מרצדס חנכה ב-3.11 את מרכז המחקר, הפיתוח והעיצוב החדש שלה בבייג'ינג באירוע גדול כיאה לשוק הרכב הגדול בעולם – בייצור וברכישה. אירוע זה לווה, כנדרש, בהצגת קונספט פנאי קומפקטי חדש: G-Code, שעוצב ותוכנן על-ידי המרכז החדש (בשת"פ עם מרכז העיצוב של מרצדס בגרמניה).

לקונספט G-Code של מרצדס הרבה תפקידים: להפגין את פעילותה של מרצדס ויכולותיה בשוק הרכב הענק בעולם, כולל התאמה לטעם הקהל וצרכיו; לשמש קדימון לרכב פנאי קומפקטי; להציג קווי עיצוב שיאפיינו את דגמי הפנאי של מרצדס לעתיד לבוא; להציג מערך טכנולוגי מרשים.
מרצדס מציגה G-Code, קונספט-פנאי-קומפקטי
צילום: מנהל
מערך טכנולוגי מרשים ועיצוב חדשני

זה רעיון
ומכיוון שזה קונספט, אפשר לשחק. כך למשל, הסבכה איננה סבכה כי-אם תצוגה דיגיטלית המשנה את צבעה לפי האופן בו הרכב ננהג. כחול מהבהב בעמידה, כוכבי מרצדס בכחול נעים עם תנועה, בסגול במצב היברידי משולב וכוכבים באדום נעים במהירות במצב "ספורט היברידי".

אבל לדגם רעיון זה יש רעיונות מרשימים באמת. הצבע – multi-voltaic silver – הופך את כל המרכב לתא סולרי, וגם משחזר אנרגיה אלקטרוסטטית הנוצרת ברוח. וכמו שפעולת בלמים יכולה לייצר אנרגיה, בדגם זה גם בולמי הזעזועים משתתפים ביצירת חשמל. מערכת המיזוג משתמשת בחמצן שנוצר כתוצר לוואי של הפקת מימן ממים, עניין חשוב במקומות עם בעיות זיהום באוויר, בעיה חמורה בערי סין הגדולות.

וגם זה רעיון
הרצפה, ברור, היא של מרצדס A קלאס; G-Code קצר ממרצדס GLA, רחב ממנו וקצת גבוה יותר; הממדים הם 410x190x150 ס"מ. בנוסף למבנה הקופה המוגבה, בולטת מאחור תאורה היקפית, וזה נראה כבר דומה למה שרואים ב-GLE Coupe – פנאי-קופה א-לה ב.מ.וו X6 – שהוצג בבייג'ינג באפריל השנה. אם תרצו, G-Code הוא מעין גרסה מוקטנת של הקונספט ההוא.
מרצדס מציגה G-Code, קונספט-פנאי-קומפקטי
צילום: מנהל
הרבה רעיונות נזרקו לאוויר, מי מהם יגיע לייצור?
אין כאן קורה B (זו בין הדלת הקדמית לאחורית) לתפארת ההופעה, והדלת האחורית מעט קטנה מהנדרש, להופעת קופה מודגשת יותר; וגם "הכתפיים" מאחור והגג המעוגל עוזרים. החישוקים, כמקובל ברכבי קונספט, גדולים והם "21.

כל שנאמר על מערכת ההנעה הוא כי לרכב מנוע מוגדש המופעל על-ידי מימן ומנוע חשמלי בסרן האחורי. לקונספט החדש מערכת כלאיים נטענת עם שלושה מצבי נהיגה (רגיל, חסכני וספורטיבי), וגם למערכת ההנעה שלושה מצבים: קדמית (בנזין), אחורית (חשמל) וכפולה (גם וגם). ההתנעה היא דרך העמדת הסלולרי בעמדת עגינה. בזמן נסיעה, הרכב יכול לטעון שני קטנועים חשמליים הממוקמים בתא המטען.

קונספט G-Code אמור להיות בסיס לדגם בייצור ב-2016. ייתכן וגם יגיע לאירופה ולשאר העולם ב-2017. סביר מאוד שיעשה בכורה חוץ-סינית בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס שתיערך בשבוע האחרון של חודש זה.
מרצדס מציגה G-Code, קונספט-פנאי-קומפקטי
צילום: מנהל