נתת לנו Like ב-Facebook?

טויוטה קורולה מול סקודה אוקטביה מול מאזדה 3 מול פורד פוקוס: מבחן השוואתי

אוטו ליסינג תפעולי

טויוטה קורולה מול סקודה אוקטביה מול מאזדה 3 מול פורד פוקוס: מבחן השוואתי

13.12.13 אלי שאולי |   צילם: אורי שר
פורד פוקוס. מרווח מספק

אחרי הסתערות רבתי של משפחתיות חדשות על השוק המקומי, הגיע הזמן למבחן השוואתי: טויוטה קורולה מול סקודה אוקטביה מול מאזדה 3 מול פורד פוקוס

60 תגובות | תגיות: פורד פוקוס, טויוטה קורולה, מאזדה 3, סקודה אוקטביה, אלי שאולי, השוואתי משפחתיות

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
אין זה סוד שהמשפחתיות הקלאסיות מאבדות גובה. הזאבים נוגסים מכל כיוון: כלי הפנאי הקטנים, היוקרתיות הקטנות, הסופרמיני, הקומפקטיות, התת-משפחתיות וכמובן הסטיישנים. כולם רוצים פרוסה מהעוגה. אבל שלא תטעו לחשוב שהמשפחתית סדאן מרימה ידיים. בחודשים האחרונים הגיע לחופינו צונאמי של משפחתיות חדשות, שנענו לאתגר עם קפיצת מדרגה במידות, באבזור, בעיצוב ובטכנולוגיה. זה נראה כאילו הן מכוונות מעלה, לעבר המשפחתיות הגדולות. ואחרי הכול, המשפחתית-עם-תחת היא עדיין המכונית הנמכרת בארץ.
 
זה התחיל ביולי, עם נחיתת טויוטה קורולה שגדלה במידות, במרחב ובאבזור – בדיוק החולשות של קודמתה. מספר שבועות אחרי כן, פגשנו את מאזדה 3 החדשה, שפסעה עוד צעד קדימה מבחינת האווירה. בתזמון דומה נחתה סקודה אוקטביה, שגדלה וירשה את מי שהייתה המשפחתית הנבחרת שלנו לפני שהודחה על ידי פורד פוקוס, המשפחתית הנמכרת בישראל, ואמת המידה במבחן הזה.
 
הצמיחה במידות וההתמקדות באבזור במקום במכללי השלדה, מצביעים על כך שמכוניות אלה כבר לא מתמקדות במערב אירופה (שממילא לא אוהבת סדאנים), אלא במזרח, בשווקים גלובאליים ובאמריקה. לקורולה בסיס גלגלים גדול בהרבה מלאוריס – אך מתלה אחורי פשוט יותר. כך גם האוקטביה, שבסיס הגלגלים שלה מתוח לעומת אחותה הגולף, מסתפקת בקורת מתח פשוטה מאחור בגרסת הבסיס. מאזדה 3 חולקת פלטפורמה עם ה-6 (מכאן הדמיון במכללים), פלטפורמה שתשמש את כל דגמי המאסה בחברה.
 

גל של משפחתיות חדשות. מי תעמוד בראש הקבוצה?
 
מאזדה 3
תראו מה שצבע וחישוקי 18 אינץ' יכולים לעשות. אחרי שפגשנו בה באדום בגרסה המאובזרת, ה-3 הבסיסית, באפור ועם חישוקי פח בקוטר 16 אינץ', נראית פתאום קטנה ופחות בולטת. אך היא עדיין הנאה בחבורה, והחרטום הארוך יוצר מראה ספורטיבי חבל רק שלוחית הרישוי במרכז הגריל לא מחמיאה. מאזדה לא הגדילה מהותית ה-3 באורך, אלא ברוחב (4 ס"מ) ובבסיס הגלגלים (6 ס"מ). בדיעבד, אגב, בירכנו על החישוקים הקטנים וגבוהי החתך, שתרמו לנוחות הנסיעה.
 
הדבר הבולט בתא הנוסעים של ה-3, הוא צג המגע הגדול – חלק ממערך מולטימדיה דובר עברית, אמהרית וכמעט כל שפה שתחפצו. מזכיר ב.מ.וו? כך גם השליטה בסגנון ה-i דרייב. הוא משרת גם מצלמה, תוכנת ניווט של אייגו ו...הוא קצת סבוך. האבזור השופע כולל לחצן התנעה, תפעול הילוכים מההגה (היחידה בחבורה), דיבורית בלוטות' (יש בכולן) ובקרת שיוט, ויוצר תחושת עושר שמצטרפת לעיצוב הנעים והחומרים האיכותיים – גם אם הפנים שחור. התפרים האדומים שעל ההגה מוסיפים אלגנטיות והמחוונים מעניינים. חבל שבדלק מוטורס החליטו להוריד מגרסה זו את התצוגה העילית, הנוחה וחשובה בטיחותית. העדרה מורגש מהצפוי, בעיקר כי מד הסל"ד עבר לצג קטן ולא ממש קריא.
 
 
תא הנוסעים של מאזדה 3 עשיר באבזור 
 
מושב הנהג נמוך (פחות מפריע) ומאחור המרווח הראש טוב, אך זה של הרגליים – בינוני. המושבים מאחור נמוכים ומוטים והראות לנוסעים מוגבלת. לתא המטען, הקטן בחבורה (אך עדיין מספק) – מפתח צר.
 
טויוטה קורולה
הקורולה יותר מרשימה מאשר יפה. החזית ממשיכה בקו האופקי החדש, והיא היחידה עם תאורת לד ליום, אבל מהצד ומאחור היא פחות הרמונית. החרטום הקצר והגוף הארוך (ההפך מה-3) יוצר תחושה פחות מגובשת. לדגם החדש בסיס גלגלים גדול ב-10 ס"מ (270 ס"מ סה"כ) והוא ארוך ב-8 ס"מ (462 ס"מ) מהקודם.
 
סביבת הנהג אינה דורשת התאקלמות. אך בולטת בה "חומה" אנכית וקודרת מול הנוסע, שתורמת לתחושת המרחב, אך משמימה למראה. השילוב בין צבע שחור למראה הפלסטיק, יחד עם גימור לא מושלם ושעון ארכאי, יוצרים מראה מיושן. למרות זאת, התא מרגיש מרווח ונוח. טויוטה מתגאה ברשימת אבזור חריגה למותג, בראשה מערך הטיוטה טאץ' 2, שכולל צג מגע, מצלמה אחורית, ויודע לשקף אפליקציות מגלקסי 3. בקרת אקלים מפוצלת משלימה רשימת אבזור סטנדרטי שחסרה רק בקרת שיוט שיש ב-3 ובאוקטביה (תוספת בעלות של 1000 שקלים).
 
