יצרנית מכוניות הספורט השבדית, קוניגסאג, ידועה בתחרותיות שלה בכל הנוגע להספק ותאוצות. כך, בכל פעם שהמתחרות מציגות לעולם גרסה חדשה למכונית שלהן, קוניגסאג מגיבה ומציגה גרסה חדשה וחזקה יותר למכונית שלה.

לא היה לנו ספק – בקוניגסאג לא ינוחו עד שיציגו מכונית משלהם שתתמודד מול מכוניות-העל החדשות מבית מקלארן, פרארי ופורשה. ואכן, לפני כמה שבועות פרסמה היצרנית הקטנה הודעה קצרה: "לו היינו אומרים לכם שתהיה מכונית חזקה משמעותית מכל מכוניות-העל, איך הייתם קוראים לקבוצה שהיא צריכה להיות בה?". הדמיון שלנו כבר התחיל לעבוד.
קוניגסאג אגרה ONE:1
צילום: מנהל
קוניגסאג אגרה R. הגרסה החדשה תפיק 1,340 כ"ס מאותו מנוע

כעת קוניגסאג פרסמו לראשונה תמונה של המכונית החדשה (התמונה הראשית). היא עונה לשם אגרה ONE:1, כאשר שם הגרסה מסגיר את יחס ההספק-משקל שעומד על 1:1. כן, 1,000 כ"ס לטון. ואם משקל המכונית עומד על 1,340 קילוגרם בלבד, זה אומר שההספק עומד על לא פחות מ-1,340 כ"ס(!). לשם השוואה, בוגאטי ויירון בגרסתה החזקה ביותר (סופר-ספורט) מפיקה 1,200 כ"ס ושוקלת 1,840 ק"ג – יחס הספק-משקל של 1.53 ק"ג לכ"ס "בלבד".

המנוע של המפלצת הזו (שמבוססת על האגרה המוכרת של היצרנית) בנפח 5 ליטר, בתצורת V8 והוא נושם דרך צמד מגדשי טורבו. באגרה R (הגרסה הקיצונית ביותר של המכונית עד היום) הוא מגיע בהספק נמוך יותר. נמוך יחסית, כמובן, כי עם 1,140 כ"ס קשה להתלונן. מעבר לתוספת ההספק, קוניגסאג טוענת שהמכונית החדשה מסוגלת לעמוד בתאוצה צידית של 2G וכוח הצמדה של 600 ק"ג במהירויות גבוהות.
קוניגסאג אגרה ONE:1
צילום: מנהל
קוניגסג אגרה R. כבר היום האגרה נחשבת לאחת המכוניות המהירות בעולם

פרטים נוספים יימסרו בהמשך, כך קוניגסאג. כדי לשים את הדברים בפרופרציה נזכיר את נתוני הביצועים של האגרה R ה"רגילה". את התאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-2.8 שניות והיא מגיעה ל-440 קמ"ש מרביים. יהיה מעניין עד לאן הגבול ימתח עם הגרסה החדשה. כאמור, המכונית תוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בז'נבה בחודש מרץ הקרוב.