סוף החגים, גיל 40... לא משנה מה הסיבה, החלטתם להוסיף למוסך הפרטי שלכם רכב אספנות. ואם כבר אספנות, אז שיהיה משהו מיוחד באמת. לכן אספנו בשבילכם כמה רעיונות למתנה המושלמת לעצמכם – בהנחה שכסף הוא לא בעיה. הרי רכב אספנות מהשורה הראשונה מוסיף לבריאות, וכל אחד יגיד לכם שבבריאות – לא חוסכים!
אז ישבנו על הרשת – ארץ החלומות האמיתית בכל מה שנוגע למכוניות – וחיפשנו משהו שונה מהקלסיקות הרגילות שקופצות לראש כשחושבים על רכב אספנות. כל המכוניות ברשימה הוצעו למכירה בעת הכנת הכתבה, כך שלא מדובר בפנטזיות, אלא באופציות ממשיות. חשוב לזכור: המחיר שאתם רואים בשיטוט ברשת רחוק מאוד מהמחיר הסופי כאן בארץ. עלות הובלה, ביטוח ומיסוי יותר ממכפילים את מחיר הבסיס.

הצרפתיה – סיטרואן DS קבריולט

חלומות מפעם
צילום: מנהל

ה-DS היא רכב אספנות קלסי, אחת המכוניות החשובות ביותר בהיסטוריה של סיטרואן – ושל עולם הרכב כולו – שהייתה מפגן טכנולוגי אדיר לזמנו והיא עיצוב מופלא גם היום. אנחנו בחרנו בגרסת הקבריולט הנדירה של הדגם, ואפילו מצאנו אחת למכירה משנת 68' עם מנוע 2.1 ל', שגמאה רק כ-35 אלף ק"מ. המחיר זול יחסית למה שמופיע בהמשך. ה-DS הפתוחה שלכם בתמורה ל-165,000 אירו. בלבד. הרכב נמצא באמסטרדם, אם אתם בסביבה.


האמריקאית – קאדילק V16

חלומות מפעם
צילום: מנהל

אף חניה קלסית לא תהיה שלמה בלי רכב אמריקאי – וזו אחת האופציות המשובחות שהציעה היבשת החדשה. קאדילק V16 משנת 31' בגרסה הפתוחה ועם 4 דלתות. הייחוד כאן הוא כמובן המנוע: V16 בנפח 7.4 ל' שסיפק 165 כ"ס. אם זה לא נשמע לכם מרשים, זה בוודאי רק בגלל ששכחתם שרכב ממוצע באותן שנים הסתפק בכ-40 כ"ס. מדובר ברכב ענק, באורך של 5.6 מטר וגובה של 1.84 מטר. קלסיקה בגדול. המחיר? תקבלו אלף דולר עודף מ-300,000 דולר.


האיטלקיה – דינו 246 GT

חלומות מפעם
צילום: מנהל

אי אפשר לדבר על רכב אספנות בלי לחשוב על אקזוטיקה איטלקית. ואם אקזוטיקה – אז פרארי צועדת בראש. אם כי במקרה הזה, זו לא בדיוק פרארי, אלא דינו. שם זה נולד מתוך מחשבה של פרארי לייצר קו דגמים פשוט וזול יותר לזכר בנו של אנצו פרארי שנהרג. אלא שהרעיון לא זכה להמשכיות, ונעלם אחרי דגם אחד (אבל עם הרבה גרסאות, כמקובל בפרארי). מצאנו אחת משנת 72', בגרסה החזקה יותר, GT עם מנוע (אחורי-מרכזי) V6 בנפח 2.4 ל' שסיפק 195 כ"ס (175 כ"ס בגרסה האמריקאית). המשקל עומד על 1080 ק"ג בלבד, והמהירות המרבית היא 235 קמ"ש. אבל עזבו את הנתונים הטכניים – תראו כמה היא יפה! הרכב הספציפי עם נתונים מעולים, ושופץ לאחרונה בעלות של כ-100,000 דולר, מה שמתבטא גם במחיר: כמעט חצי מליון דולר!

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הלימוזינה – מרצדס פולמן 600

חלומות מפעם
צילום: מנהל

הבחירה המקובלת במרצדס אספנות היא איזו SL פתוחה – אבל אנחנו לא בעניין של רגיל ומקובל. פולמן 600 היא אחת המכוניות היותר מיוחדות ומרשימות שמרצדס בנתה אי פעם – והאמינו לנו, אתם רוצים כזו; אפילו לאפיפיור הייתה אחת. ה-600 מונעת על ידי מנוע V8 בנפח 6.3 ל' שמספק 250 כ"ס ו-51 קג"מ (זה המנוע, אגב, ששימש כבסיס למנוע ה-AMG הראשונה). ה'פולמן' בשם מציין שזו גרסת הלימוזינה של הדגם, עם מושבים נוספים מאחור הממוקמים נגד כיוון הנסיעה. אורכה לא פחות מ-624 ס"מ עם בסיס גלגלים של 390 ס"מ (כמו סילברדו דאבל-קבינה!). רמת הפאר, הבניה, האיכות וההשקעה היא ברמה שאין שנייה לה. דוגמה? שימוש בהידראוליקה לחלונות במקום חשמל כי זה שקט יותר... המחיר של הפולמן שמצאנו? חצי מיליון אירו.


