נתת לנו Like ב-Facebook?

שברולט אימפלה: מבחן דרכים - אוטו

אוטו משפחתיות גדולות/מנהלים

שברולט אימפלה: מבחן דרכים

23.09.13 אלי שאולי |   צילם: מערכת אוטו

בארצות-הברית שברולט אימפלה היא מכונית מרכז שדה, בארץ מדובר במכונית עם הרבה גודל ומעט מתחרים

23 תגובות | תגיות: שברולט, אלי שאולי, מבחן דרכים, שברולט אימפלה, אימפלה

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
כמה מתחשבים חבריי למערכת. כדי לרכך את הלם החזרה לישראל, הם דאגו להציב בחניית ביתי, פחות מיממה אחרי שחזרתי מארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, מכונית מדגם שפגשתי כמעט בכל חניון, כביש או מוטל בהם ביקרתי בשבועות האחרונים – שברולט אימפלה.
 
 
שם קוראים לזן הזה מכוניות Fullsize – גודל מלא בתרגום חופשי – רומזים שזו המידה הנכונה למכונית באמריקה, וכל מה שפחות הוא בעצם קטן. אלו עדיין מכוניות הנוסעים הנמכרות ביותר בארצות-הברית, כולן פותחו בייחוד עבור אמריקה ובניגוד לאיך שהן נתפשות אצלנו, שם הן אינן יוקרתיות.
 
האימפלה, שנולדה ב-1957 וחזרה לחיים בשנות התשעים, נשאה באופן מסורתי את תואר ה-Fullsize. אבל הדור הקודם היה קרוב מדי למאליבו, לא זכה להצלחה וכיכב בעיקר במגרשי חברות ההשכרה.
ולכן לדור העשירי, שהוצג ב-2012, החליטה שברולט לתת מיצוב ברור יותר – הוא גדל, בעוד שהמאליבו קטנה. המיקוד החדש הוא אחת הסיבות שהאימפלה חוזרת לארץ, אחרי שנים של היעדרות. אבל אם בארצות-הברית היא הרגישה סטנדרטית, כאן, עם 511 ס"מ, זו אחת המכוניות הגדולות בשוק והיא אפילו ארוכה מביואיק לה-קרוס עמה היא חולקת בסיס משותף.

פנים חדשות
אבל הרושם הראשון הוא לא מהגודל, אלא מהחרטום הכוחני אשר מציג דמיון לקאמארו, עם מראה "רע" ואגרסיבי. החזית משכיחה את העובדה שמהצד האימפלה פחות מיוחדת, למרות החישוקים המגודלים (19 אינץ'). היא מראה שהג'נרל למד שמכונית דגל של שברולט צריכה אופי, ולא יכולה להסתפק במראה מנומנם.

אמריקה
המושבים וההגה שזזים עם פתיחת הדלת (ומשום מה לא תמיד חוזרים למקומם) ותאורת פנים מעניינת בדפנות, רומזים מיד עד כמה ארוכה ואמריקנית רשימת הציוד. אלא שבניגוד לעבר, גם האיכות של מרכיבי הפנים טובה ונעימה. העור הנאה, שנעזר בתפרים חומים במושבים ומגיע עד לכיסוי המחוונים ומרכז סביבת הנהג, מסייע לייצר תחושה עשירה. כך גם הצג הגדול ושופע האפשרויות.
 
 
 
כרגיל בשברולט, לא ברור אם מישהו חשב עד הסוף על תפעול וחיווי המערכות. כך מערך המיי-לינק (מולטימדיה/שמע) שנראה כמו חידת מבוך, האפשרות לתפעול ידני לתיבה בראש הבורר, מתג ניתוק בקרת היציבות בין לחצני אוורור וחימום מושבים, וכך החיווי הקולי או הוויזואלי של חלק משפע מערכות האזהרה הבטיחותיות (רכב בשטח מת, סטייה מנתיב, תנועה צולבת מאחור, קרבה מסוכנת לרכב שמלפנים). אפילו העובדה שיש מפתח נשלף רגיל, למרות מערך חכם עם לחצן התנעה ופתיחת דלתות אוטומטית, מעלה חיוך. מה אפשר לעשות איתו?
 
