נתת לנו Like ב-Facebook?

רנו קליאו מול פורד פיאסטה מול סוזוקי סוויפט: מבחן השוואתי

אוטו מיני, סופרמיני

רנו קליאו מול פורד פיאסטה מול סוזוקי סוויפט: מבחן השוואתי

30.08.13 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר
רנו קליאו

רנו קליאו החדשה מאיימת לכבוש את קטגוריית הסופרמיני – הבאנו את פורד פיאסטה וסוזוקי סוויפט לראות מה יש להן להגיד בנושא

34 תגובות | תגיות: רנו קליאו, סופרמיני, סוזוקי סוויפט, גיא רוטקופ, תומר פדר, פורד פיאסטה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
אני אוסף את רנו קליאו, וזכי, אחד מאנשי המכירות היותר חביבים בסביבה, טוען בלהט שזו הסופרמיני הכי טובה בארץ – ומיד מוסיף שהוא אובייקטיבי. אני לא יודע לגבי הכי טובה, אבל מסכים איתו שהיא הכי יפה. במיוחד רכב המבחן, בצבע בורדו עם החישוקים הנאים. המכונית פשוט נראית נהדר. יפה מכל זווית – מהזנב הרחב, דרך הפרופיל שמחקה שלוש דלתות (בזכות הידיות המוסתרות לדלתות האחוריות) ועד לחרטום המחודד עם תאורת הלד הנאה. הערה יחידה נרשמת לסמל מלפנים, שגודלו מוגזם. הקליאו שלנו היא מהגרסה המאובזרת, ועולה 108,000 שקלים, 4,000 יותר מגרסת הבסיס האוטומטית. מה מקבלים בתמורה? בקרת אקלים, נגיעות צבע בתא הנוסעים וג'אנטים. אני יוצא מהסוכנות לעבר נקודת המפגש, וכבר ביציאה מקרסו עוצר אותי מישהו ברחוב לשאול אותי איך הרכב – זה יקרה לנו עוד הרבה במבחן הזה. ניצן מאחר מעט לסוזוקי, טוען שדיברו איתו ארוכות ולא נתנו לו ללכת (לדעתנו האיש בצד השני אמר את אותו דבר בדיוק, אבל שיהיה), ולכן איחר.
 
 
בזמן שהוא מתפעל מהקליאו, אני נזכר שהעיצוב של סוזוקי סוויפט נחמד, גם אם היא נראית מעט פשוטה ליד היפהפייה באדום. זו הסוויפט הבסיסית ביותר (רמת גימור GLS) שמחירה 99,000 שקלים. מעליה תמצאו את ה-GLX (עוד 4,000 שקלים) שמוסיפה ג'אנטים, פנסי ערפל וחלונות חשמליים גם מאחור, שבאופן מוזר לא סטנדרטיים בכל הגרסאות. בנוסף יש גם גרסה סופר-מאובזרת (107,000 שקלים) עם בקרת שיוט, הגה מתכוונן גם למרחק וכניסה והתנעה ללא מפתח. יואל, שגורם לאביבי להיראות כמו שעון שווצרי, לא מגיע לפורד בזמן, מאחר לאסוף את תומר, שמצידו מפעיל את הנוהל הקבוע של ייבוש כתבים מתחת לבית, ובנוסף הם גם הולכים לאיבוד בדרך וכך מגיעים אחרונים, כמצופה. פורד פיאסטה מתייצבת בלבן, לא בדיוק הצבע הנכון לרכב קטן, אבל גם בו, היא נראית יפה ומעוצבת, למרות חילוקי הדעות בעניין הגריל. הפיאסטה עולה 100,000 שקלים, ויש רק רמת אבזור אחת.
 
בכל הקשור לעיצוב, קל לקבוע שהקליאו היא המכונית הכי יפה כאן, וגם זו שנראית הכי גדולה (והיא אכן הארוכה והרחבה ביותר). הפיאסטה במקום השני בתואר היופי ולבסוף הסוויפט.
 
 
עניינים שבלב
הדור השני של הסוויפט הקטנה הוצג בשנת 2010, אבל בשלישיה הזו זה התא הפחות מזמין, עם צבע שחור בכל מקום ואיכות חומרים בסיסית. רמת האבזור, בלי חלונות חשמל מאחור או בקרת אקלים, מרגישה בסיסית גם היא. הסוויפט מציעה שפע של מקום בכל המדדים גם לאנשים מגודלים, כאשר היא מרגישה רחבה משמעותית מהפיאסטה (למרות שנתון הרוחב אומר אחרת). מעבר למושב האחורי חושף מרווח ממוצע לרגליים ולראש, שיתגלה כדומה לזה של הפיאסטה בשני המדדים האלו – למרות שהיפנית בעלת בסיס גלגלים קצר יותר ב-6 ס"מ. את המחיר משלם תא המטען, שהוא הקטן מבין השלושה. מספיק במידה ומדובר ברכב שני, אבל לא יותר.
 
