בעידן בו המראה החיצוני והתדמית חשובים מהתכולה, רכבי ה"כאילו שטח" זוכים לפופולריות עצומה. אותם קרוסאוברים מוחצנים המצוידים במראה כביכול קשוח, אך מבוססים לרוב על מכלולים של כלי רכב משפחתיים, דחקו בשנים האחרונות את רכבי השטח הקשוחים לשוליים של תעשיית הרכב ולסף הכחדה. עוד ועוד דגמי שטח אייקוניים מוחלפים ברכבי פנאי חסרי יכולת של ממש מעבר לאספלט.

עם זאת, עדיין יש כמה יצרנים שממשיכים להציע דגמים עם יכולת שטח אמיתית, לעתים לצרכי שימור התדמית שעוזרת למכירות דגמי ה"כאילו שטח" ולעתים מתוך צורך של שווקים, במקומות בהם יכולת שכזו היא מחויבת המציאות, לשרוד במרחב. הלנד-קרוזר של טויוטה הוא בהחלט רכב שכזה. אך בעוד שהגרסאות המוכרות כאן (מהפראדו של שלהי המילניום הקודם ועד ל-200 העדכני) הציגו תמהיל שטח בעטיפה עדכנית לתקופה, סדרה 70 מציג מכלולי שטח חסונים כמו שלדת סולם, שני סרנים חיים ומערכת הנעה כפולה פשוטה, כמעט לא השתנתה במשך שלושה עשורים מאז שהוצגה ב-1984.
טויוטה לנד-קרוזר 70 חוזר לאולם התצוגה
צילום: מנהל
בדגם ה-70 "החדש" תמצאו מנוע בנזין מתקדם, קפיצי ספירלה במקום קפיצי עלים ויש אפילו כריות אוויר

ה-70 נחשב לנחשק בקרב שועלי שטח אמיתיים, אך בשנים האחרונות שיווקו הופסק ברוב מדינות העולם משום שלא עמד יותר בתקני זיהום אוויר ובטיחות עדכניים. כעת החליטו בטויוטה, לכבוד חגיגות 30 השנה של דגם ה-70, לעדכן את מה שנדרש כדי לעמוד בתקנות המודרניות ולשווק אותו שוב במשך שנה למען קהל מעריציו הגדול, בארץ השמש העולה בלבד.

למעשה מדובר במהדורה זהה כמעט לחלוטין לדגם המקורי שתוצע במרכב "וואגון" 5 דלתות או טנדר דאבל קבינה. עם זאת, מתחת לפני השטח נרשמו לא מעט שינויים ובתא המנוע ניתן יהיה למצוא מנוע בנזין בתצורת V6 ובנפח 4.0 ליטר שמפיק 228 כ"ס. כמו כן נוספה מערכת ABS, קפיצי העלים הפרימטיביים מלפנים הוחלפו בספירלות, וצמד הסרנים קיבל נעילת דיפרנציאל חשמלית. גם בקבינה, למרות מראה ספרטני ושימוש בבדי ריפוד ובפלסטיקה כמו פעם, ניתן למצוא לראשונה גם כריות אוויר.

המחיר ביפן של אייקון השטח הזה יעמוד על כ-120 אלף שקלים, לפני מסים.