נתת לנו Like ב-Facebook?

מאזדה 3 (2.0 ליטר): מבחן דרכים

אוטו משפחתיות

מאזדה 3 (2.0 ליטר): מבחן דרכים

10.02.14 בן חסון
מאזדה 3. הגיעה אלינו למבחן עם מנוע ה-2.0 ליטר

מאזדה 3 הגיעה אלינו למבחן בגרסה שנותנת קצת יותר, האם יש לה מקום בין גרסאות ה-1.5 המאובזרות לבין רכבי הפנאי האופנתיים?

19 תגובות | תגיות: מאזדה 3, מבחן דרכים

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
"משפחתית משודרגת", מונח שמתייחס ברובו למשפחתית המוכרת כשהיא חמושה (בדרך כלל) במנוע בנפח 2.0 ליטר, תוספות אבזור לרוב ואי אלו נגיעות קלות לעיצוב, למען הסר ספק. אך בין קרבות הליסינג של גרסאות הכניסה לבין עליונות רכבי הפנאי המביטים עליהן מלמעלה, נדמה ש"המשפחתית שנותנת יותר" קצת נעלמה מהתודעה הישראלית. ובכל זאת, מאזדה 3 החדשה התייצבה אצלנו למבחן בגרסה הבכירה – 2.0 ליטר ברמת גימור Spirit – שלכם תמורת 142,000 שקלים בתצורת האצ'בק או סדאן, הגרסה שנבחנת כאן היום.
 
 
קנקן דומה
חיצונית זו אותה מאזדה 3 הנאה והמוכרת שמזכירה (מאוד) את ה-6 הגדולה יותר. החישוקים הקלים (18 אינץ') מוכרים לנו כבר מגרסאות ה-1.5 ליטר המאובזרות, וגם כאן הם תורמים למראה המכונית, ויחד פנסי קסנון (עוקבי פנייה) ולד לתאורת יום (מלפנים ומאחור) מתקבל הרושם הנכון.
 
מאזדה 3 2.0 ליטר. למעט פנסי הקסנון אין שינוי נראה לעין מה-1.5 המאובזרת
 
בגרסה זו הכניסה לתא הנוסעים נעשית ללא שימוש במפתח, אביזר נחמד שקל להתרגל אליו, ולמעט הריפודים הבהירים (והפחות נאים לטעמי) – אין שינויים נראים לעין מגרסאות ה-1.5 המאובזרות. זו בהחלט בשורה חיובית, כי תא הנוסעים של ה-3 הוא מקום שמאוד נעים לשהות בו ולהסתכל עליו. רשימת האבזור ארוכה מאוד, כשהיא נבדלת מה-1.5 המאובזרת בחלון שמש בגג, מערכת להתראה על סטייה מנתיב, כניסה ללא מפתח ואותם פנסי קסנון ולד שהוזכרו קודם.

בדומה לשאר הגרסאות, מלפנים יש מספיק מקום גם לנהג ונוסע גדולי מידות (שייהנו ממושבים מצוינים) אך מאחור המצב פחות מזהיר – המושב מעט נמוך והמשענת נטויה מדי לאחור. ומעבר לכך, למרות שלא חסר מקום (בטח לילדים) – חלק מהמתחרות מציעות מרווח עדיף משמעותית מאחור. תא המטען מציע נפח סביר (414 ליטר), אך פתח ההטענה צר והמפתן מעט גבוה.
 
 
תא הנוסעים נעים, איכותי ומעוצב
 
תוכן שונה
ההבדל המשמעותי ביותר שוכן, כצפוי, מתחת למכסה המנוע. שם נמצא מנוע הסקיי-אקטיב בנפח 2.0 ליטר המוכר לנו מה-6, רק שפה הוא מפיק את מלוא 165 כ"ס איתם הוצג בחו"ל (לעומת גרסת ה-155 כ"ס של ה-6). מיד עם תחילת הנסיעה ניתן לחוש בהבדל. ה-3 מרגישה הרבה יותר נמרצת ונכונה להאיץ מגרסת ה-1.5 (120 כ"ס), ובזכות הנפח הגדול והמומנט העדיף, היא מתנהלת בצורה נינוחה יותר במצבי הביניים, ניתן להאיץ ולהתקדם בזריזות מבלי צורך ממשי לאמץ את המנוע – וכל עוד עושים כך הוא גם נותר שקט ונעים.
 