הפיאסטה אומנם וותיקה יותר מהסוזוקי (הוצגה בשנת 2008), אבל איכות החומרים כאן היא הטובה מבין השלוש, ותא הנוסעים מרגיש טוב יותר מהסוויפט, אם כי גם הוא מראה מעט את גילו ומתבסס בעיקר על צבע שחור. המרווח טוב, אבל יש תחושה של רכב צר למרות שבפועל לא חסר מרווח, אם כי לא היינו מתנגדים לזה שהכיסא ירד עוד קצת למטה (גיא, באופן עקרוני, מעדיף לשבת על הרצפה. המערכת). הפיאסטה היא היחידה כאן עם 4 חלונות שעולים ויורדים בנגיעה, מול חלון בודד ברנו וחלון בודד שרק יורד בנגיעה בסוזוקי. בדומה לרנו המאובזרת, גם כאן תמצאו בקרת אקלים. מאחור המרווח בסדר גם לראש וגם לרגליים ותא המטען הוא השני בגודלו, ומספק בסה"כ בפני עצמו (יוכל גם לשמש משפחה קטנה עם העגלה הנכונה).
 
 
רנו קליאו
 
אחרונה אך ראשונה היא הקליאו. קשה לפספס את העובדה שמדובר ברכב הצעיר בשלישייה. במרכז נמצא מסך מגע מקורי גדול, בעברית (מהיצרן, לא קומבינה מקומית), עם קישוריות בלוטות' ומערכת ניווט כסטנדרט. מדובר בפריטים שבדרך כלל עולים אלפים רבים של שקלים כתוספת. חיבור USB יש בכל השלוש, אולם בקליאו זו הדרך היחידה לנגן שירים – אין דיסק.
 
הרנו היא היחידה עם בקרת שיוט (בכל הגרסאות) ורמת האבזור הבכירה מתהדרת גם בתא נוסעים צבעוני (רכב ההדגמה הוא מסדרה מוקדמת – חלק מהפנלים המופיעים בתמונות בצבע שחור פסנתר יהיו בצבע לפי בחירת הלקוח) בכניסה והתנעה ללא מפתח, כולל נעילה עצמאית כאשר מתרחקים מהרכב, חיישני גשם ואורות, בקרת אקלים ומראות מתקפלות חשמלית – בהחלט עשיר ביחס למקובל בקטגוריה. איכות החומרים טובה למעלה ופשוטה למטה, אבל איכות ההרכבה טובה. המרווח מלפנים מצוין, וגבוהים ייהנו מהגה המתכוונן למרחק בשפע סנטימטרים (רק בסוויפט לא מתכוונן בכלל). מעבר למושב האחורי חושף שלמרות שהיא הגדולה ביותר מבין השלוש, היא הפחות מרווחת מאחור, גם לברכיים וגם לראש, ורק בעלי גובה ממוצע ומטה ימצאו שם מקום מספק. מוזר. תא המטען הוא הגדול ביותר (לא בפער גדול), אבל פתח ההטענה בעל צורה מעט פחות נוחה.
 
 
 
קצת מוטוריקה
ביום המבחן (מעניין שגיא "שכח" לספר מי איחר הפעם... המערכת) התחלנו בנהיגה לכיוון ירושלים. הסוויפט התייצבה למבחן עם מנוע 1.2 ליטר (היחיד בהיצע בארץ) המספק 94 כ"ס ו-12 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 4 הילוכים. בעליות אל עיר הקודש מורגש המחסור בסוסים וביחסי ההעברה לעומת שתי האחרות, ובקטעים התלולים, אם לא צברנו תנופה מראש, הגרביטציה ניצחה את עקומת המומנט, משאירה אותנו תקועים במאה קמ"ש בהילוך שלישי (4,000 סל"ד). בתוך העיר התיבה נעימה כמצופה, והיתרון הגדול ביותר של הסוזוקי הוא צריכת הדלק הטובה שלה.
 