 
לקורולה מרווח מצויין לנוסעים
 
תנוחת הנהיגה אינה גבוהה אך נעימה, והמרחב מאחור מצוין ונופל רק במעט מהסקודה בעיקר במימד הגובה. אבל לקורולה יתרון בולט בהסעה של שלושה נוסעים מאחור, בזכות הרצפה השטוחה. גם תא המטען שני רק לסקודה, ויש לו מבנה שימושי ומפתח נוח.
 
סקודה אוקטביה
סקודה נאמנה לתורת האבולוציה הגרמנית, וכבר מרחוק ברור שמדובר באוקטביה. אבל הקווים מדויקים ופשוטים יותר, עם פרופורציות טובות שנעזרות בבסיס גלגלים (268.6 ס"מ) שגדל ב-10.8 ס"מ ואורך שצמח ב-9 ס"מ.
 
לקוחות הקבוצה ירגישו בבית בסביבת הנהג הברורה, שיוצרת אווירה איכותית ונעימה. גם כאן יש צג מגע קטן ונוח ששולט במערך המולטימדיה. גם את ההגה הנאה (אך עמוס המתגים) אנו מכירים והגרסה המהודרת שהתייצבה (עוד 5500 שקלים) מוסיפה בקרת אקלים מפוצלת וחישוקים קלים לבקרת השיוט שבגרסה הרגילה.
 
 
סקודה אוקטביה. מרווחת מאוד ובעלת תא מטען ענק
 
תנוחת הנהיגה טובה ונעזרת בכיווני מושב נוחים. מאחור הסקודה היא המרווחת ביותר לרגליים ולראש, אך הבליטה במרכז תפריע לנוסע שלישי. לתא המטען הענק מפתח גדול בזכות דלת חמישית, ולשימושיות תורמות מחיצות מתפרקות ורשתות.
 
פורד פוקוס
הסדאן היא הגרסה הפחות נאה בהיצע הפוקוס, וגם כאן היא הפחות מושכת, בייחוד מאחור. אך עדיין נראית מודרנית ומכובדת.
 
בתא הנוסעים ממתינה הפתעה: מערך מולטימדיה מקומי, שהפך תקני, משנה לטובה את סביבת הנהג ומפחית את עומס המתגים, תורם לתחושה העשירה והנעימה שהפוקוס מייצרת. המסך יפה וחד, אך התפעול אינו נוח, ואנחנו לא בטוחים אם לא היינו מעדיפים את המקור, למרות הויתור על הניווט והמצלמה. המחוונים נאים, התחושה איכותית והנדסת האנוש טובה מבלי לגלוש למראה שגרתי. מה שהיה אבזור בולט לטובה כשהגיעה, פחות חריג היום. בקרת שיוט נמצאת רק בגרסה המאובזרת ותאורת הפנים מוזרה.
 
 
פורד פוקוס. למרות הגיל, תחושת האיכות והנדסת האנוש טובה
 
תנוחת הנהיגה והמושב טובים, אך קרבת הקונסולה עלולה להפריע לרחבי גרם. המרחב מאחור נראה קטן ממה שהוא באמת, ולמרות שאינו נדיב כמו באוקטביה או בקורולה, הוא מספק לאנשים ממוצעים והמושב הוא הטוב ביותר כאן, קצת לפני הקורולה. תא המטע של הפורד מוצלח פחות, וכמו במאזדה הפתח צר.
 
ביצועים
באופן מעניין, אין כאן אף משפחתומטית קלאסית, ולכל יצרן נוסחה שונה ליחידת הכוח. הקורולה והפוקוס מציעות מנוע 1.6 ליטר קלאסי, עם 132 ו-125 כ"ס בהתאמה, אלא שלראשונה תיבה רציפה ולשנייה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. לאוקטביה, כיאה לקבוצה הגרמנית, מנוע 1.2 ליטר מוגדש עם 105 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. היחידה עם תיבה מסורתית היא ה-3, אבל לה מנוע 1.5 ליטר ו-120 כ"ס.
 
איך מסתדרת ה-3 עם המנוע? מתחילת הדרך הבנו שהסיפור מורכב. כרגיל במאזדה, ה-3 זריזה עם תגובה טובה למצערת, פעולה נכונה של התיבה וצליל נעים. רק במהירויות גבוהות או בעליות הורגש חיסרון מה בכוח מול האחרות. היא פשוט דורשת קצת יותר מצערת ומתאמצת קצת יותר. מאידך, בעיר זו חטיבת הכוח הנעימה ביותר.
 
בקורולה זה הפוך – חטיבת הכוח אפקטיבית יותר ככל שעולים במהירות. אז הקורולה מהירה, אך עם צליל לא נעים בעליל. בכל האצה חזקה ובעליות ארוכות, הקורולה הפכה רועשת (כדרכן של תיבות רציפות).
 
 
ל-3 יחידת כוח נעימה. הקורולה אפקטיבית במהירויות גבוהות אך רועשת
 
האוקטביה, כיאה למנוע טורבו, הרגישה חזקה מכולן בחצי מצערת, שומרת על קצב ללא מאמץ. המנוע אינו אוהב לטפס לקצה הסל"ד, שם הוא קולני למדי, אבל מציע כוח שמיש הרבה לפני, ומסתייע בתיבה המהירה – שעדיין אינה נעימה בזינוקים וזחילות.
 
הפוקוס לא טמפרמנטית אבל היא אפקטיבית, נעימה ובעלת צליל נאה. גם הדו-מצמדית שלה לא תמיד נעימה בזחילות וזינוקים.
 
על המסלול חיכתה לנו הפתעה. מי שציפה לתבוסה של ה-3 במבחן ההאצות קיבל תוצאה מבלבלת. ה-3 יוצאת ראשונה מהמקום, כאשר דווקא הפוקוס קרובה אליה. רק באיזור ה-60 קמ"ש האוקטביה, ששילוב הטורבו-תיבה גורם לה להשתהות ביציאה, סוגרת עליה, ובאזור ה-80 קמ"ש הקורולה, שפתחה בהיסוס, נוטלת את ההובלה. בהאצות ביניים שוב הייתה הקורולה מהירה יותר ככל שהמהירות עלתה, כשהסקודה צמודה אליה ושוב הייתה זו ה-3 שהגיבה ראשונה לדריכה על הדוושה. הדריפטבוקס, אגב, מספר שהאוקטביה הייתה הזריזה ביותר למאה קמ"ש, אחריה הקורולה והפוקוס בכמעט-תיקו, וה-3 עוד כשנייה אחריהן. מעניין לציין כי לאחר מספר זינוקים רצופים הראו התיבות בקורולה ובאוקטביה סימני מאמץ, והגיבו מעט פחות בזריזות. ועוד הערה – מערך העצור וסע בסקודה פעלתן מדי ולעיתים דורש התערבות אנושית כדי לחזור לחיים, לעומת זה הרגוע שב-3.
 
