נתת לנו Like ב-Facebook?

מאזדה 3 האצ'בק 1.5 ליטר במבחן דרכים

אוטו משפחתיות

מאזדה 3 האצ'בק 1.5 ליטר במבחן דרכים

18.12.13 בן חסון |   צילם: מערכת אוטו
עיצוב דינאמי וספורטיבי

מאזדה 3 הגיעה אלינו בגרסת ההאצ'בק המאובזרת. האם היא עדיפה על הסדאן המסורתית?

31 תגובות | תגיות: מאזדה, האצ'בק, מאזדה 3, מבחן דרכים, מאזדה 3 האצ'בק, בן חסון

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מאזדה 3 נחתה בארץ לפני כחודשיים, וכצפוי, עוררה עניין רב בקרב הקוראים שלנו, כאשר כבר בחודש הראשון היא הפכה לאחת המכוניות הפופולריות באתר אוטו. אנחנו הספקנו לבחון אותה בגרסת הסדאן המאובזרת, ובגרסת הליסינג במבחן השוואתי מול המתחרות הבולטות שלה. הפעם יצאנו עם ההאצ'בק המאובזרת, כדי לבדוק מה גרסה זו יכולה להציע ללקוח הפרטי.
 
האלמנט החמישי
ההבדלים, כצפוי, נוגעים בעיקר לחלק האחורי של המכונית – שעם אורך של 446.5 ס"מ מקצה לקצה, קצרה מגרסת הסדאן ב-12 ס"מ, אך עדיין נחשבת לאחת ממכוניות ההאצ'בק הארוכות בקטגוריה. ולמרות זאת, פתיחת הדלת החמישית מגלה תא מטען שמציע נפח סביר בלבד של 314 ליטר. הוא אומנם מספיק גדול בשביל רוב השימושים היום-יומיים, ומסוגל להכיל שתי מזוודות בינוניות, אך חלק (גדול) מהמתחרות מציעות תאי מטען מרווחים יותר (עם 350 ליטרים ומעלה) – למרות שהן קצרות יותר. לעומת זאת, פתח תא המטען רחב ונוח מהפתח הצר של גרסת הסדאן, וגם גובה המפתן טוב. וכמובן, כמו כל האצ'בק, היא מציעה אפשרות לקיפול מושבים ליצירת משטח הטענה גדול בגובה אחיד, למקרה שתצטרכו להעביר חפצים גדולים.
 
תא המטען שימושי, אך מעט קטן
 
חיצונית, תצורת ההאצ'בק מחמיאה מאוד ל-3, שהייתה נאה בעינינו גם בגרסת הסדאן. הוויתור על הסנטימטרים העודפים, יחד עם החישוקים הגדולים והנאים של רכב המבחן (18 אינץ') ומכסה המנוע הארוך יוצרים מראה דינאמי-ספורטיבי ומושך. בנוסף, בניגוד לגרסת הסדאן שמזכירה מאוד את מאזדה 6, לגרסת ההאצ'בק מראה ייחודי יותר מאחור, שעדיף (לפחות לדעתי) על פני הדמיון לאחות הגדולה (והנאה). בכל מקרה, יחד עם החזית האגרסיבית, מתקבלת מכונית משפחתית מאוד מסוגננת שהצליחה לקסום לנו ולרבים אחרים בימי המבחן.

השאר
שאר המכונית, דומה למדי לגרסת הסדאן שבחנו בעבר – וזה לא דבר שלילי. תא הנוסעים של גרסת ההאצ'בק (בעיקר בגרסת המבחן המאובזרת – 'Comfort' במחיר 132,000 שקלים) הוא מקום שמאוד נעים להיות בו. התא עשיר בפרטים עיצוביים, קטנים כגדולים. בין אם מדובר במושבים הנאים (תומכים היטב בגוף ונוחים לאורך זמן), בלוח השעונים המעוצב עם מד הסל"ד הגדול, בדיפונים (שתמיד הרגישו איכותיים) או בפרטים קטנים כמו ציפוי דמוי קרבון בגלגל ההגה – לאורכו ולרוחבו של התא ברור כי מאזדה השקיעה מאמצים רבים כדי להנעים את השהייה בו. והצליח לה.
 
