אחרי שפיג'ו הציגה את ה-308 החדשה, זה היה רק עניין של זמן עד שסיטרואן תציג גרסה מתוחה ומעודכנת ל-C4, המתחרה מבית בפלח המשפחתיות הקומפקטיות. ואכן, ארבע שנים אחרי שהוצגה ועם יותר מ-450,000 יחידות שנמכרו, סיטרואן C4 עברה מתיחת פנים ראשונה, והחדשות מתחת למכסה המנוע משמעותיות.

מבחוץ ומבפנים
השינויים החיצוניים מינוריים, וכוללים פגוש מעודכן ויחידות תאורה חדשות (שמזכירות במעט את אלה של DS3 המחודשת) מלפנים, וכך גם מאחור. תא הנוסעים עבר גם הוא עדכון קל עם שיפור באיכות החומרים וארגון הקונסולה המרכזית מחדש כך שתכיל מסך מגע (7") חדש ותהיה קלה יותר לתפעול (הפחתת כפתורים). בצד הבטיחותי המכונית זכתה למערכת התראה מסטייה מנתיב ומערכת לניטור שטחים מתים.
סיטרואן C4 מתעדכנת ומקבלת מנוע חדש
צילום: מנהל
השינוי המשמעותי ביותר התרחש מתחת למכסה המנוע
לזה חיכינו
השינוי היותר משמעותי התרחש מתחת למכסה המנוע. ה- C4 המחודשת נוטשת את מנוע ה-1.6 ל' (120 כ"ס) ואת תיבת AL4 הוותיקה לטובת מנוע טורבו עדכני ותיבה אוטומטית בת 6 הילוכים מבין אייסין. מדובר במנוע ה-1.2 ל' (3 ציל') שמפיק בגרסה זו 130 כ"ס (96 ק"וו) ו-23.4 קג"מ. סיטרואן לא פרסמה נתוני ביצועים, אך נתון צריכת הדלק השתפר פלאים – 20.8 ק"מ לליטר (14.4 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.6 ל'). המנוע יוצע גם בגרסת 110 כ"ס (81 ק"וו) ו-20.9 קג"מ, אך רק בשידוך לתיבה ידנית.

גם מנוע הדיזל חודש. מדובר במנוע ה-1.6 BlueHDi המוכר שעבר עדכון ומוצע בשתי גרסאות הספק – 99 כ"ס (73 קילוואט) או 120 כ"ס (88 קילוואט), ו-25.9 קג"מ או 30.6 קג"מ בהתאמה. למרות שהוא פחות רלוונטי לשוק הישראלי, לא יכולנו להתעלם ממנו בגלל נתון צריכת הדלק המוצהר. 30.3 ק"מ לליטר בגרסת הכניסה ו-27.7 ק"מ לליטר בגרסת ה-120 כ"ס. מרשים. בשני המקרים המנוע ישודך לתיבה ידנית בלבד.

אצלנו בשנת 2015
מסיטרואן ישראל נמסר כי סיטרואן C4 המחודשת עתידה להגיע אלינו כבר ברבעון הראשון של 2015 (כנראה בסביבות חודש פברואר). כפי שכבר סיפרנו לכם, היא תגיע לכאן עם מנוע ה-1.2 המוגדש, בעוד המחיר צפוי להיות נמוך במעט מזה של ה-308 החדשה ולנוע באזור ה-130,000 שקל.
סיטרואן C4 מתעדכנת ומקבלת מנוע חדש
צילום: מנהל