לצמד הנותר לא חסר דבר בכל הקשור לכוח, גם בעליות. הפיאסטה האוטומטית מוצעת מאז מתיחת הפנים רק עם מנוע ה-1.6 ליטר המספק 105 כ"ס ו-15.3 קג"מ ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. היא מפתיעה עם ביצועים טובים מאוד, ועובדת טוב גם בעיר, חבל רק שהתפעול הידני מתבצע דרך כפתור קטנטן על ידית ההילוכים, שהופך את השימוש בו ללא נוח. היא מרגישה זריזה כמעט בכל מצב, והשידוך לתיבת ההילוכים מצוין כמעט ללא תופעות הלוואי של תיבות מסוג זה. הקליאו מציעה את מערכת ההנעה העדכנית ביותר, עם מנוע 1.2 ליטר מוגדש המספק 120 כ"ס ולא פחות מ-19.3 קג"מ, שזמינים בסל"ד נמוך יותר מהאחרות. ומול הנתונים המרשימים על הנייר, היא לא מרשימה. חלק מהאשמה נעוץ בתיבה הדו-מצמדית, שעובדת בסדר בסה"כ, אבל פחות נעימה וזריזה מזו שבפורד. זה לא שהקליאו איטית, ולא תישארו מאחור ברמזור או בקסטל, רחוק מכך, אבל היא פחות זריזה ממה שציפינו לאור המספרים וניסיון העבר עם יחידות הנעה דומות. ביציאה מהמקום הקליאו בעלת השהיה מאוד מורגשת, במיוחד כאשר רוצים לזנק במהירות, שרק אחריה מגיעה התאוצה החזקה. גם בהמשך התיבה יותר עגולה מזריזה, סומכת על המומנט של הטורבו שיחפה על הורדות הילוך איטיות לפעמים. במבחן הביצועים חיכתה לנו הפתעה.
 
 
 פורד פיאסטה
 
ביציאה מהמקום הגיבה הפיאסטה ראשונה לפקודת רגל ימין, מעט לפני הסוויפט, בעוד הרנו מנסה לעכל את הדרישה. מרגע שהיא מבינה במה מדובר, היא מתחילה לנגוס במהירות בפער שפתחה הסוויפט, משיגה אותה בערך באמצע הדרך – אך הפיאסטה נשארת ראשונה בפער משמעותי. "דריכת" התיבה לקראת הזינוק (גז עדין בשילוב לחיצה על הברקס) שיפרה מעט את המצב, אבל הפיאסטה עדיין הייתה ראשונה, גורמת לנו לתהות אם הסוסים שנטשו את המנוע במעבר מהפוקוס (שם הוא מפיק 125 סוסים) לא חזרו אליו בהסתר. בתאוצות הביניים לסוויפט כבר לא היה מענה ליתרון הכוח של שתי האירופאיות, אבל שוב הפיאסטה פתחה פער מפתיע על הקליאו.
 
בכל הקשור לצריכת דלק, הסוויפט הראתה שוב שסוזוקי יודעים לייצר מכוניות חסכוניות, כאשר בנהיגה רגועה מחוץ לעיר הסוויפט כיסתה 18.5 ק"מ לליטר, הפיאסטה לא רחוקה עם 17.2 והרנו עם 16.4. אבל בשילוב נהיגה דינאמית ועירונית הפער היה משמעותי יותר, כשבכל ימי המבחן הסוזוקי ניפקה 11.4 ק"מ לליטר, הפיאסטה 10.4 והרנו רק 8.9 ק"מ לליטר. אז נכון שהקליאו כבדה וחזקה יותר, אך יש לקח מעניין בניצחונה של הטכנולוגיה ה"ישנה" על זו ה"מודרנית", לפחות בהיבט הזה.
 
 
 
נוסעים
המבחן כלל הפעם, בהתאם לייעודן של המכוניות, סיבוב עירוני ארוך במיוחד, וקטע נוחות השוואתי. אולם תמונת הנוחות התבהרה במהירות – הקליאו לא מקשיבה לסטריאוטיפים, ומסרבת להעלים שיבושים עירוניים, קטנים כגדולים, כשעל בורות ירושלמים היא ממש נחבטת מדי פעם. הסוויפט מדורגת שניה בנוחות, קרובה לקליאו אבל מעט עדיפה עליה בזכות טיפול עדיף בשיבושים קטנים. אולם גם היא מאבדת עשתונות מול שיבושים "רעים", ומתמודדת פחות טוב עם בליטות בכביש. הפיאסטה הייתה הנוחה ביותר מבין השלוש בפער גדול, מתמודדת טוב יותר, ובכלל, עם שיבושים מכל הגדלים. גם מחוץ לעיר הקליאו לא מרשימה על כביש משובש. היא אומנם מרוסנת היטב על כביש גלי, אבל שיבושים חדים מכל הגדלים לא מסוננים טוב מספיק בדרך אל הנוסעים. היא סובלת גם מרעשי רוח, שבאופן מוזר היו בולטים בהרבה בצד הנהג. הסוויפט זוכה לציון נוחות דומה לשל הקליאו מחוץ לעיר – היא קצת יותר טובה על שיבושים קטנים, אבל זזה יותר על גלים. היא גם מעט שקטה יותר מהקליאו. אבל גם כאן הפורד מתייצבת בליגה משלה מבחינת נוחות, מעלימה לחלוטין את מרבית השיבושים, עם רמז קל בלבד של מחסור בשיכוך החזרה על גלים גדולים. העובדה שהיא הייתה השקטה ביותר היא כבר בונוס.
 