כדי להפיק ממנו את המיטב צריך (ורצוי) להעלות אותו למחוזות הסל"ד הגבוהים. הוא אומנם מתחיל לבנות את כוחו כבר באזור 3,000 סל"ד, אך רק מעבר ל-4,000 סל"ד, הוא מתחיל להזיז את ה-3 בקצב מהיר באמת. לכך עוזרת תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים מחולקים היטב. לעיתים רחוקות היא הגיבה באיטיות מסוימת, אך זה באמת היה נדיר, ובכל מקרה ישנם משוטים נוחים לתפעול ההילוכים מאחורי גלגל ההגה. בסל"ד בינוני-גבוה המנוע אומנם הופך נוכח בתא הנוסעים, אבל רוב הבוחנים חיבבו את צלילו הספורטיבי.
 
 
מנוע ה-2.0 ליטר חזק, והתיבה האוטומטית פועלת היטב
 
בכביש ה-3 מתמודדת היטב עם תוספת הסוסים, וסוף-סוף קיבלה מנוע שהולם יותר את יכולות השלדה שלה. היא שומרת על מאפייני הניהוג הטובים שלמדנו להכיר ולאהוב, וזה אומר שהיא מכונית מאוד מאוזנת ומאוד נשלטת על המגבלות, וגם שם היא מגיבה בהדרגתיות. הזנב רגיש במעט מגרסת ההאצ'בק שנבחנה, אך זו באמת קטנוניות. בכלל, ה-3 מתנהגת בצורה צפויה ונוסכת ביטחון בנהג. יחד עם הגה מדויק (ובעל משקל טוב) ותגובות מהירות לפקודות המגיעות מדוושת התאוצה כמו שרק מנוע אטמוספרי יודע לתת – מתקבלת מכונית מאוד מהנה לנהיגה. ספורט-סדאן עממית כהלכתו.

התשלום על היכולת הדינאמית המרשימה מגיע בפרק נוחות הנסיעה, בעיקר בעיר. ה-3 2.0 ליטר מרגישה נוקשה יותר מגרסאות ה-1.5 שנבחנו עד היום, גם אלו עם החישוקים הגדולים. בעיר היא תתמודד בצורה פחות מוצלחת (אך עדיין טובה בסך הכול) עם בורות חדים או פסי רוחב נבזיים, ומדי פעם תעביר חבטה קלה לתא הנוסעים. מחוץ לעיר ה-3 מציגה יכולת טובה משמעותית, עדיין נוקשה, אך היא מצליחה לספק נסיעה חלקה ונעימה בהרבה – ונהנית מריסון מצוין בכביש גלי. שיוט ב-100 קמ"ש יעשה בקצת פחות מ-2,000 סל"ד רגועים ושקטים – לכן חבל שיש יותר מדי רעשי כביש שחודרים לתא הנוסעים (גם במהירויות נמוכות יותר) – כנראה "תודות" לצמיגים הרחבים (215 מ"מ) ומחסור מסוים בבידוד.
 
מאזדה 3 2.0 ליטר. קיבלה את הכוח שהיה חסר
 
צריכת הדלק במבחן, שרובו היה בין-עירוני (אך מאומץ למדי) עמדה על 12 ק"מ לליטר. בנסיעה עירונית רגועה לא התקשינו להשיג תוצאה דומה ובנסיעת פרברים שגרתית הגענו בקלות ל-16.5 ק"מ לליטר. יפה מאוד.

