נתת לנו Like ב-Facebook?

מאזדה 3 2.0 ליטר מול סיאט לאון FR - מבחן דרכים

אוטו משפחתיות

מאזדה 3 2.0 ליטר מול סיאט לאון FR - מבחן דרכים

10.09.14 אלי שאולי |   צילם: תומר פדר
הפגשנו שתי משפחתיות חצי-ספורטיביות למבחן מסקרן

הוא חיפש מכונית ספורטיבית. היא רצתה אוטומטית. הם חייבים מקום לילדים ולעגלות, אבל הבטיחו לעצמם גם ליהנות מהחיים

56 תגובות | תגיות: סיאט לאון, סיאט לאון FR, מאזדה 3, אלי שאולי, מבחן דרכים, תומר פדר, מאזדה 3 2.0

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
כמו בכל כך הרבה מקרים בחיים, בהם אנחנו אומרים דבר אחד ומתכוונים לאחר, גם ל"מכונית ספורטיבית" משמעות שונה עבור כל אחד ואחת. יש שידברו על ביצועים, יש שירצו התנהגות מתגמלת, והרוב הדומם בכלל חושב על מראה אופנתי ותדמית צעירה. המציאות אומרת שרוב החולמים בלילה על רודסטר אדומה, הם גם אלה שביום יום חייבים להסתפק במכונית משפחתית עם מקום לילדים, ומוכנים – או יכולים – להוציא רק קצת יותר ממחיר משפחתית רגילה עבור משהו קצת יותר מיוחד. החיים כידוע מלאי פשרות, וכל אחד צריך לבחור את הוויתורים שלו.
 
 
בין מבחר המשפחתיות-קומפקטיות הגדול שמגיע לארץ, שתי מכוניות צדו את עיננו כאופציה חצי-ספורטיבית, אופנתית אך עדיין אוטומטית, במחיר שפוי. מאזדה 3 בגרסת ה-2.0 ליטר (165 כ"ס) והמאוד מצוידת (ספיריט) ומנגד סיאט לאון, שמבטיחה לשלב להט לטיני עם הכינוי FR, שאומר גימור-אבזור ספורטיבי. כאן הכינוי המחומם מגובה היום על ידי מנוע ה-1.8 ליטר טורבו השרירי, שמייצר 180 כ"ס. המכונית הזו מאיצה למאה ב-7.1 שניות (9 שניות במאזדה) וזה בהחלט נתון נאה, שעד לא מזמן היה שייך לטריטוריית ההוט-האץ'. מחיר הביצועים אינו זול – 160,000 שקלים הם לא רק הרבה יותר מהרף המשפחתי המקובל (סביב 130,000 שקלים), אלא גם יותר ממה שתעלה לכם המאזדה (142,000 שקלים ויש גם גרסה ב-133,000 שקלים).
 
 
מחפשים משפחתית אוטומטית עם ניחוח ספורטיבי? אולי כאן תמצאו את התשובה

תדמית ציבורית בע"מ
כשמדובר בז'אנר האופנתי-צעיר וספורטיבי, לא פעם התדמית משחקת תפקיד חשוב יותר מהיכולת האמיתית, וזה לא דבר חדש. ובקרב הזה נראה שיש יתרון ברור למותג הספרדי. סיאט הצליחה להשלים בארץ מהפיכה, ותוך שנים ספורות הפכה משם אפרורי ולא ממש ממוקד למותג צעיר ואופנתי. מאזדה בישראל היא מותג "מאסה" והיא משלמת על כך את המחיר בצד האופנתי. קשה לנו לראות במותג מהירושימה משהו מיוחד (למרות שבעולם היא כזו). גם העובדה שה-3 (אמנם בגרסאות הרגילות) נפוצה הרבה יותר על כבישי הארץ מאשר הלאון, הופכת אותה למכונית הרבה יותר שגרתית ופחות אופנתית. עבור רבים המבחן מסתיים כאן, אבל אנחנו לא מוותרים, יוצאים לדרך ואוספים את תומר הצלם.

תחת השמש היוקדת, על כבישי לכיש הלוהטים, אנחנו מחפשים יירוטים בשמי התכלת ומתקשים להחליט מי נראית יותר ספורטיבית, בעוד תומר מרכיב חצובה. הספרדייה, כמו נערה מתבגרת שיצאה לביקור בחנות של אקססורייז, עונדת מבחר תכשיטים אופנתיים. יש לה את הסממנים של עלמה צעירה ואופנתית, עם פנסי הלד המרהיבים מלפנים ומאחור, החישוקים הנאים, הדיפיוזר וצמד המפלטים. הפרופיל שלה, ממש כמו גרסאות הבסיס, נראה מעט שגרתי אבל הקישוט הנכון מפצה.
 