 
סוזוקי סוויפט
 
אנחנו אוהבים מכוניות שמתנהגות בכביש המפותל, ובסופרמיני אנחנו גם מצפים/מקווים למצוא רכב שיהיה חביב לנהיגה. הסוויפט היא הפחות מהנה לנהיגה מבין השלוש, אומנם ההגה שלה הוא הטוב ביותר וחוליגאנים (בסוויפט?!) יעריכו את נכונותה לכשכש בזנב. אבל התגובה שלה להפניית ההגה פחות זריזה משל שתי האחרות והמתלים שלה מגיעים לקצה יכולתם מהר יותר. הוסיפו לכך את הצמיגים הצרים ביותר ואת המנוע החלש יותר, ותבינו מדוע היא דורגה אחרונה בסעיף הזה, למרות יכולת מכובדת בפני עצמה. במקום השני מתייצבת הקליאו. המתלים שלה מתמודדים היטב עם עומס גבוה, והיא מעניקה תחושה בטוחה ונטועה. המנוע חזק מספיק לדבר עבירה, והזנב ישמח להדק קו בעזיבת דוושה. היא גם היחידה מהשלוש עם תפעול ידני נוח לתיבה (לא נוח בפיאסטה, לא קיים בסוויפט). ההגה מעט קל מדי ביום-יום, אבל מקבל משקל תחת עומס, ולא מפריע בנהיגה דינאמית. לקליאו turn-in טוב ונראה שהיא ממש שמחה להיכנס לפניות. הפיאסטה הייתה הדינאמית ביותר כאן. אומנם יש לה קצת יותר זווית גלגול, וניצן פחות התחבר להגה שלה (בניגוד לשאר הבוחנים), אבל המתלים עובדים מצוין גם בכביש גלי, ובכביש סלול טוב כמו סדום-ערד היא מרשימה עם turn-in מצוין, והתנהגות ניטראלית וצפויה. המנוע מצוין גם כאן, ומצב הספורט בתיבה עובד יפה, מחפה במשהו על התפעול הידני המסורבל.
 
 
 
 
מיני-סופר
אנחנו מצפים מסופרמיני של היום שתדע להציע הרבה – שתוכל לשמש כרכב שני במשפחה או כרכב ראשון לצעירים; שתהיה נעימה ומעוצבת; בטוחה וחסכונית, וכן, גם בעלת התנהגות צעירה ומהנה. מול הדרישות הכבדות הללו הסוויפט, הקטנה היפנית הנבחרת שלנו, מרימה ידיים ראשונה ומסתפקת במקום השלישי. תא הנוסעים מרגיש קצת מיושן, הנוחות ממוצעת בלבד וכך גם הביצועים, ולזכותה עומדת בעיקר צריכת הדלק המעולה. בין הפיאסטה לקליאו הבחירה כבר פחות פשוטה. הקליאו היא בפירוש סופרמיני מרשימה ביותר – העיצוב יפהפה מבחוץ ומבפנים, רשימת האבזור ארוכה ויחידת ההנעה טובה. אולם עניין הנוחות עומד לה לרועץ, ולא רק ביחס למוניטין הנוחות של היצרן. עם מתלים נוחים יותר, היא הייתה מנצחת במבחן הזה באופן חד-משמעי, אך לנו קשה להשלים עם הטיפול הנוקשה שלה בכל כביש שלא סלול למשעי. אם התאהבתם בה (ויש במה) קחו נסיעת מבחן בדגש על נושא הנוחות. בסוף היום, למרות שהיא פחות מרשימה במבט ראשון, הפיאסטה אוספת נקודות לאורך כל המבחן, ומנצחת בזכות הנוחות והשקט העדיפים משמעותית, עם יתרון קל גם בגזרת המחיר.
 
*תודה למתחם שרונים על העזרה הרבה בצילומים

34 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 34
    איכות האתר

    האתר הזה ממש מעצבן.
    כל כמה שניות קופצת פרסומת שמכסה את כל המסך כמעט.
    כמו כן, כל כמה שניות אחרות הכתבה קופצת להתחלה.

    04.06.15 | 21:01אורי

  • 33
    אל תקנו סוזוקי

    את תעשו את הטעות שעשיתי כשנכנסתי לחנות של סוזוקי והזמנתי רכב.
    מלא הבטחות עד ששלמתי את הכסף.
    אחרי זה - אוסף של שקרים והבטחות סרק ועוד יתפלאו למה אתם לא מרוצים.

