אחרי שהביאה להוזלת דגמיה ולמחירים תחרותיים יותר בתחום רכבי הפנאי דרך רמת האבזור "אורבן", החליטו בקיה ישראל לעשות צעד דומה בתחום המיניוואנים עם שבעה מקומות. יבואני קיה הציגו גרסה רמת גימור חדשה לקארנס, LX, ומחירה נקבע על 150,000 שקל. כרגע זה הרכב האוטומטי הזול בישראל המיועד לשבעה נוסעים, והוא עשוי להעיר מחדש את העניין בתחום המיניוואנים הקומפקטיים. עד כה נמכר הרכב הגדול של קיה ב-164,000 שקל.

מבחינת המפרט הטכני דומה ההצעה החדשה של קארנס לזו שהוצגה בארץ לפני יותר משנה. היא מצוידת במנוע ה-2.0 ליטר המוכר אשר מייצר 166 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. למעשה, סוד ההוזלה הוא בהורדה היקפית של פרטים שנראים פחות חשובים ללקוח המקומי.

חושב לקנות קיה קארנס?
אל תקנה לפני שתשמע מה מומחי אוטו חושבים עליה!


ההבדל העיקרי לעומת הגרסאות המצוידות יותר ששווקו עד כה הוא ויתור על בקרת אקלים, חלונות כהים במיוחד לתא הנוסעים, חיישני חניה, אור וגשם, כמו גם מעבר לחישוקי פח (במקום חישוקים קלים). הקארנס המוזל יימכר גם ללא בלוטות' והמצלמה האחורית המקוריים ויאבד את דיפון העור לגלגל ההגה.

עם זאת, גם בגרסת LX המוזלת וכמקובל בקיה, גם הדגם המוזל יצויד באופן ראוי, עם מערכת שמע נשלטת מההגה, בקרת שיוט ומלוא האבזור הבטיחותי.
קיה קארנס ב-150,000 שקלים
צילום: מנהל