 
מאזדה הקפידה על הפרטים הקטנים בתכנון תא הנוסעים. והתוצאה מורגשת 
 
המרווח מלפנים טוב גם לנהג ונוסע גדולים במעט מהממוצע, וניתן להגיע לתנוחת נהיגה טובה בקלות. מאחור, המרווח מספק גם למבוגרים, אך המושב נמוך ומשענת הגב נוטה מדי לאחור, ולמרות בסיס הגלגלים הארוך (270 ס"מ) – יש משפחתיות מרווחות ממנה.
 
רשימת האבזור נאה וכוללת (בין היתר) מערכת בקרת אקלים, קיפול מראות חשמלי, בקרת שיוט, חישוקים קלים, משוטים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, התנעה ללא מפתח, מחשב דרך ומערכת מולטימדיה מקורית הכוללת דיבורית בלוטות' ומערכת ניווט. לאחרונה, פקד בסגנון i-Drive של ב.מ.וו, שמרגיש איכותי מחד ונוח לתפעול מאידך. בצד הבטיחותי ניתן למנות שש כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת למניעת תאונות בעיר (הקיימת גם בגרסת הכניסה) וחמישה כוכבים שניתנו לה במבחן הריסוק של יורו NCAP.
 
 
תפעול המערכת מתבצע בעזרת בורר בסגנון i-drive
 
בכביש
המנוע של רכב המבחן (1.5 ליטר, 120 כ"ס), כמו שכבר נאמר בעבר, מזיז את ה-3 בקצב משביע רצון. אומנם לא מדובר ביחידת הכוח החזקה בשכונה, אך היא פועלת בצורה חלקה ונעימה – ומספיקה לכל שימוש הגיוני. ובזכות תגובה ראשונית מהירה וחלוקה נכונה של יחסי העברה מתקבלת תחושה זריזה דיה. כשיידרש לכך, המנוע תמיד יימצא באזור רצועת הכוח שלו (מעל 4,000 סל"ד) בזכות החלוקה של ההילוכים – והוא אינו רועש או רועד במיוחד גם תחת עומס. התיבה אגב, פועלת בצורה חלקה ונעימה, ומציעה אפשרות נוחה לתפעול ידני ממשוטים מאחורי גלגל ההגה. נחמד.

את יום המבחן הארוך והמאומץ סיימה ה-3 עם צריכת דלק ממוצעת שעמדה על 11.2 ק"מ לליטר. נתון נאה, אך לא כזה המציב רף חדש בקטגוריה. בנסיעות רגועות יותר (אך פקוקות לסירוגין), בדרך לעבודה וחזרה, צריכת הדלק נעה סביב 14 ק"מ לליטר מרשימים יותר.
 
 
יחידת הכוח נעימה, אפילו שאינה החזקה בקבוצה
 
נוחות הנסיעה מתגלה כטובה למדי, למרות חתך הצמיגים הנמוך (45) ומתלים שמכוילים על הצד הנוקשה. כמעט תמיד מצליחה ה-3 להתמודד בצורה מרשימה עם השיבושים הגדולים, וגם על כביש גלי בעומס גבוה היא נותרת נעימה ומרוסנת. דווקא השיבושים הקטנים (ולא מעט מהם) עוברים לתא. נראה לנו שמידות צמיגים הגיוניות יותר (כמו בגרסת הכניסה – 205/60R16) ישפרו את נוחות הנסיעה הטובה בבסיסה, וטוב ייעשה היבואן אם יציע (לפחות כאופציה) צמיגים בחתך גבוה יותר גם בגרסה המאובזרת.

