פורד חשפה רשמית את דור 2 של S-מקס, וזה יוצג בתערוכת פריז שתיפתח בתחילת אוקטובר. פורד S-מקס, המיניוואן של פורד אירופה הוצג ב-2006 וזכה בתואר "מכונית השנה האירופאית" ל-2007. מאז השקתו נמכרו למעלה מ-400,000 עותקים, וזהו אחד הדגמים המצליחים של פורד.
כצפוי, עיצוב חזית S-מקס מבוסס על הסבכה הטרפזית אה-לה אסטון מרטין. צמד יחידות תאורה כל-לד חדשות וגדולות ראשונות מסוגן בהיצע העולמי של פורד מככב אף הוא. החברה מתגאה בכך ששמרה על הפרופורציות הדינמיות של הדור היוצא ויצרה עיצוב אלגנטי ו"נקי מרעש". פורד לא פרסמה נתוני בסיס גלגלים ומרכב של הדגם החדש.
פורד S-מקס חדש נחשף לפני תערוכת פריז
צילום: מנהל
פורד S-מקס החדש: אלגנטי, מפגין נוכחות

גם עיצוב סביבת הנהג משתלב באופנת פורד העכשווית, והיא דומה לזו שבמונדיאו החדשה או באדג' שהוצג לא מזמן. במרכז בולטת קונסולה רחבה מעוטת כפתורים שבמרכזה מסך מגע בגודל 8 אינץ'. בנוסף, יוצע כאופציה לוח מחוונים דיגיטלי (מסך בגודל 10 אינץ') כתחליף עדכני ללוח המחוונים האנלוגי המסורתי. S-מקס יוצע עם חמישה או שבעה מקומות ישיבה ומספר אופציות הסידור הפנימי מגיע ל-32. פורד מתגאה במנגנוני קיפול והזחת מושבים המאפשרים ביצוע מספר פעולות (הזחת המושב לטובת גישה לשורה השלישית או קיפול המושבים מאחור) בלחיצת כפתור אחת. פתיחת הדלת האחורית יכולה להיעשות גם בבעיטה בתחתית הפגוש. ל-S-מקס החדש מערכת מיזוג חדשה, מושבים מחוממים, מקוררים ומעסים (לראשונה בסגמנט), חימום ההגה וכוונון חשמלי שלו.

מערכות העזר לנהיגה ולבטיחות רבות מאוד, חלקן אופציה, והן מבוססות על מצלמה, רדאר והתקן אולטרסוני. אלה כוללות התראות על קדם-תאונה, רכב בשטח מת ותנועה צולבת. למיניוואן החדש מערכת לזיהוי תמרורים – עם אפשרות להגבלת מהירות לפי התמרור – בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה לקראת תאונה, ניטור נתיב ועזר בשמירתו, תאורה אדפטיבית לפי הדרך ותנועה ועוד. בנוסף, מצויד המיניוואן במערכת חנייה אוטומטית, הפועלת במקביל ובניצב ויודעת גם להוציא את הרכב עם ניטור תנועה. ויש עוד, כמו שליטה בעקומה ומניעת התהפכות. המרכב חוזק ב-3% ובשורה השנייה הורכבו כריות צד במושבים.
פורד S-מקס חדש נחשף לפני תערוכת פריז
צילום: מנהל
עיצוב מעודכן ויש אופציה לצג גדול במקום לוח המחוונים
מערכת ייחודית היא MyKey המיועדת לנהגים צעירים המקבלים את הרכב מההורים. הפעלת המערכת מונעת שיחות סלולריות, מגבילה מהירות, מבטלת נטרול מערכות בטיחות, מגבילה את עוצמת מערכת השמע ומונעת את הפעלתה אם לא כל הנוסעים חגורים(!).
מנוע דיזל 2.0 ליטר מוצע בגרסאות 120 כ"ס (ותיבה ידנית), 150 ו-180 כ"ס (גם עם התיבה הרובוטית כפולת המצמדים). מנוע בנזין חדש ומוגדש בנפח 1.5 ליטר מייצר 160 כ"ס (בשלב זה רק עם תיבה ידנית), ובהיצע גם 2.0 ליטר מוגדש בהספק 240 כ"ס. לפי פורד, פליטת C02 ירדה ב-7% בכל המנועים, ולרכב מערכת דימום/התנעה וטעינה רגנרטיבית. נתוני ביצועים וצריכת דלק לא פורסמו.
בנוסף צויד הדגם החדש במערכת הגה חדשה, הכוללת גם אופציה לשינוי יחס-העברה לפי מהירות, הקשחה לפי מהירות ופיצוי למומנט הגה לעידון התגובות ומניעת רעידות. למקס גם מתלה אחורי חדש לשיפור היכולת הדינמית ונוחות הנסיעה, בייחוד מאחור.

פורד תציג את הדור החדש של S-מקס בתערוכת פריז 2014 והשיווק באירופה צפוי להתחיל במהלך 2015,
פורד S-מקס חדש נחשף לפני תערוכת פריז
צילום: מנהל
ב-2015 יגיע אל אולם התצוגה