רגע לפני לחיצה על לחצן ההתנעה, אני מסתגל לתנוחת הנהיגה. היא אמנם אמריקנית משהו (הגה קרוב, דוושות רחוקות), אך גם צנועי מידות כמוני לא יתקשו לייצר משהו סביר בעזרת אפשרויות הכיוון החשמליות (כולל ההגה). מאידך, הראות לאחור מצומצמת (אז מה אם יש מצלמה) ולמראות הצד כיסוי לא מספק. יחד עם העובדה שהאימפלה מרגישה מאוד גדולה זה יוצר בעיר תחושה מגושמת. מאחור יש מרחב מצוין לרגליים (פחות לנוסע במרכז) וקצת פחות לראש. תא המטען פשוט ענק.
 
 

הרבה סמ"ק
השפע האמריקני ממשיך גם ליחידת הכוח מרובת הצילינדרים (V6) ורבת האון. גם בעידן המנועים הקטנים והמוגדשים האמריקנים עדיין מעדיפים סמ"קים – 3,564 מהם אם לדייק – והמון כוח (305 כ"ס) ביחס למקובל. אבל יחסי העברה ארוכים בתיבה (6 הילוכים), העובדה שהמנוע מגיע לשיא המומנט ב-5,200 סל"ד גבוהים והשאיפה לחסוך בדלק, אומרים שכאשר אני יוצא מהחנייה האימפלה אינה מרגישה חזקה במיוחד. אבל מינון קצת יותר נדיב מרגל ימין והתמונה משתנה. המנוע מתעורר ומייצר זינוק אגרסיבי וגרגור בשרני ומציג חיבה לטורים גבוהים (הוא יכול להגיע ל-7,300 סל"ד). וזה סיפורה של האימפלה. רגל כבדה תהפוך כל עקיפה למשחק ילדים מהנה. זה אתגר לא פשוט לצמיגים הקדמיים, אבל הם מסתדרים עם זה – רוב הזמן. חטיבת הכוח לא רק שרירית, אלא גם נעימה, גם אם התיבה לא תמיד זורמת מספיק ובעצירות ממהירות בינעירונית יכולה לנקוש באופן לא נעים. כדי לחסוך בדלק תצטרכו רגל קלה ואז ניתן לראות גם 11.5 ק"מ לליטר בשיוט. בכל צורה אחרת תיהנו יותר, אבל תרשמו בקלות 7.5 ק"מ לליטר. לא מרשים, אך גם לא רע למכונית כה גדולה. תנועה עירונית תביא תוצאות פחות מחמיאות.

לא ספורט
למרות הכוח והמראה, האימפלה אינה ספורטיבית. מאפייני התנהגותה מזכירים את שוק היעד, אם כי עדיפים ממה שהכרנו בעבר. בייחוד מדובר בהגה, שלעיתים נראה שהקשר בינו לבין הצמיגים מקרי. הוא משלב מהירות וחוסר דיוק שדורשים השגחה בכל מצב. ההגה מסתמן כמגרעת העיקרית בתחום, כי למרות שהאימפלה אינה מרגישה יציבה במיוחד על גלים, עדיין ריסון תנודות המרכב סביר ופחות אמריקני מהצפוי. היא לא מתנדנדת כספינות של פעם, וגם הנטייה להרחיב קו אינה מוגזמת כל זמן שמינון המצערת הגיוני. עוד צד אמריקני הוא הבלמים הנרפים וחסרי התחושה שמתעייפים מהר.
גם מאפייני הנוחות אמריקניים – האימפלה לא מסתדרת כל כך טוב עם שיבושים גדולים בעיר, אולם באחו היא משתפרת (למרות שגם שם יכולות מהמורות גדולות להפתיע). ובכלל ביחס למידות הצמיג היא עדיין נעימה. חבל שרעשי הכביש בולטים.
 