    16.01.15 | 07:02ע.ל.

  • 32
    מבחני רכב

    למה אתם חושבים שמה שמעניין אותנו זה אותה נסיעה פסכית שאתם מצאים די די די מבחן רכב זה להגיע מנקודה א ל ב

    26.04.14 | 12:48כהן מאיר

  • 31
    לא מבין את הסוויפט-אין לה מקום בהשוואה

    אם כבר לקחת יפנית , אז לקחת את היאריס שאוכלת אותה בלי מלח או את הג'אז. הסוויפט רכב בינוני מדי ויקר
    היאריס עדיף בכל פרמטר ,שלא לדבר על הגאז, שבמחיר הזה ניתן לגרד היברידית במבצע

    21.04.14 | 16:42א

  • 30
    אל תאמינו לכתבות קניתי קליאו חדשה והיא כבר שבוע שלם במוסך

    אל תאמינו למומחיות השירות של רנו ולא ללוגו "לא רואה מוסך" נסעתי סה"כ 2000 ק"מ והיא כבר שבוע במוסך ולא מוצאים את התקלה.

    09.02.14 | 16:29משה

  • 29
    סזוקי עבודה בעינים

    אני לא סולח לעצמי איך התקרבתי לחברה הזאת לכן נדרתי נאדר לעולם לא עוד סזוקי

    29.11.13 | 21:28אמיר מצלאל

  • 28
    למספר 21

    זה היה סזוקי גרנד ויטרה וחבל שהיתה


    נ.ב. עכשיו יש לי פורד פוקוס וזה אחלה רכב
    (לא כמו סזוקי)

    07.09.13 | 22:41מגיב מספר 15

  • 27
    רנו קליאו 0.9 החדשה

    מכונית נפלאה , נדהמתי מהמנוע , תחושה של מכונית ספורט בתוך סופר מיני , העיצוב ( שחור עם פסים אדומים ) מהמם , צריכת דלק עד כו 1/15.5 צפוי להשתפר , בפירוש ובלי ספק הסופר מיני הידנית מספר 1 היום בארץ .

    03.09.13 | 15:23קניתי רנו קליאו 2013 0.9

  • 26
    נתוני הרוחב והאורך כמדד למרחב פנימי

    נתון הרוחב שהיצרנים ומרבית עיתונאי הרכב מתייחסים אליו הוא רוחב המכונית. זה מטעה מכיוון שהרוחב המעשי הוא בעצם רוחב הספסל האחורי. בפיאסטה 120ס"מ, בקליאו 122 ס"מ ובסוזוקי 125 ס"מ. לכן הסוזוקי אכן נתנה לבוחנים תחושה של רחבה יותר. גם מדידת בסיס הגלגלים לא תמיד משקף את אורך המרחב הפנימי. הנתון הנכון הוא מרחבי הרגליים. בפיאסטה 53 ס"מ מלפנים ועוד 22 ס"מ מאחור שזה סך של 75 ס"מ; ואילו בקליאו ובסוזוקי 51 ס"מ מלפנים ו-21 ס"מ מאחור שזה 72 ס"מ בסה"כ. לכן הפיאסטה נתנה תחושה של מרחב גדול יותר. מסתבר שהתחושות משקפות את המציאות כשיודעים לאילו נתונים להתייחס.

    02.09.13 | 00:55רואה בכוכבים

  • 25
    רנו ופורד הם רכב לצעירים. מי נוהג בסוויפט? סבתות סניליות או רוסים   ל"ת

    ללא תוכן

    01.09.13 | 07:06זה אומר הכל

  • 24
    בנוגע לרנו 0.9

    מה המחיר שהם מציעים ? והאם אפשר להתגמש איתם

    01.09.13 | 03:12שי

  • 23
    מדובר ב 3 מכוניות שונות בתכלית

    אם מה שחשוב לכם זה חיסכון אמינות ושמירת ערך (נוחות סבירה וכוח סביר) לכו על הסוויפט
    אם העיצוב החיצוני מעניין אתכם יותר ואתם מוכנים לשלם בצריכת דלק/ירידת ערך/מוניטין אמינות בעייתי לכו על הרנו
    הפיאסטה היא סוג של פשרת אמצע ביניהן..

