נתת לנו Like ב-Facebook?

וולוו S60 (מתיחת פנים, T5): מבחן דרכים

אוטו משפחתיות גדולות/מנהלים

וולוו S60 (מתיחת פנים, T5): מבחן דרכים

16.04.14 אלי שאולי |   צילם: שחר אלגזי
וולוו S60 המעודכנת. נאה ודינאמית

החיוך החדש של וולוו S60 טומן בחובו שינוי גדול מתחת לעור ובגישת היבואן. וולוו מעלה הילוך? יצאנו למבחן דרכים ראשון עם ה-S60 המחודשת

16 תגובות | תגיות: וולוו S60, S60, T5, אלי שאולי, מבחן דרכים, שחר אלגזי

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
"כבר מחדשים את וולוו S60?" תמהנו בתערוכת פרנקפורט 2013, "הרי היא רק...". אבל למעשה המכונית של וולוו חגגה שלוש, וביחס לקצב החידושים בתעשייה היא כבר אינה צעירה. רב המתחרות בקטגוריה חדשות ממנה, למעט ה-A4 של אודי. וגם אם היא שבדית, זה כנראה הזמן לבקר במכון היופי והכושר.
 
 
יופי תחילה
כבר במפגש ראשון השינוי ברור ובולט, עם שבכה חדשה ורחבה שמבשרת על הקו העתידי של וולוו. הכוונה היא ליצור רושם ספורטיבי ויוקרתי יותר, ולכך מצטרפים שינוי פגושים ויחידות תאורה והחלפת מכסה המנוע והכנפיים. אבל וולוו ישראל לא הסתפקה בכך, והיא שמה יהבה כעת על גרסת ה-R-דיזיין האגרסיבית למראה, עם חישוקי 18 אינץ' נאים, חזית ייעודית יותר (עם שבכה שונה), ואחוריים בהם בולטים דיפיוזר תחתי ושני מפלטים בוהקים. "מצאנו שה-R היא הדרך היעילה ביותר להפגין את השינוי שעוברת וולוו" אומר היבואן.
 
 
וולוו S60 מיישרת קו עם הכיוון החדש של וולוו
 
אבל ההבדל ב-R אינו רק קוסמטי, וכולל גם הנמכת מרכב ב-15 מ"מ, בולמים וקפיצים מוקשחים (לעומת כיול ה"טורינג" של הגרסאות הרגילות בארץ), ועוד שפע שינויים למוטות המיצבים, תושבות, זרועות ועוד.

בתא הנוסעים כוללת ה-R לא רק את מערך המולטימדיה עם המסך החדש, שיודעת לקלוט תחנות רדיו אינטרנטיות, אלא גם את מושבי ה-R הייעודיים והנוחים עם גימור זמש. ידית הבורר, מראה הקונסולה, צבע התקרה, הספים – כולם שונו במתיחת הפנים ולוח המחוונים המוקרן (בגרסאות היקרות) דומה לזה שב-V40, ומאפשר בחירה בין שלוש תצוגות (אלגנטית, ספורטיבית או חסכונית). כל זה תורם לשיפור האווירה, והנדסת האנוש, כרגיל בוולוו, נוחה. וולוו ישראל גאים בחבילת מערכות בטיחות בהן חמושה המכונית, אבל חבל שזו לא כוללת מצלמה והתראה על רכב בשטח מת.
 
 
לוח המחוונים החדש מציע מספר מצבים לתצוגה
 
מעלים הילוך
אבל השבדים לא התעסקו רק ביופי, וזמן קצר אחרי פרנקפורט חשפו את חטיבת הכוח החדשה והחשובה לעתידם. הרומן של וולוו עם מנועי טורבו החל עוד בשנות השמונים, והסיבות לאימוץ המגדש היו פשוטות: זו הייתה דרך חסכונית ואפקטיבית לפצות על העדר תקציב לפיתוח מנועים גדולים עבור השוק האמריקאי.