סוג התיבה השפיע גם על צריכת הדלק. בעומסים משתנים הקורולה תמיד לגמה יותר, בעוד בשיוט בין עירוני, היא השתוותה ל-3. מהירות נמוכה יותר היטיבה עם ה-3 ואף יותר עם הפורד, בעלת יחסי ההעברה הקצרים יחסית. אבל כמעט בכל מצב הייתה האוקטביה הכי החסכונית, ויתרון המצמד (אוקטביה ופוקוס) בלט במאמץ.
 

לפוקוס יחידת כוח אפקטיבית. לאוקטביה זמינות כוח טובה
 
בשורה התחתונה, כולן הציגו תוצאות שהיו נחשבות מדהימות עד לא מזמן. בשיוט רגוע יכולה הסקודה לגמוא 19.6 ק"מ לליטר לעומת 17.5 למאזדה ולקורולה ו-17.2 לפוקוס. בתנאים מאומצים קפצה הקורולה ל-7.3 ק"מ לליטר לעומת 8 במאזדה, 8.8 בפוקוס ו-10 באוקטביה. ממוצע המבחן מייצג לדעתנו את יחסי הכוחות – 14.8 ק"מ לליטר באוקטביה, 13 בפוקוס, 12.8 למאזדה ו-12.4 בקורולה.
 
התנהגות, נוחות
ארבעת היצרנים, ובייחוד טויוטה, מצהירים שגם המשפחתית התמימה שלהם יכולה להלהיב. האומנם? בסוף המבחן החלוקה הייתה ברורה: הפוקוס וה-3 היו המהנות ביותר, אבל גם השתיים האחרות אינן קוטלות קנים. האוקטביה מציגה יכולת גבוהה, אחיזה טובה והיגוי מדויק כמו אחיותיה. אבל הכול קצת אדיש ומנותק. הקורולה משתדלת יותר, עם פסיעות והידוקי קו בהעברות משקל, אבל משהו כאן מרגיש עדיין מלאכותי וההגה לוקה במשקל ובתחושה.
 
הפוקוס, כיאה לפורד, מציגה שלדה מכוילת היטב עם תגובות מהנות לקלט מההגה והדוושה, ומהנה למרות הגה קל ומהיר שדורש הסתגלות.
 
ה-3 מציעה התנהגות עמוקה ורהוטה עוד יותר. שינויי הכיוון זורמים, ההגה מדויק וגם על המגבלות, ומעבר להן היא מאוד הדרגתית וצפויה. היא מהנה, ויכולה בבירור להתמודד עם הרבה יותר כוח. ל-3 עוזר גם ריסון תנודות המרכב הטוב בחבורה. אפילו הבלמים טובים, למרות מהלך מעט ארוך. בקורולה הם נטו להתעייף.
 
מבחינת נוחות היה פער ברור בין הסקודה הנוקשה (בייחוד מאחור), ליתר. בעיר הפוקוס וה-3 עושות עבודה עדיפה מעט לעומת הקורולה. מחוץ לעיר השלוש די משתוות. כאשר הפוקוס מרגישה מעט רכה אך גם פחות מרוסנת מה-3. האחרונה סובלת מרעשי כביש וכך גם הטויוטה, בעוד בסקודה מדובר יותר ברעשי רוח (יש גם רעש כביש בתדר נמוך ומעצבן). השקטה מכולן היא הפוקוס.
 
 
ארבע מכוניות מצוינת
 
סיכום
ידענו שזה יהיה מבחן קשה, שיגרור ויכוחים ארוכים על אספרסו קצר. בסופו של יום מדובר במכוניות מצוינות, שעשו צעד גדול תוך שמירה על ערכי המותג שלהן. אין כאן באמת מפסידות, אלא התאמה לדרישות שונות. אבל לטעמנו, המנצחת במבחן היא ה-3. היא נותנת יותר תחושת עושר והרגשה טובה. היא לא הכי המהירה, וציפינו למרחב עדיף מבסיס גלגלים כה ארוך. אך האבזור, המראה, התחושה, האופי וההנאה שבו את לבנו. היא גם היחידה עם מערכת מניעת תאונות עירונית שיודעת לבלום עצמאית – וזה חשוב.
 
בין השאר קשה יותר להכריע. האוקטביה היא משפחתית עם מראה מכובד ומרחב מצוין, אך היא פחות נוחה, יקרה ביחס לתמורה ולאבזור (בגרסת הבסיס היא עולה כמו הגרסאות המאובזרות של האחרות) ומציעה רק שנתיים אחריות. צריכת הדלק ותא המטען יקסמו למי שנוסע הרבה (ו/או חובב קמפינג). לקורולה חבילה תחרותית מבחינת יכולת, מרחב (היא הנוחה ביותר לשלושה מאחור, ובפער) ואבזור, והיא פשוטה לתפעול. הבעיה שהפשטות מאפיינת גם את הפנים ופוגעת באווירה. הפוקוס מתחילה להפגין את גילה אך עדיין עשירה באבזור, נעימה בנסיעה ומהנה – ואנחנו כמובן מעדיפים את גרסת הסטיישן (לאחרות במבחן אין כרגע אופציה כזו בארץ), שמציעה שימושיות עדיפה.
 
 

60 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 60
    האתר מעצבן והכתבה לקקנית

    אין סיבה שאתר המציג כתבה בת שנתיים ירפרש כל דקה, לא יחזור לאחר הרפרוש למקום בו היה לפניו, ובכל פעם תקפוץ עוד פרסומת מעצבנת

    הכתבה עצמה? מעניין איך הטויוטה - אוטו לא נוח בכל תנאי דרך זוכה לביקורות טובות על המתלים
    ההגה בכל המכוניות האלה אוים מנותק ולמעט הפוקוס גם לא ממש מדויק
    לגבי האבזור - בכל הדגמים יצאו כבר גרסאות מעודכנות אך עדיין כל חבילת בטיחות דורשת תוספת מחיר הזוי
    חלק ניכר מעלות רכב בארץ נגזר ממיסוי חזירי באדיבות ממשלת יש-רע-אל אך ליבואנים יש הרגל של גזל הציבור עקב העדר תחרות...

