צמד הספורטאים המוטוריים היציבים והמצליחים ביותר בישראל – רז היימן והלל סגל יצאו בקרוב עם ה"צוללת הצהובה", רכב המרוץ שלהם מבניה עצמית, לראלי הבלקן שיערך בין התאריכים 20-27 לספטמבר. הם יוצאים למרוץ עם מטרה ברורה – פודיום שיאפשר להם לשכוח את ראלי הבלקן הקודם שנערך לפני כשנה. באותו הראלי הם הובילו ברוב שלבי המרוץ, אך בשל תקלה בגיר (שעיכבה אותם זמן רב) סיימו רק במקום החמישי.
להימן וסגל זו הפעם ה-3 בה הם משתתפים בראלי הבלקן, אשר משנה לשנה מושך אליו יותר מתחרים בולטים מרחבי העולם. המרוץ הקרוב יהיה המרוץ הבינלאומי ה-12 בו הם לוקחים חלק במשותף. ברקורד שלהם ניתן למנות השתתפות והישגים מכובדים גם בראלי דרך המשי, ראלי הפרעונים ואפילו במרוץ שנחשב לקשה בעולם – הדקאר – בו השתתפו ב-2012 ורשמו מקום 26 בכללי וראשון למשתתפים חדשים.
רז הימן והלל סגל יוצאים לראלי בלקן
צילום: Tsousis Pan, Paolo Baraldi, עופר אדר, ניר בן זקן
ה"צוללת הצהובה" יוצאת לסיבוב נוסף
למרות ההישגים המרשימים והניסיון הרב, גם הפעם הם מתרגשים כמעט כמו בפעם הראשונה. המרוץ השנה יכלול לא פחות מ 8 ימי תחרות במהלכם המתחרים יפגשו תנאי שטח מגוונים מאוד לאורך כ-2,090 קילומטרים הפרוסים לאורכה ולרחובה של בולגריה.
את רכב המרוץ, "הצוללת הצהובה", בנה הלל סגל בהתאם לתקנות קבוצת T1 והוא כולל שלדת צינורות עליה הורכבו מכלולים מכניים של מיצובישי פאג'רו ומנוע טורבו דיזל של בנפח של 3000 סמ"ק 6 צילינדרים מתוצרת ב.מ.וו. למרות שיחס ההספק/משקל לא מרשים במיוחד עם 250 כ"ס וכמעט 2 טון, "הצוללת הצהובה" הוכיחה את עצמה במרוצים רבים עם יכולות ניהוג גבוהות ולא פחות חשוב מכך אמינות מצוינת ושרידות בתנאים הקשים של מרוצי הראלי רייד.
רז הימן והלל סגל יוצאים לראלי בלקן
צילום: Tsousis Pan, Paolo Baraldi, עופר אדר, ניר בן זקן
גם הזיבר שבנה עידו כהן יגיע לבלקן
חברת איתור הרכבים "פוינטר" מלווה, באופן חסר תקדים בתחום המוטורי בישראל, את הימן וסגל כנותנת חסות ראשית לצוות כבר 11 שנים. ולצד פוינטר בעת האחרונה הימן וסגל נהנים גם מחסויות של חברת אוטולוקס טיירס יבואנית צמיגי TOYO, חברת ICL, אשר משנעת את הרכב למרוץ, טלפארמה, גילת סאטקום ואליהם מצטרפת כעת גם חברת 3M כנותנת חסות מובילה.
לצד הימן וסגל, לראלי בלקן יצאו השנה גם 2 צוותים ישראליים נוספים: גל שחם והנווט נמרוד אופיר אשר יתחרו בקטגוריית T1 עם רכב ה"זיבר" בחסות קוקה קולה זירו שבנה עידו כהן ומצויד במנוע אימתני של קורבט. בנוסף גם האופנוען דורון וינטר על אופנוע KTM בחסות חברת משקאות האנרגיה CRANERGY,יוצא לבולגריהה כדי לנסות לשחזר את ההישג המדהים שרשם במרוץ של השנה שעברה אותו סיים במקום השני.
רז הימן והלל סגל יוצאים לראלי בלקן
צילום: Tsousis Pan, Paolo Baraldi, עופר אדר, ניר בן זקן
דורון וינטר יגיע לבולגריה ויתחרה על אופנוע