ההודעה לעיתונות שיצאה ממשרד התרבות והספורט, הממונה בין השאר על הספורט המוטורי בישראל, אמורה לשמח את לבו של כל מי שאוהב מירוצים בפרט ומי שהתרבות המוטורית קרובה ללבו בכלל.
"משרד התרבות והספורט החליט לאחרונה לקדם הקמת מסלול אספלט קבוע ראשון מסוגו בישראל". מסלול זה, נאמר בהודעה, "יהווה בין היתר מוקד מרכזי לפעילות המוטורית בארץ. התנאים שיוצבו לבניית המסלול יהיו כאלו שיאפשרו פעילות מוטורית לכלים מסוג מכוניות, אופנועים וקרטים – ולמגוון רב של ענפים ספורטיביים המוכרים על ידי המדינה ובכללם: פורמולה, דראג, דריפט, קרטינג, סופרמוטו, סופרבייק וטורינג קאר".

מסלול חלומות
צילום: יצרנים,נועם עופרן

אם כבר לפנטז, אז שיהיו שם פרארי'ם

קול קורא
משרד התרבות והספורט, בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל, פונה לרשויות מקומיות בצפון הארץ ובדרומה, ובמסמך המתגבש יפורסמו התנאים להקמת המסלול. בהודעה מציין משרד הספורט כי "מסלול מירוצים יגרום ליצירת מקומות עבודה, יהפוך למוקד תיירותי, וכתוצאה מכך העסקים מסביב יפרחו גם הם. כמובן לצד היתרון של הטמעת תרבות מוטורית טובה יותר, ובטוחה יותר". אמן.

לפי ההודעה מסתבר כי במשרד מודעים ליתרונות של מקום בו ניתן יהיה לקיים גם אימוני נהיגה, תחרויות קרטינג לילדים מגיל 8 ולהגדלת מספר העוסקים בספורט המוטורי.

מסלול חלומות
צילום: יצרנים,נועם עופרן

גם אסטון מרטין הולך

הצהרה – ויש בעיה. או בעיות
"מדינת ישראל הינה בין המדינות היחידות בעולם ששמה לה למטרה לקדם את תחום הספורט המוטורי תוך ליווי צמוד והעמדת משאבים בהיקף של מיליוני שקלים לטובת הספורט והספורטאים, שללא העמדתם לא היה מתקיים ספורט מוטורי בישראל".
אז נכון, ברוב מדינות העולם לא המדינה היא שממנת את הספורט המוטורי, אבל משום מה יש בהרבה מהן הרבה ספורט מוטורי. המון בעצם. ובישראל? נאדה.
מסלול חלומות
צילום: יצרנים,נועם עופרן

מכונית מרוץ ישראלית בקטגוריית הדראג | צילום: נועם עופרן

חוק הספורט המוטורי, המיוחד לישראל וכל כך מיותר, הפך את כל התחום למסובך פי כמה מהרצוי ומהמקובל בעולם, ודווקא מרחיק משתתפים פוטנציאליים, ולא מקרב.
שלא לדבר על כך שדיבורים על ספורט מוטורי, מה שמקובל בעולם מאה שנה (ויותר), שמענו הרבה. מעשים? לא ראינו.
בינתיים נמתין וגם נעקוב אחרי התהליך. האם מדובר רק במשהו שהופרח באוויר ויתגלה כמופרך, או במשהו שיקרום אספלט ורחבת טיפולים? במקרה הזה, שנים יספרו. נקווה שלא הרבה.

מסלול חלומות
צילום: יצרנים,נועם עופרן

לה-מאנס? נו, תנו לחלום בשקט...