מהצד הלאון נראית שגרתית יותר, אך תאורת הלד מלפנים מרשימה

אם תדברו עם ראשי העיצוב של מאזדה תגלו שהשאיפות שלהם הן למראה לטיני חם ואמוציונאלי, ואינן שונות בהרבה מהתדריך שקבלו אנשי המקצוע בסיאט. אבל ה-3 בבסיסה היא מכונית מעוצבת מהלאון ובעלת מראה מיוחד יותר מהצד, בעיקר בזכות פיסול הדופן והחרטום הארוך. אבל היא פחות מקושטת בעיטורים ספורטיביים מבחוץ (וכמו שתכף נראה, גם מבפנים), והדמיון לאחיות הרגילות מפריע. אנחנו נתלונן שוב על מיקום המספר במרכז השבכה, באופן שאינו מחמיא למכונית. כאילו משהו נזכר בכך ברגע האחרון.

בואו ניכנס
גם בתא הנוסעים הסיאט משתדלת יותר להקרין משהו צעיר וספורטיבי, עם בחירה בקישוטים החשובים. זה בולט במושבי הספורט עם עור משולב באלקנטרה, בגלגל ההגה הקטום ואפילו בפסי התאורה הסמוקים שנעים לאורך דפנות הרכב. סיאט בברור התקדמה בגימור הפנים. אמנם היא עדיין לא נראית כמו פולקסווגן, אבל היא בהחלט בכיוון הנכון עם המחוונים הקלאסיים, מנופי התפעול, המתגים ומערך בקרת האקלים המוכרים מהקבוצה. גם הנדסת האנוש כאן טובה יותר, ולסיאט אפשרות בחירה ותכנות מצבי ניהוג כמו באודי ופולקסווגן (אך חבל שאין חיווי מתמשך על המצב שנבחר). אבל הספרדים חייבים לקלקל במשהו, ולכן מגיע הצג המאוד קטן, עד כדי קושי בתפעול מערך המולטימדיה, וכך גם חלק מהחומרים התחתונים יותר שעדין נראים קצת פשוטים.
 
הלאון משתדלת להציע להקרין מראה ספורטיבי בתא הנוסעים
 
מאזדה מצידה הלכה בכיוון גרמני אפילו יותר מסיאט, ולמרות איכות החומרים הטובה תא הנוסעים הכהה קודר יותר. היא בחרה להפגין את הספורטיביות במחוונים, שנראים פחות קלאסיים ועשירים והרבה יותר ייעודיים מאלה שבסיאט. זאת בייחוד כאשר הם מלווים בתצוגה עילית. לעומת זאת, בחלק המרכזי של סביבת הנהג שולט צג המולטימדיה הגדול שנראה הרבה יותר איכותי ועשיר מזה שבסיאט ומציע תפעול מלא בעברית (גם אם לעיתים המושגים משעשעים).

המושבים הספורטיביים בסיאט תומכים יותר ומיצרים תנוחת נהיגה טובה, אבל משהו במושב היפני נוח לי יותר לאורך זמן. על המרחב מאחור אנחנו מוכנים להתפשר בהתחשב במטרות אך שתי המכוניות מציעות חלל מספק עם יתרון קל למאזדה הן במרחב, הן בנוחות המושב והן באווירה. לעומת זאת לסיאט יציאה אחורית חשובה למיזוג. תא המטען בסיאט נראה גדול יותר משמעותית, והמבנה שימושי יותר גם אם שפת הטעינה גבוהה מדי.
 
 
למאזדה תא נוסעים מעט יותר "גרמני" ומרווח

על קו הזינוק
שתי החברות בחרו במתכונים שונים לגמרי עבור חטיבת הכוח. מאזדה, נאמנה לפילוסופיה של שיפור מקיף למערך הקונבנציונאלי, רתמה ל-3 תיבה אוטומטית פלאנטרית עם שישה הילוכים ומנוע 2.0 ליטר אטמוספרי. מתכון העבר שכויל לעתיד ואשר מוכר מה-6 הגדולה. לסיאט, כמו כמעט כל בת של קבוצת פולקסווגן, יש מנוע TSI מוגדש. כאן הנפח הוא 1.8 ליטר והוא משודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. על הנייר יש לחטיבה הזו יותר הילוכים, יותר הספק, יותר מומנט בסל"ד נמוך וביצועים עדיפים.

ולא רק על הנייר. כבר מתחילת התנועה ברור שחטיבת הכוח הגרמנית-ספרדית חזקה יותר משמעותית ומתאמצת פחות. הן בהאצות מהמקום והן בהאצות ביניים הסיאט מהירה יותר, וגם אופי צבירת המהירות בה פחות מאומץ. עם כל כך הרבה כוח בסל"ד נמוך, הסיאט צוברת מהירות באופן כמעט נונשלנטי. אבל החיים כרגיל אינם פשוטים, וגם אם ה-3 פחות מהירה היא עדיין מאוד זריזה לכשעצמה ובייחוד מגיבה באופן חלק ונעים יותר לדרישות המצערת. פעולת התיבה רכה והרבה יותר זורמת, וזה בולט מאוד בתנועה עירונית, שם המאזדה נעימה יותר באופן משמעותי.
 