 

לגיטימית
שברולט אימפלה תתאים בבירור לחובבי הז'אנר, שמחפשים אמריקנית אמיתית, עם ניחוח של פעם אך ללא אוסף המגרעות. ככזו, היא עשויה לרשת או לגזול לקוחות מהלה-קרוס. אין לה את הרהיטות והעידון של מכוניות יוקרה אירופאיות, אבל יש לה אבזור שופע ואיכות נאותה, שיחד עם תחושה שרירית הופכים אותה למכונית לגיטימית. וזהו צעד לא מבוטל.
  • נתונים טכניים
  • שברולט אימפלה
תצורהV6
נפח מנוע3.6 ל'
סוג מנועבנזין הזרקה ישירה
הספק305
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX.
בסיס גלגלים284 ס"מ
אורך511 ס"מ
רוחב185 ס"מ
גובה150 ס"מ
מהירות מרבית0 קמ"ש
0-100 ש'6.8 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר249,900 ש"ח

23 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 23
    החל מ - 26,000$ בארה"ב

    כל מילה מיותרת

    21.10.13 | 23:16כאן 62,000$

  • 22
    זה בדיוק מה שאנחנו אומרים   ל"ת

    ללא תוכן

    15.10.13 | 17:56לאחד שמבין

  • 21
    אחד שמבין

    ליהירים שכותבים כאן, כאילו יש להם מושג כמה הרכב עולה בארה"ב, אז אנה גשו לאתר האינטרנט של שברולט ארה"ב וראו שאת דגם ה- LTZ הכי מפואר ומאובזר מוכרים שם ב- 36 אלף דולר, וזהו בדיוק הדגם שמביאים לארץ ועולה לצרכן 250 אלף ש"ח. היבואן UMI רוכש את הרכב מהיצרן בארה"ב ב- 27,500$, שהם 76% מהמחיר הצרכן, ואחרי הובלה, ביטוח הובלה, תשלום 83% מס בשערי ישראל, תוספת רווח (היבואן צריך להרוויח משהו נכון) ובנוסף גם 18% מעמ על הכל (גם על הרווח של היבואן), הרווח שנותר לו באמת מזערי למדי
    ואינו מספק תמורת ה 100-200 יחידות צנועות שהיבואן ימכור כאן בשנה. למי שמעוניין לדעת, רווח היבואן על דגם ה LTZ שנמכר בארץ ב- 250 אלף ש"ח, הוא בדיוק 33 אלף ש"ח. תמחור מאד הוגן לטעמי, ורווח שאינו מכסה את מלוא הוצאות היבואן שמסביב. רק לשם השוואה, יבואן טויוטה שהביא לארץ את הקורולה GLI שלי, מרוויח 21 אלף ש"ח לכל יחידה בשעה שמחירה לצרכן רק 130 אלף ש"ח, והוא כידוע מביא מעל עשרת אלפים יחידות ממנה בשנה. שימו לב להבדל וכמה יבואן רכב משפחתי מרוויח ליחידה כפול כמות יחידות רבה, לעומת רכב יקר שנמכר בבודדות. תמחורה של האימפלה בארץ יותר מראוי בדגם LTZ. עבור דגם ה LT "הפשוט", באמת מחיר 219 אלף ש"ח אינו ראוי והיה אמור לעמוד על לא יותר מ 190 אלף ש"ח. יש לכך סיבה: זהו דגם שמיועד לשוק הליסינג והמחיר מחירון הגבוה שלה באעל מנת לתמוך בהנחה גבוה מאד לשוק הליסינג. צרכנים פרטיים אינם רוכשים דגם LT בסיסי שמחירו בארה"ב סביבות 27 אלף דולר בלבד.

    07.10.13 | 21:35א.

  • 20
    17 אתה עובד umi נכון?

    מה הקשר בין מה שאני כתבתי למה שאתה כתבת?

    06.10.13 | 05:09YAN

  • 19
    כן! זה מאוד מעצבן!