בעזרת המגדש יכולה הייתה וולוו להגדיל את מבחר המנועים באופן לא יקר. דרך נוספת של וולוו לחסוך הייתה יצירת משפחת מנועים מודולאריים שעם בסיס דומה תשרת כמה נפחים ומספרי צילינדרים. כעת לוקחים זאת השוודים צעד נוסף קדימה, והכוונה היא שמנוע ה-2.0 ליטר החדש יוצע בשפע גרסאות הספק. הבסיס (וגם הנפח) יהיה משותף למנוע הדיזל החשוב לאירופה. משמונה משפחות מנועים מתכוונת וולוו לעבור למשפחה אחת.
 
 
וולוו טוענת שה-R היא הדרך היעילה ביותר להראות את השינוי שעברה החברה
 
למנוע ה-2.0 ליטר החדש נפח של 1,969 סמ"ק לעומת 1,999 בעבר, והוא מייצר 245 כ"ס לעומת 240 בעבר, אך מציע מומנט משופר של 35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד (32.6 קג"מ בעבר). אבל זוהי רק ההתחלה, כי את תיבת הפאוור-שיפט הדו-מצמדית עם שישה הילוכים מחליפה אוטומטית מבית אייסין עם שמונה הילוכים. והתיבה הזו מציעה גם פונקציה קלה לתפעול של "בקרת זינוק" שאינה עצבנית מדי ופועלת היטב.

על הנייר תוצאת השינויים ברורה, עם שיפור מהותי בביצועי המכונית: ה-S60 קיצרה את ההאצה למאה קמ"ש ל-6.3 שניות מ-7.5 שניות.
 
 
שיפור מהותי בביצועים
 
לא צריך הרבה יותר מלחיצה קצרה על הדוושה בשביל להרגיש את השיפור בחטיבת הכוח. היא אינה מרגישה תזזיתית במיוחד (זה קשור אולי גם לגילו הצעיר של הרכב) אבל היא בפירוש מהירה ואפקטיבית. לחיצה על המצערת תזכה לתגובה הולמת ונכונה בכל מצב, כי המנוע מוכן למשוך בסל"ד נמוך אך גם לא מתנגד לגבוה. גם הצליל נעים ולא רועש למעט מצבים מסוימים במאמץ (בייחוד בעליות) בסל"ד נמוך יחסית (אזור ה-2,000) שם נשמע גרגור מחוספס. גם בעמידת פקקים עלול המנוע להישמע מדי. ובכלל, בעיר המערך האלקטרוני שש מדי לדומם מנוע בכל הזדמנות (אפילו במעבר להילוך אחורי) והתהליך מורגש מדי.

אבל ייתכן שהשינוי החשוב קשור דווקא לתיבה, שפועלת באופן מעודן מבעבר והינה נעימה. היא לא תמיד זריזה בתגובות (מה שפוגם בתחושה המהירה) אבל רב הזמן פועלת היטב.
 

בכל מקום נמצאות תזכורות לכך שזו גרסת ה-R-דיזיין
 
מבחינת צריכת דלק לגמה ה-60 בין 12.5 ק"מ לליטר בשיוט ל-9.3 למסלול שכלל קטעים מאמצים וקצב מהיר. לא רע.

הפניות שהגיעו הזכירו שבוולוו שינו גם את תגבור ההיגוי, שהינו כעת חשמלי במלואו. ההגה מרגיש מהיר מבעבר ועדיין קל מדי ולא מספיק מתקשר. ביציאה על הגז מפניה מאתגרת עולה תחושה של לוחמת הגה, אבל כנראה שזו דרכה של בקרת היציבות לחקות דיפרנציאל מוגבל החלקה כדי לסייע לשבדית להאיץ בעיקולים. ברגעים כאלה אני מאלחש את מערכת ההתראה על סטייה מנתיב, ששה מדי לתיקוני הגה עצמאיים.
 