שיוט ב-100 קמ"ש ייעשה ב-2,100 סל"ד רגועים ושקטים, כאשר רעשי הרוח נותרים בגדר הסביר. רעשי הכביש דווקא נוכחים כבר במהירויות נמוכות יחסית (50 קמ"ש), וחודרים לתא בתדר מעיק.

התנהגות הכביש נותרת צפויה, מאוזנת ומאוד מהנה. זה מתחיל בהגה המדויק (והנעים לאחיזה) וממשיך עם תגובות טובות ונכונות להעברות משקל – וגם כשמגיעים איתה למגבלות – ה-3 מגיבה בצורה הדרגתית ומאוד נשלטת. היא נוסכת בנהג ביטחון מבלי להיות משעממת, וזה משהו שנחמד לגלות היום (בטח בקרב העדה המשפחתית).
 
 
עיצוב ספורטיבי-אגרסיבי לחזית
 
סיכום בחמש דלתות
מאזדה 3 האצ'בק שומרת על היתרונות של גרסת הסדאן, ומוסיפה תא מטען שימושי יותר (גם אם קטן במעט). תא הנוסעים יוצר אווירה נעימה וייחודית בזכות ריבוי הפרטים והמרקמים, וכשמתחשבים גם בעיצוב החיצוני – מתקבלת מכונית שונה בנוף הישראלי (עד שתהפוך לנפוצה כמו... מאזדה 3...), שמצליחה להעניק לנהג תחושה כמעט יוקרתית. תוסיפו לכך את נוחות הנסיעה הטובה, התנהגות הכביש הרהוטה ורשימת האבזור העשירה ומתקבלת (שוב) חבילה מוצלחת, שיכולה להתאים למי שלא חייב את הליטרים והסנטימטרים העודפים מאחור.
  • נתונים טכניים
  • מאזדה 3
תצורהטורי
נפח מנוע1.5 ל'
סוג מנועבנזין
הספק120
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים270 ס"מ
אורך446.5 ס"מ
רוחב179.5 ס"מ
גובה146.5 ס"מ
מהירות מרבית181 קמ"ש
0-100 ש'11.7 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר-

31 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 31
    אי אפשר לקרוא באתר הזה

    כל הזמן משהו קופץ וזז

    08.05.15 | 13:05רוטן

  • 30
    מאזדה 3 האצ'

    לפני פחות משנה קניתי את הרכב , גיליתי רכב איכותי למדי ועשיר מאוד בתוספות איכותיות , התנהגות כביש מצויינת , ההעברות בגיר חלקות ויש מספיק מקום למשפחה עד שני ילדים. החסרון וכפי שציינו חלק מהמגיבים הוא ביחידת הכוח , אומנם היא עושה את העבודה ברוב המקרים , אך כאשר מגיעים לעליות מורגש המחסור בכוח וצריך לאמץ את הרכב עד הקצה. צריכת הדלק אצלנו היא 9.0 ליטר ל 100 ק"מ כאשר עיקר הנסיעות הם בתוך העיר .לסיכום מדובר ברכב מעולה אך למי שמחפש כוח עדיף לקחת את דגם 2.0 ליטר. דרך אגב ההפרש בין מחיר הספיריט 1.5 למנוע 2.0 המפואר בסביבות 12,000 ש"ח .