    01.09.13 | 02:20בעל סוויפט ידנית

  • 22
    קליאו 2013 החדשה

    ברשותי קליאו 0.9 ידני טורבו,הפתעה ...למה עלות הרכב לא בשמיים ותמורה גבוהה, והרגע חזרתי מביקור משפחתי בירושלים:הרכב עלה את שער הגיא כמו גדול תאמיני לי ב115 קמ"ש (עם מיזוג)ונוסע כמו גדול,כאשר התנועה עמוסה הלאה גם במרצדס אתה מאיט וזוחל,לי אישית היה מהנה לנהוג ביומיים האחרונים,צריכת הדלק הלא מדויקת מהקריה הלוך ושוב להר גילו מד הדלק קצת מתחת לרבע מיכל.זוהע חוות דעתי האישית וללא כל אילוצים .

    31.08.13 | 21:42יונה

  • 21
    מספר 15 הטרדן

    בכל אתר רכב אתה "בוכה" על הסוזוקי שהיתה לך וחבל שהיתה...אולי תספר סוף סוף מה קרה ועם איזה דגם היו לך תקלות ?

    31.08.13 | 21:25עופרה

  • 20
    לא לקנות סוזוקי בשום אופן רק בגלל היבואן עם השירות הכי גרוע בארץ!!   ל"ת

    ללא תוכן

    31.08.13 | 20:59חברת מכשילי תנועה

  • 19
    15 מאיפה הבאת את זה? סוויפט סופר אמינה

    ברשותנו סוויפט בת 6. האוטו מעולם לא טופל מלבד שוטף + בלמים + פעם אחת מצבר. זהו.רכב סופר אמין שומר על ערכו. צריכת דלק מצויינת.

    31.08.13 | 17:55יהנותן

  • 18
    בקשר לשאלתי ב17

    חשוב להתייחס לרמת שכירות ירידת ערך ומחירי טיפולים

    31.08.13 | 17:44שי

  • 17
    איזה רכב מהשלוש עדיף בידניות???

    שאלה חשובה מתלבט בין השלוש בידניות חשוב להבהיר שאני הכי מתלהב מהפיאסטה ושאני מתעניין בדגם המאובזר מאיילון מוטורס ולא מדלק מוטורס אשמח לתשובות בהקדם תודה!!

    31.08.13 | 17:42שי

  • 16
    מה עושה פה הסוזוקי? זאת מכונית מיושנת שתוכננה לפני 15 שנה עם עיצוב חדש   ל"ת

    ללא תוכן

    31.08.13 | 08:36נראית כמו אלטע זעכן ליד 2 האחרות

  • 15
    סוזוקי זיפט?!! לא להתקרב בשום מחיר! סוזוקי מלאים בתקלות שהיבואן מסרב להכיר בהן

    ימרחו אותכם במוסכים עד שהאחריות תיגמר ואז תתקנו ה-כ-ל על חשבונכם

    31.08.13 | 08:33היה לי סוזוקי וחבל שהיה!

  • 14
    מה עם הפולו, האיביזה והפאביה, או אחת מהן? מהעוד שבמחיר

    שלהן אתה מקבל סיאט טולדו, או סקודה ראפיד....הזוי לבחור בפיאסטה.

    31.08.13 | 01:07רוני

  • 13
    נרא שכותב מס' 12 צודק - שכחנו בכלל מהספייס ורסו   ל"ת

    ללא תוכן

    30.08.13 | 22:24א.

  • 12
    במחיר זה המנצח הוא....טויוטה ספייס ורסו. אין מה להשוות בכלל!   ל"ת

    ללא תוכן

    30.08.13 | 21:34רן

  • 11
    הפיאסטה מדהימה

    אני עם הפיאסטה החדשה חודש, ואין לי מילים. כל מילה בכתבה בסלע. רכב מהיר, דינאמי וכיפי. ואפילו יחסית חסכוני.
    רק דבר אחד מפריע, רעשי המנוע שקולם נוכח בהאצות. אבל חוץ מזה, ממש מרוצה

