דניאל ריקרדו, נהגה הצעיר של קבוצת רד-בול הצליח להפתיע את כולם, לנצח בגרנד פרי הקנדי ולקטוע את שרשרת הניצחונות של מרצדס. היה זה נצחונו הראשון בקריירה של הנהג האוסטרלי החייכן שהינו ללא ספק אחת ההפתעות הגדולות של השנה.
המסלול באי נוטרדאם שבמונטריאול, שסיפק לא פעם דרמות בלתי נשכחות, עשה זאת שוב והביא את המירוץ המותח ביותר העונה. על המסלול המהיר נראה היה שהדאגה העיקרית תהיה העומס על המנועים החדשים והבלמים, וזה אכן מה שקרה.
פורמולה 1, קנדה: ריקרדו עצר את מרצדס במרוץ מטורף
צילום: מנהל
דניאל ריקרדו חוגג ניצחון ראשון בקריירה
אבל ההתחלה הייתה שונה. כל הסימנים הראו שמרצדס הולכת לנצח שוב. נהגיה השיגו שוב את הזמנים הטובים בהקפות הדירוג, כאשר ניקו רוזברג מקדים את לואיס המילטון. אחרי זינוק מותח בו הקרב בין השניים הביא למספר הקפות את סבסטיאן פטל למקום השני. פתחו השניים פער גדול מיתר המתחרים, כאשר המילטון לוחץ על רוזברג וגורם לו לשגות וכמעט לאבד את ההובלה. אלא שמעט אחרי אמצע המרוץ החלו נהגי מרצדס לסבול מבעיות במנוע ובבלמים. מערך ה-MGU-K (פיתוח של מערכות ה-KERS בעבר) שאמור להפוך אנרגית קינטית (מבלימה) לחשמל שמסייע בתורו בהאצות, כשל. וכיוון שהוא מסייע גם בבלימה מאחור זה גרם הן לאובדן כוח והן לעומס גבוה מדי על הבלמים. המילטון נאלץ לפרוש בהקפה ה-47 מתוך 70 כשאיבד את הבלמים בעוד רוזברג הצליח באופן ראוי למחמאות לשמור על המכונית ועל ההובלה.
פורמולה 1, קנדה: ריקרדו עצר את מרצדס במרוץ מטורף
צילום: מנהל
ריקרדו חוצה את קו הסיום
מי שסייע לו בכך היה באופן עקיף סרג'יו פרז במכונית של פורס אינדיאה המפתיעה שבחרה בהחלפת צמיגים אחת (לעומת שתיים לשאר). זה קידם אותו למקום השני כאשר מאחוריו ריקרדו ופטל במכוניות הרד-בול. במשך הקפות ארוכות הצליח פרז לשמור אותם מאחוריו וכך להגן על רוזברג. העסק התחמם כשפיליפה מאסה המפתיע והמהיר בוויליאמס הצליח להדביק את חבורת החוד וללחוץ על פטל. וכך שלוש הקפות לסיום הצליח ריקרדו לבצע את המהלך ולעבור את פרז ואז החל לדלוק אחרי רוזברג שיתרונו היה קטן. הוא עבר אותו בקלות, שתי הקפות לסיום, תוך שימוש בכנף ה-DRS, ואילו פטל הצליח באותו זמן לעבור אף הוא את פרז.
פורמולה 1, קנדה: ריקרדו עצר את מרצדס במרוץ מטורף
צילום: מנהל
פיליפה מאסה הנלהב מדי הוציא את פרז ואת עצמו מהמרוץ

ואולם, מיד אחר כך מאסה, שכל כך רצה לנצל את המהירות שלו, שגה בניסיון העקיפה, והרס את המרוץ של שניהם. הוא פגע בחוזקה בפרז (וכמעט גם בפטל) ושניהם עפו במהירות גבוהה לעבר קיר הצמיגים. זה אפשר לג'נסון בטון במקלארן המאכזבת לעלות למקום רביעי מפתיע לפני ניקו הולקנברג בפורס אינדיאה השנייה, פרננדו אלונסו בפרארי, וואטרי בוטס בוויליאמס, ז'אן אריק וורן (טורו-רוסו), קוין מגנוסן (מקלארן) וקימי ריקונן. בשל התאונה המרוץ הסתיים תחת מכונית קוצבת, פרז ומאסה שלא סיימו דורגו במקום ה-11 וה-12. המקום השני של רוזברג אומר שבגלל פרישת המילטון יתרונו בצמרת גדל מהותית.

גרנד פרי קנדה
1. דניאל ריקרדו – רד-בול
2. ניקו רוזברג – מרצדס
3. סבסטיאן פטל – רד-בול
4. ג'נסון בטון – מקלארן
5. ניקו הולקנברג – פורס-אינדיאה
6. פרננדו אלונסו – פרארי
7. וואטרי בוטס – וויליאמס
8. ז'אן אריק וורן – טורו-רוסו
9. קוין מגנוסן –מקלארן
10. קימי ראיקונן – פרארי

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 140 נק'
2. לואיס המילטון – 118 נק'
3. דניאל ריקרדו – 79 נק'
4. פרננדו אלונסו – 69 נק'
5. סבסטיאן פטל – 60 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס- 258 נק'
2. רד-בול – 139 נק'
3. פרארי – 87 נק'
4. פורס-אינדיאה – 77 נק'
5. מקלארן – 66 נק'