גם אם היא פחות חזקה מהסיאט, ה-3 עדיין מהירה לכשעצמה 
 
כמעט כצפוי, בזינוק ובהאצות ביניים פעולת התיבה של המאזדה אומרת שהיציאה הראשונית שלה מהירה יותר. רק אחרי כן הסיאט עוברת אותה. גם צליל המנוע, ששמח לטפס למעלה, נעים יותר. ובניגוד לסיאט, שם קצת קשה לדייק עם המצערת, פה הכל הרבה יותר מדוד. הרהיטות הזו של ה-3 תמשיך איתנו לכל אורך החלק הדינאמי של המבחן.

טענת מאזדה לכך שהצליחה לשכלל את המתכון המוכר זוכה לאישוש בתחנת הדלק. למרות שימוש בתיבה אוטומטית עם ממיר מומנט ובמנוע עם נפח גדול יותר, ה-3 היא המכונית החסכונית יותר. בשיוט רגיל אך איטי היא יכולה להראות 21 ק"מ לליטר, אך בקטע שכלל גם מהירויות כביש 6 היא רשמה 17.5 ק"מ לליטר מרשימים, מול 16.4 טובים לכשעצמם בסיאט. בקטעים המאומצים יותר היא הייתה מעט בזבזנית יותר – 7.8 מול 8.2 ק"מ לליטר – בין היתר בגלל שהסיאט הייתה צריכה להתאמץ פחות עבור אותו קצב. בסופו של דבר, הממוצע לתנאים המגוונים בהם נסענו עמד על 12.7 ק"מ לליטר במאזדה מול 12.3 ק"מ לליטר לסיאט.
 
 
המאזדה מהנה יותר בכביש המפותל, הסיאט בקו ישר 

סיבוב ספורטיבי
על פניו נראית הסיאט כמכונית התוססת יותר. יש לה מראה צעיר וספורטיבי, היא חזקה יותר ועם קרבה משפחתית לגולף GTI היא צריכה להיות מהנה למדי. והיא אכן כזו – עד גבול מסוים. הלאון מציגה יכולת גבוהה, ובזכות הגומי הנדיב גם אחיזת הכביש מאוד טובה. מה שחסר לנערה מברצלונה הוא אותו היזון חוזר ותחושה מדודה, רהוטה ותקשורתית שמגיעה מכל כיוון במכונית היפנית.
 
כן, ברגע הראשון ה-3 מרגישה רכה יותר. היא רוכנת יותר בפניות ונעה יותר על גלים, אבל על הכבישים הנכונים מסתבר שזה לא בהכרח מפריע. מה שמשחק לטובת המאזדה היא העובדה שיש בה הרבה יותר תחושות. זה מתחיל בהגה שאולי נראה קל מדי בהתחלה אך מציע הרבה יותר תקשור ופעולה פרוגרסיבית, וזה ממשיך לכל מכללי השלדה, מהמתלים ועד הבלמים. מידתיות היא שם המשחק במאזדה, וכשאני חוזר לסיאט הלחיצה הראשונה על דוושת הבלם, שמרגישה כה עצבנית, מדגימה זאת.
 
 
האם זו המשפחתית הספורטיבית הנבחרת?
 
אם תרצו, ה-3 יכולה לשחק איתכם והחיוך על פניכם יישמר פשוט בגלל שהיא תעשה זאת בצורה ברורה ולא מפחידה, עם תחושת עומק ורזרבות בכל כיוון. ה-3 מרגישה כמכונית שיכולה להתמודד עם הרבה יותר כוח. הבלמים, כאמור, לא מתהדרים בנשיכה ראשונית חזקה במיוחד כמו שיש לסיאט, אבל הם הרבה יותר הדרגתיים. ואפילו שיש לה פחות אחיזה (ואולי דווקא בזכות) הרבה יותר כיף לאבד אותה.

מה שיפה ב-3 הוא שההתנהגות הספורטיבית אינה באה על חשבון נוחות הנסיעה שנותרה טובה. גם בתחום הזה המאזדה עולה על הסיאט (למרות שגם הלאון, שבגרסה זו נעזרת במתלה אחורי רב-חיבורי, לא רעה). שתי המכוניות מציעות נוחות טובה ביחס לצפוי ממידות הצמיג, אך בעוד המאזדה מצליחה להעלים פגמים רבים מחוץ לעיר וגם בסביבה אורבאנית משככת אותם באופן נאה, הסיאט מרגישה יותר עסוקה ומתקשה. עם זאת, שתי המכוניות סובלות מרעשי כביש חזקים מדי, ובמאזדה יש גם רעשי רוח לא מבוטלים.
 
 
או שאולי דווקא הסיאט הלטינית?
 
שאלה של השקפה
זה היה עוד אחד מאותם מבחנים קשים בהם הדרך להכרעה גוררת הרעלת קופאין וצרידות. מזל שאנחנו לא מעשנים. הסיבה הברורה היא אותה שאלה שבכותרת. מה זו מכונית ספורטיבית? וקשה מכך – מה זו משפחתית ספורטיבית? האם היא צריכה להרגיש צעירה? האם ביצועים חשובים מהתנהגות? ואיזה משקל צריך לתת למראה ולדימוי המותג?