    30.08.13 | 21:08נהג ישן

  • 10
    יש בעיה למתחרות בקטגוריה

    זה לא משנה עד כמה הן טובות, ובאילו תחומים מתעלות מעל הקליאו, כאשר רק בגלל העיצוב של הקליאו החדשה, היא כל כך מפתה שקשה בכלל לבחור ברכב אחר. כן, אני מודה, לא אוהב אירופאיות ככלל בגלל אמינות מפוקפקת ושמירת ערך גרועה, אבל החדשה של רנו מבחינת עיצוב נתנה לי כזו סטירה מצלצלת שאפילו לא מסוגל לחשוב על לרכוש מכונית אחרת.
    וכן, עיצוב זה חלק ממש לא מבוטל ממסכת ההחלטות ברכישת רכב חדש - רוצים להרגיש מיליון דולר והעיצוב זה פשוט עונה לנקודה הזו הכי טוב שיש.
    כמו כן, אין שום משמעות לבחינת מכוניות שכאלו בגרסאות של 100-110 אלף ש"ח, זהו מחיר קרוב מדי למשפחית מלאה ולכן אף אחד (כמעט) לא ירכוש אותן.
    המכוניות הללו נותנות עלות תועלת נכונה וכדאיות לרכישה, כאשר הן עולות סביבות 75 אלף ש"ח ואלו גרסאות הבסיס. לפיכך אוטו, לכו לעשות את המבחן שבאמת רלוונטי לשוק הישראלי.
    אני מחזיק רכב ראשי במשפחה טויוטה קורולה 2013. הייתי שמח לרכוש רכב שני לנסיעות הצנועות שלי במחיר רצפה = גיר ידני ב- 75 אלף ש"ח.
    ובבקשה לא למדוד צריכת דלק בנסיעה מאומצת שלא אומרת כלום זולת מקסימום המרת דלק לכח בנסיעת מסלול, אלא רק בנסיעה נורמטיבית יומיומית כי רק זה רלוונטי בתכלס.

    אגב, F15 שותה יותר דלק מ- F16 בנסיקה לשמים כי יש לו בדיוק פי 2 מנועים. זה אומר שהוא יותר זללן דלק ?
    מה שחשוב זה הטווח שכל ליטר נותן למטוס וזה במהירות שיוט אופטימלית עבורו. אז במטותא מכם, עשו אותו הדבר ברכבים - תהיו בבקשה מקצוענים.

    30.08.13 | 19:25א.

  • 9
    מגיב 7 חי בללה לנד   ל"ת

    ללא תוכן

    30.08.13 | 17:41שולץ

  • 8
    ל-4. נקודות התייחסות

    אז שכחת לציין שהמנוע שמגיע עם הגיר הידני הו 1.25 ליטר בלבד. למרות שהוא ידני, לצפות מהרכב הזה לביצועים זריזים וכוח זו פשוט ציפייה לא רציונאלית.
    שנית, מדיניות היבואן, דלק מוטורס, התחילת דרכה, היא לתת איבזור "עשיר" יחסית למתחרות בכל דגם ומחיר, ביחס למתחרים. ועדיין להיות תחרותיים במחיר.
    אני מזכיר לך שבמדיניות שלהם, הם הורידו פעמיים את המחירם בארץ לכלל היבואנים:
    1. במכוניות "מנהלים" 2.0 ליטר, עם ה-626 ואחר כך ה-6. וכך עם ב.מ.וו ומכוניות היוקרה.
    בכל המקרים הללו, הם סרבו להכנס לסחרור "ההזמנות הפרטיות" של תוספות כאלו ואחרות.
    אז מדוע לקרוא לאנשי המכירות שלהם בשמות?
    חבר שלי החליף רכב [מיצובישי] ורצה לקנות מאזדה. הם אמרו לו מיד, לגבי טרייד-אין, שהם לא מתחרים התחום, ואצל אחרים, יקבל יוצתר. מה רע בזה? [בסוף הוא החליף ךמיצובישי שנתנו לו מחיר מחירון לאוטו הישן]
    מה הם תריכים לעבוד על לקוחות העיניים? זו הסחורה. לא קיבלת מה שציפית? למה קניתה? מה אתה ילד?
    אתה מזכיר לי את אלפי נישראלים שבשנתיים נאחרונות לא טרחו ללכת לקחת ערכות מגן, למרות הפירסומים ותיזכורות, ועכשיו באים בטענות לממשלה ופיקוד העורף? חוסר האחריות הוא שלהם, לא של הממשלה.

    30.08.13 | 17:19אא

  • 7
    הסוויפט היא המכונית הטובה ביותר כאן

    היא בגודל הנכון לסופר מיני, מתוכננת ומעוצבת היטב ולא חסר לה דבר. הקליאו מכוערת ברמות וגדולה מדי בשביל להיות סופר מיני (גדולה רק בחוץ ז"א), הפיאסטה סתם מכוערת, צפופה ומתוכננת בטיפשות. וזה עוד לפני שהגענו לאמינות הבעייתית האופיינית לשתי האירופאיות. הסוזוקי מובילה בגדול בלי ספק בעניין זה.

    30.08.13 | 15:58תוצאת המבחן לא נכונה

  • 6
    1 ו 2 נתנו כאן את התגובות הכי מעניינות ונכונות   ל"ת

    ללא תוכן

    30.08.13 | 15:28,unr

  • 5
    יש לי קליאו כזאת וכרגע אחרי 3 תדלוקים

    כבר שביצעתי, היא צרכה 15 ק"מ לליטר עם מזגן 50% בעיר, וזה אמור להשתפר עוד בחודשים הקרובים.. עלק 8.9 ק"מ לליטר... מערכת אוטו, אתם פשוט לא צריכים לתת נתוני צריכה על מכוניות מוגדשות כי אתם לא מסוגלים לא להדביק את הדוושה...