    MSRP $26,725

    03.10.13 | 13:36ל-18

  • 18
    אני מבין שרוב אלו שכותבים כאן הם לפחות מהנדסי רכב, פיסיקאים ונהגי פורמולה 1

    המחיר של שברולט לא מוצא חן בעינכם זה בסדר גמור, אל תקנו. כל אחד שיקנה מה שבא לו. אבל בלי הכפשות ובטח לא להמציא או לכתוב עיוותים. אגב אם בארצות הברית הכל יותר טוב והרכבים יותר זולים סעו בכיף לגור שם. פה זה לא ארצות הברית למי שהתבלבל אל תנסו להשוות מחיריםלכאן זה לא עובד כך. תהנו ממה שיש לכם

    02.10.13 | 20:28נהג

  • 17
    ל16 YAN- אני מבין מדבריך שאתה שייך לאצולה נכון ? רכב בפחות ממיליון שח אתה לא קונה

    נראה לי שאין לך מספיק כסף אפילו לאוטו שנת 1991. רגע הצלחת לקבל רשיון נהיגה בגיל 12 ? אם כן, אתה גדול!

    02.10.13 | 20:16נהג

  • 16
    פחחחח 250 אלף?

    החל מ24 אלף דולר (פחות מ90 אלף שח) רכב של פועלים ועובדי דואר בארהב... לא להתקרב...

    30.09.13 | 18:01YAN

  • 15
    14 היקר: כאשר אני שומע את המלים "היברידי" ו"חסכון   ל"ת

    ללא תוכן

    26.09.13 | 05:39רמי

  • 14
    מחיר מטורף יחסית לאוטו בינוני

    זה מעצבן שמכוניות אמריקאיות שנחשבים נחלת העמכה בארהב נמכרים בארץ במחירים של מכוניות יוקרה,

    אם כבר ללכת ע בינוני אז לקנות קאמרי חדש היברידי לפחות שם יהיה חסכון בדלק,
    רבע מליון שקל על אוטו שבארהב עולה כמו יונדאי קטן בארץ?
    לא תודה

    24.09.13 | 18:17רמי

  • 13
    למספר 8

    פורד פוקוס



    מה הקשר בין שני הרכבים ששאלתה?

    24.09.13 | 16:23דוד הגבר

  • 12
    האימפלה היא מכונית לאנשים מסויימים

    אל תצפו לראות אותה כמכונית משפחתית ואל תצפו לראות הרבה כאלה בארץ.
    האנשים שקונים אותה אלו אנשים שאוהבים את השוק הזה של הרכב או אפילו סתם חובבי אימפלה.

    24.09.13 | 13:23ערד

  • 11
    שברולט אימפליה

    לא שווה לקנות מי שיקנה יכווה בגדול המטורפים של שברולט מתמחרים את הרכב בצורה חסרת פורפורציות ב250אלף
    מתי שהיא בארצות הברית מתומחרת כמו ביואיק לה קרוס

    24.09.13 | 13:16דוד

  • 10
    מעל 300 כ"ס על הנעה קדמית? פשוט מגוחך

    גם האורך מוגזם ומיותר, בקיצור האמריקאים חוזרים לסורם.

    24.09.13 | 10:09david

  • 9
    ל-מ. (מגיב 7): כנראה אף פעם לא קראת סקר אמינות. אז הנה:

    סקר האמינות הגדול בארה"ב. כשתימצא את הגרמניות תודיע לי. רק לידע כללי: הן בדרך כלל מדורגות בתחתית עם לנד-רובר ופיאט 500.http://autos.jdpower.com/ratings/dependability/cars.htm

    24.09.13 | 02:23אלי

  • 8
    סקר !

    שברולט אימפלה או פורד אדג' ?

    23.09.13 | 20:52!

  • 7
    ל-2

    בטח שיש חברות יותר אמינות ובמחיר הזה
    למשל ב.מ.וו
    סדרה 3,אודי A4,וולוו S60 ומרצדס C180
    הרבה יותר אמינות מאיזה שברולט בגודל של משאית

    23.09.13 | 18:58מ.