    16.01.17 | 18:27עדי

  • 59
    אין על המאזדה, לא רואה מתחרה ממטר   ל"ת

    ללא תוכן

    24.02.16 | 19:02חיים יוסף

  • 58
    ביטוח

    ביטוח רכב סקודה מקיף עולה פי 2 מטויוטה בדוק

    09.12.15 | 15:29אבי

  • 57
    לא הייתי קונה מכונית עם רק שנתיים אחריות. נקודה!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    10.01.15 | 02:07אמיר

  • 56
    אין על סקודה

    אין על הטורבו של סקודה

    14.07.14 | 18:21יהודה

  • 55
    מבחן דרכים

    יהיה מאוד מעניין לשוות בין מזדה 3מנוע 2000 סמק לבין פוקוס 2000 סמק החדשה

    28.02.14 | 18:15יוסי

  • 54
    ל-36

    צודק
    אני לא רוצה להתעמק במפרט טכני של מכוניות שהיו במבחן, רק לדעתי יש לציין מספר דברים:
    1) בשבילי רכב הכי טוב - זה רכב שלי (כאני בחרתי בדיוק רכב שאני צריך)
    2) אני לא רוצה לשכנעה אף אחד ש"רכב X יותר טוב מרכב Y " בגלל ש.... (יותר גדול, יותר יקר ...) - סה"כ כל אחד בוחר רכב שמתאים לו (בגלל גודל, מחיר, אמינות, פוזה וכו')
    3) מחירון מזמן לא משקף מצב של שוק (תודה רבה לציים / לחברות ליסינג)
    4) מה שחשוב בשבילי (בתור קונה פרטי) זה אמינות, במקום שני בטיחות (מה לעשות, יש ילדים באוטו) ורק במקום שלישי צריכת דלק
    5) לא תמיד רכב אמין עם צריכת דלק גבוה - אפשר לשלב
    6) אני לא מתייחס ברצינות לתגובות (במיוחד בקשר לאמינות) של אנשים שמקבלים רכב מעבודה - בלי לפגוע באף אחד. פשוט זה שונה מבעלות פרטית וקריטריונים לבחירת רכב אחרים

    17.02.14 | 16:37ג'

  • 53
    ל-51

    הרבה אנשים נוסעים מעל 30000 קמ בשנה באוטו פרטי????

    17.02.14 | 16:03ב'

  • 52
    למזדה אין 120 כ"ס רק 99

    שלא ימכרו לכם לוקשים.
    The Mazda 3 is available with a suite of SkyActiv powertrains including three petrols that start with a 99bhp 1.5-litre unit and a pair 2.0 litre units with either 118bhp or 163bhp
    Mazda's entry-level 1.5-litre petrol is expected to sell in low numbers

    31.01.14 | 14:31autocar

  • 51
    המחירים מוגזמים ומטורפים

    אבל צריכת הדלק של האוקטביה בפני עצמה ,מול הקורולה למשל, זה הבדל של 500 ליטר בשנה למי שנוסע 30000 קמ בשנה, שיכסה את הבדלי תחזוקה /ירידת ערך.
    כאחד שנהג בדגם הישן יותר, שפחות מוצלח, נדהמתי מהמנוע /תיבה. זה פשוט מרשים מאד, וכשזה גם חוסך דלק, כמעט ואין צורך בדיזל

    10.01.14 | 02:14א

  • 50
    נא לבצע מבחן דרך למזדה 3 2000 סמ"ק.   ל"ת

    ללא תוכן

    05.01.14 | 19:28ארתור

  • 49
    ל48

    לך לזבל אסיאתי שלך. אנחנו נחליט במה לגעת

    29.12.13 | 17:26משה

  • 48
    אוקטביה - לא לגעת. רק בליסינג מהעבודה. יקר לתחזוקה

    צ'מפיון בוזזים את הציבור. עלויות תיקונים מטורפות......

    25.12.13 | 22:09עמוס

  • 47
    ל46

    אתה רציני ? יש כבר תור של מטומטמים שרוצים לקנות את זה. כי זה טויוטה !

    23.12.13 | 09:28יוס

  • 46
    קורולה תורכי, פלסטיקים זולים, אספקה של חודשיים פלוס מרגע ההזמנה

    פשוט זבל של יבואן וזבל של גרוטאת פלסטיק קשיח וזול. אולי תוצרת יפן קצת פחות זבל, אבל משום מה בארץ החליטו שפה זה עולם חמישי ומייבאים רק מתורכיה. לא מבין מי בכלל קונה קורולה בארץ, למי יש זמן לחכות חודשיים למימוש הזמנה למרות שארץ הייצור קרובה יותר מפורד שמגיע מאמריקה ומאזדה שמגיעה מיפן

    22.12.13 | 22:53דה גול

  • 45
    על המבחן

    הערה למבחן הכי מסקרן שהיה פה השנה. אבל קודם כל אציין שאני לא עובד ו/או שליח של אף אחד מהתחום.
    אני נוסע בקורולה ליסינג 2013 , עברתי איתה כבר 13,750 ק"מ (נכון להבוקר) בשלושה חודשים. אני פשוט לא מבין את האמירה על רעש המנוע של הטויוטה. בהאצות ו/או מאמץ המנוע משמיע רעש חזק יותר. נכון. חריג? לא. מפריע? בטח שלא.
    בנסיעה נורמלית ואפילו קצת מאומצת הרעש נעים עד סביר. בנסיעה רגועה הוא אפילו לא נוכח.
    סתם שתדעו....

    19.12.13 | 12:18בנימין זאב מישמיש

  • 44
    אוקטביה ופורד - לא. למה? התשובה בפנים

    תשמעו, בסה"כ אין הבדל גדול מבחינת המכוניות בדברים הסטנדרטיים.

    אבל, הבעיה (מס' 1) היא שרוב הנסיעות שלנו במכוניות הן בד"כ... בפקקים.

    וכאן באות לידי ביטוי רע, התיבות של סקודה ופורד.
    לנסוע עם השתיים האלה בפקקים זה סיוט שלא נגמר, וצריך צוואר של שוורצנגר כדי לא לסבול מהן (זינוקים פתאומיים, "התקעויות", העברת הילוכים קופצניים ומה לא).

    לכן, רק מהסיבה הזאת הייתי פוסל את 2 אלה (אלא אם יש להן תיבה ידנית)...

    18.12.13 | 20:11דיצ

  • 43
    ל-39 עם הבעיות בהבנת הנקרא

    36 פשוט סיכם את מה שכתוב במבחן, או פשוט ציטט את הסיכום בחלק מהמקרים. זה שאתה קורא רק את מה שכתוב באדום (אתה במקרה מזל שור?) זה כבר לא אשמתו של אף אחד...

