וולוו קונספט קופה
בשנים האחרונות, השקיעה וולוו מאמצים רבים במטרה להתנער מהמוניטין של עיצובים משעממים ומכוניות אפורות. והיא עושה עבודה טובה, שבמידה מסוימת הגיעה לשיא חדש עם ה-V40, שהוצגה בשנה שעברה. כעת, עושה רושם שהיצרנית מוכנה לשלב הבא, כשהיא ממשיכה לחשוף בפנינו את העתיד של שפת העיצוב והתפישה הטכנולוגית שלה. את תחילת הדרך מייצגת וולוו קונספט קופה (Concept Coupe) – מכונית תצוגה חדשה, ראשונה מתוך שלוש שמתוכננות לתקופה הקרובה. היא תוצג בתערוכת פרנקפורט, שתיפתח בימים הקרובים.

מכונית הקופה המרשימה הזו היא, כאמור, הטעימה הראשונה מסגנון העיצוב הצפוי בדגמי היצרנית השוודית בשנים הקרובות. לא קשה למצוא פה דמיון למה שהכרנו מוולוו עד כה, לפחות בחזית המכונית. צורת הפנסים, סמל היצרנית הנמתח על הגריל המוכר ויש שיאמרו (ולא בצדק) שגם הצבע האפור – כל אלה לא משאירים מקום לספק באשר למוצאה של המכונית. את העבודה משלימים פנסים צרים (ופחות אופייניים ליצרנית) בצורת C מאחור, ושילוב של זוויות חדות עם קווים עגלגלים לאורך המכונית. תא הנוסעים מייצג גם הוא את העתיד לבוא, והוא גם משדר את תחושת הפרמיום הנדרשת. בכלל, כבר שנים שוולוו מחזיקה בחברות קבע בקרב יצרניות הפרמיום, והעיצוב של מכונית התצוגה החדשה רק מחדד זאת.
וולוו מציגה: כיוון חדש בעיצוב (וידאו)
צילום: מנהל

חוץ מהעיצוב הנאה, הקונספט קופה מהווה גם דוגמה לטכנולוגיית הפלטפורמה המודולרית של וולוו שנקראת, בקצרה, SPA (ר"ת של Scalable Product Architecture). אם כבר מדברים על עתיד החברה, הרי שהטכנולוגיה הזו תשמש את כל דגמי החברה בשנים הקרובות. אל הטכנולוגיה החדשה תצטרף מהפכת המנועים המתוכננת, עליה סיפרנו לכם לאחרונה.

וולוו קונספט קופה, כפי שהזכרנו קודם, היא הראשונה מתוך שלוש מכוניות תצוגה שיוצגו בתקופה הקרובה. אלו, כך היצרנית, מהוות שלבים בדרך להצגת דור חדש של וולוו XC90 הוותיק. כלומר, הפלטפורמה תוכל לשמש את כל היצע הדגמים של החברה – מהקופה הספורטיבית (שכלל לא ברור אם תיוצר – ואם לא אז חבל) ועד לרכב הפנאי המגודל.