יצרנית מכוניות הספורט הבריטית, אסטון מרטין, מתקרבת בבטחה לחופי ישראל. כבר סיפרנו לכם בעבר שאסטון ולמבורגיני אמורות להגיע ארצה, אבל כל הסימנים כרגע מצביעים על כך שהמותג החביב על ג'יימס בונד יקדים את האקזוטיקה האיטלקית.
 
 
קבוצה עסקית בבעלות חיים דנינו, אחיו של מפכ"ל המשטרה, צפויה להתחיל בקרוב ביבוא המכוניות הבריטיות. היבואן החדש יפעל תחת השם "אוטו-ארט" ויתפקד כיבואן רכב לכל דבר, עם מרכז שירות וכל הפרטים הנדרשים בחוק. הכוונה היא להשתמש בפלטפורמה הזו ליבוא מותגים אקזוטיים נוספים. ההערכה היא שהליכי התקינה עם משרד התחבורה יסתיימו בתוך כחודשיים, ושתוך חמישה חודשים תחל פעילות שיווקית מסודרת של אסטון מרטין בארץ הקודש. החברה תפעיל אולם תצוגה שימוקם בהרצלייה פיתוח ובו יוצבו חמישה כלים. מטבע הדברים בסוג זה של כלים המלאי שיוחזק יהיה קטן ביותר, כיוון שרוב הלקוחות יעדיפו מימלא "לתפור" את הרכב בהתאם לרצונם.
 
 
 המכונית של ג'יימס בונד בדרך לישראל
צילום: מנהל 
בקרוב תיפתח סוכנות מקומית
 
אסטון מרטין פחות קיצונית מבחינת דגמים ומחיר מאשר פרארי, ובאירופה מחיריה דומים יותר לאלה של מזראטי. בהתאם לכך, ההערכות הן שמחיר המכוניות של אסטון יחל באזור ה-900,000 שקלים עבור, הוואנטג' (מנוע 4.7 ליטר, V8, עם 426 כ"ס). עם זאת נראה שהיבואן שואף להציג מחירים אגרסיביים יותר. זאת גם כשמדובר בדגמים יקרים יותר אותם מתכוון היבואן להשיק, כמו ה- DB9 (מנוע 5.9 ליטר, V12, עם 517 כ"ס), הוואנקיש (573 כ"ס) והראפיד בעלת ארבע הדלתות (מנוע 5.9 ליטר, V12, עם 558 כ"ס).
 
 
 
בזכות התדמית הסולידית של אסטון מרטין (יחסית לאקזוטיקה איטלקית כמובן) גורמים בחברה מעריכים שניתן למכור כאן בין 40 ל-60 מכוניות בשנה. ההערכות הן שכבר עתה יש מספר לא מבוטל של לקוחות (יחסית כמובן) שהביע עניין רציני ברכישה.
 
 
 המכונית של ג'יימס בונד בדרך לישראל
צילום: מנהל
גם ה-DB9 המוכרת תעשה עלייה
 
אסטון מרטין נמצאת כרגע בפרשת דרכים עם שיתוף פעולה טכנולוגי שהולך וגדל עם מרצדס, אשר עשוי להגדיל את בעלותה בו (כרגע היא עומדת על חמישה אחוזים). השיתוף הגדל הזה עשוי להוליד גם רכב פנאי גדול על בסיס פלטפורמה גרמנית, שיהיה חשוב ביותר להיצע המקומי של המותג. כך או כך אסטון-מרטין העולמית הכריזה בעבר על רצון להגדיל את המכירות ל-7,000 כלים עד 2016, כמעט כפול מ-4,000 אותם מכרה ב-2013 וההגעה לישראל היא חלק מהתהליך הזה.