה - נעימה, חסכונית וישיבה גבוהה - בדיוק מה שמחפשים במשפחתית   ל"ת

    ללא תוכן

    21.07.13 | 11:27שלא לדבר על שמירת ערך ואמינות

  • 24
    בהשוואה לתמחור כל 4 המכוניות המדוברות מפסידות!! קנו רכב "מלא" בן שנה וזהו   ל"ת

    ללא תוכן

    21.07.13 | 09:35חתולו בן-מייאו

  • 23
    תגובה ל-4: מנצחות במבחנים

    בחודש האחרון היתה מנצחת ברורה במבחן לב.מ.וו 3, וגם במבחן של ה-A3 החדשה. גם במבחן לקוגה שהוזכר כאן, במבחן הסטיישנים (הפוקוס, עם ציון לשבח לרנו על צריכת הדלק), במבחן המשפחתיות הגדולות (המונדיאו) ואלו רק מהזמן האחרון.
    כנראה שיש מבחנים שבהם התמונה ברורה, וכאלו - כמו כאן - שכולן כל כך עלובות שקשה להחליט מי יותר גרועה...

    21.07.13 | 00:41קאיין טורבו

  • 22
    שכחת את שווי השימוש

    מרבית בעלי רכב צמוד משלמים גם שווי שימוש והוא נגזר מעלות הרכב ולכן זה גבוה יותר בנטו

    20.07.13 | 23:36ל-18

  • 21
    לארטור ודניאל

    דניאל, הנה הסיכום ממבחן הקוגה בשבילך "עיקר הוויכוחים היו לגבי איוש המדרגה השנייה והראשונה, בעיקר בגלל הפער בצריכת הדלק בין ה-CX-5 לקוגה. אבל זה השני צובר נקודות מול רכב הפנאי של מאזדה שוב ושוב – בנוחות, בשקט, בתא הנוסעים ובאבזור – שמפצים על ההבדל בצריכת הדלק ועל פער המחיר הקטן." אני חושב שהתבלבלת קצת...
    ולארטור - אתה טענת ש"תמיד הקוריאנית/יפנית מנצחת". הבאתי לך שלוש דוגמאות סותרות. אם תרצה, יש עוד (למשל I30 דור קודם מול 308 ואופל אסטרה), וזה רק מהזכרון. אז ה"תמיד" שלך קצת לא מדוייק, לא?

    20.07.13 | 22:24ארצברג

  • 20
    תגובה ל-16: ה-SX4 היא האמאמא של המשפחתית קטנה

    זה שסוזוקי שיווקו אותה בארץ כמשפחתית בגודל מלא כי לא היה להם משהו אחר זו בעיה שלהם, לא של "אוטו".
    המחיר הוא של משפחתית קטנה, הממדים הם של משפחתית קטנה, הפלסטיקה של משפחתית קטנה... אז מה בדיוק משפחתית רגילה בה - הבקרת אקלים? יש את זה גם בפיאסטה, וגם ג'נטים זה לא ממש מדד למשפחתית. אפילו את הקיי-לס סוזוקי עצמם מציעים גם בסוויפט. או שגם היא משפחתית בעצם לדעתך?
    אז לפני שאתה מטיף לאחרים על דיסיפלינות - תעיף מבט בנתונים כמו בסיס גלגלים או היצע מנועים - בכולם ה-SX4 שייכת לקטגוריה של ה-i25 ולא ה-i35, ובפער גדול.

    20.07.13 | 22:20משה

  • 19
    sx4 לוקח בהליכה את כולם..

    קודם כל יפני אמין לא רואה מוסך מניסיון של שנים,תא מטען מפחיד אפשר לישון שם בשקט ב-114 (אפשר להשיג פחות בהנחות) מקבלים מגנזיום,בקרת אקלים,הגה עור,חיישני רוורס התנעה ללא מפתח,כפתורים בהגה ומרווח יותר מהמתחרות אוטו מצוין

    20.07.13 | 22:04סוזוקי

  • 18
    התייחסות לבלו מס' 17

    גם בלסינג לצערי הן לא רלוונטיות, משום שההפחתה במחיר עבורן היא כולה מ- 2350 ש"ח לכדי 2100 ש"ח זוטה. קרי: חסכון של 250 ש"ח בלבד בברוטו. שזה בנטו לעובד יוצא בסך הכל כ- 140 שקל פחות לחודש. כזה חסכון זעום שלא כדאי בכלל להתעסק עם זה, ועדיף לקחת משפחתית גודל מלה (גם בליסינג).