  • 6
    תגובה ל1

    התדמית של שברולט נמוכה בגלל דגמים כמו הקרוז הספארק והסוניק שהם100% תוצרת של שברולט דרום קוריאה או במילים אחרות דייהו של שנת 2013. לעומת זאת דגמים אחרים כמו האימפלה, הטראוורס, הקאמרו ועוד... הם מגיעים משברולט ארצות הברית כלומר השברולט האמריקאית האמינה והטובה של פעם....
    זה הבעיה של הישראלים שהם לא מכירים את ההבדלה הזאת וחושבים שהכל אותו דבר אבל בכל זאת הדגמים הקוריאנים הורסים לשברולט את התדמית.

    23.09.13 | 18:49זבן

  • 5
    לא עדיף לקנות ב.מ.וו סדרה 3?

    יותר אמין יותר נוחות יותר סטייל יותר זול

    ושותה פחות!

    23.09.13 | 18:33מ.

  • 4
    ג'קי, ישראל לא מתחילה ונגמרת בתל אביב, אתה יודע

    יש מספיק מקומות בארץ בהם אין שום בעיה למצוא חניה לאימפלה. ואפשר לחשוב, כל ההבדל באורך בינה לבין משפחתית ממוצעת הוא כמה, שישים ס"מ? שלושים ס"מ יותר ממכונית "מנהלים" רגילה? זה מה שימנע ממך למצוא חניה? ובכלל, אם זה הרכב שלך - קרוב לוודאי שיש לך מקום חניה שמור מספיק גדול ליד העבודה...
    ולמגיב מס' 1 - אין בארץ אף מכונית שנותנת רמת אבזור כזו ומנוע כזה במחיר אפילו קרוב. אז הפסיקה החד-משמעית שלך די מגוחכת.

    23.09.13 | 14:08מצא

  • 3
    המכונית פשוט גדולה מדי.....

    ככל שהאימפלה תהיה טובה ומוצלחת עדיין יהיה קשה מאד להתנהל עימה בכבישי ישראל.

    בשל אורכה, תשכחו ממציאת מקום חניה פנוי ברחוב, וגם בחניונים תתקשו למצוא לה מקום, ולתמרן איתה.

    מה לעשות, לא כל מה שמתאים לארה"ב מתאים גם לישראל.

    23.09.13 | 12:07ג'קי

  • 2
    ל-1: אבי היקר,

    מניין לך לגבי האמינות? הרכב עדיין לא סובב גלגל וכבר אתה טוען כי יש אמינות ממנה? יתכן ואתה צודק, יתכן גם שלא, אבל בדיוק סטיגמות מסוג זה גורמות למותגים בינוניים (כגון טויוטה) "לזרוח", ולמותגים טכנלוגיים ואנינים יותר "לצנוח". והכל בגלל סטיגמות, קבעון ושמרנות טפשית.
    כבר שנים שעניין האמינות אפילו לא נבחן בסקרים וזאת עקב השוק הגלובאלי בו כל היצרנים משתפים פעולה, רוכשים זה מזה ומייצרים רכבים זהים (עם שינויים קוסמטיים) על-גבי פלטפורמה משותפת, ובמדינות שאינן מדינות המוצא. אגב, אותם "סקרי אמינות" אותם רואים אנו בעיתונות הישראלית ה"חכמה" אינם סקרי אמינות כלל כי-אם סילוף הכותרת של סקרי שביעות רצון (אמינות מקבלת משקל בסקרים אלה), אך ההבדלים במספר התקלות בין הרכבים השונים הינו מזערי גם בסקרים הללו (76 תקלות למאה כלי רכב במקום הראשון לעומת 86 תקלות למאה כלי רכב בשלוש שנים למקום האחרון-זניח!!!).

    23.09.13 | 11:49א.ט.

  • 1
    צריך לקחת בחשבון..

    מי שקונה רכב כזה..וואלה שיתפנק..למה לא!?
    אבל חייבים לקחת בחשבון שעם משקל כזה ומנוע כזה צריכת הדלק האמיתית לנסיעה בתוך העיר יכול להיות גם ליטר לארבע-חמש קילומטר והיא אפשר להתעלם מזה היום...
    לדעתי בקבוצת מחיר הזו יש רכבים הרבה יותר-חסכוניים-אמינים ומהנים...

    23.09.13 | 09:03אבי

שברולט אימפלה

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)