    17.12.13 | 23:05nav

  • 42
    משפחתיות - כנסו

    כולן מכוניות טובות. היום כבר לא מייצרים מכוניות גרועות (טוב נו, מלבד כל הזבל הסיני שמנסים לדחוף לנו בכל פעם...).
    השאלה מה כל אחד מחפש, לכל מכונית יש את היתרונות הברורים שלה ואת החסרונות היחסיים שלה לעומת המתחרות.
    הקורולה - נוחה, זריזה, מאובזרת, שומרת ערך, אמינה, מרווחת ומתאימה אפילו ל-3 מבוגרים מאחורה, נעימה. מצד שני היא רועשת, הגיר מעצבן וצורם, לא כ"כ איכותית, משעממת, מושבים קדמיים לא ממש נוחים.
    האוקטביה - מרווחת מאוד, שימושית, איכותית, תא מטען ללא תחרות, נסיעה שקטה. מצד שני היא נוקשה מדי, מושבים אחוריים מעייפים, לא מאובזרת, משעממת, היגוי מסטיקי, שנתיים אחריות בלבד, אמינות נמוכה, מוסכים מורשים גרועים.
    הפוקוס - תא נוסעים מרשים (נראה עתידני), אבזור טוב, הרבה אפשרויות לבחירה, מהנה לנהיגה, די איכותית, מושבים טובים. חסרונות - צפופה ביחס לכל הנבחנות כאן, גיר רובוטי לא חלק, מנוע רועש, עם הזמן גומיות הדלתות מתרופפות, לא עדכנית, חלשה יחסית.
    מאזדה 3 - איכותית, נוחה בגרסאות הבסיס, קצת פחות במאובזרות, מאובזרת בכל הדגמים, מהנה מאוד לנהיגה, היגוי חד, די מתקשר וקצר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה), רדיוס סיבוב קטנטן, נראית מעולה, הנדסת אנוש גבוהה, מערכת בלימה אוטומטית, מרווח מספק ל-4 מבוגרים, אמינה, מרגישה צעירה. לרעה - יש מרווחות יותר, יש שימושיות יותר, יש נוחות יותר.
    כמובן שיש בנוסף בתוך הקטגוריה את הגולף, הסיד והאסטרה ברלינה שגם הן מכוניות טובות מאוד ששווה לשקול. כל השאר פשוט לא עדכניות, מיושנות, משתרכות מאחור, אבל רעות הן לא (מדבר על הקרוז, הפורטה, הI35, האימפרזה וכולי).
    אני אישית הייתי בוחר ב-3. המרווח מספק, האיכות גבוהה, בטיחות גבוהה והכי חשוב - הנאה מנהיגה. לא סתם היא זוכה לאהדה מכל הבוחנים בעולם ונבחרה כמכונית השנה של מס' מגזינים. מי שמתלבט, שלא יקשיב לכל הקשקשנים האלה שמגיבים כאן כמו "רן" הסוכן שמתלהם כאן. תנסו בעצמכם ותתרשמו, כי לכל אחד יש צרכים אחרים ובחירת רכב זה דבר אינדיבידואלי. לנסות לפני הרכישה או הבחירה זה הכי חשוב.

    17.12.13 | 03:48מאזדאיסט

  • 41
    קחו מבחן מהמציאות ועם ראייה לטווח ארוך כנסווו..!!!!!

    אני בכולם נהגתי מאזדה 3 מקום אחרון ג'נט מגנזיום גדול מרגישים כול גרגיר חול על הכביש ממש לא מהנה לנסיעה אטית מאוד צפוף נורא מאחור
    ומנסים לקנות אותנו עם אבזור ...לא מומלץ בחום..!
    טיוטה רכב מעולה מרווח עצום, מהיר, מרשים, נהיגה מהנה אודות
    לצמיגים בחתך גבוהה (לא כמו במאזדה) ..צורה חדשה לגמרי..!!
    שומר על הערך שלו שזה ממש חשוב לפי דעתי אחרי כמה שנים שרוצים למכור הוא יהיה שווה הכי הרבה מכולם וימכר הכי מהר גם..!! ואני לא מתעם טיוטה..!
    סקודה היא הכי טובה אבל לא שווה תמחיר שלה מפני שבשביל הדגם הטוב היא יקרה מדיי בייחס לאחרות וגיר לא אמין במיוחד מניסיון יש רעידות בהתחלה אחרי כמה חודשיים לא עוזר להחליף קלאץ כול פעם
    ובשביל למכור אותה תצטרכו להוריד כמה אלפים מהמחיר
    כי זה לא טיוטה...
    ופורד הכי שקטה בכביש אבל הצורה מיושנת והתא נוסעים מרגיש צמוד מדיי ולוחץ כזה
    המרווח קטן מאוד מאחור גיר לא אמין במיוחד
    וגם מעבד המון מערכו...
    לפי דעתי טיוטה בחירה הכי טובה שיש..!!!

    17.12.13 | 00:21שלום

  • 40
    תגובה ל38

    עם כול הכבוד לך אתה מתנצח פה על כולם אני מציע לך לקרוא מחדש את הכתבה ולהבין במה הכתבה עוסקת. הכתבה לא עורכת השוואת אמינות לרכבים וגם לא בודקת את נושא שמירת הערך. היא משווה את הרכבים באופן פונקציונלי בלבד. בנוסף אני לא יודע מתי אתה הייתה באירופה המערבית שווקי הרכב שם לא משופעים בתוצרת יפנית. אז לפני שאתה מחליט מי מקבל כסף ממי למד להבין את תוכן הכתבה וקצת צנעה לא תזיק.

    16.12.13 | 18:36רן

  • 39
    תגובה ל38   ל"ת

    ללא תוכן

    16.12.13 | 18:28רן

  • 38
    מזדה 3 2014 מנוע 2000 סמ״ק

    יבחר ללא ספק לרכב השנה באירופה. על אפם ועל חמתם של
    ״ מומחי הרכב ״ למיניהם המגיבים בכתבה זו.
    הסיבות : עיצוב, טכנולוגיה מתקדמת ביותר שנמצאת ברכבי
    פרימיום , מערכות בטיחות מתקדמות , חויה לנהג , אמינות.

    16.12.13 | 18:04ארתור

  • 37
    מה שאמרת היה צריך להיות סיכום המבחן

    אבל הטיול של פרומצ'נקו לסיביר לא היה בחינם, והמבחן מכור מראש.

    16.12.13 | 17:50ל - 36

  • 36
    לכל המגיבים בתשלום מטעם צ'מפיון

    מבלי להכנס יותר מדי לבליל השטויות שנאמר כאן ע"י לא מעט מגיבים, דבר אחד ברור, הסקודה מנצחת באופן ברור בכל הקשור לטוקבקיסטים בתשלום מטעם היבואן צ'מפיון מוטורס.
    הסקודה מכונית טובה אין ספק, אבל מה, לא רק שהעיצוב שלה נראה מיושן בהשוואה לכל אחת מהמכוניות המתחרות בקבוצה שלה, אלא שכמובן עלות האחזקה שלה יקרה שלא לדבר על שעות העבודה ו/או העצבים שאתה כל פעם מקבל בגלל תקלה כזו או אחרת בגיר ו/או המנוע.
    ולא, תחסכו מאיתנו את הסיפורים האלה של "נוסע כבר שנה ואין שום תקלה" ו/או " היתה לי סקודה ואחרי 50,000 ק"מ לא היתה שום בעיה", אף אחד לא קונה את השקרים האלה והעובדה שסקודה בישראל עיקר המכירות שלה הוא במסגרת מבצעים שצ'מפיון עושים כל שני וחמישי (כמו גם סיאט ושאר הקבוצה) היא הוכחה מצויינת לכך כמו גם שמירת הערך של הרכב כמשומש דבר שלא קיים בסקודה.
    טויוטה קורולה שנת 2010 בגירסת GLI אוט' עולה 85,100 ש"ח, האוקטוביה 1.6 אלגנס לשם ההשוואה עולה 75,800 בלבד, וזה כאשר למיטב זכרוני הסקודה מלכתחילה בזמנו היתה יותר יקרה מהקורולה. דרך אגב אצל פורד בכלל המצב גרוע 62,300 ש"ח בלבד...שזה אפילו פחות מהקיה פורטה.
    בקיצור למי שעוד לא הבין (ויש כאלו עדיין בישראל), וזאת מבינים יותר ויותר גם האירופאים, מה שחשוב קודם כל ברכב זו האמינות שלו והתמורה למחיר. מי שעדיין מתעקש לא להבין, שילך ויבדוק מה מחיר המחירון של הונדה סיוויק משנת 2010 (רמז.. דומה מאד לקורולה)

    16.12.13 | 14:19רכביסט

  • 35
    מי קונה רכב פרטי. ?