    02.10.14 | 11:59mx5

  • 29
    בבקשה לבצע מבחן דרך למזדה 3 2014 2000 סמ"ק.   ל"ת

    ללא תוכן

    07.01.14 | 13:54ארתור

  • 28
    רכות נסיעה ואחיזת כביש ברמה שלא הכרתם

    http://www.ford.co.il/salesDays/index.html?utm_source=Auto&utm_medium=Banner&utm_campaign=Sales_days

    26.12.13 | 15:49פורד פוקוס בימי מכירות

  • 27
    לגבי המחירים: דגם ה1500 סמ"ק מיועד רק לחברות הליסינג. מי שפרטי רק מממן את ההנחה חבל

    אם הליסינג קונה ב100.000 ש"ח אז כדי לתת הנחה גדולה לליסינג במקום שהמחיר הרשמי יהיה 115.000 נותנים מחיר רשמי של 130.000 ככה ההנחה לליסינג היא 30.000 ממחיר המחירון כבר שנים שעושים את זה מי שפרטי חייב לקנות דגם שלא מיועד לליסינג כדי לא לשלם סתם על הישראבלוף. לכן דגם ה2000 סמ"ק מיועד לשוק הפרטי ותראו איזה פלא ההבדל ממש קטן כי בעצם מחיר ה1500 סמ"ק היה אמור להיות 115.000 - 110.000 ש"ח. תקנו חכם!!!

    23.12.13 | 09:53לא קונה דגם ליסינג

  • 26
    בארה"ב דגם ה-2.0 ליטר זה הפשוט יש להם דגם 2.5 ליטר

    לא רק שהמחיר בארה"ב זול בחצי מישראל גם מדובר על רכבים הרבה יותר מאובזרים כבר בגרסת הבסיס

    23.12.13 | 09:42ד"ש ממיאמי

  • 25
    אתה נסעת על הדגם של 120 כח סוס

    בישראל אנחנו מקבלים את ה165 כח סוס.

    21.12.13 | 15:12אני

  • 24
    נסעתי על גרסת השני ליטר

    נהגתי על גרסת השני ליטר עם גיר ידני - באירופה. המכונית הייתה עצלנית למדי בגלל תיבה ידנית ארוכה כגלות. לכן, אני בטח לא חושב של-23 ואחרים שמספרים לנו שהם חושבים על ידניות, אבל בטוח שיש להם רכב אוטומטי, כדאי לצפות לידניות...לגבי המנוע, ואללה לא יודע, עם התיבה הידנית הוא לא הרגיש הרבה יותר חזק מזה שקיבלנו כאן בארץ.

    21.12.13 | 10:08מי שנהג

  • 23
    (דלק מוטורוס) לא רוצים לעבוד . אנחנו רוצים גיר ידני   ל"ת

    ללא תוכן

    20.12.13 | 19:27כובי

  • 22
    יקר לאללה. מה עם ידני במחיר שפוי?   ל"ת

    ללא תוכן

    20.12.13 | 18:58שמשון

  • 21
    אני מציע לערוך מבחן השוואתי בינה לקיה סיד

    ייתכן ותגלו כמה דברים שלא חשבתם או ידעתם על הקיה סיד.

    20.12.13 | 16:30קובי

  • 20
    17 אל תדביר בשם שלי אתה חי בסרט חחחחחחח   ל"ת

    ללא תוכן

    19.12.13 | 15:32עמי

  • 19
    רכב עלוב לא שווה במחיר

    רכב עלוב לא שווה במחיר

    19.12.13 | 15:03איש עם אוטו

  • 18
    יפהפיה, אפילו יותר מאלפא. לפרטיים רק ה 2 ליטר. שהליסינג ייקנו 1.5 דרדלה.   ל"ת

    ללא תוכן

    19.12.13 | 14:54Nוטי

  • 17
    חברה, תעשו טובה ותקנו מאיתנו סוזוקי כי אנחנו ממש נואשים! נגמרו הפראיירים?   ל"ת

    ללא תוכן

    19.12.13 | 14:24עמי

  • 16
    מונדיאו חדשה עולה 135K, למה לשלם אותו דבר על מאזדה 3?   ל"ת

    ללא תוכן

    19.12.13 | 13:49אייל

  • 15
    ללקוח הפרטי - רק מנוע 2000 סמ"ק

    כולה תוספת של 1000 ש"ח !! וזה סיפור אחר לגמרי.
    0-100 8,9 שניות. עם התקציב מאפשר - מומלץ דגם הספיריט שמכיל את כל התוספות האפשריות שכוללות גם אמצעי בטיחות בדרגה הראשונה. ולנהגים שכבר לא כל כך צעירים - זה הדגם עבורכם. עם תאורת קסנון ופנסים מתכונים אוטומטית , חישן להתראה על סטיה מנתיב, מערכת עצירת חירום אוטומאטית ועוד ועוד. מומלץ מאוד.

