השקת מכונית חדשה של פרארי בישראל היא אירוע נדיר למדי, כאשר היבואן המקומי אינו מרבה באירועים לעיתונות. ובכל זאת עם הקליפורניה T המחודשת בפרארי ישראל בחרו לחרוג ממנהגם לכבוד ראש השנה הקרב, והשיקו אותה באירוע מעניין. הקליפורניה הזו היא גרסה מחודשת משמעותית לדגם המוכר שעברה עדכון כמעט בכל זווית, ואולם, השינוי המשמעותי ביותר בה נמצא מתחת למכסה המנוע. זו פרארי סדרתית ראשונה מאז ה-F40 שמשתמשת במנוע עם מגדש טורבו (שניים ליתר דיוק).
פרארי קליפורניה T בישראל
צילום: אריאל אלסיבוני
רגע לפני החשיפה. פרארי מצפים למכור כ-5 קליפורניות בשנה
מנוע ה-V8 בנפח 3.9 ליטר מייצר 560 כ"ס ו-77 קג"מ (שיפור של כ-50% בנתון המומנט) כדי להדהיר את המכונית ל-315 קמ"ש מרביים ולהאיץ למאה ב-3.6 שניות (מנוע ה-4.3 האטמוספרי של הגרסה היוצאת ייצר 490 כ"ס בסוף חייו והאיץ את הקליפורניה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות). הוא משודך לתיבה כפולת מצמדים משופרת עם שבעה הילוכים.

הקליפורניה הוצגה לראשונה ב-2008 כקו דגמים חדש בפרארי והחייתה את השם שהיה שייך ל-250GT הפתוחה משנות החמישים. מאז הפכה לדגם חשוב למדי מבחינת מכירות גם בשוק המקומי בין היתר כי זו המכונית הנוחה ביותר של היצרן האקזוטי לשימוש יומיומי. המכונית עברה שיפור כמעט בכל גורם וזווית וזה כולל עדכון המראה החיצוני והפנימי. רמת הגימור עשירה למדי וכוללת את מערכת המולטימדיה "קאר-פלאי" של אפל.
פרארי קליפורניה T בישראל
צילום: אריאל אלסיבוני
70 כ"ס יותר, עליה של 50% בנתון המומנט ומחיר שמתחיל ב-1.85 מיליון שקלים

המחיר של הקליפורניה יחל ב-1.85 מיליון שקלים ויטפס בהתאם להזמנת הלקוחות. בפרארי מצפים למכור 5 מכוניות כאלה בשנה מלאה, כאשר המכונית הראשונה תגיע כבר בחודש אוקטובר הקרוב. יחד עם הקליפורניה בפרארי צופים להגיע למכירות של 15 מכוניות השנה (וגם מספרים כי הוזמנה לה-פרארי אחת!), כאשר במזראטי צפי המכירות עומד על 60 מכוניות. בשנה הבאה צפוי להגיע גם רכב הפנאי של מזראטי (עדיין לא פורסם מועד ההשקה), אז מקווים באוטו איטליה (יבואנית פרארי ומזראטי) להגיע למכירות של 100 מכוניות מזראטי חדשות בישראל.