פורד C מקס סולאר אנרג'י קונספט
יצרנית הרכב האמריקנית תציג בשבוע הבא (במסגרת תערוכת CES בלאס ווגאס) קונספט לרכב היברידי-נטען (פלאג-אין) שייעזר בלוחות סולריים. הקונספט, שמבוסס על גרסת הפלאג-אין של פורד C מקס (שבעצמו מבוסס על פורד פוקוס), שומר על מראה סדרתי למדי – אך בשלב זה עדיין רחוק מייצור.

פורד, בעזרת חברת SunPower העוסקת בתחום אנרגיה מתחדשת, תכננה מבנה ש"יתלבש" על גג המכונית ומכיל סדרה של לוחות סולאריים. היצרנית טוענת שלמרות השטח הקטן יחסית של הלוחות (1.5 מ"ר בלבד), הם יכולים להטעין את המצברים במלואם בכמה שעות (לא ברור כמה בשלב זה) – ואלו יספקו טווח חשמלי שעומד על כ-33 ק"מ (בדומה לגרסת הפלאג-אין הרגילה). זו לא הפעם הראשונה שפורד פועלת בתחום, כבר בשנת 2011 היא הציעה ללקוחות שרכשו פוקוס חשמלית להתקין לוחות סולאריים על גג ביתם כדי להטעין את מצברי המכונית (וגם אז זה נעשה בשיתוף עם SunPower).

נטען מהשמש: פורד C-מקס סולארי
צילום: מנהל
יעשה שימוש באנרגיה מתחדשת

כאמור, בניגוד לגרסאות פלאג-אין "רגילות", ה-C מקס הסולארי טוען את מצבריו בעזרת השמש – ובכך מפיק את האנרגיה הדרושה לו בצורה נקייה יותר מאשר בדרכים המוכרות. בנוסף, הוא אינו תלוי ברשת החשמל ויכול להטעין את מצבריו בכל זמן ובכל מקום ללא חיבור פיזי לתקע – כל עוד השמש מאירה כמובן. בכל מקרה, ניתן יהיה להטעין את ה-C מקס הסולארי גם דרך רשת החשמל בעזרת כבל – אתם יודעים, למקרה שיהיה יום מעונן...

לטענת פורד, הנהג הממוצע יוכל לבצע כ-75% מהנסיעות (בתכנון נכון כמובן) בעזרת טעינה סולארית – ובכך לחסוך בזיהום האוויר (ובעלויות התפעול) בשיעור ניכר. כרגע הדרך אל מוצר סידרתי עוד ארוכה, אבל פורד אופטימית ומבטיחה שנשמע ממנה גם בעתיד.