זום זום = 2.0+3
מאזדה 3 החדשה קיבלה בדיוק את מה שהיה חסר בגרסאות ה-1.5 – כוח. היא נותרה אחת מהנאות בקבוצה ובעלת תא נוסעים מזמין, ומושקע שקשה למצוא לו מתחרה בסגמנט. המנוע הבכיר משלים את החבילה המוכרת עם ביצועים ראויים מבלי לאיים על הארנק. אז נכון, היא לא הכי מרווחת ונוחות הנסיעה קצת פחות טובה בהשוואה לגרסאות הבסיס, אבל היא מעניקה לנהג תחושה כמעט יוקרתית של נהיגה בכלי קצת יותר מיוחד מהשאר. אלו המחפשים את הייחודיות הזו, או את היכולת הדינאמית, עשויים למצוא בה בת לוויה מוצלחת במיוחד.
 
 
  • נתונים טכניים
  • מאזדה 3
תצורהטורי
נפח מנוע2.0 ל'
סוג מנועבנזין הזרקה ישירה
הספק165
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חרום עצמאית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, חיישני לחץ אויר.
בסיס גלגלים270 ס"מ
אורך458.5 ס"מ
רוחב179.5 ס"מ
גובה145 ס"מ
מהירות מרבית208 קמ"ש
0-100 ש'8.9 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר-

19 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 19
    מזדה ספיריט 2016

    מכונית מדהימה בעיקר גרסת ההצבק, מהירה נוחה מהנה מאוד לנהיגה מאובזרת מאוד ובמחיר סופר משתלם ממליץ.

    05.07.16 | 08:26איתן

  • 18
    מכונית מוצלחת - והערה לכתבה

    רבות נאמר שכביכול אין מקום מאחור. העובדות - מאזדה 3 ומיצובישי לנסר (הדור החדש) הן הכי מרווחות מאחור (1.34 מ). מדובר בבדיקה שנעתה בחודש מאי, כל שאר המכוניות "המשפחתיות" מציעות מרווח של 1.31, 1.29 וכ"ו.

    מנסיון אישי - המכונית היא תענוג צרוף.

    10.06.16 | 13:45אוטואיסט

  • 17
    הלך לי גיר במאזדה 2.0 שנת 2015 אחרי 8000 ק"מ   ל"ת

    ללא תוכן

    28.04.16 | 13:23יובל לח

  • 16
    למה אין בשום מקום מבחן בין ה 3 2.0 והגולף 1.4 tsi 125 כוח סוס   ל"ת

    ללא תוכן

    24.03.16 | 12:38שחר

  • 15
    ה -3 המנוע 2.0 ליטר התמורה הטובה ביותר עבור הכסף!   ל"ת

    ללא תוכן

    19.12.15 | 11:12רמי

  • 14
    מאזדה

    פשוט אפס תקלות ... היה לי אוטו אירופאי הוחלף מנוע ו גיר אחרי 3 שנים נסיעה ... במאזדה אין דברים כאלה .. אוטו שנת 2000 יש לו מנוע יותר טוב מרכב אירופאי 2015 ....
    לא פוגש מוסך .... גאה בך מאזדה שלי

    13.08.15 | 14:23דוד

  • 13
    ל 10 הקשקשן

    גג שמש טוב כדי לקבל קצת שמש... קודם כל
    טוב בשביל לאוורר את האוטו כשהוא ממש חם, טוב בשביל לאוורר את הרכב בצורה עדינה בלי לקבל רוח לתוך הפנים והוא מוסיף לעיצוב של הרכב.
    בקיצור, צריך אותו הרבה יותר מאותך.

    07.04.14 | 18:47אבי

  • 12
    ל-8

    על תקח רכב עם צמיגים 18", קח רגיל עם 16" - נוחות נסיעה תשתפר....

    15.03.14 | 19:33ל'

  • 11
    ל-10

    מסכים 100% - גג שמש דבר שלא צריכים ברכב בארץ (בקיץ עובר מזגן - לא פותחים, בחורף גשם - לא פותחים, ילדים מאחרוה - לא פותחים.... רכב קודם שלי היה עם גג שמש - בקושי פעמיים פתחתי במשך כ-5 שנים....