האחרת – פורשה 356

חלומות מפעם
צילום: מנהל

פורשה + אספנות – תודו שציפיתם לפגוש כאן 911. אבל זו בחירה בנאלית. בשבילנו – 356 פתוחה היא הנבחרת (האמת שרצינו 959, אבל היא צעירה מדי). זו אחת המכוניות היותר יפות ברשימה הזו, היא קטנה אמיתית, והאורך הכללי שלה דומה לבסיס הגלגלים של הפולמן. אז מצאנו 356 A למכירה, עם מנוע 1.6 ל' צנום המספק 75 כ"ס. הדוגמא שלמכירה היא מהשמורות בעולם, משנת 59' – עם פחות מ-5000 ק"מ. המחיר, בהתאם, די הזוי. כמעט מיליון אירו נדרשים (וממש לא מתקבלים בינתיים), וליתר דיוק – 999,356 יורו. אם הבנתם למה.


לגלגל על הלשון – דה טומאסו מנגוסטה

חלומות מפעם
צילום: מנהל

אל תגידו שהשם שלה לא עושה לכם משהו. ואם השם לא עושה – התמונה בטוח תעשה. מנגוסטה יוצרה ב-401 יחידות, היא נמוכה (1.1 מ'), רחבה (1.8 מ') ולא ארוכה (4.27 מ'). המנוע האחורי-מרכזי (שהגישה אליו היא דרך כנפיים הנפתחות כלפי מעלה) הוא V8 שמספק 306 כ"ס, וההנעה היא אחורית כמובן. מה לא טוב? חלוקת משקל מוזרה של 32-68 גוררת התנהגות כביש גרועה. במילים אחרות – מכונית שמומלץ ליהנות ממנה בכביש ישר, או בחניה. 120,000 דולר, והיא שלכם.


קלאסיקה מודרנית – ב.מ.וו 3.0 CSL

חלומות מפעם
צילום: מנהל

הכל יחסי, אבל בשבילנו זו פשוט קלסיקה מודרנית. סדרת ה-CS היא מהיפות ביותר שיוצרו על ידי ב.מ.וו, ואנחנו בוחרים בטופ – גרסת CSL. מדובר בגרסת הומולגציה (סדרת יצור מוגבלת, במפרט דומה למכונית המירוץ, שהייתה תנאי להשתתפות במירוצים) של גרסת המירוצים של הדגם. המכונית מתהדרת בשימוש נרחב באלומיניום ובשאר חומרי חוסכי משקל. מנוע 3.0 ל', שישה בטור, 207 כ"ס וכמובן תיבת הילוכים ידנית. מצאנו אחת משנת 75', עם 30,000 ק"מ, והיא שלכם בתמורה לתרי-זוזי – 325,000 אירו.


המפלצת – לנצ'יה דלתא S4 סטרדלה


חלומות מפעם
צילום: מנהל

המכוניות בקטגוריית גרופ B בראלי ׁ(1982-1986ׂ) היו מפלצות של ממש. הן היו כל כך מאתגרות לנהיגה שהקטגוריה כולה בוטלה מתוך חשש (מוצדק) לחיי הנהגים. מפלצות כאלו ראוי לזכור, ולכן צירפנו אחת – או את הדבר הכי קרוב שאפשר – לחניה שלנו. דרישות הקטגוריה כללו גם ייצור של לפחות 200 יחידות של גרסת ההומולגציה של הלנצ'יה דלתא S4, אבל בפועל נבנו ככל הנראה הרבה פחות, והיום קיימות רק כמה עשרות. מנוע מרכזי 1.8 ליטר כפול מגדשים (אחד מגדש-על והשני טורבו – הרבה לפני שפולקסווגן חשבו על זה) סיפק 250 כ"ס, ומהווה כר מוצלח לשיפורים (גרסאות הראלי הציעו 450 כ"ס, ויש טוענים שאפילו יותר, מאותו הנפח). מצאנו אחת משנת 85' (עוד חודש כבר אפשר לייבא אותה), שמורה במיוחד – ושלכם בתמורה ל-240,000 לירות שטרלינג.