    20.07.13 | 19:53א.

  • 17
    לא תמיד צריך להכריז על מנצחת

    בסכומים כאלה טיפשי להתפשר להוסיף עוד קצת ולקנות משהו נורמלי. זכרו שההפרש יהיה זהה גם במכירה אם לא גדול יותר. המכוניות האלה מעניינות רק בליסינג.

    20.07.13 | 17:44בלו

  • 16
    אין לי מושג מדוע SX4 שורבבה למבחן הזה

    SX4 מתחרה כשווה מול שוות בקטגוריית המשפחתיות גודל מלא, וכל נסיון להשוותה לקטגוריית ה- sub compact נראה תמוהה. היא הרבה יותר שקטה כפועל יוצא מבידוד אקוסטי שנמצא בקטגוריית המשפחתיות, המתלים שלה באיכות גבוה יותר של רעש ושיכוך, היא ענקית בשל גובה רב ותא מטען שבליטרים מנצח את שלושת האחרות. האמינות שלה ליגה מעל כל השמטס מאירופה וגם מול הקוראנית החסכנית, כנ"ל שמירת הערך בשוק המשומשות וצריכת דלק עדיפה.
    ביונדאי 25 שהיתה לי לתקופת מה מהעבודה, המכונית ממש לא מבודדת טוב וכל הפלסטיקה סופר זולה - אפילו לידית בלם היד אין שיכוך כמקובל ברכב משפחתי!.
    מציע לכותבי מגזין אוטו קצת לשפר עמדות בכל האמור לידע דיספלינרי אלמטנטרי, ואיך משווים רכב אחד לשני בתוך הקטגוריה: מה הן כוללות מבחינת מה שהיצרנים נאלצים לחסוך. מה שחסכו אצל שלושת האחרות, לא נחסך באופן זהה ב- SX4: בידוד רעשים, איכות מתלים, איכות פלסטיקה, מנגנונים שונים, איכות אלקטרוניקה, מפקט מערכות (למשל בקרת אקלים).
    SX4היא רכב ברמה שמתחרה מול טויוטה קורולה, וככזו היא מתחרה בעולם הגדול כולל ארה"ב.
    לא שיש לי את ה SX4 באופן פרטי, לי יש דווקא קורולה.

    20.07.13 | 16:55א.

  • 15
    מבחן פתטי

    סקודה מנצחת במנוע-גיר-מומנט-צריכת דלק-גודל. איך הגיעו למסקנה שהיונדאי היא הנבחרת??? אם כבר קוריאנית היו צריכים להביא למבחן קיה ריו. ומה הסוזוקי עושה שם בכלל???

    20.07.13 | 16:09ביג'ומבום

  • 14
    למגיב 9

    תבדוק אתה ותשים לב אני קראתי את מה שפירסמו באתר ותראה כי המנצחות תמיד הן היפניות פרט לרכב אחד פוקוס הישנה והחדשה(הפוקוס הישנה רכב טוב באמת אבל היו לו גם מגרעות רבות לדעתי )

    20.07.13 | 15:52ארטור

  • 13
    כבר מהפתיח אפשר לנחש שהi25 תנצח

    ולכל החכמולוגים שכותבים למה לא להוסיף 10-20 אלף ולקנות רכב יקר יותר - אפשר לחשוב שאתם יורדים לחניה ומחכה לכם מייבאך.

    20.07.13 | 09:41אגזוזן

  • 12
    סוזוקי פחזבל במחיר של 120K ש"ח? יש מפגרים שקונים?   ל"ת

    ללא תוכן

    19.07.13 | 22:50היונדאי עדיפה מכולם

  • 11
    ל 9

    תיקח כדור לרענון הזיכרון.מזדה cx5 לקחה את המיבחן ובגדול גם בחיסכון גם בנוחות ובפוזה.

    19.07.13 | 22:39דניאל

  • 10
    כתבה רלוונטית להגי ליסינג. למעט ה-SX4 (למרבה האירוניה) - אף אחת מהמכוניות כאן לא נרכשת ע"י פרטיים   ל"ת

    ללא תוכן

    19.07.13 | 19:03משה

  • 9
    הכי טוב לדעת על מה אתה מדבר, ארטור...

    בהשוואתי בין המאזדה6 למונדיאו ול-508 ניצחה האירופאית. במבחן בין ה-i35 לפוקוס, ניצחה הפוקוס. בהשוואתי בין הקוגה למאזדה CX5 לראב4 שוב לא ניצחה אף אחת מהיפניות.
    אז בחייאת, לפחות תדאג לקרוא את המבחנים לפני שאתה זורק האשמות מגוחכות.