    19.12.13 | 12:54ארתור

  • 14
    תיבת הילוכים ידנית זה הולך טוב . פורד פוקוס לא כמו מאזדה 3 ידנית

    רק גיר ידנית אוטמוט לא קונה בחיים

    18.12.13 | 23:50דודו

  • 13
    תמחור גבוה ומעצבן לרכב טוב

    אני מוכן לשלם את המחיר הנל אבל לא על המנוע הבסיסי
    הין ירד והגיע הזמן לבוא לקראת הלקוחות ולתת מחיר מתאים לפחות לגרסאות שלא מגיעות לליסינג
    130 אלף למשפחתית 1500... אתם עושים מעצמכם ומאיתנו צחוק
    דלק מוטורס - אתם שיניתם את הכללים בשוק יותר מפעם אחת. תנו מחיר שיגרום ללקוחות להגיע ולרכוש, בלי לחשוב פעמיים

    18.12.13 | 21:09ממש נמאס

  • 12
    משהו נהג על ה-2 ליטר? יש סקירה שלה בארץ?

    נראה כמו שדרוג מתבקש בהתחשב באפקט הליסינג...

    18.12.13 | 20:19משה

  • 11
    אנחנו אמרנו ואומרים עוד פעם אין דגמים ידנים לא קונים

    דלק מוטורס !! אזהרה יבואן מקביל למאזדה בקרוב

    18.12.13 | 20:14סנד

  • 10
    דלק מוטורס אנחנו רוצים דגמים ידנים לחווית נהיגה   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 20:12אלון

  • 9
    לתמי(ועמי) קרעת!

    זה באמת מצחיק... כי לפי הסיקורים בחו"ל, הS CROSS מגיע עם מערכת שמע (מקורית) ללא המסך שמגיע רק בתוספת תשלום (והיבואנים הישראלים ידועים בקמצנות התוספות שלהם!)
    אז כן, כנראה שהוא הגיע מעזה, או מאיזו חברה "ידועה".

    18.12.13 | 16:22מנחם

  • 8
    גלגלים 18 אינצ' על מנוע 120 כוחות סוס זה בדיחה

    פעם מידה כזאת היה רק למכוניות מעל 300 כוחות סוס לפחות,
    ממש כבש בעור של זאב

    18.12.13 | 16:20גיא

  • 7
    עמי, מתי יהיהלקרוסאובר מסך מולטימדיה מקורי שלא הורכב בעזה?   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 15:59תמי

  • 6
    נהגתי על ה 1.5. רק מנוע 2 ליטר, שהליסינג יקנו ה 1.5 ב 100K   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 15:32שי

  • 5
    עמי כולנו הבנו שאתה סוכן של סוזוקי   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 15:0000

  • 4
    גרסת ה-1.5 לא שווה ללקוחות פרטיים (מכוונת לשוק ליסינג). תוספת קטנה ומתקבל רכב שונה לגמרי.   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 14:25א-א

  • 3
    עדיף סוזוקי SX4 קרוסאובר החדש בנפח 1.6 ליטר בהספק מרבי של 120 כ"ס   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 13:58עמי

  • 2
    הישבן שלה מזכיר את האופל אסטרה   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 12:04שגיא

  • 1
    לא להתקרב ל 1.5, רק ה 2 ליטר...   ל"ת

    ללא תוכן

    18.12.13 | 10:12מוטי

מאזדה 3 (2013)

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)