מאזדה 3 היא המכונית המהנה יותר לנהיגה, והיא גם נותנת חבילת אבזור מצוינת (שכוללת בנוסף לקסנון, גג נפתח ומפתח חכם, גם התרעה על סטייה מנתיב ומערכת למניעת תאונות עירוניות) ומחיר מושך יותר. אבל אין ספק שעבור מי שביצועים בקו ישר בראש מעייניו – דבר יומיומי שאפשר ליהנות ממנו גם סתם בדרך לעבודה – הסיאט תקסום יותר. לסיאט גם דימוי ומראה צעיר יותר ויש לה איפור נכון יותר (שכולל גם הוא גג נפתח). לרעת המאזדה משחקת כאמור העובדה שהיא פשוט נפוצה מדי לעומת סיאט לאון ולכן מתקשה להרגיש מיוחדת. ה-3, הזולה משמעותית, היא קניה עדיפה, אבל הניחוש שלנו הוא שעבור קהל היעד, דווקא הלאון היא המכונית שתיגע במקומות הנכונים.

"> 
  • נתונים טכניים
  • מאזדה 3
  • סיאט לאון
תצורהטורי טורי
נפח מנוע2.0 ל' 1.8 ל'
סוג מנועבנזין הזרקה ישירה טורבו בנזין
הספק165 180
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית - טיפטרוניק רובוטית, מצמד כפול
מערכות עזר בטיחותיותABS, ASR, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע, מערכת לבלימת חרום עצמאית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, חיישני לחץ אויר. ABS, ASR, EBA, ESP, EBD, EDL, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים270 ס"מ263.5 ס"מ
אורך446.5 ס"מ426.5 ס"מ
רוחב179.5 ס"מ181.5 ס"מ
גובה146.5 ס"מ146 ס"מ
מהירות מרבית202 קמ"ש224 קמ"ש
0-100 ש'9 ש'7.1 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק--
מחיר--

56 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 56
    בכל העולם פסקו שמזדה טובה יותר .לכתב יש תמיד סנטימנטים לאירופאיות !!   ל"ת

    ללא תוכן

    07.04.16 | 11:09גיל

  • 55
    למרות שימוש בתיבה אוטומטית עם ממיר מומנט ובמנוע עם נפח גדול יותר??

    נו באמת.
    למאזדה אין סתם גיר עם ממיר מומנט.
    למאזדה עם מערכת הפרואקטיב יש נעילה מכנית - מעל 7-10 קמ"ש] שפותרת את בעיית הפסדי הכוח [או לחילופין צריכת דלק גבוהה יותר בהשוואה לגיר רגיל].

    31.03.16 | 10:09tt

  • 54
    אין תדגמים הטובים של מאזדה בארץ...   ל"ת

    ללא תוכן

    13.02.16 | 17:34יוסי

  • 53
    אמינות

    את הדבר הזה לא הזכרתם והוא לטובת המזדה ובגדול
    בעיות במנועי TSI
    בעיות ב בתיבת הילוכים כפולת מצמד

    29.12.15 | 03:48חאלד

  • 52
    הראל

    אני נוסע על הרכבים האלה יום יום אבל תאמת אין על המאזדה אל תזלזלו בה הרכב מדהים מבפנים ומבחוץ הבלימה האוטומטית נדירה קרה לי שמיתחם שאני עובד שקפץ לי ילד לצד הכביש והאוטו בלם במהירות והעביר לי לניונטרל בשניות מדהים בטיחות קודמת לכל ככה אני חושב !

    01.08.15 | 20:49הראל

  • 51
    מדדים מוכיחים שיפנים אמינים יותר

    רכבים מיפן וקוריאה אומנם פחות עדכניים בנושא מנועים וגירים אבל המוצר שלהם סובל פחות תקלות ועמידים יותר שנים מאשר רכבים מאירופה העדכניים יותר. השאלה כצרכן מה מעדיפים רכב אמין לאורך שנים או עדכני יותר .

    25.11.14 | 19:51יוסי

  • 50
    חבר'ה מישהו פה מתבלבל לגמרי

    משווים את הצעצוע היפני למכונה המוגדשת של VW?

    בושה וחרפה

    20.11.14 | 15:45עדי

  • 49
    ל 23 לא נכון!!

    טעות האחריות משנת 2014 היא ל3 שנים סיאט לאון רכב נהדר מתקדם טכנולוגית ואיכותי הרבה יותר מהרכבים היפנים
    עדיין אם טכנולוגיה מיושנת ופשוטה וזוללי דלק ,רועשים ומתפרקים

    14.11.14 | 16:04אדי

  • 48
    אין מה להשוות בין סיאט 1.8 טורבו למאזדה.

    סיאט הוא רכב ספורטיבי שזכה השנה במקסימום ניקוד באירופה. והמאזדה בכלל לא בקריטריון הזה. ביפן הוא נמצא ברשימת המכירות אי שם בתחתית,באירופה אי שם בתחתית ובארצות הברית רכב מיועד לסטודנטים שכעת הקיה מחליף אותו. רק בישראל הוא מקבל מקום טוב ..........!