 
צריכת הדלק הייתה טובה בהתחשב בתנאים
 
אני ממשיך ללחוץ וה-60 מראה שהיא יכולה לנוע בקצב מאוד מהיר ובטוח בכבישים מפותלים. היא לא כזו שתפתיע את הנהג. למעשה, הקצב כה מהיר עד שמערכת מניעת התאונות קצת נבהלת ומאותת ללא צורך. מצד שני, בניגוד למראה הסופר-ספורטיבי, הרי שמבחינת התנהגות ותגובות להעברות משקל היא אינה מרגישה דינאמית במיוחד.

מחיר מסוים על חבילת ה-R מתגלה בעיר. אמנם ההנמכה לא מסכנת את הגחון במפגשים מועדים לפורענות עם מדרכות, אבל ההקשחה, יחד עם חישוקי ה-18 אינץ', אומרת ששיבושים גדולים בעיר מורגשים היטב. אך כל זמן שהכביש סביר, ה-R נעימה, ביחוד מחוץ לעיר, ואולם גם שם חיבורי כביש או שיבושים גדולים יזכו לתרגום ברור מדי.
 
 
וולוו עשתה צעד חשוב עם ה-S60 המחודשת
 
חבילה טובה
וולוו בברור עושים צעד חשוב עם וולוו S60 המעודכנת. במחיר של החל מ-200,000 שקלים או 230,000 לגרסת ה-R (או 250,000 לגרסה שכוללת גג-נפתח, תפעול חשמלי למושב הנהג וקסנון אקטיבי), היא נראית מאוד מושכת ביחס למתחרות הקלאסיות. כי גם אם אין לה את הברק הדינאמי של סדרה 3, היא מציעה במחיר של 316 בסיסית (שלא לדבר על גרסת הכניסה ל-A4) יותר כוח ואבזור. מעבר לכך, שימת הדגש על גרסת ה-R היא בפירוש צעד נכון. בתחום היוקרה המראה חשוב מאוד ללקוחות, ובעזרת ה-R ניתן להביא עיצוב ייחודי וגם לנתק את וולוו מהדימוי המבוגר.
 
 
  • נתונים טכניים
  • וולוו S60
תצורהטורי
נפח מנוע2.0 ל'
סוג מנועטורבו בנזין הזרקה ישירה
הספק245
הנעהקדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, EDL, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים278 ס"מ
אורך463.5 ס"מ
רוחב186 ס"מ
גובה148.5 ס"מ
מהירות מרבית230 קמ"ש
0-100 ש'6.3 ש'
פליטת co2-
ציון מבחן ריסוק-
מחיר239,000 ש"ח

16 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 16
    וולוו s60 t5

    במחיר כזה עדיפה ה cadillac ats luxury

    12.06.14 | 14:22אורי

  • 15
    וולוו

    לא הייתי קונה מהם דבר . עד לאחרונה היה בבעלותי גיפ xc 60 אחרי 70000 קמ הלך המנוע והחברה התנערה מאחריות
    הרכב בקר בארבע שנים במוסך עשרות פעמים

    02.06.14 | 09:07שוקי הירט

  • 14
    בעולם הרכב תמיד יש מה לשפר !

    היברידי כפול 3 כפול 4 וקדימה הלאה

    30.05.14 | 13:42אנונימי

  • 13
    אין ספק שוולוו החדשה עושה בית ספר לגרמניות כנסו

    אני נוהג שנים בסדרה 3 אבל לאחר נסיעה ארוכה למדי בS60 R-D החדשה, היא מכה אותה שוק על ירך כמעט בכל פרמטר ובטח ובטח שבמחיר ,
    אל תתלהמו ותגיבו סתם , הנוחות בוולוו תמיד תיהיה טובה יותר כי וולוו שמה לנגד עינה את הנוחות והבטיחות.
    ההנאה והחדווה בנהיגה במקטעים חזקים ומהירים בהספק זהה בלבד , מתקבל בסדרה 3 . וגם לא בפער גדול.

    29.05.14 | 17:45מכור לגרמניות

  • 12
    ל- 10

    A4 לא כנראה נחותה מהוולו
    אלא עגלה לעומת הוולוו וגם אמינה יותר.