    הג׳יפונים והקטנות עם גיר ידני לקחו את שוק הרכב למקום אחר וכל המגיבים רבים בינהם למי יש יותר גדול שהשוק של רכבי המבחן הולך לליסינג.

    16.12.13 | 13:53הבוחן פ.

  • 34
    33 צודק- ואעשה לכם סדר בבלאגן:

    מי שצריך להושיב שלושה ילדים מאחור עם מושבי בטיחות- קורולה
    צעירים וכאלה שלא צריכים תא מטען גדול- מאזדה
    מי שמעדיף ביצועים וצריך תא מטען אבל לא צריך להושיב שלושה ילדים - סקודה
    מי שחייב סטיישן שייקח איי 30. פוקוס לא במשחק עד מתיחת הפנים ותיקון הגיר. שאלות?

    16.12.13 | 13:49מוטי

  • 33
    מאזדה 3לוקחת בגדול בכל המבחנים בעולם ! תפנימו !!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    16.12.13 | 13:21ניר

  • 32
    ל-33, כל הכבוד

    סוף סוף מישהו מכניס את העניין לפרופורציות...

    16.12.13 | 02:10אורי

  • 31
    לכל המגיבים

    יכול להיות שכולכם התייחסתם בציניות ובביטול למשפט שנכתב בסיכום "אין כאן באמת מפסידות, אלא התאמה לדרישות שונות"? אני מבין שבדרך כלל זה משפט שנאמר בשביל להיות פוליטיקלי קורקט, אבל לפעמים, כמו במקרה כאן, יש לו משמעות אמיתית. לכן אינני מבין למה הוויכוחים פה כל כך סוערים, הרי אם לקרוא את כל המבחן בריכוז, ניתן לראות בבירור שלכל רכב יש יתרונות, כמו גם מגרעות. העניין של המשקל שניתן לכל מגרעה ולכל יתרון, הוא סובייקטיבי לחלוטין, ואכן עניין של דרישות. העניין היחיד שאולי בולט ומהווה אינטרס משותף של כולם, זה צריכת דלק. כל שאר הפרמטרים סובייקטיביים, ואם נאמר כאן שמדובר בארבע מכוניות מצויינות, אז שכל אחד ייבחר לפי ההעדפות האישיות שלו את מה שהוא מעדיף (או אולי בכלל זו מתחרה אחרת שלא שייכת לרביעיה שנבחנה כאן). מה שבטוח, בקטגוריה הזו של המשפחתיות הקומפקטיות, אין אף אחת ש"אוכלת בלי מלח" את כולן, מכיוון שהן די דומות, ומכיוון שמדובר במכוניות עממיות ופשוטות שבכל מדינה נאורה עולות מעט כסף. הרי המס שמשלמים עליהן בנמל לא באמת משפר את איכות החומרים או את רמת בידוד הרעשים. זה שהמחיר מתנפח פה לא הופך אותן ליקרות יותר בעת הייצור. מדובר בכלי תחבורה בסיסיים למדי, ואין בקטגוריות האלה אף פעם נוק אאוט, והכל עניין של העדפה.

    15.12.13 | 17:10לב

  • 30
    אוטו הפעם פישלתם,מזדה-3 מקום שלישי וגם זה מכובד.

    המבחן של דה מרקר יותר מקצועי,
    הדירוג שלי
    סקודה
    טויוטה
    מזדה
    סוזוקי קרואובר
    פוקוס
    קיה סיד
    יונדאי

    15.12.13 | 15:33איל

  • 29
    אם תמשיך כך דלק יקנסו אותך על שימוש בשפה בוטה

    ויורידו לך מהמשכורת. אתה משתמש בשפה גסה וסוטה מהנושא של התגובה הראשונית. לא אמרתי שמאזדה היא מכונית לא טובה. אמרתי שהדגם 1.5 ליטר הוא פשוט נחות מאילו שנעמדו לידו. ככל הנראה בדיוק כמוך. אל תאחז בקרנות המזבח עם "המנוע נפתח ב5000 ק"מ" כי גם לי הכלב אכל את המחברת ועדיין הכנתי שיעורים. אני במקום גיל אגמון הייתי שולח אותך לשיעורי עברית. לא בתשלום.

    15.12.13 | 14:20ל 30 המעודן ביותר

  • 28
    ל-26

    מה הקשר לזה שאני לא מוכן להזדהות? אני חייב לך משהו?.. כולה קורה את המגזין באופן רצוף ביחד עם עוד מגזינים. מה מעניין אותי איפה אתה עובד? ומה זה אמור לעניין אותך איפה אני? אידיוט. וגם מאיפה אני אמור לדעת שאתה באמת עובד איפה שאתה עובד? למה אני חוקר את מה שאתה כותב כאן?.. אני בתור חובב רכב מושבע עוד מילדותי קורא את כל המגזינים שאפשר, בארץ ובחו"ל. רואה מבחני וידאו, קורא ואף בוחן ומתרשם בעצמי. אתה סתם אדיוט כנראה שהקשר שלו לרכבים מקרי ביותר. אם היית מבין דבר או שניים היית מבין שמאזדה היא מותג בין האהובים ע"י בוחנים בכל העולם.
    האוקטביה כאן יקרה, חסרת אבזור, פחות נוחה מה3 (שנבחנה בכל המבחנים עד המבחן הזה עם ג'אנט 18 וצמיגים נמוכי חתך שמשפיעים לרעה משמעותית על הנוחות), שנתיים אחריות בלבד, אמינות גרועה ושירות מכפיר ויחס מגעיל של היבואן. אני יודע מניסיון לצערי.
    הקורולה מצוינת גם היא. אבל מתאימה לזקנים פנסיונרים. רכב כזה משעמם לנהיגה, איכות פנים ירודה (של המאזדה הכי איכותי כאן), גיר מנסר וצורם. הפוקוס אחלה מכונית, אבל היא צפופה במושב האחורי יותר מה-3, גיר לא אמין, יש לה מחלה מוזרה של גומיות מתפרקות והיא כבר מרגישה לא עדכנית לעומת המתחרות החדשות. רוב המבחנים בארץ שעשו ל3 עד היום היו פחות רלוונטים כי בדומה לסובארו המנועים של מאזדה נפתחים אחרי כ5 א' ק"מ. לכן הביצועים הרגישו פחות טובים ממה שהם אמורים להיות וצריכת הדלק הייתה טובה, אך פחות מכאן. זה מה שקורה שכל המגזינים רבים על מי יוציא ראשון מבחן דרכים למאזדה 3 החדשה. אחרי נהיגה ברוב המכוניות המשפחתיות גם החדשות וגם היותר ישנות אני יכול בכיף להגיד של3 יש יחידת הנעה הכי נעימה כאן בזכות גיר מעולה, מהיר וחלק ומנוע 1.5 שמציע ביצועים סבירים לגמרי גם אם לא מהטובים בקטגוריה. לא סתם היא מקבלת שבחים בכל מקום.