    09.11.14 | 16:17איציק ר

  • 47
    ל46 צודק נחכה שנה וניראה מה יהיו התגובות על המנועים והגירים הרובוטיים   ל"ת

    ללא תוכן

    06.11.14 | 00:21אבי

  • 46
    מנוע TSI 1.2

    מישהו יודע האם מנוע TSI 1.2 המותקן רכבים חדשים הוא מנוע מוצלח

    20.10.14 | 20:22משה

  • 45
    טוב לחזור ולקרוא עוד טוקבקים טיפשיים של ילדי סיאט

    מגיב 42 - אלי, יצאת מהאף אתה והחרמנות שלך למכוניות גרמניות (כנראה זה קשור באפקט שעשו עליינו בתקופה החשוכה ההיא) - אתה פשוט מוכר כמעט בכל אתר רכב כמליץ יושרו של הרייך הרביעי.
    מגיב 36 - אין לי מה ללמוד ממי שחושב שג'ולייטה זו מכונית ספורטיבית - כבר דובר רבות על כך שהיא לא ממש - ספורטיבי זה לא רק כוח.
    מגיב 41- אין לי מה להסיק מאדם שלא מבדיל בין יפן לסין, חוץ מזה שאתה פשוט פקוק במוח.
    מגיב 37 - למה מי סופר את סיאט בעולם ? - באמריקה לא שמעו עליה בכלל .

    12.10.14 | 18:48א. שיודע לשאול

  • 44
    אחת ההשוואות היותר אינפנטליות שקראתי

    אין משווים בין שני רכבים כאלה?
    בתור אחד שמחזיק לאון אפ אר ונסע מספיק במאזדה 1.6 ו 2 ליטר אין בכלל מקום להשוואה, האחד רכב עם תגובות ספורטיביות של המנוע והברקסים וכל הרכב בנוי באופן ספורטיבי והשני סתם מנוע שגדול מהסטנדרט (2 ליטר), אין שום סיבה לקרוא לרכב עם מנוע 2000 רכב ספורטיבי כי אחרת אנחנו מוקפים ברכבים ספורטיביים.
    עוד דבר, מי שטוען ש- 0-100 ב-7 שניות או 9 שניות בכלל יכול לקנות פג'ו 107ולעשות את אותו המיאוץ ב 12 שניות כי זה אותו הדבר..

    02.10.14 | 14:52רון

  • 43
    הבעיה האמיתית בארץ היא שאי אפשר להשוות רכב כמו הליאון לכלום

    אז משווים למשהו שנראה דומה בתמונות אבל מ-א-ו-ד שונה על הנייר והמסלול. רק בגלל ש״אוטו״ מנסים להראות כאילו למאזדה יש יתרונות על הסיאט זה לא אומר שהיא באמת שוות ערך בביצועים. זה רק אומר שהם רצו להראות שהמבחן שלהם רלוונטי. הרכבים היחידים בקטגורית הקומפקטיות שיכולים להתחרות עם הסיאט הם......גם מתוצרת פולקסוואגן...(ואני לא עובד בשביל אף אחד מהם, אם מישהו מהפרנואידים פה מתעניין)

    27.09.14 | 17:08אלי

  • 42
    " ה-3 עדיין מהירה לכשעצמה"? 9 שנ׳ ל-100 קמ״ש היה מהיר ב-1985   ל"ת

    ללא תוכן

    27.09.14 | 17:03אלי

  • 41
    מאזדה זה רכב בכלל ?

    צעצוע סיני באריזה יפה. רכב למי שלא מבין כלום במכוניות. רוצים תענוג ? זה סיאט.

    25.09.14 | 20:58שמעון

  • 40
    ל 37

    אין לך עשירית מושג מה אתה מדבר...
    הוכחת הרגע שאתה עוד מגיב שכיר של צ'מפיון...
    רמת תגובה עלובה כמו המעסיק שלך

    22.09.14 | 16:53חיים

  • 39
    המגיבים בתשלום פה כל כך שקופים

    לא מעבירים אתכם איזה קורס או משהו שתדעו לפחות לעשות עבודה פחות שקופה וקצת יותר אמינה??
    פתאום כולם עוברים ממאזדה לליאון וההיפך....
    הרי ברור שלא יהיה מצב שכולם יסכימו, מה גם שההשוואה הזו לא בדיוק נכונה, אלה שני רכבים בקטגוריות שונות

    22.09.14 | 16:52אבי

  • 38
    יש לי כבר 3 חודשים את ה FR 1.8 ו...