    25.04.14 | 12:29דוד

  • 11
    התמורה הטובה ביותר

    צריכת הדלק טובה בהרבה ממה שפורסם בפועל, נעשו עוד מבחנים לרכב
    צפו ל1:13 -1:12 שזה פנומנלי לרכב עם מנוע כ"כ חזק וטון וחצי עם מנוע בנזין
    מבחינת צריכת דלק, האינסיגניה דיזל שחלש בהרבה פחות חסכוני (160 כ"ס)

    24.04.14 | 23:22א

  • 10
    מילא משווים לסדרה 3, אבל A4?

    A4 זו סתם פאסאט צפופה בתחפושת לשוק האמריקאי. רכב נחות משמעותית יחסית למרצדס ובמוו, כנראה גם יחסית לוולוו (לא ניסיתי דגם זה). עדיף על משפחתיות רגילות, אבל ב 20%, לא בכפול כסף

    24.04.14 | 01:21באמת

  • 9
    שאלת אבזור

    האם הוולוו S60 מגיע בארץ יחד עם מנופי העברת הילוכים
    מאחורי ההגה כפי שהדגם מגיע בחול??

    19.04.14 | 19:25שלום

  • 8
    חבל שלא נבחנה בדגם הבסיסי האטרקטיבי. ומה עם מבחן לשברולט מאליבו?   ל"ת

    ללא תוכן

    18.04.14 | 10:36קונה פוטנציאלי

  • 7
    ל-5

    מסכים עם כל מילה שלך ומוסיף שיש בה גם הנאה מנהיגה וזאת אומרים רבים וגם בוחני רכב . בעל S60 T4

    17.04.14 | 18:20יעקב

  • 6
    ל-2

    למיטב ידיעתי השילדה של הפוקוס והמזדה היתה גם ל- S40

    17.04.14 | 15:50יעקב

  • 5
    ל־2 ול־4

    הוולבו ממש לא נופלת מהסדרה 3 בנוחות. בנוגע להנאה מהנהיגה, זה הדבר האחרון שמעניין נהג סטנדרטי שפשוט רוצה אוטו רציני וטוב. תפסיקו לחיות בסרט, אף אחד מכם לא נהג מירוצים, גם הקטע של הכוח נותן לכם רק יתרון אחד, והוא שהמנוע פחות מתאמץ בנסיעה ואז הוא עובד על טורים נמוכים יותר וצורך פחות דלק. מעבר לזה, כלום.

    17.04.14 | 15:32בעל S60

  • 4
    ל1

    הסדרה 3 היא האמת מידה...רכב הפרימיום הנמכר בעולם, המוערך בעולם לכל דורותיה, וכבר במשך 3 שנים מוביל את הפלח שלו ללא ממתחרה שהתעלה עליו בשקלול כל התכונות(נתון יוצא דופן).
    הS60 אומנם חזקה ממנה משמעותית ביחס למחיר, אבל נופלת ממנה בהרבה פרמטרים אחרים(נוחות, דינאמיות, הנאה מנהיגה וכו')

    17.04.14 | 12:26בועז

  • 3
    ל-1

    אולי בגלל שהן מתחרות באותה קטגוריה וסידרה 3 היא אחת מהמובילות בתחום? נשמע הגיוני...

    17.04.14 | 08:33אני לא בוחן

  • 2
    כוח זה לא הכל בחיים מר יעקב

    ה-S60 למשל צפופה למדי מאחור (בכל זאת מבוססת על הפוקוס) ומרגישה הדוקה למדי מלפנים. תיבת ה-8 הילוכים של וולוו פחות טובה מזו של ב.מ.וו. הנעה אחורית מול קדמית....

    17.04.14 | 02:00רון

  • 1
    S60T5

    אין לי מושג למה כל בוחני הוולוו תמיד משווים ל BMW סידרה 3 גם שהמומנט נמוך בהרבה מהוולוו עדיין יש פירגון לסידרה 3 הביצועים של ה-T5 מצויינים נהגתי בה במיבחן אני רוצה שיענה לי הבוחן .

    16.04.14 | 22:04ועקב

וולוו S60

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)