    15.12.13 | 12:19מגיב

  • 27
    לכל המלעיזים

    http://www.youtube.com/watch?v=S9DLi2JqrS8

    15.12.13 | 11:52יואב

  • 26
    ידוע שמאזדה טובה יותר   ל"ת

    ללא תוכן

    15.12.13 | 11:48אין חדש תחת השמש

  • 25
    יופי של מושב אחורי יש בקורולה - הבעיה היא בקדמי...

    עיצוב מכוער, פלסטיקה של צעצועים מביצי קינדר, רווחים בין חלקים, שפות שחתוכות עם גלים במקום ישר...
    אז יופי, שמו מערכת מולטימדיה שמדברת עם S3 (שאני מניח שזה די נוח אם יש לך S3, אבל מה עם השאר?) אבל מה עם שאר האוטו?
    וזה לפני שדיברנו על התיבה הרציפה, שבכל פעם שמעיזים ממש ללחוץ על הגז, ולא רק ללטף, עושה רעש כמו פולניה שהשפרצת לה על הווילונות...

    15.12.13 | 11:13ארצברג

  • 24
    תשובה ל 13, 14 ו 16 = אתם שכירים אצל גיל אגמון?

    ההבדל היחידי בנינו שבמקרה הצורך אני אדם פרטי שמוכן להזדהות באופן מלא. התגובה שלי התייחסה למאזדה 3 דגם 1.5 ליטר שלא ייתכן ולא יעלה על הדעת שבשקלול כולל היא מכונית טובה יותר מהקורולה והסקודה. גם בתגובה הראשונית ציינתי בבירור שהמאזדה עם מנוע ה 2 ליטר היא כבר עסקה שונה לגמרי. אני מוכן להראות איפה אני עובד (תעשיית התרופות, ללא שום קשר לרכבים) ואתם?

    15.12.13 | 09:56מישלופ ראייר

  • 23
    ל-23: מאזדה 3 מכונית מוצלחת בעולם. זה שקורולה נפוצה יותר זה לא בהכרח פרמטר להשוואה.

    רכבים סיניים נמכרים במליוני מכוניות לשנה בסין, רוסיה, וכל העולם ה-3. אז מה? הם עדיין בשנות ה-90 מבחינת פליטת מזהמים ואמינות מרכיבים בינונית...

    דא"ג בחול קורולה שונה לחלוטין מטורקי שמוכרים אצלנו "SUN".
    קורלה זה מותג אמינות של סוף שנות ה-90. היום בכל העולם הקוריאנים משתלטים!!! תסתכלו על צמיחה של קיה-יונדאי-שברולט(דייהו).

    15.12.13 | 09:44אחד שקורא גם מגזינים מחו"ל

  • 22
    ל 23, כל מילה בסלע!!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    15.12.13 | 09:40Dave

  • 21
    ועכשיו תגובתי לאחר שקראתי

    בכל שאר המקורות שבחנות את מכוניות הסגמנט בארץ, המזדה 3 החדשה לא ניצחה בשום מקום. במקרה הטוב היא דורגה במקום השלישי אחרי הקורולה והאוקטביה.
    אישית אינני מחזיק מים בכל הקשור למקרים בהם מגזין אוטו בוחן רכבים שעונדים את הסמל של פורד או מזדה, שכן מזגין אוטו הוא גוף פרסומי סמוי של דלק מוטורס. רק כאשר המבחן אינו מכיל רכבים של יבואן זה, יש רלוונטיות לנאמר בו. מזדה 3 מעולם לא היה רכב מתחרה רציני בסגמנט, ובכל דור ודור, ה-3 פגרה בגדול אחרי הקורולה, בכל תחום: בדוד רעשים, מרחב פנימי, כח מנוע, צריכת דלק, איכות מכלולים (שקט ואורך חיים), אמינות, סחירות, ביקוש בשוק המשומשים, פרקטיות משפחתית, מושבים, מזגן, איכות יצור וגימור, ומה לא. בכל דור ודור - הקורולה כיסחה ל- 3 את הצורה. על כל 3 אחת שנמכרה בעולם, נמכרו לפחות 50 קורולות. העולם לא טיפש ויודע מה הוא בוחר. חוכמת ההמונים קוראים לזה.

    14.12.13 | 22:38א.

  • 20
    מבחן השוואתי נוסף

    להלן מבחן השוואתי באתר דהמרקר -
    http://www.themarker.com/dynamo/1.2150624

    14.12.13 | 18:01איל

  • 19
    כתבה שטחית של עיתון מכור למי שמפרסם אצלו יותר.   ל"ת

    ללא תוכן

    14.12.13 | 16:38אילן

  • 18
    כנסו

    כל מי שאומר שזה משחק מכור שמאזדה ניצחה לא מבין כלום. מאזדה תמיד נחשבת לאחת הטובות בקטגוריות שבהן היא מתחרה. כנסו ל-YOUTUBE ותראו מבחנים השוואתיים של ה3 וה6 ותראו איך הן מנצחות בקלות את כל המתחרות, כולל פולקסווגן ושאר הגרמניקקאיות. רוצים טעימה?
    http://www.youtube.com/watch?v=hPAq8eqHkWc

    http://www.youtube.com/watch?v=iiYKjf8lXA8

    http://www.youtube.com/watch?v=QLcURdr9YoM

    http://www.youtube.com/watch?v=zhHPIcEdG0c

    ויש עוד הוכחות. תעשו גוגל ויוטיוב תראו. "אוטו" הם המגזין היחיד שמבין משהו ברכבים כנראה, אבל אם אתם מעדיפים להקשיב לבוחן ששולל רכב בגלל הצבע שלו שהוא קיבל למבחן [וואלה רכב אם שאלתם], אתם דבילים, סליחה על הביטוי.