    האמת? רק האמת? כל מילה שנכתב בכתבה אמת לאמיתה.
    הלאון החדשה בעייתית משהו היא רחוקה מהיפניות לרעה.
    כן מאזדה 3 2 ליטר היא מכונית הרבה יותר "אמיתית" לנהג שמחפש שליטה בכל רגע נתון.
    בסיאט לאון 2014 הורידו את "השליטה" מהנהג והרבה האוטו מחליט עבורך.
    שורת המחץ תגובת מצערת מחרידה אתה לוחץ וסופר לפחות 2 שניות עד שתקבל תגובה שתגיע לגלגלים וזה אפילו מפחיד.
    לגבי האמינות? נחכה ונראה מתי אקבל את הכאפות מהאוטו.
    המאזדה 3 2 ליטר שהיתה לי קודם עשתה 100000 ק"מ באמינות מדהימה

    22.09.14 | 16:28קולין

  • 37
    32, בעולם לא מכירים את המותג הזה

    רק בישראל בזכות העסקאות לליסינג הוא פורח. מי מתייחס למאזדה בעולם חוץ מכמה בני חמישים במשבר שנוהגים במיאטה. היה לי מאזדה 6 2.3 ליטר פרימיום מהדור הקודם. עברתי ללאון 1.8, באמת שאין מה להשוות אז אל תעשה מעצמך צחוק

    22.09.14 | 14:00ישראל

  • 36
    למגיב 34- ברשותי אלפא גולייטה תלתן ירוק ואני במקומך ממש לא הייתי מזלזל בסיאט

    לאחר נסיעת מבחן על הליאון החדשה אני חייב לציין שהרכב חייה רעה . התנהגות כביש מדהימה יציבות למופת וכוח זמין בכל לחיצה שמשאיר את רוב הרכבים הרחק מאחור . אז שלא יבלבלו לכם את המוח . אני חולה אלפא אבל הפעם סיאט הוציאו דגם חזק ואיכותי .( וכן אני נשאר עם הגולייטה שלי)

    19.09.14 | 14:02אריק

  • 35
    מאזדה זה פח אשפה נקודה !!! סיאט 1.8FR רכב חזק מאוד שאפשר להשוות לאוודי A3 1.8   ל"ת

    ללא תוכן

    19.09.14 | 13:40אלי

  • 34
    למגיב 33 - אם מאזדה לנשים, אז לסיאט לגייז

    סיאט לא סדיוק סמל לגברי אלפא, בוא נגיד את זה ככה. והדור האחרון נראה בכלל נחנחי.
    זה אוטו טוב, מהטובים בקטגוריה, יש לו מנוע מעולה. אבל באול-אראונד המאזדה לוקחת, כי אתה לא קונה רק מנוע.
    אגב, מנוע זה לא ערובה לאוטו ספורט - התנהגות כן. על זה בנו במשך שנים את התדמית הספורטיבית של פיז'ו עד הניינטיז, למרות שהיפניות של פעם היו מהירות מהפיז'ו המקבילות.

    18.09.14 | 18:03א. שיודע לשאול

  • 33
    קניתי את סיאט. פשוט יותר טובה.

    עשיתי נסיעת מבחן במאזדה, אופל אסטרה, סיאט ופוקוס.
    מאזדה - זה רכב לנשים, לא יותר מזה. בסיאט כל לחיצה על דוושת הגז הופכת לחוויה של ממש.

    17.09.14 | 14:06שמעון

  • 32
    כל המגיבים נגד מאזדה .נא להכנס לאתרים בעולם !

    כנסו ל topgear ול autocar ואז תבינו שהמאזדה 3 אחת מהמכוניות המשפחתיות הטובות שבנמצא !

    17.09.14 | 12:54ניר

  • 31
    נראה לי ש"קהל היעד" - ילדי סיאט וערסים מתלהבים

    שחושבים שסיאט זה אוטו ספורט, למרות שזה הטראש של פולקסוואגן.
    כמה קל לשווק חרטות ללבנטינים ?

    16.09.14 | 22:47א. שיודע לשאול

  • 30
    תע"ה

    קודם כל, ההשוואה טובה מאוד, אני גם הייתי מתלבט איזה מכונית לקחת, ועכשיו החלטתי שהלאון יותר עדיפה לי.

    16.09.14 | 22:25some1

  • 29
    כתבה שיווקית ?

    אפשר בבקשה לפרסם נתוני מכירות של הדגמים בכתבה ? יש לי חשש שהרבה מאזדות 2 ליטר תקועות בנמל, ואז מחליטים להשוות

    15.09.14 | 21:39סתיו

  • 28
    אז מה עם הליאון מהירה יותר? מזה משנה במדינה הזאת??

    הליאון מהירה יותר, אבל המאזדה עדיין מהירה והיא מאוד מהנה לנהיגה.
    גם באיבזור, גם במראה וגם בנהיגה עצמה, המאזדה עדיפה.
    מי שלא אוהב מאזדה סבבה, אבל להגיד שזה לא רכב מצוין די חושף שאתם עובדים אצל המתחרים.
    מאזדה רכב אששש בגרסאות החזקות שלו.