    30.08.13 | 14:29גדי

  • 4
    נקודת התייחסות מבעליה של פיאסטה ידנית חדשה בקרב אבוד נגד היבואן:

    אז ככה.
    האוטו באמת ראוי לכל המחמאות שנאמרו עלין אבל קצת מרגיש לי חלש מדי לפעמים. ועל עקיפה אם מזגן עובד עדיף
    לא לחשוב אפילו.
    הרכב מרגיש יחסית מאד "בוגר ובשל" ונותן הרגשת נסיעה של רכב משפחתי גדול יותר.
    החלק התחתון של הלוח שעונים באזור המזגן מרגיש קצת צעצועי וגורם להנחתה מסויימת במראה הכללי.
    הבעיה הגדולה של הרכב נעוצה דווקא אצל היבואן וגישתו
    העצלנית והאנטי שיווקית.
    רבות דובר על התנהלות היבואן הזה שדואג להיכשל במינימום בכל פעם מחדש וחבל. הגיע הזמן שיחליפו את צוות השימפנזות שמקבל החלטות שיווקיות בצוות של אנשים עם תואר אקדמאי במנהל עסקים ושיווק לכל הפחות.
    ההתנהגות של היבואן מעורר התקוממות בגישתה האנטי נגד
    אותם הקונים שמפרנסים אותם,פשוט לקרוא ולהתעצבן כל פעם מחדש:
    רמת גימור-היבואן המנוול מאלץ אותי לנסוע ברמת נמוכה
    ו"מעניש" אותי על עצם בחירתי בגיר ידני.
    ביקשתי לשלם על רמת הגימור הגבוהה מכסי אבל זה כמו
    לדבר עם הקירות.
    "המתנות"- מראת קוברה עם GPS "מת" של אייגו.
    זה לא GPS אינטראקטיווי חי כמו וויז ולכן הוא שימושי כמו
    טישו משומש..שקול להרכבת נגן קלטות בימינו...
    לעג לרש בהתגלמותו. מה אני אמור לעשות
    עם המראת GPS המטופשת הזו? לתלות עליה דיסק של בי"תר?
    מצלמת רוורס? עולה 5$ בדיל אקסטרים...תודה ענקית...
    קבלו מדליה לתפארת מדינת הגמדים.
    מערכת-ברוב הארצות שהפיאסטה משווקת הלקוח יכול לשדרג את המערכת חוץ מדלק מוטורס המנוולים כמובן.
    הצעתי לשלם אלף פעם על שדרוג!!לא ביקשתי מכם מתנות.למה לעזעאזל אני צריך לקנות את המערכת סוני שאני רוצה באנגליה ולהביא אותה משם באופן אישי?!
    ולמרבה הטמטום צוות השימפנזות של דלק מוטורס עוד השמיט בטעות את צילום המערכת לקטלוג. אם הלקוח כבר בוער מכעס ותסכול אז היבואן ישפוך עליו עוד דלק...
    אני בטוח שהגישה המחורבנת של דלק מוטורס הבריחה מהם
    לקוחות רבים ועוד תבריח לקוחות רבים גם בעתיד.
    מכיוון שאצלי אהבת הנהיגה ותכונות הניהוג בעדיפות עליונה קניתי את הרכב ביודעין למרות העוולות הידועות שנהוגות אצל היבואן הכושל והמחורבן דלק מוטורס.
    חבל שרכב כל כך טוב נפגע ע"י היבואן שלו.
    מר תשובה היקר.אני מקווה שקראת את הפוסט הזה ואולי
    תתחילו להתנהג כמו יבואן רכב מערבי ולא ע#בי.

    30.08.13 | 14:03ע

  • 3
    במבחן דומה בחו"ל הקליאו הייתה מהירה משמעותית

    אז או שאתם לא יודעים לצאת מהמקום ...או שהייתה לכם בעיה במכונית או שהיבואן של פורד התחכם ושם צ'יפ שרכב המבחן ...כמו שרבים בוודאי עושים .

    30.08.13 | 13:46ירדן

  • 2
    מכנית כאלה קונים רק ידני

    יותר כיף , חסכני ואמין וכבונוס גם יותר זול.

    30.08.13 | 11:50טל

  • 1
    המבחן היותר מעניין

    הוא השוואה של מכוניות הבסיס הידניות לשלוש אלו.
    מקווה שתערכו אחד כזה צוות אוטו היקר

    30.08.13 | 11:22a

רנו קליאו האצ'בק

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)