    14.12.13 | 14:28סתם אחד

  • 17
    מאזדה 3 מנצחת

    גם את פרארי, גם את למבורג'יני, גם את פורשה, גם את מרצדס בעצם מאזדה 3 מנצחת את כולם כל עוד המבחן נעשה ע"י מערכת אוטו...
    הקשרים בין היבואן לעיתון מוכרים לכולם, אבל זה לא מפריע לפרסומון אוטו להמשיך ולעבוד על העם.

    14.12.13 | 12:36גבי

  • 16
    משחק מכור

    לתומי חשבתי שרק אני לא מאמין למראה עיניי ולמצוא את מאזדה 3 מתוארת כמנצחת המבחן. אני שמח לקרוא את התגובות המאשרות כי משהו כאן לא ראוי, ומעבר לכך ללמוד כי קיים קשר בין האתר לאחד היבואנים. ראוי יותר שהכתב עצמו היה מביא את הנתון הזה כגילוי נאות בראש הכתבה.
    לסיום לאחרונה עברתי מספר נסיעות מבחן בכדיי לבחור רכב חדש נהגתי גם על המאזדה 6 וגם על האוקטביה לטעמי האישי לא כוחות ליפנים ייקח עוד הרבה זמן להדביק את הטכנולוגיה והאיכות הגרמנית!

    14.12.13 | 11:30רן

  • 15
    לדעתי יש אופציות נוספות בתוצרה אחרת (לא סדאן) שכדאי לקחת בחשבון   ל"ת

    ללא תוכן

    14.12.13 | 10:36דן

  • 14
    ל-6

    אתה בדיחה.

    מאזדה 3 זוכה לכל דורותיה בהרבה שבחים בכל העולם. הסקודה שלך מלאה תקלות ואמינה כמו פעיל חמאס. מכונית נחמדה ביותר, אבל יקרה ביחס לתמורה ושירות היבואן מחפיר. שיהיה לך בהצלחה במוסך של צ'מפיון. אתה תצטרך את זה. מניסיון.

    14.12.13 | 04:10מגיב

  • 13
    היבואן חייב לשייק מאזדה 3 עם תיבת הילוכים ידנית

    ידנית בלבד

    14.12.13 | 00:00אבי

  • 12
    ל-6

    "תיבת ה DSG7 מראה ביצועים מעולים ללא תקלות מאז השינוי בשנה שעברה"??? שנה שלמה בלי תקלות ?!?! מצויין !!!!

    13.12.13 | 22:05א'

  • 11
    תגובה ל-6

    אז מה אתה מציע, להתעלם מהמחיר כי זה "מופנה לליסינג"? להתחשב במחיר שמשתנה מחברה לחברה ומיום ליום?
    עד אז, האוקטביה הבסיסית, עם מנוע 105 כ"ס, עולה כמו מאזדה3 2 ל', עם 165 כ"ס והרבה יותר אבזור.
    מעניין מי בעל הבית שלך...

    13.12.13 | 20:53משה

  • 10
    אני עוד לא ראיתי מאזדה 3 למה ( כי היבואן גנב ולא רוצה גיר ידני )   ל"ת

    ללא תוכן

    13.12.13 | 20:52עלי

  • 9
    אני מאוד אוהב מבחנים השוואתיים אבל..

    לא הבנתי מדוע טיפסתם על מדרכה הצבועה באדום לבן ועוד בשביל תמונה גרועה.
    זה מקצועי?

    13.12.13 | 18:58קובי

  • 8
    "תחושה של ...."   ל"ת

    ללא תוכן

    13.12.13 | 17:07קורא וצוחק

  • 7
    מממ מעניין-המזדה לא הכי חסכונית לא מרווחת בגז' קטן הכי אטית

    אבל אצלכם מקום ראשון. ...לא - סתם רוצה להבין ..

    13.12.13 | 16:46יובל

  • 6
    לאוקטביה בקרת שיוט בדגם הבסיסי. יש לי אותו.   ל"ת

    ללא תוכן

    13.12.13 | 16:31יוני

  • 5
    בחייאת! תעשו טובה ותקנו מאיתנו מכונית חדשה. מצ`עמם פה בסוכנות

    אף כלב לא נכנס כי הלקוחות שדפקנו במחיר ובשירות (או נוכלות אחרת) כבר לא חוזרים. וכנראה שנגמרו הפראיירים שמוכנים לקנות רכב פרימיטיבי של סוזוקי במחיר דומה למתחרים שטובים בהרבה...אז תעשו טובה

    13.12.13 | 16:25עמי

  • 4
    ל4

    עים הכיעור של ה sx4 באמת שום רכב לא רואה אותה ממטר...קרוסאובר עלק...לפחות בושות אל תעשה אין צורך להחמיא למשפחתית עים תחת של ניסן קשקאי תהיה מצדי הכי טובה הכי ביטיחותית כול עוד לא עומד על הרכב הזה רק טמבל ישב בו.

    13.12.13 | 15:59cx5

  • 3
    סוזוקי SX4 קרוסאובר החדש לא רואה אותו ממטר ..   ל"ת

    ללא תוכן

    13.12.13 | 14:00עמי

  • 2
    יותר מפורט ומעמיק

    http://www.mako.co.il/cars-weekend/Article-acdf9a405f9e141006.htm

    13.12.13 | 11:32א.

  • 1
    היונדאי I35 החדשה שתגיע עם מנוע הזרקה ישירה ו140

    תהיה מאובזרת מכולן מהירה וחסכונית מכולן ...ויש לי תחושה שכבר בגרסה הנוכחית היא לא פחות טובה מיתר העדר . למה לא בחנו את הקיה פחדו שהיא תביס את הטויוטה ?

    13.12.13 | 11:31יובל

המסע הגדול לאנגליה (צלם: תומר פדר)

  • אבל אם ה-458 תעלה באש אני לא משלם עליה, נכון. ניצן וקצין העיתונות של פרארי, מתאמים ביקור נוסף במאראנ

    אבל אם ה-458 תעלה באש אני לא משלם עליה, נכון. ניצן וקצין העיתונות של פרארי, מתאמים ביקור נוסף במאראנ

    1024x768 1280x1024 1600x1200
  • אה, כן, בדיוק שם. ג'ולי מראדיקל, דואגת שכל העיתונאים יצאו (ל)מרוצים.jpg

    אה, כן, בדיוק שם. ג'ולי מראדיקל, דואגת שכל העיתונאים יצאו (ל)מרוצים.jpg

    1024x768 1280x1024 1600x1200
  • אז מה, יש מצב לקבל את הטלפון שלך. שטרן ונווטת ראלי בדימוס, שהתחרתה בגודווד.jpg

    אז מה, יש מצב לקבל את הטלפון שלך. שטרן ונווטת ראלי בדימוס, שהתחרתה בגודווד.jpg

    1024x768 1280x1024 1600x1200
  • אחי, המכונית שלי נתקעה, יש לך כבלים במקרה.JPG

    אחי, המכונית שלי נתקעה, יש לך כבלים במקרה.JPG

    1024x768 1280x1024 1600x1200
לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)