    15.09.14 | 14:34אבי

  • 27
    אין מה לשוות - אפילו לאון 1.4 TSI עדיפה

    כל עוד אין ברכבים יפניים טורבו אין מה להשוות, זו לא אותה רמה, , גם ניטרול רעשים גם אבזור עדיף ... ואני הלכתי עם חבר שלי לבדוק מאזדה , טויוטה ו ג'טה 1.2 לפני קניה . ג'טה בגירסה פחות מאובזרת מלאון FR, עם מנוע 1.2 פשוט הרבה יותר נעימה ממזדה וטויוטה , אין מה להשוות , נקודה. אם השיקול הוא אמינות וסחירות בעוד כמה שנים , אז יש יתרון למזדה

    13.09.14 | 15:36האחד

  • 26
    מאזדה פח זבל על גלגלים

    עשו לעצמכם טובה ותמחקו את הכתבה המגוחכת הזאת. מאזדה בכלל אבל לא רכב ספורטיבי. אין מה להשוות פה אפילו. סיאט לוקחת בכל הכיוונים.

    12.09.14 | 22:14kirill

  • 25
    לא טורבו לא קונה

    1.6 2.0 מנועים מיושנים דיי. תתקדמו.

    12.09.14 | 16:18פחו

  • 24
    השוואה מגוחכת

    די יה מגזין שונא סיאט בכל מגזין אחר המזדה מפסידה ובענק , בכלל לא באותו הקטגוריה לא במחיר , אבל בטח ובטח לא בביצועים / כוח אתם ממש פתטיים " יותר מהנה " די די עם התירוץ העלוב הזה .

    12.09.14 | 15:13אמיר

  • 23
    לא לשכוח שאחריות של סיאט היא רק לשנתיים.ביזיון!!!   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.14 | 12:35דרור

  • 22
    ל-21, הפחחחחחח שלך אומר הכל עליך   ל"ת

    ללא תוכן

    12.09.14 | 12:29דייויד

  • 21
    עוד מבחן של כתבי החצר של דלק מוטורס

    נו באמת, המאזדה 3 עדיפה על הלאון 1.8. פחחחחחחח. כנראה שלהזמנה הבלעדית להשקה בסיביר יש תוצאות טובות מבחינת מאזדה

    12.09.14 | 09:27מוטה

  • 20
    בקיצור

    בקיצור - אם רוצים עגלה - קונים מאזדה. אם רוצים אוטו מהנה - קונים סיאט.

    12.09.14 | 08:19שמעון

  • 19
    לפי הכתבה מאזדה עדיפה ובצדק , ולמגיבים אני אומר....

    1.תאוצה מ-0 ל-100 ב-9 שניות זה נהדר ואף אחד במדינה שלנו לא צריך ליום יום יותר טוב מזה....מה שתעשו עם 7 שניות זה בדייוק מה שאני יעשה ב-9 שניות....
    2. אמינות ומחיר זה מאוד חשוב ואם כסף זה לא חשוב לכם אולי כדאי לכם לקנות מרצדס A קלאס בגרסאת AMG ב-400,000 ש"ח או אם אתם קצת לחוצים אז אודי S3 ב-300,000 ש"ח....
    3. תחושות ניהוג חשובות אפילו יותר מביצועי מנוע....
    4. סביבת תא הנהג במאזדה טובה יותר....

    12.09.14 | 07:17דן

  • 18
    ל17 כנרא בדקת לא נכון

    אם רוצים משפחתית באמת פרקטית עם ביצועים של סיאט אז קונים את אוקטביה שהיא פי 1000 יותר משפחתית ממאזדה.

    11.09.14 | 21:54משה

  • 17
    אוקטביה 1.8 tsi עדיפה על שניהם

    .

    11.09.14 | 21:39יוסי

  • 16
    בדקתי ובחרתי

    אני מסכים ש"קצת" קשה להשוות את 2 הדגמים, אך לפני הקנייה הלכתי ובדקתי.
    בחרתי במאזדה (אבל 4 דלטות). גם מהסיבה שהיא הרבה יותר פרקטית ומשפחתית.
    לצערים ללא ילדים אולי באמת עדיפה הלאון.

    11.09.14 | 21:05אלכס

  • 15
    מנוע TSI וגיר בעייתי.

    ראש מנוע אחרי 12,000 ק"מ באוקטביה שלי.
    בצמפיון מעדיפים לתקן בשקט ולתת עוד שנה אחריות - מאשר לפרסם קריאת תיקון. בגיר 7 המהירויות יש בעיות קבועות.

    11.09.14 | 20:36שולץ

  • 14
    מאזדה עדיפה נקודה!   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.14 | 20:27רמי

  • 13
    מומנט!!!

    לא ציינתם את המומנט בטבלת ההשוואה, נתון חשוב!