    19.07.13 | 18:02ארצברג

  • 8
    התשובה כמו תמיד בסוף המבחן

    לא משנה איזה רכב יבחנו הבוחנים מאוטו תמיד אבל תמיד הם יבחרו את היפניות/קוריאניות על פני האירופאיות וללא קשר לרכב עצמו.
    ככה זה כשרוצים לעזור במכירות לחברות מסויימות

    19.07.13 | 16:55ארטור

  • 7
    כמה לא מפתיע

    מישהו כאן באתר כתב לפני כמה ימים ביחס למבחן ההשוואתי של הגולף-אוריס-סיוויק, שקיה עדיין לא ברמה של היפניות ו/או האירופאיות. אז אחרי שמצאתי מבחן די עדכני בו הקיה סיד החדשה ניצחה את הגולף החדשה, הפוקוס, האוריס, ה-C4, הנה בא עוד מבחן ומוכיח שהקוריאניות הן לא רק מה שהיה פעם אלא שהן ללא כל בעיה יכולות להתמודד עם מיטב התוצרת האירופאית ובייחוד הסקודה ראפיד שמהכתבות שעשו עליה בישראל בחודשים האחרונים בכלל היה אפשר לחשוב שזה דגם חדש של פרארי....

    19.07.13 | 14:33רכביסט

  • 6
    סוזוקי SX4 הרכב הטוב במדינה ....   ל"ת

    ללא תוכן

    19.07.13 | 12:18עמי

  • 5
    המבחן איננו מבחן לאנשים שרוצים לקנות מכוניות חדשות...

    כפי שאמרתם בסוף הכתבה, אם משהוא ירצה לקנות מכוניות כאלה חדשות מהיבואנים, עדיף לו יהיה להוסיף עוד קצת ולקנות מכוניות משפחתיות אמיתיות, למה ראפיד אם אפשר בתוספת של 10K עד 20K סקודה אוקטביה או ג'טה?, המכוניות הללו הם רלוונטיות כמכוניות משומשות בקילומטראג' נמוך במחירי שחיטה בסוכניות ליסיניג, ואז מידת הכדאיות היא כמידת העיסקה הכלכלית הזולה והמשתלמת ביותר, כל המכוניות הללו לא מציעות מספיק עבור מחירי המחירון הרישמיים של היבואנים....

    19.07.13 | 12:00דן

  • 4
    לאנשי אוטו, האם מתישהו במבחן משווה כן הייתה מנצחת?

    אני שואל בכנות - תמיד "קשה למצוא" מנצחת. אף פעם זה לא מובהק. זה אף פעם לא חד משמעי ברמה של "המכונית הטובה בחבורה היא: ###".

    ואני לא מבין איך אפשר להעדיף את ה-301. הכי חלשה, לא הכי חסכונית, ועם תיבה שאמרתם בעצמכם - לא טובה.

    והראפיד? הדבר הכי גרוע, זה שהרס את נוחות הנסיעה - חישוקי הפוזה והצמיגים בחתך נמוך! בטח שתרגישו כל חריץ עם צמיגי פוזה....
    ומה החוכמה לקחת מכוניות שלא מסוגלות לשמור על הקצב שלה, לתת לסקודה לעוף, ואחרי זה לבוא ולומר שהיא הייתה פחות חסכונית? הרי ברור שבנהיגה לא תובענית הסקודה כן תהיה חסכונית יותר כאשר היא נוסעת בקצב התנועה...

    19.07.13 | 11:15נהגוס

  • 3
    סוזוקי של שנות התשעים בעיצוב של לאדה רוסית?!   ל"ת

    ללא תוכן

    19.07.13 | 08:21לא תודה, עדיף אוטובוס

  • 2
    לא להתקרב לסוזוקי

    מכשירי תנועה לא יתקנו שום דבר באחריות (ויש הרבה מה לתקן) הם יתישו אותכם עד שימאס לכם או שתיגמר האחריות ותתקנו הכל על חשבונכם.

    19.07.13 | 08:18לקוח לשעבר

  • 1
    לא ממש משנה אבל

    הסוזוקי היא היחידה לדעתי ללא פנסי לד זאת אומרת שזה סוג של בלנו "משודרגת"(וזה לא מחמאה).

    19.07.13 | 07:12ל-4

מבחן השוואתי: תת-משפחתיות (צילם: תומר פדר)

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)