    15.03.14 | 19:26א'

  • 10
    למה צריך גג-שמש?

    באירופה אין הרבה שמש, ולכן זה מובן למה צריך את זה.

    אבל בישראל? גם בחורף לא צריך לפתוח את הגג, והוא סתם גורם לבעיות אמינות (גשם ורטיבות נכנסים), פגיעה מסויימת בשלדה, ומייקר את המכונית שלא לצורך.

    אנחנו לא צריכים גג-שמש - תורידו את זה מהמכוניות.

    תודה

    19.02.14 | 19:57בס

  • 9
    היה ונשאר אותו זבל,צפוף,רעיש,ונוקשה בקיצור זבל   ל"ת

    ללא תוכן

    17.02.14 | 23:48תום

  • 8
    יש לי את אותו דגם 5 דלתות ספיריט

    האוטו אכן מרשים ומאובזר, אבל! נוחות הנסיעה מאוד מאוד קשיחה ורעשי הכביש - מאוד משמעותיים

    12.02.14 | 11:52אייל

  • 7
    מרשים

    כתיבה יפה, מסוגננת ומעבירה את התחושות בצורה טובה.
    הרכב עצמו, מאוד מרשים. מאזדה התעלו על עצמם גם הפעם ושיפרו לטעמי. נראית ממש טוב, מבפנים ומבחוץ. יחד עם האבזור הנדיב ההתנהגות שמקבלת הרבה תשבוחות, צריכת דלק לא פחות ממדהימה לרכב בנפח הזה ובמימדים האלה ומנוע חזק היא לדעתי הטובה בקגוריה.
    לגבי הצליל ה"ספורטיבי": לא הייתי בוחר במילה ספורטיבי בהקשר לצליל של המאזדה הזו. לטעמי הוא לא יותר נעים לאוזן משאר המתחרות.

    11.02.14 | 23:38Dambo

  • 6
    מאזדה 3 2.0 עושה בית ספר לכולן

    ותכף נראה את אלו שיגיבו על האירופאיות שלכן...כן...לפחות המאזדה שורדת הרבה יותר טוב, נראית הרבה יותר יפה ויש לה עיצוב קרבי על גבול הפוזה שמתאים לצעירים...9 שניות ל100 אני מסתפק גם ב11...אוטו מצויין מאחל בהצלחה למאזדה שכן הישראלים חשובים מאוד לשוק שלה!!
    אגב, אין לי מאזדה ולא היה לי. תמשיכו להגן על עצמכם עם האירופאיות שלכם, המאזדה עושה בית ספר

    11.02.14 | 23:02צ'וצ'ון

  • 5
    יש לי את הדגם היוצא- רכב אש

    מאובזרת, עם כוח, עם עיצוב ובסך הכל, רכב מעולה.

    10.02.14 | 22:22חיים

  • 4
    ידני

    רק חסרה גרסה ידנית ב 10K פחוט וזהוא

    10.02.14 | 18:07א

  • 3
    פוקוס 2.0 ל' בהרבה פחות.

    בכ 10,000 ש"ח פחות (ואפשר להוריד יותר, תלוי בכושר המיקוח) תקבל פוקוס Trend עם 170 כ"ס שקטה להפליא ! (גם לפי מבחן השוואתי של אוטו) וביצועים זהים ועם מערכת מולטימדיה טובה ואסטטית+ חשניי גשם ואורות ומצלמת רוורס.

    10.02.14 | 15:27יגאל-ל

  • 2
    כדאי להשוות עם אופל אסארה 1.6 טורבו   ל"ת

    ללא תוכן

    10.02.14 | 13:04c

  • 1
    עוד חודשיים בדיוק תהיה נדושה כמו הדגם הקודם!

    פרטיים- לא לקנות את דגמי הליסינג, גם תממנו את ההנחות לליסינג וכבונוס לא תוכלו למכור כמשומשת...

    10.02.14 | 11:20שי

מאזדה 3 (האצ'בק)

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

לקסוס RX450h במבחן דרכים

יוקרה היברידית בשטח

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)