    11.09.14 | 18:23רפי

  • 12
    לכתב: למה "יחידת כוח"? למה לא לכתוב "מנוע"? חושש שמה תיראה פחות מקצועי ?   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.14 | 17:11משה

  • 11
    מעניין כמה מזדה שלמו על הכתבה   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.14 | 16:42איך אפשר להשוות ספורטיביות בין המכוניות

  • 10
    לאליהו הנביא

    מכוניות זא לא התחום שלך

    11.09.14 | 16:32רומה

  • 9
    רק שחכתם להגיד שלאון - ספרדי-גרמני, ומזדה - טראש אסיאתי

    :)

    11.09.14 | 16:30רומה

  • 8
    לגבי הגיר והביצועים במאזדה

    ממה שקראתי ברשת - וכתבי רכב בארץ לא מציינים - הסקיאקטיב פירושו נעילה מכנית של הגיר מעל 7 קמ"ש. כלומר יש יצרון להעברות חלקות של הילוכים ונסיעות בפקקים כמו גיר עם ממיר מומנט [אוטומטי רגיל] וכוח וצריכת דלק עדיפה כמו בגיר ידני רגיל [עם מצמד].
    ככה, עוד לפני ביצועי מנוע, לגיר של מאזדה יש יתרון של 7% או יותר בצריכת דלק. פירוש הדבר גם שיותר כוח מגיע לגלגלים. בנוסף, מאחר וזה גיר אוטומטי "רגיל" [+ תוספת הנעילה המכנית], האמינות שלו גדולה בהרבה מזו של הDSG

    מאזדה גם נמנעו מהעברה למנועי טורבו, עם החסרונות שלהם: 1. צריחת דלק גבוהה מסל"ד בינוני ומעלה, ו-2. אמינות נמוכה יותר.

    בסיכום, אם היה לי כסף הייתי הולך למאזדה-3 חמש דלתות.

    11.09.14 | 15:59אליהו הנביא

  • 7
    סיוויק ידנית

    סיוויק 5 דלתות ידנית נותנת אותם ביצועים כמו המאזדה ב 17 אלף שקלים פחות . עם הרבה יותר פרקטיות ועם יחודיות גבוהה יותר .

    11.09.14 | 15:04קשקשן

  • 6
    מנוע אטמוספרי זה בלאט

    מנוע 1.4tsi עם 122 כ"ס של פולקסווגן אאודי סיאט וסקודה
    יותר חזקה מה 165 כ"ס וה 2.0 ליטר של מאזדה
    "SKY ACTIVE" טכנולוגיות עלאק! אני באמת מת על מאזדה
    אבל עד שהם לא יעברו למנועי טורבו אני לא אקנה אחת!
    ויש לי סלוגן חדש לחיים... "לא טורבו לא קונה"!

    11.09.14 | 12:59ג'וני 2

  • 5
    מסכים עם 5

    אחרי השוואה דומה, בחרתי בפוקוס 2.0 . ההרגשה מאוד ספורטיבית ומהירה, צליל המנוע אדיר בטיפוס במעלה הסל"ד וצריכת הדלק בול כמו 1.6 הרגילה. ואשתי... עדיין לא קלטה שהפוקוס הלבנה שלנו שונה מהפוקוס הרגילה-האפורה של השכנים.... ככה שיצא מצויין!

    11.09.14 | 12:57יהודה

  • 4
    מה יש להשוות פה?

    השוואה לא נכונה
    זה כמו לעשות השוואה בין קיה פיקאנטו ספורט לאיביזה FR 1.2TSI
    עניין של מחיר ברור שהלאון יותר חזקה ספוטיבית ועדיפה חוץ מעיניין הכסף

    11.09.14 | 12:53ג'וני

  • 3
    שאלה...

    רק לי ברורה ההשוואה של שתי מכוניות שיש ביניהן הפרש של 18,000 ש"ח???
    יותר הגיוני היה להכניס את המאזדה מול הקיה פרו סיד שעולה 136,000 ש"ח אם כבר מדובר על מכונית "כאילו" ספורטיבית.
    גם הפורד פוקוס 2,000 סמ"ק עם 170 כ"ס בגירסת הטיטניום במחיר 144,000 היתה יכולה להיות מתחרה נוספת מעניינת.

    11.09.14 | 12:23רכביסט

  • 2
    המאזדה יפה יותר ולא שייכת לצ'מפיון, רק אם היה לי את הכסף למנוע 2 ליטר...   ל"ת

    ללא תוכן

    11.09.14 | 11:21א-א

  • 1
    אני בוחר מאזדה למרות שהליאון עדיפה

    מסתפק ב"מועט" הליאון חזקה משמעותית וגם ניתן לשפר בקלות ולכן היא הבחירה הספורטיבית. המאזדה יותר כיפית ליום יום וגם לא מושכת יותר מדי תשומת לב גם של השוטרים...

    11.09.14 | 09:46ש

סיאט לאון

לגלריה המלאה

חם באתר

מבצעי רכב בשוק הישראלי

מבצעי רכב, ימי מכירות , חיסולי מלאי בסוכנויות רכב ואצל היבואנים

ליסינג ומימון לרכב

קונים רכב בליסינג פרטי? קבלו טיפים והצעות אטרקטיביות כאן

מבחן צמיגים – בלימה (וידאו)

כמה גדול ההבדל בין צמיגים שונים ביכולת הבלימה במקרה חירום? יצאנו לבדוק

מי היא המשפחתית ההיברידית הטובה בישראל? (וידאו)

יונדאי איוניק מול קיה נירו וטויוטה אוריס היבריד - מבחן דרכים השוואתי

איזה מחירון רכב קובע?

מחירון לוי יצחק או יד2? באיזה מחירון רכב לבחור כאשר רוצים למכור או לקנות רכב?

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)